forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: DeMaDeS w Marca 07, 2011, 10:05:46 am
-
Poszukuję pomysłu jak zamontować dodatkową zębatkę na tylnym kole by podać wspomaganie z silnika elektrycznego.
Problem w tym że mam hamulec tarczowy i niechciał bym z niego zrezygnować.
Kombinowałem by zamaist tarczy założyć zębatkę by pełniła dwie funkcje jednocześnie ale jakoś nie widzę opcji by 3mm zębatka miała wejść w standardowy zacisk, najwięcej miejsca miałbym między tarczą a szprychami ale nie mam koncepcji jak ją tam zamontować. Jest oczywiście problem z jej średnicą bo zacisk wystaje w stronę szprych.
Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł? Lub wie gdzie go znajdę :)
-
Pomysł na "przed chwilą": przywitać się :)
A co do spraw technicznych: piasta dwustronna, pod ostre koło. Zamiast kontry wkręcasz adapter pod tarcze (no chyba, że kierunki mi się pomyliły, zawsze mam z tym problem)
U jakiegoś sklepikarza na allegro widziałem takie coś pod "6 śrub" (ale tylko migawka w czasie poszukiwania piasty, więc nawet nie pytaj u kogo). Nawet nie pamiętam, czy to było wkręcane (jak kontra) czy nakręcane jak wolnobieg.. Pewnie i tak najszybciej zrobisz to u jakiegoś lokalnego fachowca.
-
Jeżeli między szprychami a zaciskiem jest jeszcze miejsce to zębatkę zamontować można z wewnętrznej strony kołnierza tarczy. trzeba tylko dobrać odpowiedniej długości tulejki dystansowe i zmienić śruby tarczy na dłuższe o długość tulejki, zębatki, podkładki i nakrętki. Pytanie tylko jaka duża ta zębatka i jaki jest rodzaj kołnierza (okrągły czy w formie z ramionami). Bo jeśli jest okrągły to nic od wewnątrz się nie założy bo nie ma jak. Sama obróbka zębatki powinna być poprzedzona rozhartowaniem. Można w domu nad gazem. Po obróbce proces odwrotny czyli hartowanie. Oczywiście to nie ta sama obróbka cieplna co w profesjonalnej kuźni ale montowałem kiedyś klientowi silniczek spalinowy podobną techniką, dało sie zrobić. Przed rozhartowaniem żadne wiertło nie brało zębatki. Kilka minut nad gazem + powolna obniżka temperatury i zmiękła. A po domowym hartowaniu znowu była nie do przewiercenia.
-
Przepraszam, że się nieprzywitałem, nie sądziłem że ktoś na to zwraca uwagę :)
Trochę polatałem z suwmiarką dziś i wychodzi na to żę zamówię wytoczenie "dekielka" który pójdzie pod tarczę a na nim od strony szprych kołko 22t, na silniku wolnobieg 18t, Vmax teoretycznie 54km/h, sie okaże co z tego wyjdzie.
-
Ja widziałem kiedyś fotki ostrego koła z tarczówką, zarówno koronka jak i tarcza były zamocowane do tego samego mocowania tarczy na piaście (rower miał łańcuch z lewej strony). Nie jest to trudne do zrobienia, wymaga w zasadzie trzech rzeczy:
1. Umieszczenia koronki bliżej piasty a tarczy bliżej haka.
2. Umieszczenia na osi piasty od strony tarczy szerszej tulei dystansowej - mocowanie zacisku ma ustaloną odległość od powierzchni mocowania tarczy (to jest 10 albo 15 mm).
3. Poszerzenia widełek tylnych o różnicę szerokości piasty, ale zgaduję, że to będzie nie więcej, jak 6 mm.
Dobrze też przypilnować, aby łańcuch nie ocierał o zacisk - zacisk musi być w najwyższym położeniu tarczy - zależy od konstrukcji ramy.
