forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Antonowitch w Września 01, 2012, 09:23:35 pm

Tytuł: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Września 01, 2012, 09:23:35 pm
Aktualny projekt:
(https://lh5.googleusercontent.com/--tMR6Wl8bcc/UU11gLlDlEI/AAAAAAAACo8/2lRWkTor3Xc/s905/ela-midrace.jpg)

Stary projekt:
(https://lh3.googleusercontent.com/-T6y5CGXxoBo/UEJuLRE4ADI/AAAAAAAABSk/IafFsVPWMdM/s1255/Ela-highracer_1.JPG)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Materiał: stal rurki eliptyczne cienkościenne 1,5-1,2 mm
Rama: profil 60x30x1,5
Wahacz: profil 40x40x1,2
Technika łączenia: Spawanie
Układ: 26x26 or 26x26
Amortyzacja: przód tył
Fotelik: młot Thora, regulowany

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brazing po pierwszej próbie muszę odpuścić nie ze względu na otrzymaną wytrzymałość bo trzymało jak diabli, tylko ze względu na estetykę mojego lutowania..

Aktualnie projekt jest na etapie łączenia wszystkich elementów ramy w jedną "kupę" ;)


Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 23, 2012, 10:08:34 pm
o! a nie kompozytowy ? :)
Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: Franc w Września 23, 2012, 11:06:52 pm
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Nie zastanawiaj się nad wysokością suportu nad ziemią, tylko nad przewyższeniem względem fotela i nad odległością osi suportu od osi koła. Wysokość suportu nad ziemią jest wartością wynikową.
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.
Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Września 24, 2012, 05:31:21 pm
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Ostre ścigacze mają kąt nawet 76*. Ale nad tym to już trzeba umieć panować (właściwie cały czas trzeba go pilnować, coby nie było "skoku w bok"), strasznie pogłębiają zakręty. Mniej więcej podobny kąt mam w jamniku, jazda "bez trzymanki" jest niemożliwa, nawet prowadzenie jedną ręką też do łatwych nie należy.. A przy tej długości ramy położysz się od razu, chyba lubisz takie doświadczenia :P

Cytuj
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.
W highracerach jest 20-30*. No-com koło 22*. Przy takim pochyleniu jak masz będziesz kopał się kolanami w brodę i wyciskał wątrobę przez uszy (jazda po obiedzie niemożliwa)! Jak będziesz miał nisko support i USS, to nawet możesz zjechać trochę w dół (10-15*?), oparcie w lędźwiach jeszcze będzie, ale kolana już będą latały przed oczami. I nie jestem pewien, czy "młot" jest dobrym pomysłem, kawał zupełnie niepotrzebnego laminatu..

Jeszcze ważna sprawa: jak będziesz prowadził łańcuch? Bo na fotce wygląda, że nad fotelikiem, a rolka na rurze sterowej będzie tylko gwoździem do trumny :) Cytując Igora.. najlepiej łańcuch poprowadzić pod tylnym widelcem (ale tu sporo zależy od szerokości wahacza, wysokości haków, itd).
Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Września 24, 2012, 07:33:44 pm
Tak czas zrobić coś nową techniką nie kompozytową. Kątami się koledzy nie przejmujcie, będzie dobrze ;)
Po skończeniu zapraszam Was na jazdę próbną..
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 23, 2013, 10:30:30 am
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 23, 2013, 01:56:25 pm
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Lutowanie, lutowanie, lutowanie... Teraz przepisz to 1000 razy ;-)
Po co bez potrzeby używać słów z obcego języka, gdy mamy odpowiednie w naszym ojczystym?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 23, 2013, 02:54:29 pm
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Lutowanie, lutowanie, lutowanie... Teraz przepisz to 1000 razy ;-)
Po co bez potrzeby używać słów z obcego języka, gdy mamy odpowiednie w naszym ojczystym?


Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Marca 23, 2013, 07:40:52 pm

Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))

To jest polskie forum o rowerach poziomych, a rzucanie na prawo i lewo takimi terminami, zwłaszcza w dziale techno - wprowadzasz ludzi w błąd. Tutaj dyskutujemy min. o rowerach poziomych, a nie bicycle recumbent. Do tych drugich są inne fora.

Jak tam twór fahrad recumbent złożony na elliptic tubes i własnoręcznie cutting. Strasznie long go robisz. Piszesz, dass łączysz breazing i ci no wychodzi. Howewer będziesz you welding? Na jakim level too jesteś. Czy już ustawiłeś w your  project odpowiednie angles, bo jak będą złe to zrobisz sobie hit i będzie hurtować ci arm i noga, a jeszcze zęby would loss.... A to jest bardzo bad dla twoje healty. You do boisz się? Widzę, że ponietmajet i skorygowałeś angles. Ty think, że  To jest too good? Lecz może pokażesz jakieś pictures, bo bez bild to my no seen. See te swoje breazing, We też chcemy móc see piękność i móc ocenić features tej home techniki. No do  się nie wspomnieć, że breazing jest easy w home od welding. No odprysków, strong źródła storm, a wystarczy small butla with gas. Mother/girlfriend/wife nie będą gona scream tak jak przy welding. Clean, spokojnie tylko ta price tego greanzing jest chyba more. Ile cost wyniosło cię to breazing na ten fahrad recumbent na dziś?

