Autor Wątek: I znowu połamała mi się rama!  (Przeczytany 17349 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 26, 2011, 10:32:04 am »
Tak z czystej ciekawości - ta rama była odpuszczana po spawaniu?

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 26, 2011, 10:38:53 am »
Tak, po dwugodzinnej debacie w garażu, dokładnie tak. :D
Gemsi: Myślisz, że to może zająć 2 miesiące? Dużo.

a jestes w stanie codziennie poswięcic kilka godzin bez wpływu na stosunki rodzinne ?

załóżmy że masz cały osprzęt i hardware ( suport, uchwyty, haki, wszystko co trzeba wlaminowac )
masz do zrobienia

1. wycięcie i oszlifowanie rdzenia ze styropianu - 90 min.
2. usztywnienie rdzenia przez połozenie pierwszej roboczej ( nie konstrukcyjnej) warstwy laminatu - 60 minut na laminowanie
3. przerwa technologiczna na żelowanie - minimum 4 h
4. ustawianie rdzenia w iygu + wstępny montaż hardwareu ( wszystkiego co będziesz oblaminowywał - 90 minut
5. połozenie warstwy laminatu 60 min
6. przerwa technologiczna 4 h
7. punktów 5i6 wykonać 8 razy
8. szlifowanie - 2 h
9. szpachlowanie - 1 h
10. szlifowanie - 1 h
11. malowanie - co najmniej jedna warstwa aby zabezpieczyć przed działaniem UV - 1 h
12. montaż osprzetu ( wersja minimum do testów, fotel, korby, przerzutka, łancuch, hamulec,kierownica, stery ) - 3 h
13. testy i poprawki ?


56 h z wliczeniem przerw technologicznych na wysychanie żywicy
to jest 7 pełnych dniówek
zakładajac że dzienie poswięcisz na to 2 h wychodzi co miesiąc, dolicz poprawki, strojenie, nieprzewidziane przestoje, jak chcesz mieć zrobione dobrze, to wiesz ze nie można robić na hurra, więc masz sprzeczność

- musisz iść do fabryki, zeby zarobic na rodzine,
- stracisz wiecej czasu na dojazd bo nie masz roweru, bo go musisz zbudować,
- jak bedziesz się spieszył to wydzie dupa nie rower,

więc wg mnie lepiej ta rame która jest zespawac nadmiarowo ( w sensie nie optymalizowac wagi) i spokojnie pracować nad nowym rowerem

p.s.
własnie urwałem hak pzerzutki przy testowaniu K4 ( nie wiem czy jeszcze czegos przy okazji nie zmielilem )

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 26, 2011, 10:42:11 am »
Tak z czystej ciekawości - ta rama była odpuszczana po spawaniu?

było nie było, ta rama przejechała 30 kkm, to tez jest dosyć istotna informacja, jazda z pełnym kufrem lub z młodym na fotelu, więc miało tam co pracować, nawet biorąc pod uwagę amortyzację, wg mnie to całkiem niezły wynik, problemem pewnie było to że rower powinien być co roku rozkładany na części i rama powinna być poddawana dokładnej pielęgnacji i kontroli, może by coś wyszło wcześniej, a może nie, a komu by sie chciało rozkładać rower tylko po to żeby go posprawdzac :)?

bzaborow

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 151
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 26, 2011, 11:01:22 am »
Sadzac ze zdjec jeszcze mocowanie wozka/przyczepki swoje dolozylo (albo to tylko przypadkowa zbieznosc czasu i miejsca).

W sumie bardzo mnie zmartwila osobiscie ta katastrofa... wlasnie klece sobie powolutku nowy rowerek z alu, lutowany cynkalem. I wyszlo mi, ze (jak postarze rame w piecu) to spokojnie powinny wytrzymywac przekroje 40x40x2 ramy - a tu sie okazuje, ze moze byc roznie z tym... Choc z drugiej strony to inna geometria, a stalowy profil 30x30x2 mi wytrzymal we flevo jak narazie prawie 20kkm, wiec jest nadzieja:)

Lacze sie w bolu,
bart
« Ostatnia zmiana: Maja 26, 2011, 11:16:43 am wysłana przez bzaborow »
bartek maupa bzaborow.org

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 26, 2011, 12:19:15 pm »
wg mnie to całkiem niezły wynik
Dokładnie, prawdopodobnie przy ściance 1.5 -2 mm grubszej zrobił by bez problemu drugie tyle.

raffi

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 254
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 27, 2011, 07:13:23 am »
więc wg mnie lepiej ta rame która jest zespawac nadmiarowo ( w sensie nie optymalizowac wagi) i spokojnie pracować nad nowym rowerem

Też bym tak radził.

