Świetna wizualizacja i projekt!Ta rura ma za zadanie utrzymanie jednej z wizytówek: rower z regulacją pod fotelem :)
W czym to modelowałeś?
Osobiście obawiał bym się że rama w miejscu pomiędzy rurą sterów a fotelem pęknie.
Aż szkoda nie wykorzystać właściwości laminatu i nie uformować tego odcinka w bardziej regularny kształt.
Zrobiłem dla Ciebie wizualizację może Ci się spodoba.
Ramę przedłużyłem pod fotel i wyciąłem otwór na nią w mocowaniu wahacza do ramy.
W ten sposób otrzymasz solidową/jednolitą konstrukcję bez mocowania w miejscu narażonym na pęknięcie (pod fotelem.)
rower z regulacją pod fotelem
Obniżenie tylnego widelca spowodowałoby powstanie konfliktu łańcuch-widelec.look again widelec jest w tym samym miejscu ;)))
Mocowanie amora w wahaczu jest przy dolnej krawędzi, w przypadku nacisku amor będzie wypychał na zewnątrz i może się wyłamać na dziurze.
Proponuję zamocowanie bliżej górnej krawędzi lub środek.
Antonowitch: to jest SolidWorks.
BartekZ: sugerujesz zrobić otwór na damper w wahaczu najpierw otwarty do tyłu, trapezowy, a potem dolaminować tylną rozpórkę?? Hmm, brzmi sensownie.Na przyklad, ewentualnie bez rozporki zupelnie.
Mocowanie dampera do fotela = sandwich 4mm może 6mm sklejki + ~2mm laminatu na stronę przylaminowane do fotela + rozpórki z takiego samego sandwicha poniżej i powyżej, prostopadle do osi roweru - chyba tak to będę wzmacniał. Nie chcę mieszać do tego ceownika z alu, bo to ponoć generuje duże naprężenia na krawędziach. Podpory z sandwicha wydają się rozkładać naprężenia łagodniej.Jesli jestes zdania, ze sama sklejka wytrzyma takie naprezenia samodzielnie to faktycznie nie ma problemu, ale ja to czarno widze. No chyba, ze wlaminujesz tulejki zamiast wiercic w gotowym sandwichu.
Oś wahacza - na łożyskach tocznych osadzonych w tulejkach zalaminowanych w powiększonych żebrach fotela, łożyska skierowane do wewnątrz i rozparte tulejką wlaminowaną w wahacz. Dokładniej - powstanie najpierw "małe" piankowe żebro z pół otworem na tulejkę łożyska - zostanie przylaminowane do żebra fotela, potem w zagłębienie wkleję tulejkę, zalaminuję dalej a następnie dokończę żebro na kolejnym fragmencie pianki.A to nawet lepiej niz sadzilem:)
Bzabarow:
Wlaminowywać tulejek w sandwich raczej nie planuję. Ale jak się przyglądałem tym linkom z Czech (http://www.blids.nl/gallery.php/Carbon-Recumbent-Workshop-2005 (http://www.blids.nl/gallery.php/Carbon-Recumbent-Workshop-2005)) to tam wsporniki dampera jako prefabrykowane płaskie elementy laminowane przyklejają bezpośrednio do fotela. Myślę, ze to tylko kwestia grubości.
Sandwich laminat+sklejka+laminat będzie miał porównywalną wytrzymałość co płat monolitycznego laminatu o tej samej grubości, ale będzie lżejszy: sklejka jest lżejsza niż laminat a w konstrukcji i tak pracują tylko zewnętrzne warstwy.
Ode mnie kilka uwag pochodzacych z mojego niewielkiego doswiadczenia w laminowaniu i laczeniu tego z metalem:
0) uwaga ogolna - wlokno szklane (weglowe z reszta tez) nie lubi malych promieni lukow. Bardzo nie lubi i bedzie robic wszystko co w jego mocy, zeby takich nie bylo. Albo pozaokraglaj co sie da albo bedziesz musial byc mocniejszy od wlokna;)
Dobra, jutro w [reklama = on] Surfpol'u [reklama = off] składam zamówienie na żywicę i tkaninę szklaną.
