forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: live_evil w Lipca 15, 2014, 01:44:32 pm
-
Kontunuując temat:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2368.0
przedstawiam mój nowy rower poziomy:
(http://obrazki.elektroda.pl/5839626600_1405426757_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/5839626600_1405426757.jpg)
Trochę danych technicznych:
Koło tył:
- piasta "Force"
- obręcz Alex Rims TD-17 28" 17-622 ETRTO
- kaseta 8rz 11-13-15-18-21-24-28-34
- opona Maxxis Detonator 28-622 zwijana
Koło przód:
- piasta "Force"
- obręcz Sun-Rims ICI-1 24" 16-520 ETRO
- opona Schwalbe Stelvio 23-520 zwijana
Mechanizm korbowy:
- Shimano prawdopodobnie Deore/Deore LX 110BCD 26-42-52
Hamulce:
- Avid BB7 Road, tarcze 160mm
Przerzutka tył:
- Shimano Claris (tak, wbrew wyznawcom tabelek i czcicielom świętej kompatybilności obsługuje cała kasetę 11-34)
Rama:
- Zaadaptowana z roweru Batavus Relaxx - odciąłem originalne mocowanie fotela i przyspawałem nowe na równi z belką ramy (nieco cofnąłem przy okazji), dospawałem mocowanie hamulca tarczowego, wszystkie otwory M5 przegwintowałem na M6. Główkę ramy skróciłem o 4cm (od dołu). Zastosowałem stery redukcyjne umożliwiające zamontowanie widelca z rurą sterową 1" w główce 1 1/8".
Do zrobienia pozostaje rura do przedniej przerzutki.
Przed skanibalizowaniem rower wyglądał tak:
(http://hpv.popol.eu/pix/relaxx.jpg)
-
No mniam :)
-
Fajny :) Jaka waga?
-
Super 8)
-
Jaka waga?
15,9kg ze stopką i lusterkiem. Ważone wagą łazienkową ;-)
Przed przebudową rower ważył 26kg.
-
Zastosowałem stery redukcyjne umożliwiające zamontowanie widelca z rurą sterową 1" w główce 1 1/8".
gdzie je dostałeś?
-
Zastosowałem stery redukcyjne umożliwiające zamontowanie widelca z rurą sterową 1" w główce 1 1/8".
gdzie je dostałeś?
W sklepie rowerowym w Łodzi na Brukowej.
Ale prowadzą też sprzedaż na allegro, poniżej link do przedmiotu:
http://allegro.pl/stery-redukcyjne-first-f974ehw-srebrne-i4344820005.html
-
Ten kanibalizm zdecydowanie wyszedł pożartemu na zdrowie. Pierwszy raz spotykam się z grupą Claris, jakoś mi umknęła - całkiem przyjemna zmieniaczka i nawet w dobrej cenie ta elegancja w kolorze stalowym...przypomina trochę przedshadow'owe XT. Podpórkę fotela, kierownicę, widełki, rolkę i korbę poproszę w kolorze czarnym ;) Jeździsz bez chwytów w celu redukcji wagi czy po prostu chłodzisz dłonie?
-
Jeździsz bez chwytów w celu redukcji wagi czy po prostu chłodzisz dłonie?
Z przyzwyczajenia :-)
-
Witam.
Też próbuje coś wykrzesać z takiego cudaka. Ciężkie to i wolne strasznie, ale powoli do czegoś dochodzę. Jest jakaś zauważalna różnica po zmianie przedniego koła na 24"? 26" by nie weszło?
-
Witam.
Też próbuje coś wykrzesać z takiego cudaka. Ciężkie to i wolne strasznie, ale powoli do czegoś dochodzę. Jest jakaś zauważalna różnica po zmianie przedniego koła na 24"? 26" by nie weszło?
26" weszło by - ale:
- trzeba zastosować widelec z bardzo mały prześwitem
- skrócić mufę sterową (od dołu)
- jeśli jesteś krótki to fotel bardziej do przodu
Po kilku tygodniach jazdy stwierdzam, że po przeróbce jest to zupełnie inny rower - zdecydowanie szybszy, lżejszy i nieco trudniejszy w kierowaniu.
Fabryczny Batavus Relaxx jest powolnym ciężkim mułem.
-
Oj jest.
Strasznie mnie podgryzuje wstawienie zawieszenia jakiegoś na tył jeszcze. Miejsce gdzie jest orginalny napinacz łańcucha wygląda idealnie na zamocowanie jakiegoś wachacza. Tylko jak dodać rurę do mocowania amortyzatora i fotelika to już nie będzie takiiej pozycji leżącej. Chyba że by wypuścić pedały bardziej do przodu.
Łańcuch Panu działa orginalmy z 8 rzędami?
-
Łańcuch Panu działa orginalmy z 8 rzędami?
Oryginalnie był wąski łańcuch, więc jak najbardziej powinien działać z kasetą 8-rzędową. Ja jednak zastosowałem nowy fabrycznie łańcuch ponieważ używanym nie ufam.
I proszę bez żadnych "panów", na forum jesteśmy na "ty".
-
Jaka waga?
15,9kg ze stopką i lusterkiem. Ważone wagą łazienkową ;-)
Dziś ważyliśmy z Maćkiem Kaczmarkiem na profesjonalnej wadze - wyszło 15,30kg.
-
Odkopując stary temat. Jesteś w stanie mniej więcej okreslic na czym urwałeś z wagi batavusa aż 11 kg?