Co to są na tym sheet takie green point? In tych punktach są jakieś kreseczki, circle, obok is number. What to is?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 23, 2013, 08:00:45 pm
Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))

Żyjemy w Polsce, mówimy i piszemy po polsku.
Może dla Ciebie nie ma to znaczenia, ale dla mnie i dla wielu innych osób ma.
Nie toleruję zaśmiecania z premedytacją naszego ojczystego języka i takie zachowanie będę tępił. Bez względu na to czy Ci się to podoba, czy nie.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Yin w Marca 23, 2013, 09:18:28 pm
Chłopaki spokojnie, zima się już kończy niedługo znowu będzie można normalnie pojeździć ;) Pax ;)
O robieniu rowerów najwięcej można się dowiedzieć po angielsku i terminologia zostaje nam domyślnie '' w głowie". Do tego niektóre zwroty są mało wdzięczne przy tłumaczeniu lub w większym stopniu oddają o co nam chodzi - stąd takie wtrącenia. Jak to tak bardzo drażni to może używać do opisu obu - np. słowo polskie + w nawiasie termin angielski. 
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 23, 2013, 10:22:54 pm
Do tego niektóre zwroty są mało wdzięczne przy tłumaczeniu lub w większym stopniu oddają o co nam chodzi - stąd takie wtrącenia. Jak to tak bardzo drażni to może używać do opisu obu - np. słowo polskie + w nawiasie
Akurat termin lutowanie twarde istnieje od wielu, wielu lat.
Zgadzam się, że jest wiele terminów, które ciężko przetłumaczyć, bądź dosłowne tłumaczenie nie do końca jest adekwatne. Ale w tym konkretnym przypadku absolutnie nie ma potrzeby posiłkować się słowami z jęz. angielskiego.
Już 80 lat temu Tuwim sarkastycznie odniósł się do nadużywania obcych słów w języku polskim, polecam dla rozluźnienia (i przemyślenia, bo jak widać po tylu latach temat nadal jest aktualny):
Cytuj
Julian Tuwim "Ślusarz"

W łazience co się zatkało, rura chrapała przeraźliwie, aż do przeciągłego wycia, woda kapała ciurkiem. Po wypróbowaniu kilku domowych środków zaradczych (dłubanie w rurze szczoteczką do zębów, dmuchanie w otwór, ustna perswazja etc.) - sprowadziłem ślusarza. Ślusarz był chudy, wysoki, z siwą szczeciną na twarzy, w okularach na ostrym nosie. Patrzył spode łba wielkimi niebieskimi oczyma, jakimś załzawionym wzrokiem. Wszedł do łazienki, pokręcił krany na wszystkie strony, stuknął młotkiem w rurę i powiedział: - Ferszlus trzeba roztrajbować.
Szybka ta diagnoza zaimponowała mi wprawdzie, nie mrugnąłem jednak i zapytałem: - A dlaczego?
Ślusarz był zaskoczony moją ciekawością, ale po pierwszym odruchu zdziwienia, które wyraziło się w spojrzeniu sponad okularów, chrząknął i rzekł: - Bo droselklapa tandetnie zblindowana i ryksztosuje.
- Aha, - powiedziałem - rozumiem! Więc gdyby droselklapa była w swoim czasie solidnie zablindowana, nie ryksztosowała by teraz i roztrajbowanie ferszlusu byłoby zbyteczne?
- Ano chyba. A teraz pufer trzeba lochować, czyli dać mu szprajc, żeby tender udychtować. Trzy razy stuknąłem młotkiem w kran, pokiwałem głową i stwierdziłem: - Nawet słychać.
Ślusarz spojrzał doć zdumiony: - Co słychać?
- Słychać, że tender nie udychtowany. Ale przekonany jestem, że gdy pan mu da odpowiedni szprajc przez lochowanie pufra, to droselklapa zostanie zablindowana, nie będzie już więcej ryksztosować i, co za tym idzie ferszlus będzie roztrajbowany.
I zmierzyłem ślusarza zimnem, bezczelnym spojrzeniem. Moja fachowa wymowa oraz nonszalancja, z jaką sypałem zasłyszanymi poraz pierwszy w życiu terminami, zbiła z tropu ascetycznego ślusarza. Poczuł, że musi mi czymś zaimponować. - Ale teraz nie zrobię, bo holajzy nie zabrałem. A kosztować będzie reperacja - wyczekał chwilę, by zmiażdżyć mnie efektem ceny - kosztować będzie... 7 złotych 85 groszy.
- To niedużo, - odrzekłem spokojnie - myślałem, że co najmniej dwa razy tyle. Co się za tyczy holajzy, to doprawdy nie widzę potrzeby, aby pan miał fatygować się po nią do domu. Spróbujemy bez holajzy.
Ślusarz był blady i nienawidził mnie. Uśmiechnął się drwiąco i powiedział:
- Bez holajzy? Jak ja mam bez holajzy lochbajtel kryptować? Żeby trychter był na szoner robiony, to tak. Ale on jest krajcowany i we flanszy culajtungu nie ma, to na sam abszperwentyl nie zrobię.
- No wie pan, - zawołałem, rozkładając ręce - czegoś podobnego nie spodziewałem się po panu! Więc ten trychter według pana nie jest zrobiony na szoner? Ha, ha, ha! Pusty miech mnie bierze! Gdzież on na litość Boga jest krajcowany?
- Jak to, gdzie? - warknął ślusarz - Przecież ma kajlę na uberlaufie!
Zarumieniłem się po uszy i szepnąłem wstydliwie:
- Rzeczywiście. Nie zauważyłem, że na uberlaufie jest kajla. W takim razie zwracam honor: bez holajzy ani rusz.
I poszedł po holajzę. Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter rzeczywiście robiony był na szoner, nie za krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby się zakryptować lochbajtel w celu udychtowania pufra i dania mu szprajcy przez lochowanie tendra, aby roztrajbować ferszlus, który źle działa, że droselklapę tandetnie zablindowano i teraz ryksztosuje.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 23, 2013, 11:32:41 pm
Były zdjęcia fotelika, ale projekt został przeniesiony do działu projekty tajne ;)
Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 23, 2013, 11:50:40 pm
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Nie zastanawiaj się nad wysokością suportu nad ziemią, tylko nad przewyższeniem względem fotela i nad odległością osi suportu od osi koła. Wysokość suportu nad ziemią jest wartością wynikową.
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.