Rama ma ~0.8m2, więc kupuję 2m2 tkaniny szklanej o gramaturze 80g/m2 na warstwę zerową, 16m2 tkaniny szklanej o gramaturze 220g/m2 na ramę i wzmocnienia oraz 15m (0.75m2) taśmy szklanej o szerokości 50mm i gramaturze 220g/m2 na wzmocnienia szczególne, do tego 3500g żywicy LG385 (ponoć zamiennik L285) i 1400g utwardzacza HG386.
Noszqrwa. policzyłem po twojemu - powierzchnia ramy (0.8m2) x 16 warstw + 20% :-[
To ile ma być warstw?
I jeszcze muszę kupić 1L szpachlówki SE700 + utwardzacz.
Dobra, jutro w [reklama = on] Surfpol'u [reklama = off] składam zamówienie na żywicę i tkaninę szklaną.
Rama ma ~0.8m2, więc kupuję 2m2 tkaniny szklanej o gramaturze 80g/m2 na warstwę zerową, 16m2 tkaniny szklanej o gramaturze 220g/m2 na ramę i wzmocnienia oraz 15m (0.75m2) taśmy szklanej o szerokości 50mm i gramaturze 220g/m2 na wzmocnienia szczególne, do tego 3500g żywicy LG385 (ponoć zamiennik L285) i 1400g utwardzacza HG386.
W obu przypadkach ( poziom i katamaran) będzie fajnie jak przy tworzeniu będzie fotorelacja ( wiem, przy żywicach może być ciężko - może 2 para rąk do do obsługi aparatu?)).
Wygląda miodzio choć akcja chwilami widzę dramatyczna :) Żeby nie było całkiem off topic: czemu nie z laminatu? Można by zrobić kopytko z xps czy czegoś podobnego a na koniec rozpuścić..
Wydaje mi się że taka ramę można by bardzo szybko zrobić za rdzeń posłużyła by giętka rura elektrycy nazywają to peszlem takimi rurami prowadzi się przewody np w ścianach sa też grubsze jest ona leciutka jak piórko.Peszle są wiotkie a ich usztywnienie dość kłopotliwe, więc raczej nie będą wygodnym materiałem do wykonania rdzenia. Myślę, że lepiej sprawdziły by się w tej roli rury z polietylenu. Są w mirę elastyczne i można je formować na gorąco do porządnego kształtu - wystarczy taka "suszara" do opalania starej farby z okien.
Taka rurę ponieważ jest karbowana trzeba by było owinąć na początku taką folią jak w markecie pakują wędliny, nie wiem jak ona się nazywa.Stretch
...albo tak jak zrobił BartekZ (bzabarow) przestrzenna kratownica z rurek z PCV.Rury z Polichlorku winylu (PCW) mają bardzo duże promienie gięcia - pękają. Do zrobienia kratownicy się nadają, ale kiepsko się je formuje.
Aleś urwał Franc....Dobre :)
No właśnie te śruby zaciskają obejmę - nie można ich usunąć bo nie byłoby zacisku. Czyli w obejmie muszą być otwory, żeby przez nie przeszły śruby, które się wkręcą w drugą część korpusu obejmy.
NIENAWIDZĘ SZLIFOWAĆ, JAK JA QRWA NIENAWIDZĘ SZLIFOWAĆ!!Nie myślałeś kiedyś wystąpić u Ewy Drzyzgi? ;)
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.Dobrze gada polać mu :) Choć magiczną liczbą jest imho 3: w jednym grzebiemy drugim jeździmy trzeci jest jako awaryjny / zimówka.
4. Trzeba mieć gdzie trzymać więcej niż 2 rowery. QWA MAĆ !
Wnioski:
1. Nie wolno oszczędzać na śrubach i warto pakować nierdzewne.
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.
3. QRWA MAĆ!
Dasz się nawrócić na tarczę z tyłu?
Tylny hamulec też już działa - bo podczas czyszczenia okazało się, że jedno ramię stoi - z brudu, rdzy i ch.. go wie czego jeszcze.
Wnioski:
2. Trzeba mieć co najmniej 2 rowery.
na szybę MUSI iść szuwaks przyspieszający spływ wody albo wycieraczkaNiewidzialna wycieraczka - wygrałem kiedyś w lokalnej gazecie, usługę na nałożenie takiego czegoś na szybę do auta. Działało całkiem fajnie.