-
niestety przy ramie KMX Cobry niż tam nie wcisnę.. muszę wrócić do wersji silnika przystawionego do głównego łańcucha i wspomagającego pedałowanie, przynajmniej nie będę się obijał i jeździł na samym silniku :)
-
jednak udało się wcisnąć, ale bez wolnobiegu, wyląduje on za to na silniku
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c19.jpg)
silnik prowizorycznie zamontowany i podłączony, 40km/h bez problemu i rozpędza się dalej, wg kalkulatora vmax 55km/h
-
Pokusisz się o dokładniejszy opis w temacie o elektryfikacji? Jaki silnik, zasilanie, ile to to ciągnie z baterii ( tylna zębatka jest dosyć mała więc przełożenie raczej konkretne?) Jak wpakowałeś zębatkę na piastę? Jest nawiercona i trzymają ją śruby od czy czy jakiś inny patent?
-
Pokusisz się o dokładniejszy opis w temacie o elektryfikacji? Jaki silnik, zasilanie, ile to to ciągnie z baterii ( tylna zębatka jest dosyć mała więc przełożenie raczej konkretne?) Jak wpakowałeś zębatkę na piastę? Jest nawiercona i trzymają ją śruby od czy czy jakiś inny patent?
dołączam się do kolegi..... może jakiś opis, zdjęcia itp.
-
silnik z allegro my1018z 450W 24V
(http://www.fieldlines.com/images/scimages/3402/gearmotor.jpg)
pod tarczę wytoczone coś na kształt bębna hamulcowego ale w stosownym rozmiarze, z otworami by przykręcić pod śruby tarczy, zacisk przesunięty by pasował do tarczy, zębatka z tyłu 21 zębów z chińskiego wolnobiegu, na silnik wytoczona tulejka z gwintem pod zwykły wolnobieg, aktualnie założony 18t ale trochę przesadziłem (vmax 56km/h), w planach 14 zębów, przybędzie też napinacz łańcucha by swobodnie zmieniać zębatki na silniku w zależności od planowanej wycieczki.
Akumulatory 2x20Ah 12v miały być w sakwach ale że sakwy z allegro za 50zł.. lepiej zrobię im metalowy koszyk i powiesze gdzieś nisko na widelcu tylnego koła by je dociążyć dla lepszej trakcji (przy ruszaniu po żwirze rzuca kamieniami do tyłu zamiast się odpychać)
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c20.jpg)
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c21.jpg)
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c22.jpg)
-
Bardzo mi się podoba (a nie mam hopla na punkcie elektrycznych ;) ). Mało inwazyjne, do wykorzystania w zasadzie z dowolnym hamulcem tarczowym, silnik całkowicie zewnętrzny ale z wstępną przekładnią planetarną o ile dobrze widzę (bezszczotkowy?). Jak wygląda sterowanie takim silnikiem (koszt, dostępność) i ile Cię kosztowało całe wspomaganie?
-
Dobra robota :) Silnik już znalazłem: http://allegro.pl/silnik-elektryczny-z-przekladnia-24v-450w-silniki-i1558376071.html
Pytanie - jak z zasięgiem i jaki to to ma apetyt na ampery ( na stronie z aukcją jest tabelka - nie nie mogę się rozczytać, zresztą dane użytkowe są zwykle bliższe prawdy niż to co jest na papierze)? Zastosowałeś jakąś elektronikę sterującą czy działa na zasadzie - włączony - wyłączony?
-
elektronika się właśnie składa, kupiłem z firmy magma gotową płytkę sterownika którą trzeba wyposażyć w obudowę, do tego zamiast potencjometru obrotowego zastosowałem suwakowy i przygotowałem coś ala róg w kierownicę z wbudowanym potencjometrem. Jak dobrze pójdzie jutro testy, postaram się jakiś cęgowy miernik pożyczyć i z nim pojeździć.
Silnik ma zwykłą przekładnię którą trochę słychać, ale na stalowych zębach, jest też wersja z planetarną na zębatkach z tworzywa, cicha ale mam obawy co do żywotności, a przede wszystkim tamten silnik waży 5kg a mój tylko 2.
cały zestaw wyszedł poniżej 500zł z tokarzem.
te przełożenie muszę skrócić bo powyżej 45km/h nienadążam pedałować i jadę tylko na elektrycznym, a miało to służyć nie do "zapieprzania" tylko jako wspomagacz pod górki :)
-
te przełożenie muszę skrócić bo powyżej 45km/h nienadążam pedałować i jadę tylko na elektrycznym, a miało to służyć nie do "zapieprzania" tylko jako wspomagacz pod górki :)
Zawsze można dać z przodu szosową korbę. Idealna była by z trzema blatami - 2 większe na co dzień, trzeci mały awaryjnie na podjazdy w przypadku wyczerpania baterii.
