Autor Wątek: The Stick No.000  (Przeczytany 10352 razy)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
The Stick No.000
« dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:28:34 pm »
Czyli Triple Zero ;)


Jak już 001 miał być malowany, to postanowiłem razem pomalować i mój "steebent"
Tylko że już nie jest Steebent, bo mi się bardziej podoba łańcuch pod tylnym widelcem.
Steebent był ok w sumie, ale łańcuch od góry sprawiał że nie można było wykorzystać przestrzeń spod prawą stroną fotelika,
na np. worek Crosso.
Też mnie denerwowało że łańcuch uderzał w widelec jak nie jest napięty, przez nierówności itp.
a na dodatek nie byłem zachwycony pozycją rolki, jak i z mniej miejsca na torbę siodłowa.(przestrzenią fotelik/koło).

W każdym razie tylny widelec Steebenta został odcięty, potem dużo pracy szlifierką kątową, i dodawanie nowych rur widelca.
Co z tym idzie przyspawano nowe miejsce na rolkę, jak i zmieniony kąt rury trzymającej przedniej przerzutki.
Rurki widelca tylnego byłe ciut za krótkie(bo wykorzystane z czegoś innego, nie chciałem zamawiać nowe i czekać), i po spawaniu okazało się że że 26" Kojak wchodzi, ale nie jak hamulec szczękowy jest zamontowany,
więc trochę pracowała szlifierka żeby  mocowanie hamulca było trochę wyżej.
To też oznaczało że rurki widelca nie połączę jak na Stick 001, ale cóż, nie można mieć wszystkiego ;)
Wszystkie te zmiany, spawania i szlifowania niestety nie można ukryć, więc jak się popatrzy na spawy i takie tam,
nie jest to zbyt ładne, no ale cóż, ważne że działa ;)

Kolor wybrałem perła biały, i jest całkiem fajny, i pasuje do czarnego i karbonu ;)

Waga całkowita, jak na zdjęciu (pokrowiec fotelika,pedały,liczniki oraz mocowanie oświetlenia) to 12,3kg (metoda wagą łazienkową)
Bez pokrowca i pedałów to 11,5kg.

Bez męki i dużo kasy zejdzie o 500g, tylko wymienić tą korbę i suport (1100 gram z dwie zębatki alu!!) na coś ok. 700g
i  kasetę na XT, która jest o 100g lżejsza niż obecny SRAM PG970 z swoich 400gram :/
No i cały zestaw kierownicy niestety nie jest lekki. VK tiller oszczędzi całe 500g!
Bacchetta mostek i kierownica 300g. Muszę zobaczyć czy U-bar Velokrafta pasuje ;D
Jeszcze trochę kasy na lepsze i lżejsze koła i można zejść do 10kg No chyba nieźle jak na stalowca co ;)


Rama+boom


Podczas składania spróbowałem jak by pasował VK tiller, i jest w sam raz!
Powiem też że cały tiller razem ze dłuższą śrubą do regulacji sterów i obejmą waży 245gram ;)
Widok do przodu też lepszy niż z tweener kierownicą.
Tylko że wolę tweener ..


Więcej miejsca na torbę (nie trzeba tego "mini bagżnika" jak w przypadku Steebenta, żeby trzymał torbę dalej od koła)






Pewnie jutro pojeżdżę trochę, więc zrobię więcej zdjęć w świetle dziennym.


W każdym razie do zobaczenia na zlocie :)



Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:42:02 pm »
W każdym razie do zobaczenia na zlocie :)

dzizuz, jaki wysyp towaru :), a na zlocie z czym sie pojawisz ? tym potrójnym zerem ?

waga imponująca,

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:46:50 pm »
Jaki piękny rower!!!
A na zlocie, jeśli pozwolicie, popróbowałabym sobie pojeździć na innych rowerach, np. ciekawi mnie, jak bym sobie poradziła na takim z kierownicą ASS? Jeśli przyjeżdżasz z tym, to jestem pierwsza w kolejce do testu ;)
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:50:58 pm »
A na zlocie, jeśli pozwolicie, popróbowałabym sobie pojeździć na innych rowerach,

jest to jedno z załozen zlotu :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 31, 2011, 10:57:34 pm »
Jeśli przyjeżdżasz z tym, to jestem pierwsza w kolejce do testu ;)

Dzięx :)

Tak, tym się pojawię. Obecnie jedyny rower w stanie jeżącym u mnie.
Już zapisałem że pierwsza ;)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 31, 2011, 11:47:15 pm »
Proszx - i sama również dzięxuję :)

A na zlocie, jeśli pozwolicie, popróbowałabym sobie pojeździć na innych rowerach,

jest to jedno z załozen zlotu :)

