Kontynuacja dyskusji z innego wątku (
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1053.0) jako odpowiedź na post kolegi Prosportkarol.
Na pozioma typu "allroad" raczej trzeba inną konstrukcje wybrać, niż napęd na przednie koło.
Pełną amortyzacje jako pierwszą rzecz, napęd na tył, a sama konstrukcja taka że więcej wagi jest nad tylnym kole,
a fotelik bardziej pionowo postawiony, i na wysokości takiej że nie utrudnia pewnego kontaktu stóp z podłożem, nawet jak jest nierówno (np. tam gdzie chcesz nogę puścić jest niżej niż tam gdzie są koła)
Więc nadają się na to LWB, CLWB i może niektórzy SWB, wszystkie z dużym przednim kołem.
Dobrze go mieć bo się lepiej sprawdza w terenie, a nie mówiąc już o dużym wyboru opon w 26"
ale problem polega na tym że w przypadku SWB wtedy dużo więcej masy jest na przednim kole,
bo pedały muszą być bardziej do przodu, nie zderzając się z przednim kołem.
Sam jeździłem w terenie na dual 26" SWB, i jak się pojawi jakiś rów powiedzmy, i rower poleci w dół,
to leci szybko i nosem, czyli upada bardziej przodem i jeśli się przesadzi to przewraca się około przedniego koła (po ang. tzn "face plant"

) a jeśli kierownica jest nad siedzeniem to też może się to skończyć po niektóre męskie części

Koniecznie zobaczyć filmiki z terenowej jazdy AZUB-em, jak na końcu pokazują ile raz i jak się koleś zaliczył
Pozdrawiam.
P.S:





