przod 24" ( nie chce 20" a na 26" jestem za maly )
Tak ? A jaki masz x-seam ?
szybciej ,szybciej czy to jakaś nieznana choroba ?
gemsi robi następny rower, a ja mam dwa i nie wiem który pierw skończyć Uśmiech dzisiaj na przykład grzebałem przy SWB a wczoraj przy Low Racerze.
Gemsi? Czyżbyś robił RWS? Bo tu przednie koło raczej za mocno to się skręcać nie będzie chciało (przynajmniej w prawo się nie da)nie, no co ty, to bedzie flevo/cruz, nie wiem jak to nazwac
Teraz proponuję zachorować na dalej-jeszcze-dalej :) Chyba niedługo zaczniemy zabawę na niskim poziomie :)szybko, szybko to w wydaniu przydomowym, krotkie szybkie wypady w ciągu normalnego tygodnia i żeby pobawić się z szoszonami:), a dalej, dłużej do spadniecia ze zmęczenia z roweru, spanie "w rowie" i na plaży, jajecznica na poboczu to drugie co mnie strasznie rajzuje, niestety możliwe do wykonania góra dwa razy w roku ( rodzina, dom, praca )
102 cm
Może przemierz jeszcze raz ;)
Jestem nudny pewnie jak flaki z olejem, ale ten fotelik nie jest czasem zbyt pionowo? IMHO jeśli to ma być aerodynamiczne ustawienie... w zasadzie to nawet schowanie go za support i nogi to wydaje mi się, że przy niewielkim podniesieniu siedzenia wyżej z ramą, mozna by uzyskać to samo jednocześnie jeszcze bardziej spłaszczając sylwetkę roweru i "jeźdźca"...
Gemsi - nie boisz się, że jak wsiądziesz to usiądziesz "za nisko"? ;-) Bo ja jak siadam na swoim nieskończonym jeszcze LWB to mam chwilami wrażenie, jakbym siadał na ziemi ;)
Jestem nudny pewnie jak flaki z olejem, ale ten fotelik nie jest czasem zbyt pionowo? IMHO jeśli to ma być aerodynamiczne ustawienie... w zasadzie to nawet schowanie go za support i nogi to wydaje mi się, że przy niewielkim podniesieniu siedzenia wyżej z ramą, mozna by uzyskać to samo jednocześnie jeszcze bardziej spłaszczając sylwetkę roweru i "jeźdźca"...
Gemsi - nie boisz się, że jak wsiądziesz to usiądziesz "za nisko"? ;-) Bo ja jak siadam na swoim nieskończonym jeszcze LWB to mam chwilami wrażenie, jakbym siadał na ziemi ;)
myślę że kolega Gemsi wolał by jeździć tigrą niż Nysą czy Autosanem
... zrobiłem a raczej robię fotelik samodzielnie dopasowany do mojej "lordozy" :) razem z zagłówkiem a nie jakimiś doczepianymi drutami
@Gemsi - posiadasz niepełne dane. To nie była o dziwo! kwestia pozycji :D
Witam
Moja sugestia do tego siedzenia ze sklejki to pdkleić od spodu
dwa wąskie paski sklejki dla wzmocnienia (mogą być dubeltowe) wzdłuż siedziska.
Można rozważyć również nawiercenie otworów wentylacyjnych. staraj sie tylko aby
powierzchnia otworów nie przekroczyła 30% powierzchni siedziska.
To tyle , pozdrawiam T1
a co do pytania Gemsi jak przeniosłem moja lordozę na siedzenie robiłem to za pomocą rurki do ogrzewania podłogowego którą doginałem do pleców w pozycji stojącej j . Może mało profesjonalne podejście ale zdało egzamin. Teraz schnie sobie w spokoju do poniedziałku :)
nie zamierzam umieszczac nic co by tarlo o kolaZnaczy się hamulec aerodynamiczny czy ostre koło? No kurcze technologia jak z NASA ;)
Znaczy się hamulec aerodynamiczny czy ostre koło? No kurcze technologia jak z NASA ;)
Wiem, ja tak chciałem humorystycznie z przymrużeniem oka ;). Następnym razem spróbuję wierszem co by było bardziej po forumowemu ;)No to :
@Gemsi - to ja tam proponuję kotwicę... Albo nie! Dwie! Najlepiej tego typu żeglarskiego, rozkładane. Rzucasz jedną i masz 100% pewności, że się zatrzymasz :D I nic nie tzre o koło! ;-)Ja wiem ze to może brzmieć nierealnie, ale w saniach zaprzegowych faktycznie stosuje się kotwice, a na zawodach jest to wyposażenie obowiązkowe ( poza broną i wycieraczka, które to są rownież hamulcami odpowiednio do zatrzymania i zwalniania ;) )
[NMSP ;P ]
@Gemsi
Ale to chyba wyposażenie dedykowane? Odpowiednio mniejsze?
