Autor Wątek: Cruzbike Danielastego  (Przeczytany 58053 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #45 dnia: Października 23, 2011, 12:19:43 pm »
kapselek to nie zablokuje widelca i odkręcających się sterów (empirycznie sprawdzone, mam za krótki widelec do rury sterowej :( ).
Dwa inne rozwiązania: stery ze śrubką blokującą (drogie bo dobre) albo wpuszczany mostek (pozbawiony "fajki": jak trafie na strych, to strzele fote: z tego rozwiazania sam korzystam)

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #46 dnia: Października 23, 2011, 02:34:55 pm »
Dziś się wybrałem na niedzielny lans po parkach, i na dziurach mi koło wypadło .... W ogóle jak mocniej depne to mi wyłazi z widelca, prędkość max 27km/h. Co do pracy mięśni - macie racje, pracują inne mięśnie o których nawet nie miałem pojęcia że istnieją.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #47 dnia: Października 23, 2011, 07:07:49 pm »
co do spadania: naspawaj sobie podkładki na widelca, takie o średnicy ciut większej niż podkładka pod śrubę. Problemy z wypadającym kołem znikną (co najwyżej pojawią się z połamanym widelcem :) ). I jak chcesz pojeździć sobie cruzem, to musisz nauczyć się jechać na wysokiej kadencji.. inaczej za rok usłyszymy, że masz problemy z kolanami.

A skoro zauważyłem (szkoda, że dopiero teraz, kiedy fotkę strzeliłem..), że już korzystasz z podobnego rozwiązania (ostatnia fotka, ta z dętką na rurze).. to po prostu dokonaj upgrade do kawałka fajki i będzie gotowe. Chociaż tak "trochę" już masz a-head'a z jarzemka do siodełka  ;D Możesz nawet skrócić rurę widelca tak coby mieściła się pod podkładką pod jarzemkiem, jarzemko na "fajkę" i u góry zamknąć podkładką i oryginalnym zestawem.
Młoda ciągle śpi, więc pobuszowałem: na strychu mam chyba wszystkie części do budowy cruza :) Organoleptycznie zestaw wyglądałoby tak:

i umieścić go należy w rurze sterowej widelca :)
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2011, 07:16:28 pm wysłana przez pajak_gdynia »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #48 dnia: Października 23, 2011, 07:39:18 pm »
sory, ale nie zupełnie kumam
Cytuj
naspawaj sobie podkładki na widelca, takie o średnicy ciut większej niż podkładka pod śrubę.
Ja nie mam wcale podkładek pod śrubę po prostu nakrętki trzymają to wszystko
Cytuj
A skoro zauważyłem (szkoda, że dopiero teraz, kiedy fotkę strzeliłem..), że już korzystasz z podobnego rozwiązania (ostatnia fotka, ta z dętką na rurze)..
Tu Cie zupełnie nie kumam, nie mam żadnej rury z dętkę a jedynie z taśmą, ale nadal nie wiem o co chodzi
Cytuj
to po prostu dokonaj upgrade do kawałka fajki i będzie gotowe
Jakiej fajki?
Cytuj
i u góry zamknąć podkładką i oryginalnym zestawem.
Czy oryginalny zestaw to ten na zdjęciu poniżej? na jakiej zasadzie to działa? Oryginalnie w jubilacie jest widelec, na to nakręcone stery i mostek wsadzony w rure sterową zakręcony przez obejmę. U mnie ta obejma trochę mocniej jest skręcona i rura zmieniła średnice przez to, i dlatego mi się odkręca

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #49 dnia: Października 23, 2011, 08:40:34 pm »
Tu Cie zupełnie nie kumam, nie mam żadnej rury z dętkę a jedynie z taśmą, ale nadal nie wiem o co chodzi
tak.. dzwonią w kościele.. ale nie tym. Faktycznie fotka jest Yin'a.

Cytuj
Ja nie mam wcale podkładek pod śrubę po prostu nakrętki trzymają to wszystko
I się dziwisz, że się nakrętki odkręcają.. Tamte widelce nawet z podkładkami (specjalnymi "ząbkowanymi") potrafiły gubić koło, a ty chcesz cudów na żywca?