-
Jednym słowem: zrobiłeś wyścigówkę z babcinego tapczanu :) Bardzo mi się podoba efekt, mój też miał być taki zgrabny a wyszło rusztowanie...
-
Odkopując stary temat. Jesteś w stanie mniej więcej okreslic na czym urwałeś z wagi batavusa aż 11 kg?
Najwięcej urwać można na kołach i fotelu. Oryginalny fotel, z mocowaniami oraz kierownicą i mostkiem ważył 5kg.
Kółka, zwłaszcza tylne to też waga ciężka - pancerna piasta Sachs s7 z ham. bębnowym i opony chyba dociążane ołowiem :P
Poza tym błotniki, bagażnik, światełka, jakieś osłony na łańcuch itd.
Sam stalowy bagażnik na oko waży grubo monad 1kg.
Do tego skócony boom (ta część z suportem wysuwana z ramy) - już raczej nie urosnę do 2m, więc można z żalem odciąć nadmiar :-)
-
Nowa kierownica:
(http://obrazki.elektroda.pl/1408070000_1428154630.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/2148248500_1428154631.jpg)
Kierownica, widelec, rama i podpórka fotela zostały polakierowane proszkowo - kolor RAL3020.
-
Kilka zmian:
* nowy lakier proszkowy, kolor ral 2030
* nowe piasty Novatec NT-D041SB NT-D042SB; tylne koło zaplecione na 3x z obu stron, przednie z lewej na 2x, z prawej na słoneczko
* pancerna i długa stopka Hebie (29" XXL HEBIE SEITENSTÄNDER SPEZIALANFERTIGUNG 40cm LANG bis 45KG)
(http://obrazki.elektroda.pl/2406881600_1430744689.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/7244680700_1430744690.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/8518709700_1430744692.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/2560141400_1430744693.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/7907589700_1430744695.jpg)
-
Live': chyba nie lubisz zaplataczy kół.... :D
-
Koła sam zaplatam i centruję :-)
-
Ładna średnia. Pewnie dzięki kolorowi ;) A tak poważnie - jak wrażenia po przesiadce z lov racera? Który szybszy: low czy mid?
-
Obecny chyba szybszy, napewno wygodniejszy.
W poprzednim nie miałem licznika ani gps-a więc ciężko jednoznacznie porównać.
FWD lowracer lepiej wchodził pod górkę, ale były problemy z ruszaniem na śliskim. Plus był taki, że dawało się przejeżdzać pod szlabanami ;-)
-
Zamontowałem kufer:
(http://obrazki.elektroda.pl/2683536100_1431249743.jpg)
-
Ale doopa :P
-
Fajnie wyszło .
-
Czy kufer wpłynął na aerodynamikę, tzn. poprawiła się prędkość przy tej samej mocy ?
-
Teoria głosi, ze tak (znaczy aerokufer), o jakieś kilkanaście %. Ma znaczenie dopiero powyżej ~30km/h.
-
Teoria głosi, ze tak (znaczy aerokufer), o jakieś kilkanaście %. Ma znaczenie dopiero powyżej ~30km/h.
Moim zdaniem nie więcej niż 5% i to przy założeniu, że jedę prosto pod wiatr.
Przy silnych wiatrach bocznych i czołowo-bocznych kufer wręcz przeszkadza.
-
A ja mam pytanie czy zaplot w przednim kole na sloneczko plus krzyze od strony hamulca cos daje specjalnego - no ja wiem ze krzyze lubia sie z hamulcami ale na jednej stronie tylko?
Zawsze tak zaplatasz i dziala?
bajer ciekawy ale trzeba dwu dlugosci szprych chyba..a moze nie..
Szkoda ze kuferek nie ma akcentow kolorystycznych ramy :) ale to juz twoj gust.
-
A ja mam pytanie czy zaplot w przednim kole na sloneczko plus krzyze od strony hamulca cos daje specjalnego - no ja wiem ze krzyze lubia sie z hamulcami ale na jednej stronie tylko?
Zawsze tak zaplatasz i dziala?
bajer ciekawy ale trzeba dwu dlugosci szprych chyba..a moze nie..
Szkoda ze kuferek nie ma akcentow kolorystycznych ramy :) ale to juz twoj gust.
Co co zaplotu - zawsze lubiłem zaplatać koła w sposób nietypowy. Na kole 24" Spokojnie wystarczą 24 szprychy, a skoro jest ich 36 to moźna puścić wodzę fantazji. Zaplotłem dzesiątki kól - 24" na 1 kzyż 24 szprychy pod tarcze, 20" jeden krzyż ale 8 szprych radialnie, 8 pod kątem... Dużo tego były.
Zauważ, źe w tym kółku po stronie hamulca co prawda sa dwa krzyze ale główkami szprych na zewnątrz kołnierza.
-
A to fakt glowki sa w jedna strone:)
Jakos zawsze maksymalizuje wytrzymalosc nawet kosztem estetyki / mam 20'' zaplecione na 3 krzyze wiec kolo jest nie do zabicia. Z nexusem 8 przejechalo juz ok 12000 i nie ma sladow decentrowania.
Z drugiej strony do kol 24+ jest wieksza dostepnosc szprych - na 20'' te pod duze piasty nie lapia sie pod szprychy bmx-owe, no i wyboru raczej nie mam - a moglbym zostac artysta;)
-
A to fakt glowki sa w jedna strone:)
Jakos zawsze maksymalizuje wytrzymalosc nawet kosztem estetyki / mam 20'' zaplecione na 3 krzyze wiec kolo jest nie do zabicia. Z nexusem 8 przejechalo juz ok 12000 i nie ma sladow decentrowania.
