Autor Wątek: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej  (Przeczytany 33458 razy)

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 10, 2011, 07:28:46 pm »
Co to za sterownik? Na jakiej częstotliwości pracuje? Kto gwałci 75A 4 sztuki irf9540? Możesz zrobić schemat tego sterownika? Troszkę się przerobi i będzie nie do ubicia ;-)
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 10, 2011, 08:58:51 pm »
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9492663 tutaj masz dużo :)
jak juz opracujesz to chętnie obejżę

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 10, 2011, 09:04:39 pm »
a nie lepiej kupic gotowca ? http://magma.sklep.pl/pl/silniki-sterowniki-ladowarki-regulatory

a moze te reguatory sa do bani ?

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 10, 2011, 10:10:26 pm »
dobre wieści, udało się uruchomić regulator prędkości, jest upchnięty w malutką obudowę od wzmacniacza samochodowego i po malym tuningu by znieść większe prądy


z ciekawości włożyłem silnik na wagę, dokładność 0,5kg, pokazało 2.0 :)
Czy w tym celu dałeś irfz44 zamiast fabrycznych irf 3710 w miejscu q1,q1,q3? Oczywiście stabilizator napięcia jest 8V ?
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 11, 2011, 05:23:23 am »
nie, tuning polegał na podłączeniu kabli zasilajacych bezposrednio do nóg mosfetów zeby nie puszczac takich prądów po płytce
reszta oryginalna

a nie lepiej kupic gotowca ? http://magma.sklep.pl/pl/silniki-sterowniki-ladowarki-regulatory

a moze te reguatory sa do bani ?
te gotowe chińskie... są chińskie :) jak padnie czesto nie do naprawy, a tutaj powymieniam części za kilka zł i będzie dalej działać, a jak ktoś pomoże to i się podtuninguje by więcej zniósł.  do tego chiński sterownik wspolpracuje z jakas dziwna manetką "halotronową" która mi do cobry nijak nie pasuje
« Ostatnia zmiana: Maja 11, 2011, 05:37:19 am wysłana przez DeMaDeS »

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 11, 2011, 12:45:47 pm »
Ja bym:
- zwiększył napięcie sterowania bramkami
-dał wzmacniacz sygnału pomiędzy sterowaniem (555) a elementami wykonawczymi
- ogólnie zmniejszył częstotliwość tego pwm. Naprawdę podoba mi się terkot( a nie pisk) silnika elektrycznego przy 50, 100Hz. Dodatkowo mniej się grzeją tranzystory.
-dał szybką diodę zaporowo podłączoną bezpośrednio na zaciskach silnika i dobrał jakiś zgrabny kondensatorek.
-dodałbym duże kondensatory na wejściu zasilania, aby buforowały akumulatory.
-z tuningu twojego, pogrubiłbym miedzianymi drutami ścieżki wysokoprądowe na płytce.
-ogólnie zaczął od początku, po swojemu
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 11, 2011, 02:11:12 pm »
Ja bym:
...
- ogólnie zmniejszył częstotliwość tego pwm. Naprawdę podoba mi się terkot( a nie pisk) silnika elektrycznego przy 50, 100Hz. Dodatkowo mniej się grzeją tranzystory.
-z tuningu twojego, pogrubiłbym miedzianymi drutami ścieżki wysokoprądowe na płytce.
...
-wydawało mi się, że to się steruje częstotliwością występowania impulsów, po włączeniu sterownika mam buczenie na ucho 50hz a potem jak podkręcam potencjometr zaczyna mi coraz wyżej gwizdać aż przy końcu nic nie słychać
- kable zasilające są bezpośrednio podlutowane pod nogi tranzystorów więc po płytce nic wysokoprądowego nie płynie

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 14, 2011, 02:24:36 pm »
Mam nadzieje, że to iż opisujesz sterownik jako 75A nie znaczy, że taki prąd płynie przez silnik z aku? Ładna konstrukcja w poziomie to jest dość fajne, że łatwiej jest przykręcić. Jak dźwiękowo? mocno daje znać przekładnia?ciekawi mnie też jak ten silnik sprawdzi się termicznie? Mój , większy od twojego, przy 20-30A grzał się mocno. Pół godziny jazdy do oporu i nie dało się zacisnąć na tym dłoni.
To połączenie silnika i trajki zimą będzie dostarczało dużo radości:).

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 21, 2011, 07:44:38 pm »
sterownik siedział 75 ale się spalił, teraz siedzi 180A.. jak dla mnie te prądy są nie realne, kable które mam za cholere by tego nie przeżyły a akumulatory by tyle z siebie nie wydoliły, elektronik przejżał płytkę i znalazł potencjalnego winowajce spalenia w postaci kondensatora który nie miał swojej pojemności i mógł zakłócać pracę ne555. Narazie działa, pojeżdziłem, sterownik nie przekracza 30 stopni, silnik 40stu.
Dzwięk.. no niestety słychać tą przekładnię na prostych zębach, do tego słychać gwizdanie spowodowane przez sterownik, ale mimo przejść, wielokrotnego spadania łańcucha itp.. nie wymienił bym tego silnika na żaden inny dostępny na allegro.

toft: Jakie miałeś aku że wytrzymywały 30A przez pół godziny?
fakt.. zimą będzie ciekawie

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 22, 2011, 09:35:50 am »
Wtedy jeszcze kwasiaki 2x12Vx22ah. To nie było 30A stale tylko w szczycie, Rower z pełnym gazem przejeżdzał okolo 17-18 km.

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 22, 2011, 12:51:26 pm »
wkońcu jakieś konkrety
prędkosć stała 25km/h -  8-9A
prędkość max (koło 40km/h) - 16A
podjazd pod górę i próba przyśpieszania 55A
więc w idealnych warunkach przy grzecznej jeździe mogę przejechać teoretycznie 50km bez pedałowania
jazda 10km/h zużywa 7A więc się nie kalkuluje
na dziś to wszystko bo zapomniałem ładowarki zabrać, a akumulatory ładowałem jakieś 30km i dwa spalone sterowniki temu :)

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 23, 2011, 12:02:21 pm »
Zapomiałem się zapytać... Jakie obroty na biegu jałowym ma twój silnik (tzn juz po redukcji na przekładni)?

DeMaDeS

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 23, 2011, 06:40:19 pm »
nie wiem, pod obciążeniem 550
http://www.youtube.com/watch?v=D5O7ney5gUM tak to jeździ na płaskim

a tak wygląda:


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 23, 2011, 08:48:49 pm »
Całkiem cichy ten silnik. Ten sterownik 180A kupiony czy robiony?

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Dodatkowa zębatka na tylnym kole obok tarczy hamulcowej
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 23, 2011, 10:46:24 pm »
NO głośno nie jest... Ale film chyba nie oddaje realu? poróvnaj to z moimi filmikami... silniczka 4 deko rożne ale w sumie ta sama koncepcja...
Pozdrawiam...