forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: SAC w Września 08, 2013, 09:27:57 pm
-
(https://lh6.googleusercontent.com/-1e6yJZKV3IQ/UiEPNm5Cu5I/AAAAAAAACn8/CHfgY9lZPcc/s640/DSCN1961.JPG)
Potrzebna była poziomka na już. Spodobał mi się Velogic High Racer. Pojechałem do Mariusza do Oławy. Przejechałem się na jego poziomce - rewelacja. Przymierzyłem kufer - wchodzi na styk, ale bez problemu. Dogadałem się, że biorę bez widelca, tylko ramę i kierę (U-bar czy też supermen). Zostawiłem u niego mój fotelik i widelec, żeby posłał mi razem z ramą, na adres gdzie miałem być na urlopie w Polsce. Za parę dni jechałem z CZ do PL z dwoma kółkami, z bagażnikiem na którym były sakwy w połowie wypełnione komponetami rowerowymi. Ludzie sie mnie pytali w pociagu: a gdzie rama?
Rama doszła po 10 dniach, a ja zabrałem się za to, co bardzo lubię: za składanie poziomki. Mariusz pomalował mi rame wraz z widelcem na mój ulubiony kolor: szary metalic, wzmocnił fotelik blachami (przed rokiem mi pękł i na takim jeździłem).
Przy składaniu natrafiłem na jedną trudność (zawsze coś się trafi): mój widelec sterczy ze sterów tylko 1,5 cm. Musiałem skrócić wspornik mostku (taka tuleja, którą zrobił Mariusz: z jednej strony się ją daje na widelec a na drugi koniec montuje mostek), bo Mariusz dał dłuuuugą śrubę, ale i tak była za krótka. Mostek zamontowałem odwrotnie (w dół czyli wyszło prawie poziomo). Potem, już w u siebie w CZ wspornik mostku został bardzo skórcony, a mostek zamontowany w górę.
Rower potrzebuje długiej linki (około 2,5 m, może trochę mniej) do tylniej przerzutki - ja poprosiłem Mariusza, a on dodał do przesyłki z ramą.
Stabilność - pierwszy poziom na którym moge jechać z górki bez trzymanki. Jak kręcę to już muszę trzymać.
Kierownica U-bar jest fajna, szeroka. Rece z niej nie spadają, nie potrzebuje dodatkowych rogów. Nie zasłania tez widoku do przodu - praktycznie widać wszystko od 2,5 m przed rowerem. Owinąłem ją owijką żeby nie bolało jak walnę łydkami.
Łańcuch prowadzony w rurkach trochę kolidował z hamulcem przednim, a konkretnie z fajką. Fajkę dałem poziomo do tyłu, na fotce chyba widać rozwiązanie. Jest ok.
Fajny by był trochę szczuplejszy widelec - mój jest za szeroki i rurka z łańcuchem prowadzącym sie za bardzo odgina w bok. Nieźle też mi rysuje widelec. Ale to normalne w takim przypadku. Także będę się jeszcze rozglądał za sszczuplejszym widelcem i z dłuższą rurą sterowa. Wtedy wspornik mostku znajdzie swoje miejsce w pudle a ja zamontuję mostek przez 3 pierścienie i będzie ładnie i ok.
Fotelik prawie leży na ramie - prawie nie ma regulacji ustawienia fotelika, jedynie parę cm mozna zmienić kąt nachylenia. Dla mnie to jest do przyjęcia.
Dla osób z krótkimi nogami może być kolizja koła z korbami. Gdy po raz pierwszy ustawiłem długość bomu to korba (170mm) mijała mojego Kojaka (opona 1,3 cala) o milimetr. Ale potem stwierdziłem że ja jednak mam dłuższe nogi i teraz korba się mija z oponą trochę dalej. Może nawet bedzie miejsce na opony do górala, jak przyjdzie zima.
Przejechałem na nim do dzisiaj 999,6 km. Kilkaset z tego z sakwami. Kilka km w lekkim terenie. Jestem zadowolony, bardzo.
Polecam, można kopiować, znaczy się kupować.
