Autor Wątek: K3 FG - reaktywacja  (Przeczytany 32165 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
K3 FG - reaktywacja
« dnia: Listopada 10, 2010, 10:36:27 pm »
Poprzednik i protoplasta mimo małego przebiegu ( 5 km ) zgniął tragicznie w wypadku drogowym. Po kilku tygodniach wysilonej pracy nad ramą udało mi się "odpalić" nowy rower. Jeśi chodzi o ramę to rdzeń ze styropianu oblaminowany szkłem w załezności od miejsca od 16 do 24 warstw płótna szklanego o gramaturze 200 g / mkw. Zużyłem 2,5 mkw płótna i jakieś 2,5 kg epidianu 61. Spora część epidianu po prostu odkapała. Oczywiście nie wiem ile rower waży bo jak zwykle nie zważyłem :)
Róznice w stosunku do poprzednika :
- rama wykonana tylko ze szkła
- suport wyżej ( nie mam kolizji z przednim kołem, ale w moim odczuci troche za wysoko )
- przegiecie ramy wyszło mi ( samo ) w innym miejscu, co widać po sporym iości powietrza miedzy przednim kołem a kolankiem, na skutek tego zabiegu musiałem zmienić dolny punkt mocowania fotela.

Co do własności jezdnych to jeszcze nie wiem nic, przejechałem się 300 m.
Do zmiany na pewno : punkt mocowania małej rolki, prawdopodobnie będe podnosił fotel ( aby skompensować ten wysoki suport ).



no i znalazlem fajną rzecz w LeroyMerlin , zaslepki które pasują do sterów 1", koszt 7,00 PLN za cztery sztuki :

powiem szczerze że jestem zmęczony budwaniem rowerów :), mam nadzieje że ten będzie działał dłużej, ale widzę że popełniłem więcej błędów niz w poprzedniku i czeka mnie długie "usterkowanie". Jeśli jutro pogoda dopisze wybiore sie na krótką wyprawkę regulacyjną.
« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 04:34:13 pm wysłana przez gemsi »

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 10, 2010, 10:50:45 pm »
czy obowiązkowo 26"? Bo jakby było 20 z przodu to ładnie by się obniżył i problem z korbami w niebo przestałby istnieć (owe 20cm).
Jutro święto :)

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 10, 2010, 11:35:44 pm »
Eeee, a gdzie są cztery dziurki? :)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 10, 2010, 11:58:54 pm »
czy obowiązkowo 26"? Bo jakby było 20 z przodu to ładnie by się obniżył i problem z korbami w niebo przestałby istnieć (owe 20cm).

Wolalbym pozostac przy 26", a jak dam 20" z przodu to od razu musze caly naped przerabiac, wielki blat z przodu i takie tam, lub przerabiac go na RWD

Eeee, a gdzie są cztery dziurki?

nie było w czym wiercic i nie było czego odchudzać, tak wiem powinienem się postarac :)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 11, 2010, 11:51:34 pm »
Dzisiaj zrobiłem testową rundkę, nie jestem jakos specjalnie zachwycony, jednak suport za wysoko ( juz to zmienilem i jutro kolejne testy ),

Zalety tego roweru w odniesieniu do mojego LWB :

-szybciej odpala
-ma znacząco mniejszy promień skrętu,
-jest znacznie bardziej stabilny
-lepsza widoczność

dla ciekawskich wykres predkosci, przerwy wynikaly ze swiatel i rozmowy z rodziną i jakies tam droben poprawki jak to na pierwszych jadach bywa,
spodziewałem się że bedzie lepiej, ale mogło tez być gorzej


jest i film z obszerniejszym komentarzem:)

http://www.roweremnadmorze.pl/index.php?d=1&news=110


storm

  • Gość
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 12, 2010, 12:48:45 am »
Brawo!!! Podoba mnie się, ale przy okazji zarzuć nowe fotki z nowym umieszczeniem fotelika i sobą na nim ;)

P.S. Zdopingowałeś mnie do ruszenia swojego LWBeka ;)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 12, 2010, 02:41:44 pm »
Faktycznie. Wygląda toto jakbyś zęby miał sobie wybić. Jakoś tak z przodu strasznie ciasno, z tyłu strasznie dużo pustki (wielkieś mi poczyniła pustki w domu moim..)
A takie jeszcze pytanie: jak zachowuje się na dziurach drodze (otworkach => ukłon do mojego ex majstra :) )? Bo tak trochę wygląda, jakby fotelik miał głowę Ci urwać..