Czy wycieraczka, to naprawdę wycieraczka?
Witam
Moja sugestia do tego siedzenia ze sklejki to pdkleić od spodu
dwa wąskie paski sklejki dla wzmocnienia (mogą być dubeltowe) wzdłuż siedziska.
Można rozważyć również nawiercenie otworów wentylacyjnych. staraj sie tylko aby
powierzchnia otworów nie przekroczyła 30% powierzchni siedziska.
To tyle , pozdrawiam T1
Wyszło na tyle ładnie że proponował bym zastanowić się nad wykonaniem całej ramy z drewna :) Jakiej grubości sklejki użyłeś? Masz możliwość zważenia fotelika?
U mnie wygląda to tak:
1.720g fotelik z pdf, sklejka. (Szerokość 24cm, wysokość 78cm, szerokość wsporników 1.8cm (x2) grubość sklejki na siedzisku 4-5mm)
Fotelik kompozytowy rozmiar L (+ 4 śruby m6 ) 1340g + Pokrowiec fotelika 320g
I orientacyjnie:
Fotelik szklano-epoksydowy (sklep.poziome.pl) rozmiar S - 1050g, rozmiar M- 1190g
Fotelik Velokraft carbon/kevlar, rozmiar S - 485g
(Z tematu http://forum.poziome.pl/index.php?topic=500.0 )
Odradzam
Zrobienie w ten sposób formy powieli wady postawy(np skrzywienie kręgosłupa) jeśli je macie.
Nie uzyskacie również podparcia w okolicy lędźwiowej, tak ważnego dla zdrowego kręgosłupa.
Lepiej jest podłubać dłużej ale zdrowiej.
T1
Tomek70: oooooto właśnie chodziło :Djeszcze jedno ważne zapomniałem napisać słoje maja się układać wzdłuż siedzenia
dobra robota ale trochę nie rozumiem, ta piasta jest na wiankach czy na łożyskach jakoś nie mogłem się dopatrzeć na zdjęciach wydaje mi się że na wiankach ?
Może trochę OT, ale co tamNie stosuje dodatkowych klejow, ale staram sie aby oblaminowywany material nie byl gladki. Glowka ramy ma pozostalosci ramy z ktorej byla ucieta, lub jesli umozliwia to wlaminowywany element, dokrecam do niego jakies sruby ktore beda uniemozliwialy przesuwanie sie elementu w razie rozlaminowania. W poprzedniku sprawdza sie to bardzo dobrze.
Rama z kompozytów cała się nie składa- jest jeszcze trochę metalu( suport, rura sterowa, haki tylnego koła i takie tam). Jak wygląda wytrzymałość ramy w miejscu przejścia laminat- metal?
Wystarczy stalowe elementy "owinąć" laminatem, czy potrzeba jakis ekstra klejów?
tomo
jak dla mnie osobiście
rama (w sensie profil) jest za bardzo zbliżona do prostokąta tzn ma za ostre kąty
poki co nie moge od pol roku dostac herexuA tu http://www.surfpol.pl/kompozyty/materialy-sandwichowe.html (http://www.surfpol.pl/kompozyty/materialy-sandwichowe.html) próbowałeś?
Zamiast szlifowania znacznie lepsze jest "wytapianie" przy pomocy piły-lutownicy (drut oporowy odpowiednio ukształtowany i powolutku odcinać).Właśnie takim czymś Gemsi wycina. Opis jest na stronce w stopce.
styropian, to głównie powietrze. Chcesz zaprażać powietrze?
styropian, to głównie powietrze. Chcesz zaprażać powietrze?To jak, chcesz szlifować powietrze???;)
Tak mi się skojarzyło:
Wygląda solidnie, waga też nie jest zła - grunt że z każdym poziomem leci w dół :). Dwa pytania, jakiej szpachli użyłeś, i czy pianka montażowa nie wchodzi w reakcję z laminatem ( wyżeranie topnienie itp? ).
zdjecia nie widacPoprawione.
A sprawdzałeś może czy sama żywica reaguje z pianka montażowa?
Jak widać całość jest wstempnie wycięta, przed szlifowaniem i szpachlowaniem.