Cytuj
Jakiej fajki?
Fajka.. Sorry, to taka stara nazwa na wpuszczany do widelca "wspornik kierownicy". Na zdjęciu u mnie widoczna jest dolna część (obcięta na długość tak coby dobrze wchodziło w widelec, w widelcu na dole jest takie specjalne zgrubienie). Stan początkowy to mniej-więcej to:


Cytuj
Czy oryginalny zestaw to ten na zdjęciu poniżej? na jakiej zasadzie to działa? Oryginalnie w jubilacie jest widelec, na to nakręcone stery i mostek wsadzony w rure sterową zakręcony przez obejmę. U mnie ta obejma trochę mocniej jest skręcona i rura zmieniła średnice przez to, i dlatego mi się odkręca
Z nudów pozwoliłem sobie zdemontować kawał roweru (bo i tak nie jeździ i w nieskończoność czeka na modernizację)

Na zdjęciu od lewej: blokada wspornika kierownicy, śruba blokująca, resztka wspornika kierownicy, podkładka utrzymująca nieuszkodzone resztki widelca, jarzemko (u mnie jeszcze jest ząbek blokujący, więc dalej może posłużyć jakiemuś siodełku), podkładka blokująca jarzemko  (u mnie jest to nakrętka kontrująca, takie miałem stery), "wkładka" wspornika kierownicy (jak to cholerstwo się zwie?).
Odcięte zostało jakieś 10cm z oryginalnego wspornika, wykorzystana została dolna część.

Rura widelca jest cienkościenna, zgnieść/przeciąć/rozerwać to bardzo prosto. Poniżej gwintu jest grubiej (bo gwint jest wytaczany). Normalnie tam blokuje się wspornik poprzez to ścięcie kątowe (ściągane śrubą przechodzącą przez cała rurę do góry).
Jarzemko spełnia wiele funkcji: przede wszystkim potrzebną tobie, po drugie blokuje podkładkę blokującą miskę od sterów (które się rozkręcają, bo nakrętka kontrująca nie ma dobrego gwintu). Podkładka najlepsza będzie ta z "ząbkiem", która oryginalnie była zamontowana w sterach.
Jarzemko przyciskane jest przez dodatkową podkładkę pasującą średnicą wewnętrzną na "wkładkę", a o średnicy zewnętrznej podobnej do jarzemka.
Tak naprawdę to co jest na zdjęciu wchodzi w widelec z pozostawionymi miską dolną, łożyskiem, pierścieniem blokującym, podkładką. Na rurę wspornika zakładasz jarzemko, rurę ustawiasz tak coby równała się z jarzemkiem.. i skręcasz. Nic się nie zgniecie, nic się nie będzie rozkręcało.

Sorki za poemat a'la MD, ale teraz mam nadzieję że wszystko jest jasne?
« Ostatnia zmiana: Października 23, 2011, 08:58:43 pm wysłana przez pajak_gdynia »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #50 dnia: Października 23, 2011, 08:55:19 pm »
tak teraz rozumiem, sory za niewiedze ale ja rozpoczynałem przygode ze sterami 1 1/8 cala i takie obcowanie retro części są mi mało znane

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #51 dnia: Października 29, 2011, 01:01:56 pm »
Cześć, zdobyłem mostek, klin, śrubę itp, wszystko fajnie, ale mostek nie chce wejść w rurę sterową. Wbijałem na chama młotkiem i później nie mogłem wyjąć. Teraz pytanie, czy wbić to do końca i później nie móc wyciągnąć, czy poszukać innego widelca i wtedy włożyć normalnie. Dodam że tu obejma mi zmniejszyła średnice tej rury, stąd nie mogę jej włożyć. Kto jak kto, sobie z tym poradził?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #52 dnia: Października 29, 2011, 07:14:57 pm »
Może głupie pytanie, ale poluzowałeś śrubę którą łączy mostek z dolnym metalowym elementem klinującym ( babką)? Bo to się wsadza luźno a skręca dopiero jak chcesz ustawić mostek w pożądanej pozycji.

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #53 dnia: Października 29, 2011, 07:20:05 pm »
oczywiscie, nawet sama śruba z klinem nie chce wejsć bo jakby za mało miejsca było, a sam mostek musze młotkiem wbijać

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #54 dnia: Października 29, 2011, 10:11:08 pm »
Hm, chyba najprostszym nie siłowym rozwiązaniem będzie założenie nowego widelca - a raczej polowanie po złomnicach bo może być problem z dorwaniem nowego widelca z tak długą rurą sterową. 