(https://lh5.googleusercontent.com/-Szvr4mve4g8/UiGO-tjhkQI/AAAAAAAACo4/-g43kQ6NbI4/s640/DSCN1958.JPG)
Tu widać wspornik mostku jeszcze długi i mostek odwrócony.
(https://lh6.googleusercontent.com/-nmIdOc5pchA/UizV-SMQr-I/AAAAAAAAC18/LPah9frm22M/s640/DSCN2076.JPG)
Wspornik przycięty, mostek do góry, fajka poziomo do tyłu i za widelec, rurka trze o widelec, a pancerze wchodzą do ramy (to takie trendy teraz jest).
(https://lh4.googleusercontent.com/-1HkvZvr9yeY/UizV_GEz_AI/AAAAAAAAC2E/h9yg3DPeZXY/s640/DSCN2077.JPG)
Dluga fajka wprowadzona do środka bomu - dobry patent na prowadzenie linki do przedniej przerzutki. Przerzutka przednia potrzebna z górnym mocowaniem.
(https://lh5.googleusercontent.com/-4VwFRq1vs-c/UizWCvcOYLI/AAAAAAAAC20/hn6wlnRc6wA/s640/DSCN2083.JPG)
"Czysty" widok do przodu.
(https://lh6.googleusercontent.com/-6bhCqyqLR5w/UizV_36mdGI/AAAAAAAAC2M/iFKU2fQt2Is/s640/DSCN2078.JPG)
Maszyna do gotowa do pracy i na odpoczynek - kufer: pojemość transportowa, fotelik: wygoda, poziom: szybkość, światło na dynamo: późne jesienne powroty nie straszne.
-
Kawał fajnej recenzji, brawo :) Więcej takich :)
-
Fotka z brzozą rewelacja :)
Fajka puszczona przez bom.. ciekawe :) Że sam na to nie wpadłem (miałem patent w postaci oczka na nicie z boku).
Nie wiem, czy mi się tylko wydaje.. ale chyba fotelik masz ciut za mały (albo nawet duże ciut). Nie uwiera szczyt w plecy (szczególnie przy mocniejszym "dygnięciu")?
I zamiast "standardowych" manetek do przerzutek lepiej skorzystać z dobrodziejstwa bar-endów. Sterowanie biegami to bajka :)
Widzę, że już cała kiera owinięta owijką: ile kompletów wychodzi na całość? Bo widzę, że owijanie finalnie nie ominie i mnie :P
Mostek "od Mariusza" jest spawany, czy ma regulację?
-
@Pająk
Fotelik za mały? Po czym wnosisz? Na razie podczas 11,5 kkm przejechanych na nim nic mnie nie uwierało.
Mostek jest przedłużany, nieregulowany (rurka w środku wprasowana i całość znitowana).
Myślę nad manetkami, szeczgółnie nad typu Rewoshitt ale te shimano mnie nie przekonują, a sram mnie nie przekonuje jeśli chodzi o przerzutki. Bar endy to chyba tylko do szosowych przerzutek, co? Generalnie to raczej sprawa na później niz wcześniej.
Owijka: niestety spiesząc się zapłaciłem 2x. Kupiłem na początku białą shimano (chciałem być PRO), ale primo: nie pasuje do koloru roweru (wyglądało to jakby kierownica była chora i obandażowana), secundo: szybko się brudzi, tertio: na chwytach się rozwalała. Biała starczyła na całą kierę i z chwytami, nawijałem od mostku. Potem białą skróciłem i dałem ja tylko jako ochrona piszczeli - widać na 2. zdjęciu, i założyem gripy. A potem kupiłem czarną owijkę Force i starczyła od mostku do manetek.
Co będziesz owiajał ty?
Jest jeden mały minus: nie ma miejsca na bidon, szukam gdzie by tu można było go dać, a na razie wodę wożę w kufru.
@Yin: Wiecej recenzji? Hallo, producenci, ktoś chce mi przesłać rower poziomy? Ja go objeżdżę, testy porobię i napiszę recenzję. Potem zwrócę w stanie używanym - testy to testy.