-
szosowa by się przydała bym nadążył kręcić, ale sądzę że przekraczanie 50km/h bez amortyzacji na naszych drogach nie jest najlepszym pomysłem (ostatnio z górki leciałem 60km/h i jakoś nie chcę tego powtarzać),
wymieniłem wolnobieg na 16stkę, zrobiłem prowizoryczny koszyk na akumulatory ale muszę go jeszcze wzmocnić
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c23.jpg)
-
Silnik ma zwykłą przekładnię którą trochę słychać, ale na stalowych zębach, jest też wersja z planetarną na zębatkach z tworzywa, cicha ale mam obawy co do żywotności, a przede wszystkim tamten silnik waży 5kg a mój tylko 2.
No właśnie a skąd wziąłeś silnik co na zdjęciu i ma wagę 2kg? bo te z allegro ważą jak mi napisali ok 5-6 kg...
-
z allegro :)
wystarczy wyszukac "24v 450w"
-
z allegro :)
wystarczy wyszukac "24v 450w"
:) to ja wiem że z allegro tylko te co piszesz to mają jak pisałem 5-6 kg, bo pisałem do sprzedawcy i tak mi odpisał http://allegro.pl/silnik-elektryczny-z-przekladnia-24v-450w-silniki-i1558376071.html z ty mówisz o 2kg?
-
nawet na zdjęciu na aukcji masz napisane 2kg :)
-
szosowa by się przydała bym nadążył kręcić, ale sądzę że przekraczanie 50km/h bez amortyzacji na naszych drogach nie jest najlepszym pomysłem (ostatnio z górki leciałem 60km/h i jakoś nie chcę tego powtarzać),
eee... dlaczego? jak dobry asfalt to sie dobrze jedzie, ale zeby komfort sie podwyzszyl to potrzebne duze koła. Ja na swoim kilkukrotnie ( dokladnie 3 razy ) przekraczalem 60 i bylo calkiem stabilnie i przyjemnie i mam nadzieje ze pojade jeszcze wiecej.
p.s.
MD moglby sie uczyc jak nalezy zachec do popularyzowania elektryki, Demodes napisal kika slow, uczynil konkrety i najwieksi oponenci mowią że fajnie :D
-
Ja na swoim kilkukrotnie ( dokladnie 3 razy ) przekraczalem 60 i bylo calkiem stabilnie i przyjemnie
Przy 55km/h na zjedzie zaliczyłem garba na teoretycznie prostej jezdni. Pierwszy raz w życiu zaliczyłem lot poziomem i mimo udanego lądowania nie chcę tego powtarzać - więc z tym stanem jezdni, szczególnie nieznanych coś jest na rzeczy ;)
p.s.
MD moglby sie uczyc jak nalezy zachec do popularyzowania elektryki, Demodes napisal kika slow, uczynil konkrety i najwieksi oponenci mowią że fajnie :D
Bo nie pisze że każdy obowiązkowo ma mieć rower elektryczny (z daszkiem oczywiście ;) ), pomimo że jest całkiem zadowolony z swojego analogowego roweru, nawet jak czasem na nim zmoknie ;)
-
nawet na zdjęciu na aukcji masz napisane 2kg :)
widzę że na zdjęciu jest 2,165 kg, ale dałem zapytanie do sprzedawcy i odpisał mi że 5-6kg, i cholera wie komu tu wierzyć... :-\ :D. Chyba kupię i zważę :D.