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #55 dnia: Listopada 07, 2011, 11:18:45 pm »
Czas, napisać trochę, co się dzieje u mnie w Cruzbiku

1.Jazda

Jazda poziomem daje tyle radości że po prostu nie zważam na problemy które mi przy stwarza. Jako rower za miasto spisuje się na 3+
Głównym problemem u mnie jest waga - sam jubilat już sporo waży a do tego doszła jeszcze stalowa rama, stalowe koła jak korba, i strasznie ciężkie siedzisko z parapetu drewnianego. Prędkości osiągalne prze ze mnie oscylują w granicach 18-21km/h na pełnym lajcie do 23-27km/h jak się troszeczkę spręże.

2.Fotelik
Fotelika nadal niczym nie obiłem co było błędem po ostatniej wycieczce 90km. Choć nogi i umysł dawał mi znaki po powrocie bym jeszcze gdzieś pojechał, tak jak kości łopatkowe i udowe były po prostu obite od dziur w jezdni. Niebawem okleje fotelik pianką poliuretanową i przy okazji wyprofiluje za pomocą tejże pianki fotelik - masło maślane

3.Amortyzacja
Amortyzacja, a raczej jej brak. Nie długo może się to już zmieni. Na przód chce wziąć tylny wahacz od makrokesza który będzie połączony z profilem stalowym coś jak w Flevo, do tego połączone sprężyną i od razu z hakiem do przerzutki jak i mocowaniem pod hamulce tarczowe. Myślałem również o zamontowaniu zamiast sprężyny elastomeru, ale z uwagi że twardnieje od  zimna skłaniam się ku damperowi ze spreżyną

Jeżeli chodzi o tył to tutaj albo zrobię od nowa wahacz rodem z seryjnych SWB - czyli 2 profile stalowe połączone do gniazda supportu i ze sprężyną lub pomysł od użytkownika M63 z linkiem http://www.project-bike.podlesie.net/rower_poziomy.html
I tu również skłaniam się ku mocowaniem pod hamulce tarczowe, którymi głównymi powodami są jazda w każdych warunkach atmosferycznych - skutecznością tarczówek, jak i rozcentrowanych stalowych kół


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #56 dnia: Listopada 08, 2011, 09:41:36 am »
Amortyzację tyłu łatwo można zrobić tak:


Zresztą podobnie jest u Cyklopa:



Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #57 dnia: Listopada 19, 2011, 01:58:45 pm »
Witam zdanie na dziś to ! Mam prace ! <yeah> a co za tym idzie będę robił w najbliższym czasie upgrade
Na pierwszy plan pójdą ciężkie stalowe koła ( krzywe z resztą ) Zastąpią je tu kółka na obręczach aluminiowych, oraz nowe oponki o bardziej miejsko - turystycznym bieżniku

Myślę też o wymianie przedniego widelca na stal, bądź alu ( alu się boje że przy rozginaniu może mi pęknąć ) głównym powodem jest problem z naprawą sterów. Jak już wcześniej pisałem przez zaciśnięta obejmę i zmniejszenie średnicy gwintu nie da się bezpiecznie zamontować mostka wpuszczanego w widelec i to skręcić, jak i będę szukał widelca z piwotami do v-break

Do wymiany na później będzie jeszcze wymiana ramy przedniej na taką co już posiada hak pod przerzutkę. Zrobiłem kosztorys i myślę o zmienienie układu napędowego na 9 rzędowy z kaseta 11:34 ( aktualny 14:28 6 biegowy )

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #58 dnia: Listopada 19, 2011, 04:45:21 pm »
Różnica wagowa pomiędzy widelcem alu a stalowym i tak jest niewielka. Przeciętny alu to 700-800 gram a stalowy 1000-1100.
Bardziej szosowy stalowy to tyle samo co grubszy alu.


Pozz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Cruzbike Danielastego
« Odpowiedź #59 dnia: Listopada 19, 2011, 09:31:41 pm »
Danielasty: nie opłaca się napęd 9 biegów w układzie 11-34 to jest dużo droższy niż "8" 11-32 (które jest podobnie zestopniowany) - droższa kaseta o co najmniej 10pln, droższy łańcuch również o co najmniej 10pln, a na płaskim i pagórkach "8" wystarczy. Pisałem już o tym na Forum, IMHO "9" to zuuoo :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800