Z drugiej strony do kol 24+ jest wieksza dostepnosc szprych - na 20'' te pod duze piasty nie lapia sie pod szprychy bmx-owe, no i wyboru raczej nie mam - a moglbym zostac artysta;)
Na ebayu można kupić każdą długość szprych, nawet w PL swojego czasu kupiłem DT Champion 162mm.
-
Doszło oświetlenie.
Przód: Busch + Müller IXON-IQ Premium IQ-TEC 80 Lux
Tył: 2x MERIDA MD047
(http://obrazki.elektroda.pl/6395839500_1434297654.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/9953955000_1434297658.jpg)
-
wyboru raczej nie mam - a moglbym zostac artysta;)
Sam mialem kiedys taki problem. zaczalem nawet szukac gwintownicy odpowiedniej do szprych ale z tym tez ciezko - pozniej odpuscilem.
Ale moze gwintownica i docinanie szprych na odpowiednia dlugosc to bedzie jakies rozwiazanie...
-
wyboru raczej nie mam - a moglbym zostac artysta;)
Sam mialem kiedys taki problem. zaczalem nawet szukac gwintownicy odpowiedniej do szprych ale z tym tez ciezko - pozniej odpuscilem.
Ale moze gwintownica i docinanie szprych na odpowiednia dlugosc to bedzie jakies rozwiazanie...
Walcarka i głowica do niej to jest koszt ~1000zł.
http://www.ebay.de/itm/40-Fahrrad-Speichen-Niro-Nirosta-mit-Nippel-silber-2-mm-Fahrradspeichen-Speiche-/131103482516?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e86606294
Tu masz szprychy nierdzewne w dowolnym rozmiarze z zakresu 151-297 z wysyłką na cały świat.
-
Kurde a ja myślałem jak zamontować przednią lampkę :)
-
(http://obrazki.elektroda.pl/9767589400_1440000342_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/9767589400_1440000342.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1232997300_1440000345_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1232997300_1440000345.jpg)
-
A komentarz do fotki? Nic nie zauważyłeś wcześniej?
Ta rama jest z alu czy ze stali?
-
A komentarz do fotki? Nic nie zauważyłeś wcześniej?
Pękło nagle - zauważyłem, gdy mi się rower przekoślawił i zaliczyłem glebę.
Niektórzy (np. Rafii) mają już doświadczenie z nagle rozpadającymi się rowerami :-)
Ta rama jest z alu czy ze stali?
Stal.
-
Przeciąć, wstawić tuleję, zaspawać.
-
Przeciąć, wstawić tuleję, zaspawać.
Będzie tuleja wewnątrz, ale wlutowana, nie wspawywana.
-
Teoria głosi, ze tak (znaczy aerokufer), o jakieś kilkanaście %. Ma znaczenie dopiero powyżej ~30km/h.
Moim zdaniem nie więcej niż 5% i to przy założeniu, że jedę prosto pod wiatr.
5% to sam czerwony kolor daje 8)
-
Jaka jest grubość ścianki tej rury? Dlaczego lut?
-
Dlaczego lut?
Efekt kapilarny i brak naprężeń.
-
Efekt kapilarny i brak naprężeń.
Jezzu 8)
-
Never ending story:
(http://obrazki.elektroda.pl/6844638500_1467899693_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/6844638500_1467899693.jpg)
Tym razem wymieniamy całą główną rurę ramy, w tej już nie ma jak wzmocnić i połatać.
-
Never ending story:
(http://obrazki.elektroda.pl/6844638500_1467899693_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/6844638500_1467899693.jpg)
Tym razem wymieniamy całą główną rurę ramy, w tej już nie ma jak wzmocnić i połatać.
Hmm .... a parę dni temu w Scorpionie o tym opowiadałeś ;)
-
Wymieniona główna rura ramy, podziękowania dla pana Kaczmarka.
(http://obrazki.elektroda.pl/5669586600_1468170188_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/5669586600_1468170188.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/2137047500_1468170191_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/2137047500_1468170191.jpg)
-
Już jeździ ;-)
Kolor czerwony - RAL 3020 - przez słabe światło wyszedł inny kolor na fotografii:
(http://obrazki.elektroda.pl/4351688500_1469214078.jpg)
Przy okazji wymieniłem korbę - teraz jest 105 30/42/52, suport, kasetę, łańcuch, tylną piastę. stery oraz założyłem przednią przerzutkę.
-
Ładny, i rower i przerzutki :)
-
Fajny. Kolor jakiś różowawy wyszedł na zdjęciu.
-
Bardzo się geometria zmieniła jak wrzuciłeś 24 z przodu?
Powoli dojrzewa u mnie pomysł żeby w moim Basicu wrzucić na przód 24 z "dymanem".
-
Bardzo się geometria zmieniła jak wrzuciłeś 24 z przodu?
W ogóle się nie zmieniła :P
Ale ocenę zostawię tym bardziej spostrzegawczym obserwatorom rzeczywistości ;-)
Oryginalny 20/26" vs przerobiony 24/28":
(http://hpv.popol.eu/pix/relaxx.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/4351688500_1469214078.jpg)
-
Widziałem na sprzedaż 26/26 na takiej ramie. Oryginalny jest tak stabilny że jest to pierwsza poziomka na ktorej moglem chwile jechac bez trzymanki. Podejżewam więc że nawet jeśli kombinowanie zmieni nieco geometrie to i tak nie bedzie żle, tymbardziej że podniesie się przód zwiększając wyprzedzenie ośki nieco więc czasem to na plus nawet wyjdzie.