Franc, zmodyfikowałem temat wątku, to jest midracer. Kurcze tak trudno o właściwą klasyfikację, jednak bez cienia wątpliwości wbija się w SWB MidRacer
A tak w ogóle to klasyfikacje mid, high zauważyłem po raz pierwszy u kolegów z Optimy. Wg. moich spostrzeżeń odnosi się do wysokości fotela względem podłoża.

Co do kąta główki jak widzisz na starym projekcie był mniejszy. Kąt główki przedniego widelca został zwiększony pod tym kątem amor lepiej pochłania drgania.
Przeszkoda zawsze wali z przodu nie od dołu więc kąt jest wg. mnie optymalny.
Zresztą skończę sam sprawdzisz czy boli ;)))

Tytuł: Odp: High Racer Nyphe - V1
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 23, 2013, 11:59:36 pm
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Ostre ścigacze mają kąt nawet 76*. Ale nad tym to już trzeba umieć panować (właściwie cały czas trzeba go pilnować, coby nie było "skoku w bok"), strasznie pogłębiają zakręty. Mniej więcej podobny kąt mam w jamniku, jazda "bez trzymanki" jest niemożliwa, nawet prowadzenie jedną ręką też do łatwych nie należy.. A przy tej długości ramy położysz się od razu, chyba lubisz takie doświadczenia :P

Cytuj
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.

W highracerach jest 20-30*. No-com koło 22*. Przy takim pochyleniu jak masz będziesz kopał się kolanami w brodę i wyciskał wątrobę przez uszy (jazda po obiedzie niemożliwa)! Jak będziesz miał nisko support i USS, to nawet możesz zjechać trochę w dół (10-15*?), oparcie w lędźwiach jeszcze będzie, ale kolana już będą latały przed oczami. I nie jestem pewien, czy "młot" jest dobrym pomysłem, kawał zupełnie niepotrzebnego laminatu..

Jeszcze ważna sprawa: jak będziesz prowadził łańcuch? Bo na fotce wygląda, że nad fotelikiem, a rolka na rurze sterowej będzie tylko gwoździem do trumny :) Cytując Igora.. najlepiej łańcuch poprowadzić pod tylnym widelcem (ale tu sporo zależy od szerokości wahacza, wysokości haków, itd).

Zobaczymy jak będzie reagowała linia łańcucha na pracę amora z tyłu. Rolki lubię i nie uważam że to gwóźdź do trumny. Igor robi sticki i u niego prosta linia wzdłuż ramy to żaden
problem. W takim w pełni amortyzowanym już jest problem. Poza tym rzuć okiem na rowery HPka, Optimy, Azuba, Velogica... Najlepsi stosują rolki więc nie widzę problemu,
za to widzę świetne rozwiązanie łamania łańcucha ;)


Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Marca 24, 2013, 10:13:00 am
Antonowitch, zapomniałeś odpowiedzieć na me pytania.

Lecz może pokażesz jakieś pictures, bo bez bild to my no seen. See te swoje breazing, We też chcemy móc see piękność i móc ocenić features tej home techniki. No do  się nie wspomnieć, że breazing jest easy w home od welding.

Ile cost wyniosło cię to breazing na ten fahrad recumbent na dziś?

Co to są na tym sheet takie green point? In tych punktach są jakieś kreseczki, circle, obok is number. What to is?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 24, 2013, 10:38:27 am
Jeżeli ktoś będzie skutecznie zaśmiecał ten wątek wpisami odbitymi zupełnie od tematu poziomek będę zmuszony zgłosić to do administratora forum.
Kij ma dwa końce, chcesz zgłaszać, to zgłaszaj, ale wcześniej zapoznaj się z forumowym regulaminem, zwłaszcza z jego punktem drugim.

Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 24, 2013, 12:29:01 pm
Kij ma dwa końce, chcesz zgłaszać, to zgłaszaj, ale wcześniej zapoznaj się z forumowym regulaminem, zwłaszcza z jego punktem drugim.

Tu się z przedmówcą zgadzam.

Do rzeczy: projekt fotelika.
W poprzednim Twoim rowerze, który widziałem fotelik też był taki szeroki - górna część. Czy zbytnio taka szerokość nie ogranicza wentylacji pleców. Chyba, że nie opierasz się łopatkami o fotel. Skoro tak, to poco ten "krzyżowiec"?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: storm w Marca 24, 2013, 04:38:50 pm
Live evil i Neverhood - o co wam chodzi? Macie jakiś problem z tym, ze Antonowitch użył jednego określenia w wyniku czego został przez was dwóch zaatakowany i zmasakrowany? Bo napisał słowo, z którym mieliście i macie jakiś problem? Nie macie innych problemów w życiu tylko przywalanie się do innych o takie byle co?
Forum jest odwiedzane codziennie kilkaset razy - a wy we dwóch zrobiliście wiochę z tego, że jeden z nas i to kolega bardzo doświadczony jeśli chodzi o tworzenie z laminatu - napisał to jedno słowo? A może komuś z was nie zadziałał Google Translate? Macie bana na wchodzenie do onlajnowych* słowników i sprawdzanie co znaczy "brazing"? A może jesteście po prostu tak mało inteligentni, że użycie nowego słowa w dobrze znanym układzie, z którego wiadomo o co chodzi i o co biega - stwarza wam takie problemy (również emocjonalne), że musicie się wyładować na osobie, która użyła tego słowa???