-
dobre wieści, udało się uruchomić regulator prędkości, jest upchnięty w malutką obudowę od wzmacniacza samochodowego i po malym tuningu by znieść większe prądy, jutro postaram się złożyć to do kupy i trochę pojeździć.
z ciekawości włożyłem silnik na wagę, dokładność 0,5kg, pokazało 2.0 :)
-
dobre wieści, udało się uruchomić regulator prędkości, jest upchnięty w malutką obudowę od wzmacniacza samochodowego i po malym tuningu by znieść większe prądy, jutro postaram się złożyć to do kupy i trochę pojeździć.
z ciekawości włożyłem silnik na wagę, dokładność 0,5kg, pokazało 2.0 :)
Czekamy na efekty a który regulator zastosowałeś wersje 75A ??
A co do wagi napisałem o kartę katalogową.... ;)
-
tak regulator 75A
wnioski po pierwsze 10km jeździe...
1. przed jazdą naładuj akumulatory
2. silnik podpiety pod korby był lepszym pomysłem ale trudniejszym do zrealizowania, jeden bieg to za mało gdy się planuje wizyty w terenie
3. podpicuj hamulce bo krzywo łapiące przy prędkościach 45km/h są delikatnie mówiąc.. niebezpieczne
4. nie wyprzedzaj samochodów bo ich kierowcy robią głupie miny...
idę przygotować samochód do podróży i zapakować do niego rower, potem coś więcej napiszę
-
A powiedz mi jeszcze silnik na prąd stały to znaczy może chodzić w lewo lub w prawo, ale czy taki jest układ zębatek nie pozwala na to? Czy może on tylko w jedną?
-
może w obydwie
-
peirwsza awaria zaliczona, spinka od łańcucha się rozpięła i go zgubiłem, dobrze że na 20km przejażdzce a nie 100km
-
Zgubiles go tak na amen ?
Nie wozisz ze soba zapasowej spinki ?
-
nie dane mi w spokoju pojeździć na prądzie...
podczas wspomagania sie przy podjezdzaniu pod wzniesienie kolo 25% sterownik zrobil "pfff"
(http://www.demades.mydevil.net/pwm.jpg)
-
Co to za sterownik? Na jakiej częstotliwości pracuje? Kto gwałci 75A 4 sztuki irf9540? Możesz zrobić schemat tego sterownika? Troszkę się przerobi i będzie nie do ubicia ;-)
-
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9492663 tutaj masz dużo :)
jak juz opracujesz to chętnie obejżę
-
a nie lepiej kupic gotowca ? http://magma.sklep.pl/pl/silniki-sterowniki-ladowarki-regulatory
a moze te reguatory sa do bani ?
-
dobre wieści, udało się uruchomić regulator prędkości, jest upchnięty w malutką obudowę od wzmacniacza samochodowego i po malym tuningu by znieść większe prądy
z ciekawości włożyłem silnik na wagę, dokładność 0,5kg, pokazało 2.0 :)
Czy w tym celu dałeś irfz44 zamiast fabrycznych irf 3710 w miejscu q1,q1,q3? Oczywiście stabilizator napięcia jest 8V ?
-
nie, tuning polegał na podłączeniu kabli zasilajacych bezposrednio do nóg mosfetów zeby nie puszczac takich prądów po płytce
reszta oryginalna
a nie lepiej kupic gotowca ? http://magma.sklep.pl/pl/silniki-sterowniki-ladowarki-regulatory
a moze te reguatory sa do bani ?
te gotowe chińskie... są chińskie :) jak padnie czesto nie do naprawy, a tutaj powymieniam części za kilka zł i będzie dalej działać, a jak ktoś pomoże to i się podtuninguje by więcej zniósł. do tego chiński sterownik wspolpracuje z jakas dziwna manetką "halotronową" która mi do cobry nijak nie pasuje
-
Ja bym:
- zwiększył napięcie sterowania bramkami
-dał wzmacniacz sygnału pomiędzy sterowaniem (555) a elementami wykonawczymi
- ogólnie zmniejszył częstotliwość tego pwm. Naprawdę podoba mi się terkot( a nie pisk) silnika elektrycznego przy 50, 100Hz. Dodatkowo mniej się grzeją tranzystory.
-dał szybką diodę zaporowo podłączoną bezpośrednio na zaciskach silnika i dobrał jakiś zgrabny kondensatorek.
-dodałbym duże kondensatory na wejściu zasilania, aby buforowały akumulatory.