Wosk samochodowy na szybe. Poka jakieś foto :)
ale mam też PIERDOLNIK STRASZNY, którego nie chcę pokazywać.My budujący rowery i inne ustrojstwa to rozumiemy :). Po za tym wolność wariacje w swoim warsztacie :) Btw nie sprzątaj bo jak posprzątasz to nie znajdziesz. Posprzątałem walające się haki przerzutki 3 miechy temu i od tygodnia nie jestem wstanie dojść gdzie je wsadziłem...
mam też PIERDOLNIK STRASZNY, którego nie chcę pokazywać.Gdybyś miał tam porządek jak w sklepie - uznałbym cię za nienormalnego ;)
Po za tym wolność wariacje w swoim warsztacie :)
Pod wiatr czuć powierzchnię.Czołowe wiatry to pikuś, owiewkę dopiero czuć przy mocnych bocznych podmuchach ;-)
Shit - montaż przodu na 2 nitonakrętkach M6 wpuszczonych od dołu w bom, to jednak zły pomysł. Słabo się trzymają laminatu i dziś się jedna wyszła z dziury,A czy użyłeś nitonakrętek przdłużanych czy standardowych? Bo jeśli tych drugich, to nit rozprężył się w laminacie zamiast za nim, dlatego moim zdaniem tak lekko wyszedł.
Qrwa, wyprowadzam dzisiaj rano rower z garażu, żeby pojechać do roboty i czuję, że coś obciera z tyłu. Nic nie powinno obcierać, bo wczoraj wszystko umyłem.To jest kolejny dowód na to, że mycie roweru powoduje kłopoty.
LowRider, jakby Ci padła uszczelka na powietrzniaku.. Uwierz, też będziesz kląć (nawet przez Q2). Jak mi zaśpiewali za naprawę 600zł, to biedny amorek leży i kwiczy na półeceMam gościa co robi dobrze i tanio ( ale zabrzmiało :) ) mi monarcha r zrobił za 200 wszystkie uszczelki +azot + olej, mogę dać namiar ( robi każdy rodzaj damperow i amorków) można kurierem wysłać jak kto chce i kurierem wraca
W damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój
no bez przesady ale tak zalecają , mój serwisant mówi czym częściej tym lepiej ale bez przesady ja robię co 700 -1000 km i nic sie nie dzieje a na serwis daje raz do roku profilaktycznieW damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój
To np. na takim BBT musiałbym wymienić olej w połowie trasy, albo się bardziej sprężyć?
no bez przesady ale tak zalecają , mój serwisant mówi czym częściej tym lepiej ale bez przesady ja robię co 700 -1000 km i nic sie nie dzieje a na serwis daje raz do roku profilaktycznie ps. używać dobrego olejuW damperze co około 30h jazdy wymienić olej w komorze powietrznej co zajmuje 15 min i jest spokój
To np. na takim BBT musiałbym wymienić olej w połowie trasy, albo się bardziej sprężyć?
Znowu, wracamy do tego, że Hans' musiałby wymieniać olej w połowie trasy :)15 minut i jedzie dalej :)
O ile wiezie ze sobą pół warsztatu ;)Do wymiany oleju potrzeba olej , szmatę imbus i dwie rece :)
Pilot Alitalia, któremu piorun wyłączył pół kokpitu:;)
"Skoro wszystko wysiadło, nic już nie działa, wysokościomierz nic nie pokazuje...."
Po pieciu minutach nadawania odzywa sie pilot innego samolotu:
"Zamknij się, umieraj jak mężczyzna"
Shit, teraz to już koniec zupełny - wczoraj, jak pojechałem do Piaseczna po zakupy, to wpadłem w dziurę obok zapadniętej studzienki, choć w zasadzie bardziej pasuje jeb..m w dziurę. Na pierwszy rzut okiem, wyglądało, że zgięło ośkę w widelcu ale dziś po demontażu koła, wyszło że puściły spawy trzymające tulejkę w którą wbijana jest ośka. Tak, że widelec poszedł w piz... Qrwa!
Oznacza to definitywny koniec projektu IMK P8, bo już mi się nie chce reanimować trupa. :(