Autor Wątek: Projekt  (Przeczytany 9678 razy)

KierowcaPralki

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 1
Projekt
« dnia: Czerwca 14, 2011, 03:14:28 pm »
Witam.
Chcę zrobić własną poziomkę ale nie do końca nie wiem jak. Prosił bym o jakiś dobry (sprawdzony) projekt. Dobrze by było gdyby były podane wymiary.
PS. Mi nie chodzi o przerobienie zwykłego roweru w poziomkę tylko cały do zrobienia samemu .

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2011, 03:28:50 pm »
Bez wymiarów, tylko zdjęcie, ale dobre na tyle że możesz sobie zmierzyć wszystko znając wymiary jednego obiektu ze zdjęcia (np. długość korby, lub wielkość obręczy[tutaj akurat 571mm])
Potem dajesz te dane do rysunku w programie rysunkowym, lub po prostu na papier, i masz projekt.
Dizajn jest sprawdzony jak najbardziej. Tylko zrób dokładną kopię, nie wymyślaj nic nowego.
Prosty dizajn, proste do zrobienia, a świetnie się sprawdza.

A jesteś pewien że nie chcesz kupić gotową ramę ? ;->


« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 03:32:18 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2011, 03:41:30 pm »
Lub może taki ? (jeśli masz wystarczająco długie nogi)




A kolega Saurus się pomęczył i już zrobył z tego rysunku wymiary i kąty.
Tylko że się pomylił w przy rozmiaru kół, bo koła na tym rowerze są 622/571 (700c/650c)
lub po prostu źle oznaczył ? bo 650c faktycznie ma 24.5" a 700cx23 ma 26.4"

« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2011, 03:43:52 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Projekt
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 14, 2011, 04:19:13 pm »
A kolega Saurus się pomęczył i już zrobył z tego rysunku wymiary i kąty.
Tylko że się pomylił w przy rozmiaru kół, bo koła na tym rowerze są 622/571 (700c/650c)
lub po prostu źle oznaczył ? bo 650c faktycznie ma 24.5" a 700cx23 ma 26.4"

Ani pomęczył, ani pomylił bo to nie moje dzieło ;)
Jakub Sałata

sebacyki

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 65
Odp: Projekt
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 14, 2011, 05:32:22 pm »
oba rowery są super,mi bardziej odpowiadała by ta druga opcja,gdzie można by zamówić taką ramę i za ile?

storm

  • Gość
Odp: Projekt
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 14, 2011, 06:40:03 pm »
@KierowcaPralki - ja bym zaczął od pytania - DO CZEGO ma być ten rower poziomy? Do wyścigów? Poziomy terenowy? Sprint? Turystyczny? Z jakim napędem? Na przód czy na tył? Kufer czy sakwy? Sterowanie USS czy ASS? Jaka wysokość siedzenia? Ma być widoczny w mieście czy/i szybki?
Etc etc. Rower poziomy to nie pionowiec i kwestii do poruszenia przy wyborze samej ramy (!) jest o wiele więcej niż w przypadku pionowca.

barba

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 67
Odp: Projekt
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2011, 08:02:41 pm »
Ja bym jeszcze dodał takie pytanie: Ile masz kasy na ten cel?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2011, 12:48:11 am »
Ani pomęczył, ani pomylił bo to nie moje dzieło ;)

Ahaaa, znaczy kradzież ;D


A właśnie, Storm ma racje. Są różne poziomki, i do różnych celów.
To  co ja podałem są typowe szosowe. Ale starczy zmienić opony na szersze i już mamy taki treking.
No ale, w pl drogi nie są tak fajne jak u nas, więc amortyzacja i takie tam bajery są bardzo przydatne.

W każdym razie skoro człowiek chce budować, to pewnie kasy mało ma, bo inaczej by kupił i już.
Do tego pierwsza poziomka, w dodatku bez doświadczenia w budowaniu rowerów(chyba)
Więc na pierwszą taką, to poziomka musi być prosta, prosta do wykonania, i łatwa do nauki jazdy.
Nawet z stali konstrukcyjnej i tanim osprzętem cały rower rzadko przekracza 15-16kg.

Pojeździ, nauczy się, i zobaczy potem czy może jednak chciałby amortyzację, inne koła, i takie tam.



Pozzzzz


Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 15, 2011, 01:02:26 am »
oba rowery są super,mi bardziej odpowiadała by ta druga opcja,gdzie można by zamówić taką ramę i za ile?