Gemsi: jak masz stalowe rurki, to mogę ci pospawać, bo mam spawarkę w garażu (taką zwykła na elektrodę)
Skręca go pewnie dla tego że jest na jednostronnej piaście :)
http://www.youtube.com/watch?v=w1oEng9satk, niestety operator kamery okazal sie byc dupą wołową i słabo widać, ale wydaje mi się że tył ramy ma tendencje do skręcania ( w osi wzdłużnej ), prawdopodobnie przystąpię w związku z tym do robienia nowej ramy, ale najpierw wykonam porządny przód, tutaj jeszcze bardzo duzo prowizorki, ae jeździ, ruszyłem po 2-3 minutach.nowej ramy ? tyle roboty może dorób drugą cześć i będzie widelec jak się da ?
tyle roboty może dorób drugą cześć i będzie widelec jak się da ?Dokładnie, szkoda ramy - prościej pokombinować i ewentualnie uciąć tył i wstawić stalowy widelec. Po za tym support masz chyba troszkę za wysoko, zobacz jak jest w zockra i podobnych poziomach linia fotela lub do 10 cm wyżej. (Wychodzę z założenia że rozwiązania seryjne są zwykle przemyślane i jeśli coś jest robione tak a nie inaczej to jest ku temu jakiś (mniej lub bardziej oczywisty) powód).
wydaje mi się że tył ramy ma tendencje do skręcania ( w osi wzdłużnej ), prawdopodobnie przystąpię w związku z tym do robienia nowej ramy
wydaje mi się że tył ramy ma tendencje do skręcania ( w osi wzdłużnej ), prawdopodobnie przystąpię w związku z tym do robienia nowej ramy
A moze po prostu dodac tam wiecej szkla ? :) Przeciez to jest rama kompozytowa, wszystko sie da wzmocnic ;)
3. wzmocnic tyl lub...
4. przerobic tyl na mocowanie symetryczne
3. wzmocnic tyl lub...
4. przerobic tyl na mocowanie symetryczne
Na moje oko mocowanie asymetryczne potrzebuje tyle samo materiału co symetryczne. Jeszcze koło z piastą jednostronną. Zysk wagowy raczej nie istnieje. Udziwniać można konstrukcje, tylko chodzi o bezpieczeństwo i niezawodność - właszcza przy dużych prędkościach, gdzie nie zawsze ominiemy wszystkie dziury w asfalcie.
Fotel jest źle zamocowany , pęknie ...
Przynajmniej o jedną szerokość mocowania dalej , ale to mój osąd , niech inni się wypowiedzą :)
Problem z mniejszą grubością laminatu na rogach można chyba prosto rozwiązać - trzeba modelować rdzeń tak by był bardziej okrągły. Nie ma rogów - nie ma problemu :).
Planujesz jakaś grubszą modyfikację, czy skreśliłeś ramę i to w ramach sekcji? :)
tak więc uciąłem tył i wstawiłem widelec ( stalowy, bo mam juz sporą stratę czasową i nie chce tracic czasu na robienie widelca z laminatu),
tak więc uciąłem tył i wstawiłem widelec ( stalowy, bo mam juz sporą stratę czasową i nie chce tracic czasu na robienie widelca z laminatu),
Szkoda że nie wybrałeś widelca z laminatu, pewnie fajnie by pracował na nierównościach.
Alternatywnie można użyć profili prostokątnych z włókna szklanego i zrobić takie coś:
(https://lh3.googleusercontent.com/_hFe7H_ZP5Zk/S28J56gYcJI/AAAAAAAACAA/4Fr5PEGVTe8/s912/mikroB%20005.jpg)
A to nie z poliwęglanu ?Hmmm może masz rację, kolor wskazuje na włókno szklane ale przezroczystość w okolicach śruby bardziej wskazuje na poliwęglan.
Hmmm może masz rację, kolor wskazuje na włókno szklane ale przezroczystość w okolicach śruby bardziej wskazuje na poliwęglan.
Więc dlatego szkoda, bo bardzo piękny rower.
Stalowy widelec jestem w stanie zaspawać u siebie. Aluminiowej ramy nie :'(
Jest ładnie ale można go jeszcze trochę dopracować wizualnie - konkretnie dać laminat na rurę pod siodłowa tak by rura tworzyła jedna łukową linie z główką ramy.
Też chciał bym przerobić swojego Low Racera na FWD
https://picasaweb.google.com/wrmichal/LowRacer#5583617333098188850
tylko czy kąt główki będzie ok?