-z tuningu twojego, pogrubiłbym miedzianymi drutami ścieżki wysokoprądowe na płytce.
-ogólnie zaczął od początku, po swojemu
-
Ja bym:
...
- ogólnie zmniejszył częstotliwość tego pwm. Naprawdę podoba mi się terkot( a nie pisk) silnika elektrycznego przy 50, 100Hz. Dodatkowo mniej się grzeją tranzystory.
-z tuningu twojego, pogrubiłbym miedzianymi drutami ścieżki wysokoprądowe na płytce.
...
-wydawało mi się, że to się steruje częstotliwością występowania impulsów, po włączeniu sterownika mam buczenie na ucho 50hz a potem jak podkręcam potencjometr zaczyna mi coraz wyżej gwizdać aż przy końcu nic nie słychać
- kable zasilające są bezpośrednio podlutowane pod nogi tranzystorów więc po płytce nic wysokoprądowego nie płynie
-
Mam nadzieje, że to iż opisujesz sterownik jako 75A nie znaczy, że taki prąd płynie przez silnik z aku? Ładna konstrukcja w poziomie to jest dość fajne, że łatwiej jest przykręcić. Jak dźwiękowo? mocno daje znać przekładnia?ciekawi mnie też jak ten silnik sprawdzi się termicznie? Mój , większy od twojego, przy 20-30A grzał się mocno. Pół godziny jazdy do oporu i nie dało się zacisnąć na tym dłoni.
To połączenie silnika i trajki zimą będzie dostarczało dużo radości:).
-
sterownik siedział 75 ale się spalił, teraz siedzi 180A.. jak dla mnie te prądy są nie realne, kable które mam za cholere by tego nie przeżyły a akumulatory by tyle z siebie nie wydoliły, elektronik przejżał płytkę i znalazł potencjalnego winowajce spalenia w postaci kondensatora który nie miał swojej pojemności i mógł zakłócać pracę ne555. Narazie działa, pojeżdziłem, sterownik nie przekracza 30 stopni, silnik 40stu.
Dzwięk.. no niestety słychać tą przekładnię na prostych zębach, do tego słychać gwizdanie spowodowane przez sterownik, ale mimo przejść, wielokrotnego spadania łańcucha itp.. nie wymienił bym tego silnika na żaden inny dostępny na allegro.
toft: Jakie miałeś aku że wytrzymywały 30A przez pół godziny?
fakt.. zimą będzie ciekawie
-
Wtedy jeszcze kwasiaki 2x12Vx22ah. To nie było 30A stale tylko w szczycie, Rower z pełnym gazem przejeżdzał okolo 17-18 km.
-
wkońcu jakieś konkrety
prędkosć stała 25km/h - 8-9A
prędkość max (koło 40km/h) - 16A
podjazd pod górę i próba przyśpieszania 55A
więc w idealnych warunkach przy grzecznej jeździe mogę przejechać teoretycznie 50km bez pedałowania
jazda 10km/h zużywa 7A więc się nie kalkuluje
na dziś to wszystko bo zapomniałem ładowarki zabrać, a akumulatory ładowałem jakieś 30km i dwa spalone sterowniki temu :)
-
Zapomiałem się zapytać... Jakie obroty na biegu jałowym ma twój silnik (tzn juz po redukcji na przekładni)?
-
nie wiem, pod obciążeniem 550
http://www.youtube.com/watch?v=D5O7ney5gUM tak to jeździ na płaskim
a tak wygląda:
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c30.jpg)
-
Całkiem cichy ten silnik. Ten sterownik 180A kupiony czy robiony?
-
NO głośno nie jest... Ale film chyba nie oddaje realu? poróvnaj to z moimi filmikami... silniczka 4 deko rożne ale w sumie ta sama koncepcja...
Pozdrawiam...
-
DeMaDeS tak chciałem zapytać to jaki masz sterownik? ten od producenta tego co masz silnik? czy inny i czy ten jego jest niedobry??