-
Zmieniłem koła na 24" z przodu (507 ETRTO, było 520) i z tyłu na 26"(było 28").
Opony przód i tył 1,75", zmieniłem również prowadzenie łańcucha.
(http://obrazki.elektroda.pl/8345009200_1471883148.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/9810008500_1471883146.jpg)
-
Aż strach pomyśleć co by było gdyby ta rolka .... ;-)
-
(http://obrazki.elektroda.pl/5629335000_1479503509.jpg)
(http://obrazki.elektroda.pl/4661765700_1479503506.jpg)
-
Wychodzi, że ty go trochę za mocno eksploatujesz. Współczuję. Jedyny plus dodatni, to w najbliższych dniach będzie mało rowerowa pogoda.
-
Trzeba mniej jeździć. Oszczędzać ! ;)
-
Wychodzi, że ty go trochę za mocno eksploatujesz. Współczuję. Jedyny plus dodatni, to w najbliższych dniach będzie mało rowerowa pogoda.
24k km jak narazie, ale w tym miejscu rama pękła pierwszy raz dopiero :-)
Czas przyspieszyć pracę nad następcą.
-
Qrwa, to jest kolejny dowód, że należy mieć kilka rowerów. Muszę się zabrać za robotę.... Muszę..... MUSZĘ!!!!! Ale mi się nie chce, za dużo jest jeszcze potworów do zabicia, poza tym, grota na wyspie obok domu się sama nie przebada, a i diamentów muszę znowu poszukać, bo się kończą. Ale kiedyś się wezmę.
-
Wychodzi, że ty go trochę za mocno eksploatujesz. Współczuję. Jedyny plus dodatni, to w najbliższych dniach będzie mało rowerowa pogoda.
24k km jak narazie, ale w tym miejscu rama pękła pierwszy raz dopiero :-)
Czas przyspieszyć pracę nad następcą. Rama bez amortyzacji to takie cuda się zdarzają. Swoja drogą jak ty przejechałeś tyle kilometrów bez amortyzacji masz jeszcze tarcze miedzy-kręgowe:) Albo masz tam idealnie gładkie drogi.
-
Rama bez amortyzacji to takie cuda się zdarzają. Swoja drogą jak ty przejechałeś tyle kilometrów bez amortyzacji masz jeszcze tarcze miedzy-kręgowe:) Albo masz tam idealnie gładkie drogi.
Całe życie jeżdżę bez amortyzacji, a od kilku lat na fotelu bez obicia.
-
Twardo jest dla prawdziwych samców - pancerne serce dupsko kręgosłup to podstawa i jądro(a) poziomala ascety.
Niestety mnie dupa boli mam wątłe zdrowie i kocham wygodę ;) - przynajmniej mam jądra więc coś we mnie z poziomala zostało ...
-
Kolejna metamorfoza, koło tył 28", przód 26", opony p+t 28mm.
(http://obrazki.elektroda.pl/4741899800_1489390697.jpg)
Zmodyfikowałem przy okazji kasetę, by mieć ciasne stopionowanie na dole i większe an górze, teraz jest:
11-12-14-16-18-21-24-30-36
-
Obręcz tył DT Swiss 545d, opona tył Schwalbe Marathon Supreme 28x1,1 (28-622), prawa strona zapleciona na 3x, lewa na 2x (akurat takie szprychy miałem na stanie).
Obręcz przód - Mach1 2.30 Disc, opona GEAX Laczem 26x1,1 (28-559), lewa strona zapleciona na 2x, prawa na słoneczko.
(http://obrazki.elektroda.pl/1787957900_1491066862.jpg)
-
Udało się po (bardzo) długich poszukiwaniach kupić obręcz 24" pod tarczę, całą czarną, wąską, lekką (399g zważone) i profilem podobnym do tylnej obręczy DT:
(https://obrazki.elektroda.pl/5201699500_1515858093_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/5201699500_1515858093.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/2732105400_1515858093_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/2732105400_1515858093.jpg)
Jeszcze większym wyzwaniem są wąskie opony na 507 ETRTO, udało mi się znaleść w UK, nadal idą do mnie.
-
Cholery można dostać.
Przez 25 lat sprzedawałem kufry rodakom połowę ceny (lub mniej) od tej jaką na zachód wystawiam biorąc.
Aby frajdę z jazdy dawały i oko przy tym cieszyły prosiłem przy tym nabywców, aby montować je tak by po otwarciu dekla zrębnica była w poziomie lub ew. delikatnie opadała. I co widzę?
Sportowy kuferek na wielokrotnie ?do życia przywracanym? (w mojej firmie) Batavusie wisi jak baranie jaja.
Czy to tak trudno zastosować w dolnych partiach kufra dłuższe śrubki (M5) i przy pomocy nakrętek i podkładek tak wyregulować kuferek aby jakoś się prezentował?
I jeszcze czytam, że przy bocznych wiatrach (chyba odbytniczych) moje kufry przeszkadzają (Moim zdaniem nie więcej niż 5% i to przy założeniu, że jedę prosto pod wiatr. Przy silnych wiatrach bocznych i czołowo-bocznych kufer wręcz przeszkadza. Pisze Marek B.).