To czyli że śmiało mogę zrobić z niego FWD?
to zaczynam nie długo. ;)
aaa. i dzieki za podpowiedz gemsi :)
Dzisiaj wymienilem hak przerzutki, wyjechalem na asfalt, przejechalem 2,5 km, ten typ napedu poki co nie pozwala mi na mocne depniecie, i raczej wygodniej sie jezdzi rekreacyjnie przy niskiej kadencji, przy wysokiej kadencji robi sie nerwowo, Vmax 31 kmh, nie odczulem jakigos silnego kopa ( momentu), zdaje sobie sprawe ze jazdy na FWD trzeba sie uczyc, ale chyba nie mam takiego cisnienia ( jakbym mial tylko FWD to moze), jazda tuz przy ziemi jest dosyc przytlaczajaca, zwlaszcza jak sie przejezdza obok roweru trkingowego na ktorym siedzi 180cio cm młodzieniec. Jeszcze troche nad nim popracuje i albo sprzedam w wersji FWD albo przerobie na RWD.rozumiem jest przytlaczająca jak trekinga nie mozna wyprzedzić niedawno scigałem sie z dwoma trekingami i mysle ze to bylo dla nich bardziej przytlaczajace :) 2.5 km ? Gemsi ? 2,5 km to ja przejeżdzałem na parkingu żeby nie bać się wyjechac na szosę . Przy wysokiej czy przy niskiej kadencji tego typu rower jest stabilny jak cholera jak jade mogę walnąć z całej siły w bok kierownicy i nic sie nie stanie .
Dzisiaj wymienilem hak przerzutki, wyjechalem na asfalt, przejechalem 2,5 km, ten typ napedu poki co nie pozwala mi na mocne depniecie, i raczej wygodniej sie jezdzi rekreacyjnie przy niskiej kadencji, przy wysokiej kadencji robi sie nerwowo, Vmax 31 kmh, nie odczulem jakigos silnego kopa ( momentu), zdaje sobie sprawe ze jazdy na FWD trzeba sie uczyc, ale chyba nie mam takiego cisnienia ( jakbym mial tylko FWD to moze), jazda tuz przy ziemi jest dosyc przytlaczajaca, zwlaszcza jak sie przejezdza obok roweru trkingowego na ktorym siedzi 180cio cm młodzieniec. Jeszcze troche nad nim popracuje i albo sprzedam w wersji FWD albo przerobie na RWD.
ja jestem zwolennikiem jak najkrótszych rowerów, ale tak, aby rozstaw osi był największy co oznacza, że każdy cm wolnej przestrzeni pomiędzy oparciem fotela a tylnym kołem to zuooooo i należy je wyeliminować. Dlatego, nie chciałbym aby regulacja długości odbywała się poprzez przesuwanie fotela względem tyłu ramy,To może coś nowego - stick bike na kołach 2x20"? Regulacja fotela jak u mnie: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1384.0 a jak zrobisz odpowiednio ''pojemny'' tylny widelec z hamulcem tarczowym to będzie można zmieniać koła dowolnie - od 20" do 28" - cokolwiek się zmieści.
Zacisk się da zrobić, tak jak z rurami jak wchodzą jedna w drugą,
tylko że z laminatem te rury trzeba zrobić bardzo precyzyjne, i powierzchnia ma być idealna,
i średnice i kształt idealnie dopasowany do siebie.
Czyli trzeba dobrze to przemyśleć, robić na formie, i zrobić precyzyjnie.
Podbijam po przerwie w związku z pytaniami o konstrukcję integralnej fotelo-ramy.
Bzabarow i inni - jak robiliście część zewnętrzną fotelika (tą na której się siedzi) z negatywowej formy, robionej z istniejącego fotelika i potem laminowaliście na niej: jaka grubość laminatu i ile warstw? Czy może lepiej by było zrobić z przekładką z np. 2mm styropianu (lub innej pianki) tzw: 2~3mm zewnętrznej warstwy laminatu, 2mm styropianu i znowu 1mm laminatu? Do tak powstałego siedziska doklejamy dolną część z żebrami i wszelkimi mocowaniami.
Na jachtach robi się przekładkowe pokłady i czasem nawet takie burty.
Hm.. jesli moge sie wtracic...
bzaborow, przejzalem twoja fotorelacje i na moje oko, to robieniem piankowego negatywu dodales sobie mase niepotrzebnej roboty, bo... sciaganie formy ma sens jesli hm..mamy element o idealnej powierzchni i ta powierzchnie chcemy odtworzyc na nastepnych produkowanych elementach. Jednak do tego juz potrzebujemy podejsc z nieco wieksza profeska i zrobic forme jak nalezy. Stosowanie porowatej pianki ktora tylko odtwarza ksztalt, ale juz nie powierzchnie mija sie troszke z celem (pozniej szpachlowanie,szlifowanie, a i tak nie bedziemy z tego zadowoleni). Gdybym mial kopiowac fotelik zdecydowanie laminowalbym na pozytywie czyli na naszym kupnym siedzisku o lustrzanej powierzchni : ) Kwestia tylko i wylacznie porządnego pokrycia fotelika porzadnym rozdzielaczem, tak zeby nasz laminat sie do niego nie przykleil i zabezpieczenia czyms reszty jego (fotelika) powierzchni, tak zebysmy nie zapaskudzili go zywica : )