Tak czy inaczej - to Forum nie jest odpowiednim miejscem, abyście się na kimś wyżywali, bo macie jakieś problemy z używaniem słów zapożyczonych z innych języków.
Pomijajac już to, że sami przyganiacie innym, a sami łamiecie punkt I regulaminu.
@Hansglopke - również się zapoznaj z Regulaminem.

* czy to słowo też sprawia wam obu jakieś problemy? ;>
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 24, 2013, 04:56:30 pm
Kij ma dwa końce, chcesz zgłaszać, to zgłaszaj, ale wcześniej zapoznaj się z forumowym regulaminem, zwłaszcza z jego punktem drugim.

Tu się z przedmówcą zgadzam.

Do rzeczy: projekt fotelika.
W poprzednim Twoim rowerze, który widziałem fotelik też był taki szeroki - górna część. Czy zbytnio taka szerokość nie ogranicza wentylacji pleców. Chyba, że nie opierasz się łopatkami o fotel. Skoro tak, to poco ten "krzyżoweirc"?

Ten jest węższy a ramiona pełnią funkcję estetyczną jak użytkową ;) na wizualizacjach tego nie widać jednak będzie wyposażony w naturalną wentylację pleców ;)
Jednak co i jak pozostawię na razie w tajemnicy.
Na rynku dominują foteliki Pana Kaczmarka albo siatkowe na stelażu.

Ten model jest nową formą, nową jakością jest czymś świeżym czymś nowym.
Kolejnym krokiem na etapie ewolucji fotelików i wyjściem z dawnych zaszłych i nudnych już form.
To pionierskie rozwiązanie daje nowe unikatowe możliwości jest niczym nowy kierunek w sztuce lub literaturze.
Zachęcam wszystkich do odkrywania nowych form użytkowych w poziomej materii ;)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 24, 2013, 05:35:05 pm
Live evil i Neverhood - o co wam chodzi? Macie jakiś problem z tym, ze Antonowitch użył jednego określenia w wyniku czego został przez was dwóch zaatakowany i zmasakrowany?
Nie został zaatakowany. Zwróciłem uwagę w możliwie najdelikatniejszy sposób, co skończyło się atakiem jaśnie urażonego na mnie. Bo śmiałem zwrócić uwagę.

Forum jest odwiedzane codziennie kilkaset razy - a wy we dwóch zrobiliście wiochę z tego, że jeden z nas i to kolega bardzo doświadczony jeśli chodzi o tworzenie z laminatu - napisał to jedno słowo? A może komuś z was nie zadziałał Google Translate? Macie bana na wchodzenie do onlajnowych* słowników i sprawdzanie co znaczy "brazing"? A może jesteście po prostu tak mało inteligentni, że użycie nowego słowa w dobrze znanym układzie, z którego wiadomo o co chodzi i o co biega - stwarza wam takie problemy (również emocjonalne), że musicie się wyładować na osobie, która użyła tego słowa???
Emocjonalnie jak na razie reagujesz tylko ty i sam zainteresowany. A wszystko, przez jedną małą sugestię, że wypadało by użyć polskiego słowa miast angielskiego ;)

Tak czy inaczej - to Forum nie jest odpowiednim miejscem, abyście się na kimś wyżywali, bo macie jakieś problemy z używaniem słów zapożyczonych z innych języków.
Słowo "brazing" od którego się wszystko zaczęło nie jest zapożyczeniem. Jest to bezmyślne użycie słowa, które ma swój polski odpowiednik. Nikt na nikim się nie wyżywa, opanuj się człowieku.

Cytat: live_evil - od tego się zaczęło
Lutowanie, lutowanie, lutowanie... Teraz przepisz to 1000 razy ;-)
Po co bez potrzeby używać słów z obcego języka, gdy mamy odpowiednie w naszym ojczystym?
Gdzie tu widzisz atak, wyżywanie się i masakrowanie oraz problemy emocjonalne?

Na największym forum technicznym w Polsce (ponad 10 milionów wiadomości, 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników) poprawna polszczyzna jest egzekwowana z całą stanowczością. Łącznie z usuwaniem z forum użytkowników, którzy mimo ostrzeżeń nadal piszą z błędami.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: storm w Marca 24, 2013, 06:20:42 pm
@Live_Evil - jesli to ja reaguję emocjonalnie, to jak nazwać wasze z Neverhoodem wywody na temat poprawnej polszczyzny, w ogóle nie związane z tematem tego wątku, w których udowadnialliście jacy to jesteście pokrzywdzeni i co by to było gdyby Antonowitch pisał co chwilę trącając obce słowa - czego nie robi? Jak to określić, jesli nie przejmowaniem się byle czym, nieodpowiednim zachowaniem w złym miejscu na Forum oraz - po prostu atakiem na kogoś innego?

