Autor Wątek: Dzień dobry + konstrukcja SWB  (Przeczytany 9807 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dzień dobry + konstrukcja SWB
« Odpowiedź #15 dnia: Października 19, 2009, 08:00:04 pm »
Polecam http://www.profmetkol.pl/ (szukaj w magazynie, przy czym nie wszystko co mają na stanie jest spisane - jak jest przedstawicielstwo w Twojej okolicy to warto popytać na miejscu

to nie nastraja pozytywnie :) patrząc, że np. w "pewnym (poznańskim) internetowym sklepie" ;) amortyzowana rama do swb kosztuje ponad 2K :(  no cóż pozostanie satysfakcja...
. )

I to też jest całkiem niezła opcja, budowanie wciąga - uzależnisz się i nagle stwierdzisz że więcej siedzisz w warsztacie niż na rowerze ;)

co do wahacza to wymyśliłem, że będzie z profilu prostokątnego 40x20x2.  Nie wiem czy nie za gruba ścianka, ale nie udało mi się znaleźć (przynajmniej katalogach) 40x20 ze ścianką 1,5

Za gruba hmm ja bym szedł w kierunku 3-4 mm ale jestem trochę przewrażliwiony jeśli chodzi o mocno obciążone elementy z aluminium :)


F.O.R.E.S.T

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Dzień dobry + konstrukcja SWB
« Odpowiedź #16 dnia: Października 20, 2009, 08:27:33 am »
Do najbliższego profmetkolu mam 100km,więc na razie poszukam mniej desperackich rozwiązań.

A co do uzależnienia to chwilowo nie robię nic innego tylko smaruje te plany w CADzie :) jeszcze trochę i mi zamki w domu pozmieniają ;) - faza I.

Przemyslę jeszcze ten tylny wahacz skoro tak straszysz, ale myślę, że większość obciążeń dynamicznych powinien "odebrać" damper.  Choć z trzeciej strony dynamika tylnego wahacza w rowerze to wyższa szkoła jazdy.  Najwyżej zrobi się nowy, w końcu nie od razu... pozioma zbudowali :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dzień dobry + konstrukcja SWB
« Odpowiedź #17 dnia: Października 20, 2009, 11:11:00 am »
Myślę podobnie, ale mnie do robienia przewymiarowanych wytrzymałościowo elementów zawsze zachęca świadomość że gdyby coś 'poszło' na naszych dziurawych drogach, przy prędkościach na zjazdach w okolicach 50-60 km/h i do tego w ruchu ulicznym.. No mogło by być nieciekawie ;). Oczywiście jeżdżenie na ' kowadłach' też fajne nie jest, więc przesadzić w drugą stronę też niedobrze :)   

F.O.R.E.S.T

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Dzień dobry + konstrukcja SWB
« Odpowiedź #18 dnia: Października 20, 2009, 11:21:15 am »
podobno aluminium "trzeszczy "zanim pęknie  ;D

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Dzień dobry + konstrukcja SWB
« Odpowiedź #19 dnia: Października 20, 2009, 07:39:03 pm »
Możliwe, ale wolę na swojej skórze nie sprawdzać czy to fakt czy mit  ;D