I tak też u siebie zrobiłem. Też już jestem na etapie zabierania się za budowę nowego roweru, ale stary się z tydzień temu rozpadł i dostał epoksyd+szkło+węgiel, by dojeździł do czasu aż sklecę nowy (już raczej nie alu). Musiałem przerobić wahacz (teraz chwilowo w zasadzie mam sztywniaka), ale za to wyrobiłem się w 3-4 dni pracy i to takiej nie zawsze po 12h dziennie.

Foto: http://bzaborow.org/galer/pg/show/1540

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 27, 2011, 08:27:14 am »


I tak też u siebie zrobiłem. Też już jestem na etapie zabierania się za budowę nowego roweru, ale stary się z tydzień temu rozpadł i dostał epoksyd+szkło+węgiel, by dojeździł do czasu aż sklecę nowy (już raczej nie alu). Musiałem przerobić wahacz (teraz chwilowo w zasadzie mam sztywniaka), ale za to wyrobiłem się w 3-4 dni pracy i to takiej nie zawsze po 12h dziennie.

Raffi, ile przejechales na tym rowerze ? a jaki teraz bedziesz robil, stalowy czy kompozyt ?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 08, 2011, 11:18:14 pm »
Znowu qrwa @#%$*&@# mać trzeba wskrzesić wątek. Tym razem zaczął pękać spaw na łączeniu wspornika fotela do głównej poziomej belki ramy. Wyciąłem blaszkę wzmacniającą i przynitowałem. Zobaczymy. Jeszcze musi trochę wytrzymać, mimo, że ta rama się zaczyna już rozłazić.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 08, 2011, 11:47:50 pm »
Pewnie zmęczeniowo padł już materiał. Stal jest wdzięczniejsza :D
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 08, 2011, 11:54:16 pm »
Znowu qrwa @#%$*&@# mać trzeba wskrzesić wątek

jedziesz w niedziele czy nie ?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 09, 2011, 10:12:51 am »
Dziś będę robił testy, bo naprawę skończyłem tuż przed północą i mi się nie chciało. Ale jeżeli będzie działać to jadę.
Link do zdjęć ze złamaniem i naprawą:
https://picasaweb.google.com/Franc.RoweryPoziomeRule/NowePeknieciaRamy?authuser=0&feat=directlink
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 09, 2011, 10:28:31 am »
Wyglada niezle, a zaczales juz robic nowy rower ?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 09, 2011, 11:37:58 am »
Zacząłem robić projekty, ale padło z braku czasu. Nie wiem jak rozwiązać węzeł osi wahacza i mocowania dolnej kierownicy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 10, 2011, 10:21:21 am »
No to rower zakończył za mnie sezon rowerowy AD 2011.
Nosz QRWA MAĆ, @#&#@!!!!!!!!

Pękła rura pozioma ramy w miejscu dawnej (zaspawanej na stałe) regulacji długości ramy. Pękło 2km od domu, jak jechałem do pracy. Musiałem porzucić rower na podwórku sklepu, pieszo wrócić do domu, przebrać się, wziąć samochód i w korkach pełznąć do pracy. Do tego wjeżdżając z domu zapomniałem kanapek więc wracałem się 1.5km a potem jak chciałem zapakować rower do bagażnika, żeby nie zalegał całego dnia pod sklepem, to się zorientowałem, że biorąc klucze do samochodu żony (dużego) zostawiłem kluczyk do zapięcia roweru w domu. Cóż, będę musiał odebrać rower wieczorem. Mam nadzieję, że wyczerpałem na dziś limit pecha.
Ogólnie rama jest już nienaprawialna. Szkoda :( miałem nadzieję, zostawić ją jako awaryjnej, po zbudowaniu P8 (opis wkrótce do zobaczenia w innym wątku).

Bardzo ważne spostrzeżenie: do dziś uważałem, że profil kwadratowy EN-AW 6063 (dawne Pa36) o wymiarach 45x45x2 jest wystarczający na poziomą, główną belkę ramy. Niniejszym odszczekuje to stwierdzenie: hau, hau! taki profil jest niewystarczający, musi być co najmniej kwadrat 50x50x2 a może nawet 50x50x3.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: I znowu połamała mi się rama!
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 10, 2011, 04:10:30 pm »
To ten rowerek, który testowałam 9 października?
Buu.
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P