To fajnie :) Jak coś, to moja Poziomciunia też się poleca :)
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 31, 2011, 11:47:36 pm »
Po raz chyba trzeci dziś - wypas :D Choć wizualnie stick bardziej jednak podoba mi się z u-barem. Fajnie że dasz radę wpaść na zlot :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #7 dnia: Września 01, 2011, 09:55:41 pm »
Po raz chyba trzeci dziś - wypas :D Choć wizualnie stick bardziej jednak podoba mi się z u-barem. Fajnie że dasz radę wpaść na zlot :)

Mi też bardziej się podoba u-bar.  Ale jednak, 245 gram O_O - who cares about the looks ;)
Też się cieszę że będę na zlocie :)

Pojeździłem dziś, ale fotek nie zrobiłem. Ale dlatego robił duży pan z wieeeelkim Nikonem i jeszcze większym obiektywem.
Czyli będę w gazecie ;D
No generalnie była taka rozmowa z panem z gazety, szczególnie na temat rowerów,
jak się jeździ i gdzie, trochę o brewetach .. zobaczymy co z tego napisze ;)
A tak dyskretnie między wierszami podrzuciłem poziomy temat ;)


Pozzzz
« Ostatnia zmiana: Września 01, 2011, 10:00:15 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #8 dnia: Września 01, 2011, 10:30:29 pm »
Mi też bardziej się podoba u-bar.  Ale jednak, 245 gram O_O - who cares about the looks ;)
Może Gemsi ulepił by coś z karbonu? Idealny był by profil areo:

Z kablami wewnątrz, zintegrowanym z mostkiem licznikiem, gps i światełkiem ( tak aby nie wystawały po za obrys kierownicy).
Choć światełko można też fajnie zintegrować z przodu - patent jaki mam w swoim sticku:

Lub coś w tym stylu: http://youtu.be/Cv2DOSn4mC0 dzięki temu nogi nie wchodzą w strumień światła.   

W kwestii profili areo cały wspornik kierowcy też można wykonać podobnie, rurę przerzutki też ( podobny patent jak z VK), i do tego można by zastosować tylny trójkąt blisko koła na wzór rowerów czasowych:


Eh miał być jeden luźny pomysł a się rozpędziłem ;)





gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #9 dnia: Września 01, 2011, 10:34:53 pm »

Może Gemsi ulepił by coś z karbonu?


proszbardz... pogadamy na zlocie

barba

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 67
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 26, 2012, 10:59:31 am »
Igor masz PW  :)

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 542
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 01, 2012, 09:48:17 am »
trajk-o-ciklista witam cie serdecznie mam pytanko czy to cudo powyzej sam robiles od podstaw czy korzystales z jakis planow ,i jakie predkosci rozwijasz ,strasznie mi sie podoba nawet mial bym troszke czesci na takiego moze sprobuje uspawac masz moze szczeguly konstrukcji ramy  ;).pozdrawiam

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 01, 2012, 10:23:53 pm »
Hej :)


Sam od podstaw, czyli wzorowanie się na znanych już modelach, parę swoich zmian oraz dostosowań, i powstał rowerek ;)
O prędkościach ciężko mówić, bo kolarz kolarzowi nie równy, ale w każdym razie układ taki należy do rowerów szybkich.
Z resztą o tym świadczą podobne modele z usa, z osiągami w wyścigach oraz ultramaratonach.
Mi tam starczy jeśli mogę się trzymać z grupą szosówek, a jeśli nie dają za dużo czadu pod górkę to udaje mi się ;)

Szczegółów specjalnych nie ma, jedna rurka, widelec i to wszystko ;)
Starczy się dobrze popatrzeć na zdjęcia.
Od dostępnego materiału zależy jaka średnica i grubość ścianki.
Dla zwykłej stali to coś rzędu fi50x1.5mm na rowerzystę średniej wagi,
na tył można rozciągnąć przedni widelec.

Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 542
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 02, 2012, 08:35:34 am »
Witam czy jest jakis okreslony kat mocowania przedniego widelca i co sadzisz o zastosowaniu wahacza tylnego na tyl jako gotowego elementu na sztywno jak w tych ramach ponizej tylko nie wiem jak to wagowo wyjdzie wyglada to tak moze lepszy bedzie widelec jak piszesz? mam zamiar zrobic sticka na kolach 2x26



Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: The Stick No.000
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 02, 2012, 10:49:45 am »
nie wiem jak to wagowo wyjdzie
Około 1-1.3kg więcej dla rozwiązania z wahaczem. Na plus odpada przespawanie piwotów hamulca jak jest to w przypadku przedniego widelca danego na tył. Jeśli zostawisz je w oryginalnym położeniu łańcuch będzie ocierał o szczeki hamulca. Alternatywą do przespawania są szczęki szosowe jeśli tylko ''chwycą'' obręcz.