I tu mi się kilka wniosków nasuwa.
1. Gó...o chłopu nie zegarek.
2. Umieszczone zamiast kufra sakwy, kartony, skrzynki do kartofli czy co tam jeszcze montujecie, przy wiatrach bocznych pomagać pewnie muszą.
3. Jazda na nie amortyzowanym pojeździe, na twardych kołach (wcale lub mało skrzyżowań szprych) oraz na wąskich
i bardzo twardych oponach ogromne drgania i wstrząsy wywołuje.
Te z kolei na głowę się przenoszą i biedny mózg lata we łbie jak Żyd po pustym sklepie). A poobijany mózg niewątpliwie funkcjonuje ciut gorzej (przykładem bokserzy).
Stąd może skłonność do nie pamiętania ?mistrza Kaczmarka? zaleceń.
4. Bardzo dobrze, że polscy ludzie tak rozumują i opływowe kufry za szkodliwe uważają, bo na zachodzie myślą ciut inaczej, bajońskie sumy płacą ( novosport.de Porównajcie) i miesiącami na kufry czekają.
A ja z produkcją nie nadążam.
Oszalałbym, gdyby do zachodnich zamówień jeszcze polskie dołączyły.
Za co wszystkim polskim znawcom aerodynamiki "na poziomie" serdeczne podziękowania składam.
-
Cholery można dostać.
Przez 25 lat sprzedawałem kufry rodakom połowę ceny (lub mniej) od tej jaką na zachód wystawiam biorąc.
Aby frajdę z jazdy dawały i oko przy tym cieszyły prosiłem przy tym nabywców, aby montować je tak by po otwarciu dekla zrębnica była w poziomie lub ew. delikatnie opadała. I co widzę?
Sportowy kuferek na wielokrotnie ?do życia przywracanym? (w mojej firmie) Batavusie wisi jak baranie jaja.
Czy to tak trudno zastosować w dolnych partiach kufra dłuższe śrubki (M5) i przy pomocy nakrętek i podkładek tak wyregulować kuferek aby jakoś się prezentował?
Mieczysławie, z powodu nieestetycznego Twoim zdaniem zamocowania kufra jest mi bardzo wszystko jedno.
I jeszcze czytam, że przy bocznych wiatrach (chyba odbytniczych) moje kufry przeszkadzają (Moim zdaniem nie więcej niż 5% i to przy założeniu, że jedę prosto pod wiatr. Przy silnych wiatrach bocznych i czołowo-bocznych kufer wręcz przeszkadza. Pisze Marek B.).
[...]
2. Umieszczone zamiast kufra sakwy, kartony, skrzynki do kartofli czy co tam jeszcze montujecie, przy wiatrach bocznych pomagać pewnie muszą.
Kufry mocuje się wyżej niż sakwy, więc dla tej samej powierzchni bocznej. podmuch w kufer jest bardziej odczuwalny - ramię dźwigni jednostronnej jest dłuższe, jest to proste i oczywiste.
Za co wszystkim polskim znawcom aerodynamiki "na poziomie" serdeczne podziękowania składam.
W internecie dziękowałeś juz przed powstaniem tego forum:
104
Kochani cieszę się,że wogóle coś robicie!Ale jako facet,który od 1978 roku zrobił ponad 250 różnych rowerów poziomych powiem Wam.Zrzynacie obce wzory. Tworzycie nie przemyślane konstrukcje i macie gdzieś człowieka, który najdłużej w obecnej europie robi PPM-y (Poziome Pojazdy Mięśniowe).Po co?Dlaczego??!!
Maciej i Patrycja Kaczmarek
czas wpisu: 2004-09-12 21:02:26
adres wpisu: *.kalisz.cvx.ppp.tpnet.pl
-
104
Kochani cieszę się,że wogóle coś robicie!Ale jako facet,który od 1978 roku zrobił ponad 250 różnych rowerów poziomych powiem Wam.Zrzynacie obce wzory. Tworzycie nie przemyślane konstrukcje i macie gdzieś człowieka, który najdłużej w obecnej europie robi PPM-y (Poziome Pojazdy Mięśniowe).Po co?Dlaczego??!!
Maciej i Patrycja Kaczmarek
czas wpisu: 2004-09-12 21:02:26
adres wpisu: *.kalisz.cvx.ppp.tpnet.pl
W necie nic nie ginie ;)
-
Oj panowie o aerodynamice chyba nie wiecie za dużo Ja też nie i wymądrzać się nie zamierzam i żadnych wyliczeń robić ;) ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że od kilkunastu lat jeżdzę z kuframi Macieja mimo że wagi dodają jeżdzi się troszkę szybciej ale najważniejsze że rower zachowuję się spokojniej i płynniej wchodzi w zakręty a boczny wiatr ześlizgując się po kufrze dodaje mocy bo sakwa to prawdziwy hamulec.
-
Oj panowie o aerodynamice chyba nie wiecie za dużo Ja też nie i wymądrzać się nie zamierzam i żadnych wyliczeń robić ;) ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że od kilkunastu lat jeżdzę z kuframi Macieja
Przejedź 70 tys km z kuframi, to pogadamy. Nie zaprzeczam aerodynamicznym właściwiościom kufrów, jednak są sytuacje, gdzie kufer może przeszkadzać.
-
Są w życiu sytacje w których i rower przeszkadza ;), wszystko ma swoje wady i zalety kufry, sakwy, torby również. Chciałem tylko na podstwie mego doświadczenia powiedzieć że Ja widzę i czuję dużo więcej zalet i wybieram jazdę z kufrem.
