Autor Wątek: rama carbonowa  (Przeczytany 21904 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 24, 2011, 11:47:14 am »
Zastanawiam sie nad wygoda takiego rozwiazania kierownicy, jakos nie przekonja mnie wyciagniete di przodu rece. Czy open cocpit nie bedzie wygodniejszy ?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 24, 2011, 12:30:00 pm »
Wygoda to kwestia mocno indywidualna - natomiast w 90% poziomek typu hi-racer jest właśnie kierownica typu supermen bar (SB) ( inne nazwy to U-bar czy właśnie open cockpit, jak rozumiem chodziło Ci o hamster bar /   tiller steering). Zaletą SP jest świetna stabilności przy większych prędkościach - jeżdziłem moim swb z hamster bar w układzie 26x26 i sterowanie przy większych prędkościach nie było tak przyjemne jak w układzie 26x20.  Pozycja rąk - dla mnie oba typy kierownicy są wygodne, w SB trzeba dobrze ustawić kierownicę żeby nie uderzać kolanem i jest ok. Manewrowanie i ciasne skręty i tak robi się zwykle z nogami na ziemi więc ograniczenie ruchu kierownicy jakie jest w jeździe nie przeszkadza tak bardzo.

Artykuł Open Cockpit vs. Tiller:
http://duncan-brain.blogspot.com/2009/01/open-cockpit-vs-tiller-preying-mantis.html
« Ostatnia zmiana: Maja 24, 2011, 12:31:52 pm wysłana przez Yin »

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 28, 2011, 11:46:55 pm »
Ja też "nie wierzyłem" w U-bar, ale w końcu zrobiłem.
Najpierw było strasznie niewygodne, bolały mnie mięśnie ramion .. ale po tygodniu już było ok.
I później stwierdziłem że to jest naprawdę extra :)

Stabilność(większa kontrola) może jest, ale przede wszystkim daje taka kierownica łatwość siadania/zsiadania z roweru,
jest komfortowa,  można używać każdy typ manetek (grip shift, trigger, bar-end jak i dual control)
Jest również większy komfort jak jest gorąco, bo podpachy są "otwarte", jak i wewnętrzna strona łokcia,
więc tam też się nie poci.
Pancerze i linki nie mają jakieś dziwne i ostre zakręty, a jeszcze można ich schować pod taśmą (jak na szosówkach) i mieć porządek.
Do tego jeszcze jest gdzie przymocować światła systemami przeznaczonymi na rowery pionowe.

Wady ? No wygląda taka duża ;)
Też uda mogą haczyć o kierownice lub bar-end manetki przy zakrętach,
ale to dużo zależy od samej szerokości kiery, jak i kierowcy ;)
Ja na stick bike-u miałem 52cm z grip shift i było ok.
Bacchetta ma nieco węższe, jak i końce wygięte na zewnątrz.
Ja miałem pod prostym kątem, tak mi wyglądało bardziej estetyczne, a i okazało się przydatne jak się rower parkuje opierając się kierownicom o ściane. 

W każdym razie warto spróbować.


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 28, 2011, 11:55:58 pm »
no niestety czasami sprzedawca dostanie ofertę i umawia się na natchmiastową sprzedaż, rozumiem że aukcja została zakończona bez wycofywania ofert ?

Tak, po prostu zakończona w piątek zamiast we środę, a oferty pozostałe, i niby wygrała najwyższa oferta (255Zł)

Bezsensu. Aukcja to aukcja, a nie tam jakieś oferty i pytania typu "za ile pan da od ręki" (czy jakoś tak się mówi?)
a odpowiedź powinna brzmieć "za tyle ile pan wylicytuje" ;)
Jeśli już, to się wstawia opcja "kup teraz", a nie tak.

No ale dobra, było co było, już się skończyło (sprzed czasem) ;)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 30, 2011, 09:00:48 pm »
zrobilem sobie kalkulacje, zadalem pytania do producenta rur carbonowych i mi wychodzi ze 1 m rury to 1 kg,
rura nosna z tego Hi Racera ma okolo 140 cm, z tego mi wychodzi ze sama rura bedzie wazyla 1400 g, tyny trojkat bedzie wazyl jakies 700g,
do tego musze jeszcze doliczyc glowke + 200 g na klejenie, w sumie wychodzi mi 2500g sama rama, no i sie zastanawiam, czy warto to robic z gotowca ( w sensie rury), a moze ta rura jest po prostu za mocna ( za gube sciany),
przypominam ze rama do mojego LowRacera zrobiona ze szkla wazyla 2500g ( co prawda bez bomu i mufy ), ale to jakies 400 g, wiec... wiec znowu mam dylemat, cholera... chyba zaczne kleic sam na styropianie i bede sprawdzal sztywnosc w miare nakladania kolejnych warstw. a moze skupic sie na dobrym i lekkim osprzęcie

p.s.
chyba oszalalem ze zaczynam patrzec na wage :/

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 30, 2011, 09:46:11 pm »
zrobilem sobie kalkulacje, zadalem pytania do producenta rur carbonowych i mi wychodzi ze 1 m rury to 1 kg,
rura nosna z tego Hi Racera ma okolo 140 cm, z tego mi wychodzi ze sama rura bedzie wazyla 1400 g,
Rura alu fi 50mm ścianka 3mm długości 140cm ma 1.68kg. ( opcja pancerna)
Analogiczna z ścianką 1.5 mm 0.86 kg (  opcja lekka).
Kolejna ścianka 1mm - 0.58 kg ( opcja alu laminowanego czarną - samo było by już raczej ryzykowne na naszych drogach.)

