Ani pomęczył, ani pomylił bo to nie moje dzieło 
Ahaaa, znaczy kradzież

A właśnie, Storm ma racje. Są różne poziomki, i do różnych celów.
To co ja podałem są typowe szosowe. Ale starczy zmienić opony na szersze i już mamy taki treking.
No ale, w pl drogi nie są tak fajne jak u nas, więc amortyzacja i takie tam bajery są bardzo przydatne.
W każdym razie skoro człowiek chce budować, to pewnie kasy mało ma, bo inaczej by kupił i już.
Do tego pierwsza poziomka, w dodatku bez doświadczenia w budowaniu rowerów(chyba)
Więc na pierwszą taką, to poziomka musi być prosta, prosta do wykonania, i łatwa do nauki jazdy.
Nawet z stali konstrukcyjnej i tanim osprzętem cały rower rzadko przekracza 15-16kg.
Pojeździ, nauczy się, i zobaczy potem czy może jednak chciałby amortyzację, inne koła, i takie tam.
Pozzzzz