To jest rama od M5 Ligfietsen, czyli Brama Moensa. Zrobił tylko jedną, jako prototyp, i nie jest na sprzedaż ;)
Zamówić taką też nie można. Jedyna opcja jeśli właśnie taką byś chciał to jest zrobić samemu.
Ewentualnie zapłacić komuś kto się zna na tym, ale to by pewnie dużo kosztowało.
Robić jedną ramę z kompozytu to w chu roboty .. i jeszcze nigdy nie wiesz czy wytrzyma ;)

Zostaję Ci coś podobnego, np. standardowy M5 CHR. Cenny widać na ich stronie. www.m5-ligfietsen.nl
Lub Zockra High Racer http://www.zockra-factory.com/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=9

Albo może coś takiego ?  http://www.ligfiets.net/advertisement/11816/velokraft-hi-700c.html
Znam właściciela, więc może by była jakaś zniżka ;)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

sebacyki

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 65
Odp: Projekt
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 15, 2011, 01:48:05 pm »
Jaki wzrost jest odpowiedni do takiej ramy?w tej widzę że pięty mogą kolidować z kołem?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 15, 2011, 11:45:34 pm »
Jaki wzrost jest odpowiedni do takiej ramy?w tej widzę że pięty mogą kolidować z kołem?

Pięty to z 90% rowerów SWB ;) A tych 10% co zostaje to takie tam z 20" kołem ;)
Pięty to żaden problem, uwierz mi.

Na moim velokrafcie koło ma kontakt z korbą, na moją wysokość(odległość fotelu od suportu raczej),
bo ja do ramy przeznaczonej na koło 26" dałem 700c i inny widelec.
Jakbym zmienił widelec na oryginał i 26" koło to nie było by tego problemu.

Tak jak jest obecnie, to trzeba mieć x-seam 115-120cm żeby z korbami 175 nie było kontaktu.
Też można używać "podkładkę pod stery" i w sensie mieć wyższy widelec co by pomogło trochę też.(oddala koło od korb)
Lub krótsze korby. Miałem zrobić 140-145mm od samego początku, ale jakoś nigdy się tego nie złapałem.
Z moim 108cm x-seam i 145mm by korba już nie uderzała w koło.

pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

storm

  • Gość
Odp: Projekt
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 16, 2011, 06:34:28 am »
Uderzanie piętami w bucie o koło to mały pikuś.
Gorzej jak powracająca korba przy mocniejszym skręcie uderza w oponę....... Nikomu tego nie polecam bo nagle można się ładnie zdziwić...
W moim przypadku musiałem wyjechać z bomem bardziej do przodu po wsadzeniu widelca 20" do koła 20", ale przy widelcu 26" i kole 20" było już ok. Gorzej, że wtedy ten sam rower wyglądał o wiele gorzej i jeszcze gorzej się mi na nim jeździło :]

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Projekt
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 16, 2011, 05:13:55 pm »
ja tak kiedyś miałem kolo zawadzało mi o korbę żaden problem śmigałem jak trzeba tylko trzeba się nauczyć, jak w ten sposób jeździć nie było z niczym problemu mózg wgrywa sobie nowe oprogramowanie i jazda :)  potem nawet się o tym nie myśli przejeździłem tak co najmniej dwa lata  oczywiście lepiej jest jak nic nie zahacza ale nie zawsze to jest możliwe.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Projekt
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 17, 2011, 11:22:54 am »
To co Tomek napisał. Nowe oprogramowanie i już ;)
Generalnie jeździ się tak samo jak w przypadku gdy koło zahacza o pięty - po prostu przy większym skręcaniu się przestaje pedałować.
Z korba/koło jest to tylko mniejszy skręt, bo korby mamy bliżej.
Jeśli się zdarza że uderzamy, to przy małych prędkościach zawsze, bo tylko wtedy tak ostro skręcamy kołem.
Nie jest to straszne, ale umie zdenerwować czasami, zwłaszcza w momentach kiedy chcesz pokazać innym "o jaki ja jestem zdolny, potrafię jeździć na poziomce" ;D
a tu w tym momencie korba mocno zahacza o koło i wtedy instant stop ;D
A potem nic, tylko udawać że właśnie chciałeś się zatrzymać ;D

Pozz

 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Projekt
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 17, 2011, 04:32:48 pm »
ja tez zahaczam piętami i jakoś mi to nie przeszkadza, ale za to mam w widelcu 26" koło 24"
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject