Autor Wątek: terenowa poziomka  (Przeczytany 16242 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 05, 2010, 08:31:36 pm »
Kiedyś miałem łyżwę (na Zalew :) ) Jedyny problem to poważna zmiana w geometrii (i zmiana sposobu reagowania). Ustrojstwo bezlitosne, każdy błąd kończył się lodem :) (jakoś tak nie wypada napisać glebą).

Z nartkami to byłoby jeszcze gorzej (a już przez chwilę korciło mnie takie coś na strychu, nawet wiązania odkręciłem..). A na pewno problem byłby z wytrzymałością tego rozwiązania. Narta ze względu na poślizg boczny będzie miała większą "wyrozumiałość"

Ale zimowe zabawy to jest to! Nie spróbujesz, się nie dowiesz :) Tylko spiesz się, bo grożą odwilżą!

DROMADER

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 05, 2010, 08:36:37 pm »
Zastanawiam się czy taki napęd sprawdził by się w poziomce. http://www.ktrak.pl/

storm

  • Gość
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 05, 2010, 09:23:27 pm »
Dlatego ja już zaplanowałem wsadzenie 2x 26" do swojego bajka, a la LWB Gemsiego ;)
Tylko cały czas nie wiem jak zrobić ta kierownicę :/ Machanie kierą na boki to kiepski pomysł :/

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 05, 2010, 09:33:37 pm »
@ storm
Może tak jak u Akary.
Zdaje się, że oni mieszkają w naszych okolicach.
Zapytaj. Może można podpatrzeć. Może pomogą.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 12, 2010, 08:57:02 pm »
Dlatego ja już zaplanowałem wsadzenie 2x 26" do swojego bajka, a la LWB Gemsiego ;)
o ho ho ,  nie spodziewalem  sie ze wytycze jakies trendy :), zeby bylo uczciwie trzeba by napisac a'la LWB Yin'a ( bo ja sie na nim wzorowalem ) :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 12, 2010, 09:18:26 pm »
A ja z kolej wzorowałem się na:



:)

Panki

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 31
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 13, 2010, 06:03:42 pm »
A powiedzcie gdzie znajdę odpowiednie plany z wymiarami, kątami itd. do ramy terenowej.
Jaki napęd byście polecili. Czy rower ma być krótki czy długi. W jakim miejscu ma być środek ciężkości
Podstawy do zrobienia rowerka
pozdrowergór

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 13, 2010, 10:27:41 pm »
A powiedzcie gdzie znajdę odpowiednie plany z wymiarami, kątami itd. do ramy terenowej.
Z gotowcem będzie problem. Zerknij na album http://forum.poziome.pl/index.php?topic=472.0 , wybierz rower który Ci się podoba, następnie na podstawie np. wielkości koła z wymiaruj ramę w CAD lub podobnym programie.

Jaki napęd byście polecili. Czy rower ma być krótki czy długi. W jakim miejscu ma być środek ciężkości

Napęd na tylne koło, rower typu SWB z pełną amortyzacją w układzie 26x24 lub 26x26 jeśli jesteś wysoki. Jak rower nie ma być szybki i przenośny a ma być czymś na kształt wszędołaza to możesz zaszaleć i iść w kierunku quadrocykla na kołach 29" - pewnie będzie to pierwsza tego typu konstrukcja w kraju :).

Podstawy do zrobienia rowerka

Zacznij od przejechania się kilkoma poziomymi, jak właściciele pozwolą w terenie i sprawdź na sobie czy rower poziomy na bezdrożach spełnia Twoje oczekiwania. Potem projekt, materiały, obróbka, spawanie / laminowanie itp. 

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 14, 2010, 11:23:34 pm »
Na spotkaniu we Włoszech widziałem oto taki ładny rowerek terenowy.
To jakiś prototyp albo robiony na zamówienie przez firmę Slyway.
Bardzo fajnie wyglądał, ale coś się właściciel dużo męczył na każdym podjeździe,
i widać było że amortyzatory "pracują" pod każdym nacisku na pedały.
Bardzo mi się spodobał i myślałem o budowie podobnego, ale jak doszło do przymiarki,
wyszło na to że fotel musi być bardzo wysoko, i stopami nie dosięgnę do ziemi.
Jedynie żeby 2x20", ale to już nie to ;)





A tutaj chciał umrzeć po prostu ;) pewnie tylko nie był w formie zupełnie.






A jak już wspominam ten zlot, to zapraszam do całej galerii http://ir.fotopic.net/c1837241.html
Dużo tam różnych rowerów, markowych i niemarkowych, bo podziwienia, skopiowania ..
Muszę przyznać że największe wrażenie na mnie zostawili rowery Slyway-a. Po prostu Italian school ;)


Pozdro



Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

igorc

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 160
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 26, 2010, 02:55:21 pm »
Hej, w takim rowerze widelec powinien mieć blokadę skoku za pomocą manetki na kierownicy.
A samą ramę można kupić w moim sklepie: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rama+enduro.html?PT=53168356&PZTA=A&HNT=T&PD=53010482&WSZDZ=T
albo cały rower - rozmiar M w super cenie do końca grudnia: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_rower+poziomy+enduro.html?PT=53172262&PZTA=A&HNT=T&PD=53010481&WSZDZ=T
Można założyć do takiego roweru koła 24", co daje dodatkowe obniżenie całego roweru, co może być istotne dla osób o wzorście poniżej 170cm.
Igor Czajkowski
moja pasja to wyprawy rowerowe

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 25, 2011, 08:37:17 pm »
Kontynuacja dyskusji z innego wątku (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1053.0)  jako odpowiedź na post kolegi Prosportkarol.


Na pozioma typu "allroad" raczej trzeba inną konstrukcje wybrać, niż napęd na przednie koło.
Pełną amortyzacje jako pierwszą rzecz,  napęd na tył, a sama konstrukcja taka że więcej wagi jest nad tylnym kole,
a fotelik bardziej pionowo postawiony, i na wysokości takiej że nie utrudnia pewnego kontaktu stóp z podłożem, nawet jak jest nierówno (np. tam gdzie chcesz nogę puścić jest niżej niż tam gdzie są koła)
Więc nadają się na to LWB, CLWB i może niektórzy SWB, wszystkie z dużym przednim kołem.
Dobrze go mieć bo się lepiej sprawdza w terenie, a nie mówiąc już o dużym wyboru opon w 26"
ale problem polega na tym że w przypadku SWB wtedy dużo więcej masy jest na przednim kole,
bo pedały muszą być bardziej do przodu, nie zderzając się z przednim kołem.
Sam jeździłem w terenie na dual 26" SWB, i jak się pojawi jakiś rów powiedzmy, i rower poleci w dół,
to leci szybko i nosem, czyli upada bardziej przodem i jeśli się przesadzi to przewraca się około przedniego koła (po ang. tzn "face plant" :D ) a jeśli kierownica jest nad siedzeniem to też może się to skończyć po niektóre męskie części ;)
Koniecznie zobaczyć filmiki z terenowej jazdy AZUB-em, jak na końcu pokazują ile raz i jak się koleś zaliczył ;)


Pozdrawiam.


P.S:







Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: terenowa poziomka
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 25, 2011, 08:58:33 pm »
Dzięki! Chyba jednak w tym kierunku powinienem pokombinować a SWB odpuścić