Z przodu udało mi się zainstalować szczęki, z tyłu też by sie dało gdybym o tym pomyślał w czasie klejenia ramy, niestety w tym czasie nie miałem pojecia i nie przypuszczałem że będę do tyłu zakładał koło 700c i że będę miał jakiekolwiek problemy z hamowaniem. W związku z tym miałem kilka pomysłów :
- założenie szczęki - konieczne by było ingerowanie w strukturę ramy, skutki tej operacji trudne do przewidzenia;
- założenie koła z hamulcem bębnowym lub rolkowym - kosztowe, bo to konieczność zaplecenia nowego koła, nie jestem wagofilem ale rozwiązanie cięższe od v-brake/szczęka;
- tarcza - niewykonalne ze wzgędu na brak mocowań w widelcu;
- przespawanie piwotów - tu tez niezbyt mi się uśmiechała dosyć radykalne ingerowanie w widelec, do tego potrzebne by było oczywiście spawanie i całe korowody z tym zwiazane;
- adapter przesuwający v-brake'i, lub v-brake'i z przedłużona regulacją;
Ostatecznie ostatnia opcją wydawała mi się najmniej inwazyjna, w związku z tym przystąpiłem do poszukiwania odpowiednich akcesoriów, w kraju, ba w całej UE nie znalazłem miejsca gdzie taki adapter można by zakupić ( mimo że znalazłem kilka typów ), rzutem na taśmę namierzyłem piwoty nakręcane na rury ale zanim wpadło w moje ręce wykonałem patent który umożliwił mi przesunięcie klocków na właściwe miejce, a wykonałem to następująco:
potrzebne :

-komplet starych v-brake'ów;
-piłka do metalu;
-pilnik lub szifierka;
-45 minut wolnego czasu;
najpierw ze starych ramion wyciąłem potrzebne fragmenty :


potem oszlifowałem krawędzie i można było przystąpic do montażu