-
Chyba kolega DeMaDeS odjechał w siną dal... :) bo od maja go nie ma... ;)
-
No, a ktos mi potrafi powiedziec, jaka pojemnosc dla aku bedzie optymalna, do jazdy po miescie ( codzienne dojazdy do fabryki )
-
Potrzeba dokładniejszych danych, odległość, czy masz zamiar kręcić czy jechać na samym silniku itp. Sporo też zależy od prądożerności silnika i ilości wzniesień na trasie.
Planujesz elektryzację trajki velogic?
Wiem że ktoś na pewno spyta więc uprzędę... Daszek będzie? ;)
-
YIN: ty się zająć nie śmiej, znajomy ze Szwajcarii ma zelektryfikowanego trajka z dachem z baterii słonecznej - powierzchnia 2m x 1m wystarcza mu, żeby na głowę nie padało i w słoneczny dzień prawie uzupełnia całe naładowanie akumulatorów, wykotłowane w drodze do pracy.
-
bedzie hardkorowo, bo bez daszka, na dwoch kołach i bez mozliwości pedałowania,
silnik 450 W, płasko, jak na mazowszu, zasięg 50-80 km.
-
YIN: ty się zająć nie śmiej, znajomy ze Szwajcarii ma zelektryfikowanego trajka z dachem z baterii słonecznej - powierzchnia 2m x 1m wystarcza mu, żeby na głowę nie padało i w słoneczny dzień prawie uzupełnia całe naładowanie akumulatorów, wykotłowane w drodze do pracy.
Franc, człowieku poważny, daszków nikomu robić nie bronię (choć sam bym nie założył bo taki patent razi moje poczucie estetyki*) jeno odświeżałem stały forumowy element humorystyczny ;) A patent znajomego z Szwajcarii jest dosyć znany, wystarczy wpisać "recumbent solar trike" w google.
* Za to obudowana karoseria z elastycznymi ogniwami lub pokryta farbą fotowoltaiczną była by wielce ok, szczególnie jak wydajność tych rozwiązań wzrośnie.
bedzie hardkorowo, bo bez daszka, na dwoch kołach i bez mozliwości pedałowania,
silnik 450 W, płasko, jak na mazowszu, zasięg 50-80 km.
Coś w stylu motocykla elektrycznego? Będziesz walczyć z rejestracją na Sam'a? Rama z Carbonu? Popytaj na forum http://forum.arbiter.pl/ tam ludzie są bardziej na bieżąco w temacie EV.
-
Coś w stylu motocykla elektrycznego?
Bingo !
Będziesz walczyć z rejestracją na Sam'a?
a od ilu [W] trzeba rejestrowac ?
Rama z Carbonu? Popytaj na forum http://forum.arbiter.pl/ tam ludzie są bardziej na bieżąco w temacie EV.
na początek szkło, dzieki za linka
-
a od ilu [W] trzeba rejestrowac ?
Prawo o Ruchu Drogowym, nowa definicja roweru:
Art 2
47) "Rower": pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem. Za rower uważa się również taki pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz. Za rower jednośladowy uważa się również rower ciągnący przyczepkę o szerokości do 0,9 m oraz rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m.
Jako ciekawostka: nie jest wymieniona konieczność posiadania w EV napędu mięśniowego, lub zachowania cech konstrukcyjnych roweru do tego by był rowerem.
-
...
Art 2
no to jak bedzie jezdzilo, to z czystej ciekawosci postaram sie przebrnac przez sciezke rejestracji SAM :)
-
Jeśli tak to nie ma się co ograniczać - silnik 1000W - 1500W ( albo dwa po jednym w każdym kole), największa bateria na jaką budżet pozwala i jazda :).
Zgodnie z http://www.cyclone-tw.com/: "CY4K-10K" : Electric Motorcycle, 4x1KW motor,30 Ah 48V LiFePo4 battery with 30A 48V Charger ( one hour charge) top speed 120km/h ( 0-100km/h 8 secs), Range 20~30 Km,Motor Max. output 10Kw, 40Nm, weight 100kg
Choć osiągi mogą być trochę marketingowo zawyżane, no i nie podane przy jakiej szybkości ujechali te 20-30 km.
-
Jako ciekawostka: nie jest wymieniona konieczność posiadania w EV napędu mięśniowego, lub zachowania cech konstrukcyjnych roweru do tego by był rowerem.
