Autor Wątek: Nowy poziom  (Przeczytany 9268 razy)

vladee

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Nowy poziom
« dnia: Czerwca 16, 2011, 05:47:33 pm »
Witam po długiej przerwie. W zeszłym roku śmigałem Low Racerem FWD, prezentowanym zresztą na forum. Jednak słaba uniwersalność tego sprzęta skłoniła mnie do sprzedaży.



Bez pozioma jest jednak nudno, więc  od dłuższego czasu szukam, czytam, kombinuję co by tu sklecić.
Napęd FWD ma dla mnie konkretną zaletę - krótki łańcuch. A najkrótszy łańcuch mają Cruzbike'i. Więc od paru tygodni koncentruję się na tej idei. Aż tu nagle świst, aż tu nagle gwizd i znalazłem w przepastnych czeluściach internetu coś takiego:



Genialne. Maksymalne uproszczenie idei FWD. Gość ponoć wygrał na tym sprzęcie jakieś konkretne zawody. Oczywiście można by go trochę skrócić, zwiększyć kąt główki ramy, bo nie jestem pewien czy ten rowerek chce w ogóle skręcać.. Na szybko przerobiłem w Gimpie Raptobike'a i myślę, że mniej więcej tak powinien wyglądać mój przyszły rower:



Co szanowne grono myśli o takiej wizji? Wszelkie uwagi mile widziane. Dziwne ,że wszelkiej maści tworów zoxo-podobnych jest masa, a tego typu rower widzę właściwie po raz pierwszy. Gdzie tkwi haczyk?
Pozdrower.
Waldek.

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 16, 2011, 06:57:26 pm »
REWELACJA! Duże koła, duży rozstaw osi = WYGODA bez amortyzacji i stabilność. Do tego napęd jak w cruzbike/python bez jednej rolki a jak się założy szosowe aero koła z wysoką obręczą i małą ilością szprych to i wysokość i brak schowania kół w "cieniu aerodynamicznym" przestanie mieć znaczenie. Masz więcej fotek? Chyba zacznę coś takiego sobie rysować... Może nie jest to rower do ciasnych manewrów ale kij z tym. Jedyne co mnie martwi to małe obciążenie (docisk i przyczepność) przedniego koła - do sprawdzenia w praktyce.
Jakub Sałata

wwojciech

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:02:33 pm »
jeśli chodzi o ten napęd to podglądnij sobie rowerek o nazwie MINQ, ma on właśnie tak rozwiązany napęd. Widelec jest tam odwrócony.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:23:59 pm »
o czymś takim własnie myślałem również ale w tym projekcie korba musi się skręcać razem z kołem inaczej kiszka :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 16, 2011, 07:25:49 pm wysłana przez tomek70 »

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:30:40 pm »
...
Co szanowne grono myśli o takiej wizji? ...

Się przyglądam tym zięciom, i nie bardzo widzę, na czym polega dowcip  ???.

Jeśli suport jest nieruchawy, to łańcuch przy skręcie i pedałowaniu będzie spadał, hyyyy.
Ale piszecie, że to typ Cruz...
                                          ...
                                             ...
                                                   Czy mufa jest przyspawana do rury sterowej widelca  ???

wwojciech

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:35:40 pm »
suport jest sztywny, napęd taki sam ma w nowym rowerku Yin(suport sztywno, łańcuch łamany na rolkach). W MINQ rolki sa ominięte i łańcuch leci bezpośrednio do koła, też bardzo podobał mi się patent ale w tandemie bałem się o widelec że przy hamowaniu nie wytrzyma takich przeciążeń i też rama musi być masywniejsza bo punkty podparcia głównej belki są dużo dalej.

grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:40:03 pm »
Mam podobne obawy co @Saurus. Docisk przedniego koło jest tu natyle mały, że podjazdy takim rowerem będą niewykonalne, lub b. trudne. Ja mam rower wyważony (na pusto) mniej więcej 50/50, a na suchym asfalcie przy ruszaniu pod górę koło potrafi mi się ślizgnąć. Pomóc może umieszczenie sakw na przednim kole, ale wtedy sterowanie będzie kiepskie.
Koncepcja jednak fajna.

Pytanie jeszcze, czy skręcając (a suport musi się obracać) nie będziesz zawadzał kostką o oś suportu, co nie należy do przyjemnych. W cruzbike'u nie ma tego problemu, bo nogi zginają się na boki w innym miejscu.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:42:14 pm »
tak ale w rowerku jaki ma Yin łańcuch prowadzi rolka i nie spadnie z dużej zębatki, jeśli nie było by rolki łańcuch by spadał, w minq widelec własnie skręcą się razem z suportem. Moim zdaniem jeśli suport nie będzie się skręcał to rowerek będzie eis nadawał raczej tylko na tor

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:48:35 pm »
narazie jeszcze nic nie wymyśliłem

ale konstrukcje ciekawa
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 16, 2011, 07:54:37 pm »
własnie ciekawa  i prosta mógłby wyjść leciutki rowerek ta konstrukcja na zdjęciu powyżej  ma 50/50 nie ma problemu . Zakręcać też można by się nauczyć kiedyś miałem swb w którym korby zahaczały o kolo trochę wprawy i śmigało się bez problemu Tutaj podobna konstrukcja w akcji


http://www.youtube.com/watch?v=0I6AFpvXneM

vladee

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 16, 2011, 08:07:50 pm »
Właśnie cały bajer polega na tym, że mufa suportu jest na sztywno do ramy - nie skręca. A łańcuch z dużej zębatki nie spada, ponieważ są tam zamontowane 2 rockringi - po obydwu stronach. Tak samo jak nie spada z rolki w rowerach Zoxo-podobnych. Dobrze widać to właśnie na tym filmie "Big on front"  z Youtube'a. Nic się również nie ślizga:) Wadą jest problematyczne zamontowanie przerzutki "przedniej". Możliwy jest raczej tylko jeden blat. Ale przy dzisiejszych rozstawach kaset np.12-36 nie powinno to stanowić problemu.

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 16, 2011, 08:23:56 pm »
hm tego nie zważyłem jeśli tak to pozostaje brać się za robotę :)

vladee

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 16, 2011, 08:42:45 pm »
@tomek70 na tym foto widać dokładnie rower z youtube'a - trochę pokrak ale pomysł jest przedni:)



Tak jak mówiłem - suport na sztywno, aczkolwiek ja planuję przenieść go do przodu- przed główkę ramy. Dokładnie w miejsce gdzie znajduje się rolka w Zoxach czy Raptobikach. Tylko to ruszanie pod górkę mnie martwi trochę... W moim poprzednim FWD low racer koło się nie ślizgało ale faktem jest , że fotel zaczynał się tuż za przednim kołem..


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 17, 2011, 08:54:29 am »
Ciekawy koncept, przy projekcie w stylu rozciągniętego raptorbike'a łańcuch nie powinien spadać bo koło skręca stosunkowo niewiele, przynajmniej podczas jazdy po drogach . Problem może być w ciasnym manewrowaniu ale zawsze można wstać i obrócić rower ręcznie :). Brak przedniej przerzutki da się obejść piastą dual drive, do tego jak ktoś wspomniał można dać rocklingi po obu stronach dla zabezpieczenia łańcucha przed ewentualnym spadaniem.   

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Nowy poziom
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 17, 2011, 09:56:53 am »
Przy skręcie w prawo będzie kolo mocno ocierać o łancuch. Ideą rolek było schować łancuchy w płąszczyżnie widelca, tym samym dając więcej swobody kolu.