-
Gdybym widział więcej wad, niż zalet, to bym kufra nie używał ;-)
-
A już miałem pisać że jak ci tak "źle" z tym kufrem żebyś mi go sprzedał, trudno ;), czekam w kolejce u Maćka na swój.
-
Marek B. pisze; "W internecie dziękowałeś juz przed powstaniem tego forum:"
I cytuje; "Kochani cieszę się,że wogóle coś robicie!Ale jako facet,który od 1978 roku zrobił ponad 250 różnych rowerów poziomych powiem Wam.Zrzynacie obce wzory. Tworzycie nie przemyślane konstrukcje i macie gdzieś człowieka, który najdłużej w obecnej europie robi PPM-y (Poziome Pojazdy Mięśniowe).Po co?Dlaczego??!!
Maciej i Patrycja Kaczmarek "
Jakoś w tym tekście żadnych podziękowań nie widzę.
Zajrzałem do mych notatek i dnia 12.09. 2004 o godz 21.02 nie było mnie w domu, albowiem maszerowałem w poszukiwaniu dwóch butelek wina.
Było ciężko, bo niedziela to była.
Ktoś chyba zrobił mi kawał i za mnie wpisu dokonał.
Na szczęście dla mnie jazdy bez kufrów sobie nie wyobrażam i wciąż się cieszę, że polscy ludzie "na poziomie"
ich nie pragną.
-
Doleciały opony - 24x1,25 (32-507 ETRTO)
(https://obrazki.elektroda.pl/7249551900_1516390107_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/7249551900_1516390107.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/9874189100_1516390107_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/9874189100_1516390107.jpg)
-
Są cudne i już je kocham...
-
Są cudne i już je kocham...
Cieszę się Twoim szczęściem.
-
Obręcz tylna - Alexrims MD19 - 20-584 (27,5")
(https://obrazki.elektroda.pl/4800453200_1516878300.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/7712195300_1516878300.jpg)
-
Opony 24x1,5 - czy namiary, adres, gdzie lub ewentualnie jak, zdobyć te cudeńka, można wyciągnąć z Twoich tajnych archiwów.?;)))
-
Opony 24x1,5 - czy namiary, adres, gdzie lub ewentualnie jak, zdobyć te cudeńka, można wyciągnąć z Twoich tajnych archiwów.?;)))
24x1,5"| (40-507 ETRTO) robi Schwalbe - model Kojak.
Jeśli jednak chodziło Ci o 24x1,25 (32-507 ETRTO),
to podaję link do sprzedawcy, od którego kupiłem. (https://www.bankruptbikeparts.co.uk/pair-2-24-x-1-25-cst-bike-tyres-slick-tread-507-32-reflective-band-24-x-1-75-bbp2211388)
-
24x1,5"| (40-507 ETRTO) robi Schwalbe - model Kojak.
Jeśli jednak chodziło Ci o 24x1,25 (32-507 ETRTO),
to podaję link do sprzedawcy, od którego kupiłem. (http://"https://www.bankruptbikeparts.co.uk/pair-2-24-x-1-25-cst-bike-tyres-slick-tread-507-32-reflective-band-24-x-1-75-bbp2211388")
Tak,tak chodziło mi o 24x1,25, od rana prowadzę dyskusję na temat rur precyzyjnych o ściance grubości 1,5mm i tak mi zostało w głowie.
Namiar na link nie otwiera się.:)
-
Poprawione :-)
-
Piękne dzięki, stronka otworzona.
Pozdrower!
-
W końcu dotarły piasty.
* Przód Deore XT HB-765 CL 32h
* Tył Shimano Saint FH-M820 135x10 36h
(https://obrazki.elektroda.pl/1340529800_1523039436.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/8838367500_1523039436.jpg)
-
(https://obrazki.elektroda.pl/1387605000_1526848336.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/1568623600_1526848336.jpg)
Najważniejsze zmiany:
* korby 155mm 36/48t
* kaseta sunrace 11-42t 10s
* koła 32-507 przód i 32-584 tył
-
(https://obrazki.elektroda.pl/7272846200_1527459965.jpg)
-
daj znać czy zębatka ogarnia :) ja miałem w swb made in home zębatke z kasety na łożyskach + podkładki zeby łańcuch się trzymał na niej i cholera na dziurach zlatywał ;/
-
Ostatnie 2 sezony miałem zębatkę i było ok. Teraz zmieniłem tylko zębatkę 13z na 17z i łożysko z 2x 6000 na 1x 6200.
Jako zabezpieczenie przed spadaniem łańcucha służy śruba M6 która jest bezpośrednio pod zębatką - jutro zrobię dokładniejsze fotografie.