A co do tego forum o którym wspomniałeś - sądzę, że na takie posty jakie napisaliście obaj w ogóle poza tematem wątku na pewno zareagowaliby natychmiast Moderatorzy i poczęstowali was obu ostrzeżeniami, a kolejne posty zostałyby skasowane wraz z bananem na dzień czy dwa.

I nie pisz do mnie "opanuj się człowieku" bo to właśnie wy obaj powinniście się opanować. To WY zwracacie bowiem uwagę publicznie komuś, że napisał AŻ JEDNO SŁOWO angielskie! Straszne!!! Na pręgierz z nim!!! Wychłostać i powiesić!

Cóż, jak tak dalej pójdzie to obaj wyprzedzicie w sondażach Kaczyńskiego i Macierewicza odnośnie dbałości o poprawną pisownię! ;>>>

Czy o to ci chodzi Live Evil?



P.S. Jest tu jakiś Moderator? Administrator? Może ktoś powinien zrobić porządek z tymi postami i je poprzenosić?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Neverhood w Marca 24, 2013, 06:44:46 pm
Powtarzam pytania:

Lecz może pokażesz jakieś pictures, bo bez bild to my no seen. See te swoje breazing, We też chcemy móc see piękność i móc ocenić features tej home techniki. No do  się nie wspomnieć, że breazing jest easy w home od welding.

Ile cost wyniosło cię to breazing na ten fahrad recumbent na dziś?

Co to są na tym sheet takie green point? In tych punktach są jakieś kreseczki, circle, obok is number. What to is?

PS. Na pewno są to bardziej techniczne zagadnienia niż rozważanie wpływu szerokości fotelika na aspekty wizualne.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: live_evil w Marca 24, 2013, 06:50:52 pm
@Live_Evil - jesli to ja reaguję emocjonalnie, to jak nazwać wasze z Neverhoodem wywody na temat poprawnej polszczyzny, w ogóle nie związane z tematem tego wątku, w których udowadnialliście jacy to jesteście pokrzywdzeni i co by to było gdyby Antonowitch pisał co chwilę trącając obce słowa - czego nie robi? Jak to określić, jesli nie przejmowaniem się byle czym, nieodpowiednim zachowaniem w złym miejscu na Forum oraz - po prostu atakiem na kogoś innego?
Zrozum proszę, że ja tylko zwróciłem uwagę. Jedną malutką uwagę i nic nie poradzę, że Antonowitch i ty traktujecie to jako atak. Pisanie z błędami oraz niepotrzebne stosowanie obcych zwrotów i wyrażeń jest lekceważeniem czytelnika.
Dla was poprawne wyrażanie się jest bez znaczenia, bo "Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego." Tolerowanie takiego zachowania prowadzi do (i tak niestety postępującej) degradacji języka polskiego, a ambiwalentny stosunek do poprawności językowej raczej nie jest powodem do dumy.

To WY zwracacie bowiem uwagę publicznie komuś, że napisał AŻ JEDNO SŁOWO angielskie! Straszne!!! Na pręgierz z nim!!! Wychłostać i powiesić!
Zwracanie publicznie uwagi na błędy nie jest zabronione.


Cóż, jak tak dalej pójdzie to obaj wyprzedzicie w sondażach Kaczyńskiego i Macierewicza odnośnie dbałości o poprawną pisownię! ;>>>
Czy o to ci chodzi Live Evil?
O co mi chodzi wypunktowałem jednoznacznie w tej wiadomości oraz w poprzednich.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 24, 2013, 07:04:00 pm
@Hansglopke - również się zapoznaj z Regulaminem.

Ta, no jasne.

Zrobione!
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: storm w Marca 24, 2013, 07:35:24 pm
Nie chce mi sie kontynuować tej czczej dyskusji. Przyjdzie Moderator lub Administrator to zrobi porządek.

Chcę tylko dodać, ze sam niejednokrotnie zwracałem uwage innym na błędy językowe, czy to ortograficzne czy gramatyczne, ale NIGDY NIE ROBIŁEM TEGO PUBLICZNIE. Bo jest to NIEKULTURALNE i wręcz po prostu świadczy o złym wychowaniu.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Marca 24, 2013, 10:42:29 pm
Ze swojej strony wtrące również swoje 3 grosze. Nie przepadam czytać postów w którym występują rażące błędy ortograficzne. Jeśli nawet na allegro znajdę przedmiot opisany w ten sposób - zamykam te aukcje. Czytając powyższy post - w ogóle nie wiedziałem o czym On napisał. Mając napisany cały post po polsku bez sensu jest używanie obcego słownictwa tym bardzie że ma ono normalne tłumaczenie. :)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: storm w Marca 25, 2013, 06:23:19 am
Czy ty Szydziu chcesz mi powiedzieć, że byłem jedyną osobą na poziomie, która umiała zrozumieć post Antowitcha? Że JEDNO słowo pożyczone z języka angielskiego spowodowało u ciebie niemożność zrozumienia innej osoby? Pomimo, że najprawdopodobniej - mimo wszystko znasz język angielski w chociażby minimalnym stopniu?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Marca 25, 2013, 07:24:28 am
Dyskusja schodzi na poziom kanału, raczej kanaliku - obudowanego plastikiem. Zaczyna robić się coroplastowo.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Marca 25, 2013, 08:36:19 am
Czy ty Szydziu chcesz mi powiedzieć, że byłem jedyną osobą na poziomie, która umiała zrozumieć post Antowitcha?
Nie wiem czy zrozumiałeś jak i nie będę się wypowiadał za pozostałych.
Cytuj
Że JEDNO słowo pożyczone z języka angielskiego spowodowało u ciebie niemożność zrozumienia innej osoby?
Tak. Co więcej nie nawet nie miałem ochoty sobie tego tłumaczyć.
Cytuj
Pomimo, że najprawdopodobniej - mimo wszystko znasz język angielski w chociażby minimalnym stopniu?
Akurat tego słówka nie znałem :P
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: tatar w Marca 25, 2013, 11:19:58 am
Moim zdaniem nie potrzeba rolek przy tej geometrii.
Trzeba tylko zapewnić kilkucentymetrową regulację (w pionie) położenia rurki prowadzącej tak, żeby linia łańcucha była mniej więcej prosta przy typowym ugięciu amortyzacji, pod ciężarem rowerzysty.

Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Marca 25, 2013, 05:42:11 pm
Panowie, wyjaśnijcie sobie zawiłości języka polskiego i innych prywatnie. Jeśli pojawi się jeszcze jeden post nie na temat to zamknę wątek. A swoją drogą to myślałem, że forum nie wymaga moderowania  :(
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Marca 25, 2013, 10:13:25 pm
Moim zdaniem nie potrzeba rolek przy tej geometrii.
Trzeba tylko zapewnić kilkucentymetrową regulację (w pionie) położenia rurki prowadzącej tak, żeby linia łańcucha była mniej więcej prosta przy typowym ugięciu amortyzacji, pod ciężarem rowerzysty.

Zobaczymy jak wyjdzie, oby z jak najmniejszą tolerancją względem planów ;)
Jeżeli uda się osiągnąć linię w sytuacji o której piszesz z pewnością rolki będą zbędne.

Chciałem w ubiegły weekend zrobić model fotelika ale wymaga jeszcze dopracowania. Jest zbyt wąski.
Ty Tatar u siebie masz z tego co pamiętam jakieś 20-25cm na szerokości w najwęższym miejscu.
Generalnie projekt na razie z braku warunków na razie stoi. Za 2 tygodnie jak będziemy wszyscy po świętach może uda mi się wrzucić jakieś foty z realizacji.
Wcześniej w którymś z postów padł temat czasu realizacji...
Właśnie tak to jest albo nie ma chęci albo warunków albo albo...
Jak na razie są chęci, będą waruny i materiał już jest.

Wiosna nadchodząca dodatkowo mobilizuje nie tylko do kończenia projektów ale i do przygotowania sprzętu pod nowy sezon ;)
Jak dzisiaj widziałem śnieg zniknął na dobre z chodników, z trawy też powoli zaczyna..
Tak więc panowie/panie jak tylko zrobi się ciepło na koń i w trasę ;)




Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Marca 29, 2013, 10:09:56 pm
w twoim rysunku nie uwzględniłeś wyprzedzenia widelca około 5 cm
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Kwietnia 10, 2013, 11:51:51 pm
w twoim rysunku nie uwzględniłeś wyprzedzenia widelca około 5 cm

Hej Cyqlop miło Cię znowu widzieć na fali.
Zgadza się nie uwzględniłem wyprzedzenia i w ogóle pociągnąłem prostą linię widelca.
Widelec będzie miał wyprzedzenie i trochę się wydłuży.

Co u Ciebie, jak projekty, laminowanie ?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Kwietnia 12, 2013, 07:22:55 pm
ja w ogóle stanąłem z tematem kupiłem moto więc się troskę spłukałem ale nie nie zapomnę o poziomach.
Odkuje się troszkę i zrobię zakupy "kompozytowe" pompę próżniową już mam technikę przygotowania form już w teorii opanowałem.

Na razie mogę służyć jako obstawa na moto co najwyżej :)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Kwietnia 14, 2013, 05:06:56 pm
technikę przygotowania form już w teorii opanowałem.
Widziałem Twój filmik jak ściągasz formę z jakiegoś elementu tak więc chyba i w praktyce ;)
Ja ostatnio robiłem zakupy "kompozytowe" nowy projekt uruchomiony analogicznie do drugiego stalowego ;)
Wiosna w końcu ;)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Czerwca 09, 2013, 06:48:08 pm
Dzisiaj z okazji święta cyklicznego pchnęliśmy z Tomem projekt do przodu.
Wrzuta fot z produkcji:

(https://lh6.googleusercontent.com/070X3H2FAqZsPI8rYQYYxL1FpwtadCM89BkSUHHHT-I=w1000-h540-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/-BVln4Cd0EHc/UbS-ChQu9II/AAAAAAAADtc/2pUGeksYwHY/w557-h835-no/IMG_9401.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-MrlgSCSVjaE/UbS-Gait08I/AAAAAAAADts/9s08C6rm0dc/w568-h835-no/IMG_9402.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-eKd7U3YI7lU/UbS-G7OUBSI/AAAAAAAADtw/PRnlVOJZ-aQ/w1000-h706-no/IMG_9405.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-HZDKbE3HPcw/UbS-HCWT2OI/AAAAAAAADt0/7vXZ21cG-i8/w1000-h536-no/IMG_9406.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-I4LAZM5zykw/UbS-MiIaomI/AAAAAAAADuI/vc99gVQw68E/w557-h835-no/IMG_9407.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-yjiXHP86yO8/UbS-MRsjOCI/AAAAAAAADuE/Xk-Gb8sslu0/w1000-h600-no/IMG_9410.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-yN07pnXap7o/UbS-OzbcoxI/AAAAAAAADuU/tPs0Gi48y-U/w524-h834-no/IMG_9411.JPG)