chyba oszalalem ze zaczynam patrzec na wage :/

E tam, to znaczy że robisz postępy w cyklozie ;). Objawem chorobowym jest kupowanie tytanowych śrubek żeby zbić 5g (co innego śruby alu - powiedzmy rozsądny stosunek ceny w wagi w porównaniu z stalowymi - kwestia że w niektórych miejscach odpadają ( mostek) )
« Ostatnia zmiana: Maja 30, 2011, 09:55:24 pm wysłana przez Yin »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 30, 2011, 09:50:36 pm »
Rura alu fi 50mm ścianka 3mm długości 140cm ma 1.68kg. ( opcja pancerna)
Analogiczna z ścianką 1.5 mm 0.86 kg (  opcja lekka).
Kolejna ścianka 1mm - 0.58 kg ( opcja alu laminowaego czarną - samo było by już raczej ryzykowne na naszych drogach.)

no własnie wydaje mi się że Igor troche przesadził z kalkulacją obciążen bo zaproponował rure fi 70mm o grubosci 4 mm, to jest wg mnie mega pancerz, mam w garazu maszt carbonowy o grubosci scianki 2 mm i srednicy 46 mm i sztywne jak cholera

w ofercie jest jeszcze 50 mm grubosc 3 mm, waga 390 g / m
lub 40 mm grubosc 3 mm, waga okolo 350 g/m

wydaje mi sie ze to 50 mm byloby ok

są jeszcze profile prostokątne
« Ostatnia zmiana: Maja 30, 2011, 09:58:43 pm wysłana przez gemsi »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 30, 2011, 10:02:47 pm »
Nie mam doświadczenia z carbonem ale patrząc na wytrzymałość alu i stali myślę że dobrze wykonana rura z czarnej fi 50 z ścianką 1.5 powinna być ok. Max to fi 60 z ścianką 1 mm. W miejscach newralgicznych typu główka ramy itp można dać te 2 mm.  Ta fi 70 mogła by być problematyczna - jak dobrze w laminować rurę suportu która ma sama 70mm?

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 30, 2011, 10:06:15 pm »
Nie mam doświadczenia z carbonem ale patrząc na wytrzymałość alu i stali myślę że dobrze wykonana rura z czarnej fi 50 z ścianką 1.5 powinna być ok. Max to fi 60 z ścianką 1 mm. W miejscach newralgicznych typu główka ramy itp można dać te 2 mm.  Ta fi 70 mogła by być problematyczna - jak dobrze w laminować rurę suportu która ma sama 70mm?

no właśnie wydaje mi sie ze 50 mm spokojnie wystarczy, tylko że znowu w ofercie nie ma nic cienszego niz 3 mm, 40 mm jest grubosci 2 mm, czy 40 nie będzie zbyt wiotkie ?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 30, 2011, 10:35:19 pm »
Obok mnie stoi dziś pospawana rama wzorowana na Bacchetta Strada, co prawda z stali ale główna rura to właśnie 42x1.5. Musisz mnie spytać jak dokończę składać maszynę i nabije trochę km - na razie sam nie wiem czy bez amortyzacji na oponkach 1" na naszych drogach nie kleknie :). Co do elastyczności - popytaj na pl.sci.inzynieria,  mogę jedynie przypuszczać że te same fi rur z czarnej są bardziej elastyczne od stali, ale tu są istotne jeszcze takie czary jak kierunek włókien itp. Ale to tylko luźnie przypuszczenia oparte na paru przeczytanych informacjach, jak pisałem wcześniej doświadczeń z carbonem nie mam.

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 30, 2011, 11:20:53 pm »
Nie piszcie "z czarnej" o kompozycie bo dla mnie i pewnie wielu innych "rury z czarnej" to rury ze stali konstrukcyjnej, tak samo wszelkie "blachy czarne" itp. ;)
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 31, 2011, 12:25:12 am »
"rury z czarnej" to rury ze stali konstrukcyjnej
Kiedy one są szare ;) ( Czarna jagoda jest czerwona bo jeszcze zielona ;) )

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 31, 2011, 06:17:48 pm »
Dzisiaj odebralem przesylke z rama z allegro, prawie sie posikalem z wrazenia jak poczulem ( a raczej nie poczulem) jej wage podnoszac paczke :)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 02, 2011, 09:02:30 pm »
bylem dzisiaj w serwisie, przy okazji wyciagnalem z bagaznika carbona, zeby dobrac hak do przerzutki, serwisant podniecil sie podnoszac rame ( twarz mu sie rozesmiala od ucha do ucha), a mina którą zrobił jak powiedziałem że rama idzie do pocięcia - bezcenna

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: rama carbonowa
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 02, 2011, 09:34:01 pm »
Co powiedział jak zobaczył główkę ramy ?:)