-
(https://lh3.googleusercontent.com/ZSQT1zoC_l8Ha0S5uRA57ikniniCg9FW2u5PctSFAlMwtSNsVzshPdBh95f7-48JNB7u-OIYGp6IcH2OXUKrIo_e06Dep6o3hgAHup6XFHtgRZC5sUftO6iunBe2Lrgd8kyt60rwV0Ldt6RpzpDOYryHWzFH7V4TsdnOxnKVwLlDVZZe5S7HyUsWL1cnxIq3XehFEkuGX0r5geFIytXQ8bB4iHF9e3vha8RWQC9P3p-1waAFg5cW9oAJr4x_qYHqg-T8TKvfsymj8k5IYCz7bt9v31CrrsNMQB5GFF8-cDOTN3SDUADLiIr7CBkkKdnNzwOMmx8M2qIn0rn6TQuz7N7E5Igr-vkSz5OEaceV81bWG34vjqpifCb_WnU6So6iM4jJwTwXm238dRcyx9RTxVzGLKFVMwRkoxAuFAKeVQyFaBxEVM-ujIb6sJ-u92Lco4VpXoRooWPhX5UpRxMnkV_Zlz6KJptxFb4UtHUMkRjKlpzGAYxgIRFaD0Nd23HoSyJluV5y_tPc2SrgJjxaXnOXJDgrqsZQikSgtDwpfOu4ts0ShFjIABG0oTZfAOo9HeRjQywPKFapDtPJtiiMrT5jRryPHkZuK6zSZjA=w1200-h901-no)
Ja wystrugałem coś takiego na gwint m6, dałem to normalnie, pierw załozyłem dużą podkładkę stalową - serio była duża, potem tą zębatkę i 2 podkładke, i łańcuch jak był na luzie to mi spadał tzn wyskakiwał z tego ;/
-
Musi być sworzeń, który zapobiegnie "lataniu" łańcucha. Jutro w robocie zrobię w końcu fotografie i zobaczysz jak zabezpieczyć łańcuch przed wyskakiwaniem z zębatki.
-
Obiecane fotografie:
(https://obrazki.elektroda.pl/9696313100_1527585552.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/9801072300_1527585553.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/3696126400_1527585552.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/1494615400_1527585553.jpg)
-
A podobno (g)imbusy odchodzą do lamusa 8)
-
taaakiii patent ... ;D
-
nie przychwyci łańcucha??? jakby mu się coś chciało spać??? Nie zaciągnie bokiem w szczelinę?
-
nie przychwyci łańcucha??? jakby mu się coś chciało spać??? Nie zaciągnie bokiem w szczelinę?
Kein Problem.
Przez 10tys km ze dwa razy wciągnęło łańcuch.
-
Nowe oświetlenie - dwie lampy Busch & Müller LUMOTEC IQ Cyo T Premium, zasilane z 4 ogniw 18650:
(https://obrazki.elektroda.pl/3422562200_1561539908_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/3422562200_1561539908.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/8601443900_1561539906_bigthumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/8601443900_1561539906.jpg)
-
Kolejny upgrade - hamulce hydrauliczne Magura MT4 i manetki Shimano XT SL-M780
(https://obrazki.elektroda.pl/2847192500_1565551953_bigthumb.jpg)(https://obrazki.elektroda.pl/6555782400_1565551953_bigthumb.jpg)(https://obrazki.elektroda.pl/4360577400_1565551953_bigthumb.jpg)(https://obrazki.elektroda.pl/7573322700_1565551956_bigthumb.jpg)
-
Ładnie to wygląda 8) Jak spisują się lampki? Bo moje oświetlenie dogorywa i szukam czegoś sprawdzonego...
-
Ładnie to wygląda 8) Jak spisują się lampki? Bo moje oświetlenie dogorywa i szukam czegoś sprawdzonego...
Z oświetlenia jestem bardzo zadowolony - świeci mniej więcej jak reflektory w skuterach, nie świeci w chmury i nie oślepia. Pakiet 4x18650 starcza na jakieś 6-8 godzin świecenia.
-
Witam, odnoście oświetlenia, posiadam identyczne tylko sztuk 1, czy dużo zmienia posiadanie ilości sztuk 2, może mógłbyś zrobić fotki na jednej i dwóch dla porównania ???????
-
Witam, odnoście oświetlenia, posiadam identyczne tylko sztuk 1, czy dużo zmienia posiadanie ilości sztuk 2, może mógłbyś zrobić fotki na jednej i dwóch dla porównania ???????
są połączone, nie mogę włączyć tylko jednej. Ale gdy zasłonie jedną, to widać dużą różnicę. Postaram się jakoś niebawem postaram się zrobić zdjęcia.
-
I jak sprawa oświetlenia, będą fotki ;D
-
Mam jeszcze jedno pytanie odnoście oświetlenia, czy przełącza się z trybu dziennego na nocny, czy wszystkie diody świecą cały czas?
-
Światła dzienne i reflektor mają osobno wyprowadzone przewody, które odlutowałem z PCB, następnie wlutowałem nowy, dłuższy przewód i zmostkowałem oba. Po włączeniu światła świecą się oba niezależnie od warunków.
-
Przecież tam jest czujnik który z tego co wyczytałem sam przełącza z dziennych na nocne w zależności od pory dnia,a przewody które wychodzą z lampki to + i - oraz podłączenie lampki tylnej
-
Czujnik tak działał, że w jednej lampce włączał dzienne, w drugiej nie. Po zmostkowaniu święcą oba caly czas.
-
Fajnie byłoby zrobić przełącznik, z dziennych na nocne, muszę pomyśleć.
-
Pytanko do autora wątku, czy wybrał byś ponownie ramę z batavus relax do wykonania Twojej wersji ? Podoba mi się ten projekt i zastanawiam się nad dawcą.
-
Pytanko do autora wątku, czy wybrał byś ponownie ramę z batavus relax do wykonania Twojej wersji ? Podoba mi się ten projekt i zastanawiam się nad dawcą.