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 12, 2010, 02:45:09 pm »
Brawo!!! Podoba mnie się, ale przy okazji zarzuć nowe fotki z nowym umieszczeniem fotelika i sobą na nim ;)

fotel został podniesiony 4 cm do góry i przesuniety do tyo o jakies 3 cm, na zdjęciach pewnie tego nie bedzie widać, na razie nie robie fotek tylko modyfikuje rower :)
Dzisiaj w przerwie miedzy remontemi opadami atmosferycznymi zrobiłem małe kółko około 10 km, wyszła mi średnia prędkość 30,7 km,
stopy juz tak nie drętwieją, kierując się sugestią Barta poluzwałem paski w butach :).
Dzisiaj podniose fotel o 1 cm i powinno byc idealnie, ew. przysune go o 1 cm do suportu, ale nie chce zmieniac 2 parametrów,
musze jeszcze założyc przednią przerzutke, hampel z tyłu, poprawic mocowanie rolek ( na razie trytki, tasma klejąc i stalowa taśma perforowana )
idzie ku dobremu,
Strasznie zwrotny rower i bardzo pracyzyjnie sie prowadzi, wrażenie z poprzednika jeszcze nie zostało zatarte, i ciężko mi bedzie sie do niego odnosić bo niestety nie mam i nie bede juz mial bezposredniego porownania, jeszcze tylko na koniec wykresik predkosci

« Ostatnia zmiana: Listopada 12, 2010, 02:52:16 pm wysłana przez gemsi »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 12, 2010, 02:48:54 pm »
A takie jeszcze pytanie: jak zachowuje się na dziurach drodze (otworkach => ukłon do mojego ex majstra :) )? Bo tak trochę wygląda, jakby fotelik miał głowę Ci urwać..
A wiesz że całkiem spoko ? póki co nie jeździłem jeszcze na amortyzowanej ramie i jeszcze przez jakis czas sobie odpuszcze, dziury znosi cakiem dzielnie, czkawki nie dostaje na nierównościach, na pewno lepiej sie zachowuje niż baron optimy ( w sensie przenoszenia drgan ), jednak 2 x 26" znacznie poprawia komfort jazdy i tej konfiguracji bedę się trzymał tak długo jak to bedzie możliwe :)
A co do wrażenia to postaram sie je zatrzeć montując zagłowek ( aczkolwiek nie odczuwam takiej potrzeby )
powiettrze z tyłu zniweluje sakwami lub kuferkiem :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 12, 2010, 08:06:16 pm »
póki co nie jeździłem jeszcze na amortyzowanej ramie

Jak nie jak tak? I to na dwóch co najmniej - nie wiem jak na zlocie ;)

W kwestii wysokości suportu - jeśli w tylne widełki weszło by koło 700c to suport poszedł by troszkę do dołu. Poprzednia rama, przynajmniej po fotkach sądząc była bardziej optymalna pod tym względem. Robiłeś może jakieś fotki w czasie tworzenia ramy?


gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 12, 2010, 10:27:55 pm »

Jak nie jak tak? I to na dwóch co najmniej - nie wiem jak na zlocie ;)

ups, wybacz :) miałem na myśli dłuższą jazde.


W kwestii wysokości suportu - jeśli w tylne widełki weszło by koło 700c to suport poszedł by troszkę do dołu. Poprzednia rama, przynajmniej po fotkach sądząc była bardziej optymalna pod tym względem. Robiłeś może jakieś fotki w czasie tworzenia ramy?
oj nie wiem czy tam sie zmieści 700, ale faktycznie mozna sprawdzic, tamta rama była mniej przemyślana i miała mniej błędów, ot taki paradoks

robiłem foty, ale nie jakies bardzo szczegółowe, jakoś nie umiem skupiać się jednoczesnie na robocie i fotoreportazu.
http://picasaweb.google.com/trobakowski/K3FG#


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 13, 2010, 01:08:12 am »
ups, wybacz :) miałem na myśli dłuższą jazde.