Porównanie z projektem:
(https://lh4.googleusercontent.com/--ZIjz4Oh9sQ/UbTBJQ98CuI/AAAAAAAADwU/27Pz3TdZLgI/w1000-h664-no/porownanie.jpg)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Franc w Czerwca 09, 2013, 07:02:07 pm
A po kiego ten wspornik fotela taki "gruby"?? Nie dało się zamocować amortyzatora do "górnych" rurek, żeby przybliżyć tylne koło do oparcia?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Czerwca 09, 2013, 07:08:46 pm
A po kiego ten wspornik fotela taki "gruby"?? Nie dało się zamocować amortyzatora do "górnych" rurek, żeby przybliżyć tylne koło do oparcia?
Planowana była rura jak na ramie ale zabrakło a tej pośredniej też nie było w pobliżu. Poszedł więc pod młotek stary wahacz.
Nie jest za szeroko za to świetne miejsce na powierzchnię reklamową tam widzę po zabudowaniu ;)))
Jak w veturilo ;)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Czerwca 09, 2013, 10:07:45 pm
Kurcze fajny koła 26 czy 28 ?
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Czerwca 09, 2013, 10:24:32 pm
Kurcze fajny koła 26 czy 28 ?

28" wstawione tymczasowo.
Docelowo będzie widelec amortyzowany z przodu na 24 lub 26 a tył 26"
W przypadku pierwszym geometra się zmieni nieznacznie.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Sierpnia 17, 2013, 11:28:37 am
Zdjęcie roweru z poprzedniego zjazdu bobów budowniczych.
(https://lh5.googleusercontent.com/-e9-jtSysOT8/Ug9OpMUOfiI/AAAAAAAAELA/sDC84Ti26h0/w1358-h762-no/2013-08-11-021.jpg)

Aktualnie jest już kiera chomik regulowana, trzeba wydłużyć xseam i porobić kilka mocowań.
Ale już jeździ ;)

(https://lh5.googleusercontent.com/-YgSovX6jguc/Ug9a52jLHiI/AAAAAAAAELo/IZj8Uc6IFJ4/w1024-h768-no/0_1.jpg)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Sierpnia 18, 2013, 05:22:08 pm

Ale już jeździ ;)

(https://lh5.googleusercontent.com/-YgSovX6jguc/Ug9a52jLHiI/AAAAAAAAELo/IZj8Uc6IFJ4/w1024-h768-no/0_1.jpg)

Ciekawa linia łańcucha - przy kręceniu można sobie wkręcić ;)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Sierpnia 19, 2013, 12:24:35 am
Dzisiaj u Toma Highracer został ukończony.
Pozostało tylko zrobienie porządnego mocowanie fotela, malowanko i założenie reszty osprzętu.

Roweryk nie ma żadnej rolki i pracuje niesamowicie lekko, szybko startuje, amortyzacja pomimo najniższej półki doskonale zbiera niedoskonałości drogowców,
nawet radzi sobie na drodze pooranej przez traktor. To moja 3 konstrukcja i jest niesamowicie udana.
Życzę wszystkim konstruktorom aby byli równie zadowoleni ze swoich konstrukcji.

Rower nie powstał by bez pomocy Toma który znosił moją osobę w swoim warsztacie, raczył swoimi pomysłami i profesjonalną pomocą.
Dzięki Tomo, teraz musimy opracować jeszcze jeden temat, już się mrozi.. ;)

Poniżej wrzucam kilka fot z warsztatu, pociągu i jazdy próbnej 15km

(https://lh4.googleusercontent.com/-vRAqoe_cy_M/UhFVWXTi-QI/AAAAAAAAEMY/6Auetmj_FtI/w1358-h762-no/2013-08-18-036.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-e9AKTj4nRlo/UhFVX8_nKiI/AAAAAAAAEMo/H6IRM4wXSCE/w640-h480-no/2013-08-18-040.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-MRyYzseOhmA/UhFVijLTr8I/AAAAAAAAENA/Qp3lqrGQbdA/w1358-h762-no/2013-08-18-045.jpg)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 19, 2013, 08:48:35 pm
Bardzo Hi i bardzo terenowy. Podoba mi się :) Jaki następny projekt, poziomka 29er? ( Da się: http://www.englishcycles.com/custombikes/craigs-custom-29er-recumbent/ ;) )
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Sierpnia 22, 2013, 07:52:21 pm
I równie wyśmienicie jeździ, dziewczyna spokojnie na niego wsiada i dotyka podłoża butem siedząc na fotelu tak więc wysokość fotela jest optymalna.

Kolejny projekt jest w drodze.
Będzie to sztywniak, laminatowy, midracer, o dynamicznej sylwetce.
Tyle mogę zdradzić na dziś.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: władek8 w Sierpnia 22, 2013, 08:13:34 pm
Będzie to sztywniak, laminatowy, midracer, o dynamicznej sylwetce.
Tyle mogę zdradzić na dziś.
No no ciekawie brzmi to bede czekal na foty z produkcj bo tez mam w planach kiedys zrobic rower z lamiantu.
Tytuł: Odp: MR SWB Nyphe - Ukończony
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Sierpnia 27, 2013, 07:13:59 pm
Dzisiaj wielki dzień, rower został opanowany przez właścicielkę.
Zdjęcia mówią same za siebie ;)
Nauka jazdy w 10minut!