Np: na http://czescidopozioma.pl/61-rowery-poziome (http://czescidopozioma.pl/61-rowery-poziome) jest nowa poziomka: SWB 26X26 FULL SUSPENSION, z lewostronnym napędem ;). Tylko producenta podanego nie ma. Jakby ktoś znał, niech mu da wiedzieć, może mi prześle do testów.
-
Fotelik za mały? Po czym wnosisz? Na razie podczas 11,5 kkm przejechanych na nim nic mnie nie uwierało.
Ano po tym gdzie kończą Ci się plecy (a zaczyna szyja :) ) Wygląda jakby górna część fotelika wcinała ci się w łopatki.. Ale jednak kwestie osobnicze swoje robią.
Myślę nad manetkami, szeczgółnie nad typu Rewoshitt ale te shimano mnie nie przekonują, a sram mnie nie przekonuje jeśli chodzi o przerzutki. Bar endy to chyba tylko do szosowych przerzutek, co? Generalnie to raczej sprawa na później niz wcześniej.
Barendy (aktualnie tylko połowicznie) mam, na u-barze sprawiają się super. Na tył jest indeksacja, na przód nie ma (co tak naprawdę jest zaletą). A czegoś takiego jak manetki do szosowych przerzutek nie ma (praktycznie wszystko ma jeden skok indeksu), oczywiście są różnice w indeksacji (8sp SL-BS50, 9sp SL-BS77, 10sp SL-BS79, są też odpowiedniki od SRAM). Tylko diabelstwo jest kosmicznie drogie (100-300zł..) :(
Co będziesz owiajał ty?
Jamniczkowi cały "taboretek" (włącznie z chwytami: tak najtaniej/najwygodniej postąpić z bar-endami). Nie zdążyłem jeszcze tego zrobić, 2 komplety owijki leżą.. ale po ostatnich wpadkach jeszcze poczekają :(
Jest jeden mały minus: nie ma miejsca na bidon, szukam gdzie by tu można było go dać, a na razie wodę wożę w kufru.
Standardowo ludzie pakują pod fotelik (poszukaj fotek jamniczka z tegorocznego zlotu, np u mnie "koszyki" są z boku worów pod fotelikiem). Ale jak masz kuferek, to znacznie lepiej zrobić sobie patent jak ma Franc czy Storm (worek w kuferku, a na zewnątrz tylko rurka z ustnikiem).
jest nowa poziomka: SWB 26X26 FULL SUSPENSION, z lewostronnym napędem ;). Tylko producenta podanego nie ma. Jakby ktoś znał, niech mu da wiedzieć, może mi prześle do testów.
"Wydaje się", że jest to produkcja Karola "Rocek" Rocławskiego. Aczkolwiek lewostronności w ząb nie widzę :P
-
Np: na http://czescidopozioma.pl/61-rowery-poziome (http://czescidopozioma.pl/61-rowery-poziome) jest nowa poziomka: SWB 26X26 FULL SUSPENSION, z lewostronnym napędem ;). Tylko producenta podanego nie ma. Jakby ktoś znał, niech mu da wiedzieć, może mi prześle do testów.
Był na zlocie, szukaj na forum pd nickiem Rocek :) Pomysł w sumie niegłupi też bym coś poobjeżdżał i zrecenzował ;)
-
Fotelik:
Aż poszedłem do garażu i zaległem na rower. Łopatki leżą sobie na foteliku, który kończy się tam gdzie plecy przechodzą w szyję a dokładnie w kark.
Tak sobie siedzę gdy jadę:
(https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1185742_10200578469732907_194491154_n.jpg)
Przy okazji zważyłem rower i tak jak na obrazkach (czyli jeszcze bez przedniego błotnika) ma 18,6 kg.
-
Fajna zabawka. Prosty, bez "cudów". Wiele problemów by odeszło gdyby miał USS (wiem, że mam hopla na tym akurat punkcie ale linka do tylnego hamulca ma wtedy 50-60cm)
-
Wczoraj zrobiłem dużo zmian w poziomce. Karbonowy sztuciec pod 26 cali, zmiana napędu z 8s na 9s, (nowa kaseta a łańcuch), manetki barend i opony Schwalbe Durano 26/1.1. Kiera dostała nowa owijkę.