Luzik, jak będziesz kiedyś przelotem na śląsku to będzie jeszcze okazja :) ( Może uda się dograć jakieś śląskie spotkanie poziomych w tym terminie - kto wie? )

Wracając do roweru: fajnie pomyślany jigg. Zawsze się zastanawiam jak rozwiązane jest umieszczenie główki ramy w takich konstrukcjach - jest złapana tylko z brzegów laminatu czy wkleja się kawałki tkaniny do wewnątrz otworu na główkę i potem wsuwa posmarowana żywica główkę do tak wstempnie wzmocnionego otworu ?

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 13, 2010, 08:49:56 am »
Wracając do roweru: fajnie pomyślany jigg.
za wąski był, następny będzie szerszy, w środku między pionowymi deskami mialem za mało miejsca na manewrowanie rekami, ten mial wewnatrz szerokość 20 cm

Zawsze się zastanawiam jak rozwiązane jest umieszczenie główki ramy w takich konstrukcjach - jest złapana tylko z brzegów laminatu czy wkleja się kawałki tkaniny do wewnątrz otworu na główkę i potem wsuwa posmarowana żywica główkę do tak wstempnie wzmocnionego otworu ?
oczywiście są dwie szkoły : można zrobic najpierw gniazdo i w nim obsadzic głowke, lub lecieć od razu na oketke, ja zrobiłem to drugie, głowka jest oblaminowana mniej wiecej w 60% ( boczne powierzchnie rury ).


trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 13, 2010, 02:33:38 pm »
O fajnie :) tez tak chcę, tylko z bardziej czarnej tkaniny :D

Ja bym powiedział że cały rower trzeba troszkę "obrócić" w prawo.
Większe koło z tyłu nie da aż tyle, wiec może przerobić tył, albo tylko widelec (zawsze można przespawać, bez modyfikacji samej ramy kompozytowej )
Wtedy suport będzie niżej, fotel do ramy i tył fotelu też bliżej, więc będzie mniej tej "pustej przestrzeni" między fotelem a tylnym kołem,
i oczywiście kąt główki i cała reszta będzie lepsza.

Btw, też popełniłem podobny błąd w swoim 2x26" fwd :) Chciałem przespawać ramę,
ale jakoś nigdy się nie zabrałem do majstra ;)
Na zdjęciu 700c tylne koło, nie dało żadnego odczuwalnego efektu podczas jazdy.




Pozdro
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: K3 FG - reaktywacja
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 13, 2010, 05:33:43 pm »
O fajnie :) tez tak chcę, tylko z bardziej czarnej tkaniny :D

zdecydowałem się na białą ze względów ekonomicznych, stwierdziłem że zaczynanie naukę na czarnej to może byc dosyć kosztowne doświadczenie, pomijając oczywiście sens łączenia stali  z węglem :). Generalnie było to zadanie warsztatowe pozwalające poznać ewentuane trudności przy robieniu takiej ramy, wydaje mi się że większość z nich zidentyfikowałem

Ja bym powiedział że cały rower trzeba troszkę "obrócić" w prawo.
Większe koło z tyłu nie da aż tyle, wiec może przerobić tył, albo tylko widelec (zawsze można przespawać, bez modyfikacji samej ramy kompozytowej )

No tak własnie myślałem, dzisiaj nawet byłem u Storma przymierzać 700c na tył, wygląda na to że się zmieści, ale jadąc do domu pomyślałem żeby przerobic widelec i tak jak piszesz podnieść tył o kilka cm.


Ale po ostatnich modyfikacjach wygląda że sprawa ma się coraz lepiej, fotel podniosłem o 5 cm, teraz tylko musze przysunąć fotel o 2 cm do przodu.
Jednak rozwiązanie z podniesieniem tyłu wydaje mi sie bardziej eleganckie,
a jakby tak na przód założyć widelec 24" o włożyć tam 650c , wejdzie ?
« Ostatnia zmiana: Listopada 13, 2010, 06:31:46 pm wysłana przez gemsi »