Oczywiście. Nawet zrobiłem drugi rower na bazie Baravusa:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3884.0
-
Pytanko do autora wątku, czy wybrał byś ponownie ramę z batavus relax do wykonania Twojej wersji ? Podoba mi się ten projekt i zastanawiam się nad dawcą.
Oczywiście. Nawet zrobiłem drugi rower na bazie Baravusa:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3884.0
Widziałem :) A według Twojej opinii ,mając do porównania dwie podobne konstrukcje ,czy koła 20 cali generują większe opory toczenia?
-
Ja nie jeżdżę tym 2x451, ale z doświadczenia w istocie mniejsze koło generują większe opory na nierównej nawierzchni. Na bardzo równym asfalcie różnica będzie mała. Na plus łatwiej się przyspiesza i łatwiej wjeżdża pod górkę.
-
tu masz cały temat http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2376.0 - na forum są odpowiedzi na wszystkie pytania ;)
-
Dawno nic nie polamałem...
(https://obrazki.elektroda.pl/9997782200_1591305632_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/9997782200_1591305632.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/6304065700_1591305633_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/6304065700_1591305633.jpg)
-
Ty to po porostu lubisz ;)
-
Marek delikatniej pedałuj ;)
-
Marek delikatniej pedałuj ;)
Marek Ty to zgub kilka kilo. Z siebie albo z ekwipunku, ja nie mogę. Ale! sie staram...
Do zoba na zlocie!
Tef
-
Moim zdaniem to nie jest Twoja wina tego co się stało. Aluminium ma to do siebie, że jest sztywne i mało odporne na wstrząsy, krótko mówiąc szybko się męczy jeżeli pracuje na granicy wytrzymałości. Tu chyba tak było. Dobrze zaprojektowany rower stalowy jest zawsze lepszy od aluminiowego. Ale wracając do tematu najlepiej wymienić cały element niż bawić się z krótką kołdrą. Czy wcześniej czy później awaria się powtórzy. Pęknie obok spawu. Co zrobisz decyzja zależy od Ciebie, przejdź na stalowe zegną się a nie pękną.
-
również nie polecam spawać alu. Spawałem wahacz w kultowej ramie mtb i pękł za spawem, pospawałem kolejny raz pękł 2cm dalej...
-
Jaki setup kół jest wg Ciebie najbardziej udany do tej przeróbki - 28+26, 28+24, czy 20+20?
-
Najszybszy był w wersji 26/28" z oponami 28mm.
Najbardziej uniwersalny - w obecnej konfiguracji, czyli 24" z przodu (32-507) i 27,5" z tyłu (32-584).
Rower jest szybki na asfalcie, ale da się też w razie potrzeby przejechać szutrem czy inną w miare ubita drogą.
-
Dzięki. A co sądzisz o układzie 26x26 w tym Relaxxie. Nie podniesie za wysoko supportu? Jak będziesz miał chwilę, to możesz zapodać fotkę jak wspawałeś mocowanie tylnego hamulca tarczowego?
-
26x26 da się jak najbardziej. Wówczas fotel odrobine do góry, główkę ramy skrócić (od dołu) więcej, niż ja.
Co do mocowania hamulca - adapter dospawałem przed podpórką fotela, w kolejnym egzemplarzu już za. Na fotografii pierwszy rower:
(https://obrazki.elektroda.pl/9035068900_1592509000_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/9035068900_1592509000.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1105635000_1592509000_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/1105635000_1592509000.jpg)
-
26x26 da się jak najbardziej. Wówczas fotel odrobine do góry, główkę ramy skrócić (od dołu) więcej, niż ja.
Podziękował pięknie. Rozumiem, że wyżej mocowanie poddupnika fotelika. Mocowanie hamulca dospawać można z tych tanich adapterów. Ostał mnie się, leciutki fotelik od Maćka, szpej pod 26' jest. Może jakiś carbo wideł z ali. No to pozostaje oblatać okolicznych ściągaczy używek z Holandii...
-
staskiewicz jeśli interesuje Cię sama rama z relaxxa to pisz na PW.
-
staskiewicz jeśli interesuje Cię sama rama z relaxxa to pisz na PW.
Poszedł priv.
-
Z kronikarskiego obowiązku - zdjęcie z 26 czerwca 2020:
(https://obrazki.elektroda.pl/8902565500_1594216777_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/8902565500_1594216777.jpg)
Połamana zębatka 48t 110BCD, wymieniłem na 47t, więc z zestawu 36-48 zrobiłem 33-47.
-
(https://obrazki.elektroda.pl/1710810400_1608382042.jpg)
Żeby było śmieszniej, to teoretycznie pancerna piasta do DH - Shimano Saint FH-M820.
-
Kolejne wcielenie - tym razem 26/28" (559/622 ETRTO).
Obręcz tył - Alexrims, przód - DT Swiss
Piasty - Novatec D791SB+D792SB
Szprychy - DT Aerolite 2,2x0,9mm, 28 z przodu, 32 z tyłu
Opony - Schwalbe Pro One Evolution 28-559 i 28-622 (26x1,1 + 28x1,1)
Kaseta - XD 12s 9-46
(https://obrazki.elektroda.pl/9717702900_1659085566.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/7751250700_1659085566.jpg)
(https://obrazki.elektroda.pl/3027404400_1659085567.jpg)
-
Zajebiście to wygląda
Ja zaplotłem kilka dni temu swoje pierwsze w życiu koła i napiszę, że to wciąga a jak przejrzałem ten temat to widzę, że tutaj masz już grube doświadczenie w temacie