(https://lh4.googleusercontent.com/-w_ZQu5t5OYw/UhzrU0yfgdI/AAAAAAAAEPs/EZVbOjRtvao/w800-h534-no/IMG_1466.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/qHcn27MX-6V9ZMgb4NMlEwT0zZ7EariQGdkxR3yVLX4=w800-h533-no)
(https://lh5.googleusercontent.com/-D9tmcECeYbE/UhzrXfP7FzI/AAAAAAAAEQA/SxKrR0sqN3w/w800-h533-no/_MG_1503.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-JLEtGlm_xfI/UhzrYKO4XVI/AAAAAAAAEQI/Og-fXqAnXac/w800-h533-no/_MG_1519.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/aXrgC92h0UNRoLO-cVzGvPlA3KkYh4u-1s_WnySaMy8=w800-h533-no)
(https://lh4.googleusercontent.com/-CH7c5yNMTS0/UhzrUgDxZpI/AAAAAAAAEPw/tzsO8Kzlte0/w800-h533-no/_MG_1484.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-T--PKLjPaok/UhzrZBTLjwI/AAAAAAAAEQQ/nK1XLKownzQ/w800-h533-no/_MG_1536.jpg)

Trzeba jeszcze zrobić porządnie mocowanie fotela, mocowanie przerzutki wyregulować i wycinać !
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 27, 2013, 09:21:08 pm
Mam nadzieję że pojawi się na zlocie i będzie można się przymierzyć :)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: dziantek w Sierpnia 28, 2013, 12:28:15 am
Fajna...maszyna również.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: tomo w Sierpnia 28, 2013, 05:57:14 am
W moim warsztacie, nie chwaląc się, ta maszyna jak feniks z popiołów powstała  ;D ;D ;D
Drugie zdjęcie fajne- "Nigdy się nie nauczę!!!  :'( "
Bardzo fajna poziomka- a jak zrobiłeś mocowanie fotelika? Bo wygląda mi to na taśmę klejącą :)
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Sierpnia 28, 2013, 11:48:14 am
Taśma robi za izolkę, mocowanie z kompozytu.
Poziomka pojawi się na zlocie i będzie można spróbować sił.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: paruva w Sierpnia 28, 2013, 07:02:14 pm
można prosić o zbliżenie szczegółu ruchomego mocowania  kierownicy jak i całej kierownicy :D ? Macie jakiś patent na idealną odległość tekalanu od korby i przerzutki ( aby nie utrudniała zmiany). W tej chwili początek rurki jest jakieś 30 cm od przerzutki a i tak podczas zmiany łańcuch nienaturalnie się załamuje.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: storm w Sierpnia 28, 2013, 08:18:09 pm
@Paruva - u mnie w VG3 rurka prowadząca łańcuch napędzany idzie praktycznie aż do samego koła 65T - czyliw  najbliższym miejscu jest odległy o około 3-4cm. (półtora ogniwa wg zdjęcia).
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: Antonowitch w Września 02, 2013, 05:01:38 pm
Macie jakiś patent na idealną odległość tekalanu od korby i przerzutki ( aby nie utrudniała zmiany). W tej chwili początek rurki jest jakieś 30 cm od przerzutki a i tak podczas zmiany łańcuch nienaturalnie się załamuje.

Od korby największej tarczy u dołu i przerzutki przedniej u góry w odległości 3-4cm. w linii łańcucha mocuję takalan, górny podprowadzam pod siedzenie lub z 15cm dalej a powrotny kończę tam gdzie tylny wahacz się zaczyna. Z racji że łańcuch pracuje w osi góra dół i na boki i razem z nim tekalan trzeba go unieruchomić w osi łańcucha przód tył roweru polecam szprychę rowerową jest elastyczna i tekelan jej nie rozciągnie.
Tytuł: Odp: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
Wiadomość wysłana przez: paruva w Września 03, 2013, 06:29:31 am
Macie jakiś patent na idealną odległość tekalanu od korby i przerzutki ( aby nie utrudniała zmiany). W tej chwili początek rurki jest jakieś 30 cm od przerzutki a i tak podczas zmiany łańcuch nienaturalnie się załamuje.

Od korby największej tarczy u dołu i przerzutki przedniej u góry w odległości 3-4cm. w linii łańcucha mocuję takalan, górny podprowadzam pod siedzenie lub z 15cm dalej a powrotny kończę tam gdzie tylny wahacz się zaczyna. Z racji że łańcuch pracuje w osi góra dół i na boki i razem z nim tekalan trzeba go unieruchomić w osi łańcucha przód tył roweru polecam szprychę rowerową jest elastyczna i tekelan jej nie rozciągnie.

Jak  miałem ustawiony 5 cm od największej tarczy i również w osi to był spory problem z zmiana przełożeń. łańcuch dziwnie się załamywał. Może na to mieć wpływ rodzaj łańcucha? (jako dawcę użyłem łańcuchy z 3 różnych "górali). Jeszcze jedno pytanie przy okazji. Jeśli podgrzeję delikatnie Tekalan  opalarką w celu wyprofilowanie ( w tej chwili spory banan) nie straci on swoich właściwości (nie stanie się bardziej podatny na przetarcie?). Chyba, że są jakieś inne metody nadanie mu odpowiedniego kształtu?

Antonowitch a rurka mocowana jest na samym koncu (obok tarczy) czy przy widełkach i poddaje się wraz z zmiana przełożeń? Ciężko zauważyć po zdjęciach.