Tak, ponieważ do tego samego worka wrzucono wszelkie skutery elektryczne.
-
Nie wydaje mi się.
Mamy wyraźnie określone: pomocniczy napęd elektryczny. Więc jeśli pomocniczy, to musi też być napęd podstawowy.
Ponadto: Uważa się taki pojazd...
Taki, czyli jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni...
-
Nie wydaje mi się.
Mamy wyraźnie określone: pomocniczy napęd elektryczny. Więc jeśli pomocniczy, to musi też być napęd podstawowy.
A faktycznie umknęło mi, dzięki.
Ponadto: Uważa się taki pojazd...
Taki, czyli jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni...
A tu bym się nie zgodził tam stoi "wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, odłączany automatycznie po przekroczeniu prędkości 25 km/godz.'' Koniec zdania, nie ma nim nic o napędzie mięśniowym dalej jest rozciągniecie definicji na rowery -jednośladowe- de facto nie będące jednośladami. ( Mój ulubiony fragment: "Za rower jednośladowy uważa się również /ciach/ rower wielośladowy o szerokości nie przekraczającej 0,9 m. ;) ''
-
powróciłem :) widzę że nawet niektórzy się trochę stęsknili za mną.. miło
sterownik po wymianie tranzystorów się uspokoił, mniej się grzeje, ogólnie jest to konstrukcja zakupiona w Magmie i po konsultacjach z ich pracownikiem stuningowana, tranzystory całkowicie poza płytką.
Przyszła jesień, zimno w czachę się zrobiło więc się wziąłem za coś "innego"
niestety ze względu na aktualne zapalenie oskrzeli prace wstrzymane.
(http://www.demades.mydevil.net/cobra/c31.jpg)
-
Coś czułem że niedługo ktoś popełni velomobila - wszystkie pozostałe typy poziomek chyba już były ;) Szkielet z rurek pvc?
-
zgadza się
-
Wydaje mi się czy będziesz miał dość dużo miejsca nad głową?
-
Nie dość że wspomaganie elektryczne, jeszcze daszek zakłada ;)
Pozzz
-
Nie dość że wspomaganie elektryczne, jeszcze daszek zakłada ;)
Poczekajmy z czego bedzie poszycie, jeśliz coro... no to sprawa jasna, wiemy z kim kolega sie zadaje :)
-
co to coro... ? :)
nad głową dużo.. zabrakło przy nogach do pedałowania, całość do przeróbki
ciekawe czy złączki cu da się pożenić z rurkami pcv bo jest ładny wybór kolanek o różnych kątach, dużo lepiej by to wyglądało niż gięcie na kolanie opalarką..
-
co to coro... ? :)
coroplast
nad głową dużo.. zabrakło przy nogach do pedałowania, całość do przeróbki
ciekawe czy złączki cu da się pożenić z rurkami pcv bo jest ładny wybór kolanek o różnych kątach, dużo lepiej by to wyglądało niż gięcie na kolanie opalarką..
wszystko da sie pożenić, jeśli średnice pasują, to nie widze problemu,
-
hmm nie wpadłem wcześniej na to, myślałem o karimacie lub białej piance pod panele
-
Nie trzeba giąć na kolanie, wystarczy wyciąć z paździerza szablon (2x18mm) i doginać do niego rurkę wypełnioną piaskiem. Wychodzi przyzwoicie. Próbowałem tego jak robiłem szkielet do bocznego wózka. Poszycie można robić z karimaty, tylko łatwo się drze - tez testowane na bocznym wózku.
-
DeMaDes,
napisz prosze jakiego elemantu sterującego uzywasz do zmiany prędkości ?
czy masz ten sterownik w którym prędkośc zmienia sie potencjometrem ?
-
wlasnie ten.. potencjometr sterczy pionowo z prawej raczki
-
wlasnie ten.. potencjometr sterczy pionowo z prawej raczki
No własnie, nie obawiasz się "wytarcia" i szybkiego padu tego potencjometru ?
-
biorac pod uwage że mało korzystam a potencjometr jest tani i ogolno dostępny nie mam obaw, posiadanie pedałów gwarantuje mi powrót do domu bez pradu :)