No dobra to jadymy dalej.
No ale po kolei:
Yin: Na początek planuję (na ten moment) zrobić kopię CarvXa

w formie elektronicznej

(czyt. autoCAD, SketchUp, ewentualnie poduczyć się Inventora bo chyba daje możliwość analizy mechanicznej całości). Po dokonaniu czynności związanych z wykonaniem kopii i przeanalizowaniu jej na forum podejmę decyzję czy trzymać się założeń przedstawionych w przywitalcu (czyt. LWB USS FWD), czy może zbudować dokładną kopię?

PrzemO: Offence-u, żadnego nie ma (trzeba być gotowym na kreatywną krytykę

). Trochę nie czaję ??twarde 20???, bo zasadniczo nie upierałem się przy 20? (przy 24? też bym się nie upierał ? po prostu koła wydają mi się małe, a 26? to już takie dosyć spore kółko jak na taki pojazd <zdanie subiektywne

>).
A teraz efekt chyba 4-5godz.

pracy na SketchUp-ie. Myślę, że poznałem odpowiedź na pytanie zadane bodajże przez Rumcajsa. Sketchup

jest programem, który daje możliwość pomiaru przedmiotu ze zdjęcia (tyle, że trzeba go najpierw trochę poznać?

i nie jest to czynność jedno-kliknięciowa

).
A więc tak! Może pojedziemy punkt po punkcie co by brać pozioma mogła skorzystać z wiedzy nabytej przeze mnie dnia dzisiejszego?

Efekty zamieszczam na picasie (linki poniżej).
1./ Po instalacji programu SketchUp (tudzież wersja PRO) należy zapoznać się z programem

co jest możliwe przez serię tutoriali na
www.youtube.pl (dostęp do filmów ze strony google SketchUp). Niestety konieczna jest znajomość języka angielskiego co niektórym może przyspożyć kłopotów?

2./ Jak już opanujemy wykonywanie prostych brył i poruszanie się w programie możemy przejść do czynności zaawansowanych jak tworzenie grup i korzystanie z warstw (czynności bardzo ważne ? niektórzy użytkownicy autoCADa mają to już opanowane).
3./ Dopiero teraz możemy pomyśleć o funkcji ?Sketch over?! Dobrze jest znać się trochę na perspektywie i czym się ona rządzi.
- Korzystając z funkcji Camera/Match New Photo? wklejamy zdjęcie z którego będziemy
przerysowywać obiekt. I dopiero tu zaczynają się schody.
- Pojawia nam się zdjęcie z kilkoma dziwnie wyglądającymi liniami, które możemy przesuwać
łapiąc za ich końce. Kreska żółta: linia horyzontu; kreski niebieska, zielona i czerwona są
naszym ukł. współrzędnych; kreski przerywane (zielone i czerwone) zakończone punktami do przesuwania są
wyznacznikami naszych punktów zbiegu na linii horyzontu ? tymi kreskami ustawiamy układ według rysunku.
Przyjmujemy obiekt według, którego będziemy ustawiać ukł. współ. (w moim przypadku były to pochylone koła
CarvXa).
- Jak już nam się uda ustawić układ, zabieramy się do rysowania. Ja narysowałem linię biegnącą przez osie obu kół i
na tej lini zacząłem rysować koło o wymiarze 51cm (obręcz na 24?). Okazało się o wiele mniejsze od wstawionego
zdjęcia, więc przesuwałem narysowane koło i linię w ?swoim? kierunku wzdłuż osi poziomych ukł. współ. Tak długo,
aż znalazły się na tyle blisko by wizualnie pasować do zdjęcia. Koło wyciągnąłem w przestrzeń i zrobiłem z niego
blok. Blok skopiowałem na kolejną oś (miałem ustawione już dwa koła). I tu pojawił się kolejny problem. Jak
narysować w przestrzeni linię łączącą koła na jednej osi (aktualny ukł. współ. Działa w płaszczyźnie pochylonego
koła?)? No cóż trzeba zrobić nowy ukł. współrzędnych (ale jak?).
A więc: w Window włączamy zakładkę scenes i tworzymy nową scenę. Tam ponownie używamy Match New
Photo?, ale nie używamy ustawiania ukł. wsół. (bo posypał by się poprzedni układ.)! Używamy funkcji Tools/Axes i
przy jego użyciu ustawiamy układ współrzędnych jednym bokiem (tym wzdłuż linii kół) równoległy do układu
współrzędnych ustawionego wcześniej (musimy wyznaczyć faktyczny pion i linię prostopadłą do kół).
- Teraz mogłem narysować osie roweru i przekopiować koła na drugą stronę (miałem już cztery koła).
- Łapiemy środek osi pomiędzy kołami i tam znowu zaczynam rysować w poprzednim układnie współ. (mamy takie
zakładki ze scenami nad obszarem do rysowania). Ten pierwszy układ jest pochylony względem faktycznej
powierzchni terenu a element ramy roweru też jest pochylony, dlatego musimy pracować ponownie w płaszczyźnie
kół.
- Rysujemy płaszczyznę przez środek i później łapiemy mniej więcej środek ramy tak aby dojść do osi suportu.
Potem po osi suportu prostopadle do płaszczyzny ramy (rysujemy oś osi?).
- Na zakończeniu osi rysujemy koło o promieniu 17,5cm (w płaszczyźnie ramy)? i przesuwamy o jakieś 2,5cm od
ramy (korba mniej więcej o tyle się odgina?)
- No i to by było na tyle? Przy kołach 24? korba wyszło 175mm! Pierwszy problem rozwiązany! I nauczyłem się
czegoś nowego?
W oparciu o tę wiedzę postaram się zmierzyć także inne elementy. Mam nadzieję, że ten wykład jest w miarę jasny i komuś się przyda.
https://picasaweb.google.com/113661868888069109207/Recumbent_project?authkey=Gv1sRgCJTizZ34u4zBVg#5585903483681295058https://picasaweb.google.com/113661868888069109207/Recumbent_project?authkey=Gv1sRgCJTizZ34u4zBVg#5585903637610701970PrzemO tobie muszę podziękować chyba osobiście

, bo tak na dobrą sprawę to poszedł bym na łatwiznę i niczego się nie nauczył gdybyś mi delikatnie nie wytknął lenistwa

. Trochę mi głupio

. No ale wyszło pozytywnie.