No i umyłem ją po zimie :)
-
Wczoraj zrobiłem dużo zmian w poziomce.
No i umyłem ją po zimie :)
Tyle zrozumiałem z tej wypowiedzi ;) ;)
Nie gratulujcie ;)
-
ROWERÓW SIĘ NIE MYJE!!!!
Ja swój umyłem, po zimie i przed lakierowaniem i okazało się, że rozsypała się podkładka pod sprężyną w tylnym amortyzatorze oraz pękł kufer.
-
ROWERÓW SIĘ NIE MYJE!!!!
Ja swój umyłem, po zimie i przed lakierowaniem i okazało się, że rozsypała się podkładka pod sprężyną w tylnym amortyzatorze oraz pękł kufer.
Złota zasada z precla: "mycie ram pęka je" ;-)
-
Dokładnie! ;D
-
To co, mam ramę obłożyć błotem? Ok, najpierw jednak zrobię fotki w miarę czystego roweru.
-
Potwierdzam. W ubiegłym roku umyłem i pękł od tego wąchacz.
To co, mam ramę obłożyć błotem?
Rower został już skażony umyciem, więc teraz to już nic nie da. Chyba, że jakieś odczynienia, ale w twoim przypadku takie praktyki były by chyba nie na miejscu ;)
oraz pękł kufer.
Będziesz go lepił?
Pytam, bo mam do załatania w LWB dziurę w kufrze, więc chętnie przyłączył bym się do ewentualnych zakupów materiałów - jedyne co do tej pory zalaminowałem to identyfikator w foliarce więc to taki debiut z mojej strony ;)
-
Kaczor: Już polepiłem, tym co zostało z budowy P8.
-
Foty z karbonowym widelcem i manetkami barend:
(https://lh3.googleusercontent.com/-om0oANXx_r4/UyBpoNcmsbI/AAAAAAAADV0/DU0uO5ccMsE/w1018-h553-no/DSCN2509.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-OsbGX8eXKyI/UyBsEzO4WrI/AAAAAAAADVw/G-FTQ6EV7pM/w559-h553-no/DSCN2510.JPG)
Z tym myciem to nie wiedziałem. Ja już połamałem 2 ramy poziomkowe, a kufer też połamany mam. Zresztą to na pewno przesądy. A ja, chrześcijanin, nie wierzę w przesądy, bo to przynosi pecha :)
-
Kolejny apgrejd. Jest nowy widelec karbon/alu przełajowy. Kupiony na cyklobazarze i co ciekawe nosi ślady użytkowania w rowerze poziomym. Widelec jest pod tarczówki. Zatem kupiłem hamulce tarczowe na przód i tył. Nie ma teraz konfilktu łańcuch/hamulec V. Kupiłem też przełajowe koła 28 cali pod tarcze. Fota poziomki na tychże kołach.
(https://lh3.googleusercontent.com/-PdlYq-jz-eQ/VOyUoVoq36I/AAAAAAAAD6o/i8J_hykneAc/w737-h553-no/DSC_1664.jpg)
Ładnie przyspiesza i wspina się, szczególnie w porównaniu do wersji z kołami 26" i 1,5" schwalbe maratonami plus. Przedni hamulec nie hamuje, za to tarcza ociera. Hamulec jest na maxa posuniety w jedną stronę. Będę musiał coś z tym zrobić /spiłować adapter?/
Wieksze testy będa na wiosnę, jak nie bedzie kamyczków na szosach (i śniegu na szosie w lesie).
Mam jeszcze komplet kół 26 pod tarcze, tam też w przednim kole jest dynamo . Teraz dynamo siedzi w góralu, bo w zimie po śniegu na poziomce niefajnie i nie jeżdżę.
Mam teraz kompatybilość górala i poziomki pod względem napędu (9s) i hamulców.