Autor Wątek: Witam i zapraszam do dyskusji  (Przeczytany 16620 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3848
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 08, 2010, 08:54:06 pm »
Witaj na forum, fajnie że przyjęłaś zaproszenie z bikestats :)

czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

Imho, nadinterpretujesz - poprzednikom chodziło raczej o pomstowanie producentów którzy zdzierają na potrzebujących.  U nas też co chwila powraca temat drogich rowerów poziomych i też jest pomstowanie na ceny - dlatego większość forumowiczów samemu buduje sobie poziomki i wychodzi to zwykle znacznie taniej niż konstrukcje fabryczne.
W Twoim przypadku priorytetem jak rozumiem jest waga sprzętu, to faktycznie ciężka sprawa do przeskoczenia - ale z drugiej strony handbike zrobiony z aluminium na dobrych częściach nie powinien być cięższy od konstrukcji z karbonu więcej niż 1-.1.5 kg a cenowo był by nieporównywalnie tańszy. Wiem że złożenie sprzętu samemu może być problematyczne ale jest w kraju kilka firm które robi rowery nietypowe i mogło by się zgodzić na realizację takiego projektu. Spróbuj podzwonić i popytać po firmach:
 http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html
 http://www.velogic.pl/
www.sikorskibtch.pl
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 08, 2010, 08:55:39 pm »
Niestety. Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, ile takie "cudo" na rynku kosztuje. Pomimo, że koszt wykonania jest z 3-4 razy mniej, co wielokrotnie zostało dowiedzione. Nie jest to złość na Ciebie, tylko raczej na tą "machinę" (za samo 10 podpisów profesorów ze 2ke więcej..). Trzeba doić potrzebującego, bo innego się nie da!

A tak w temacie: próbowałaś pytać u krajowych "karboniarzy", może byliby w stanie coś takiego zrobić (i ciekawe za ile..). Na forum oczywiście znajdziesz odpowiednie nazwiska. Jak tak wymiatasz, to pewnie by i jakiś "upust" dało się zrobić ze względu na reklamę?

(sorki za powtórkę wypowidzi Yin'a.. ale jakoś tak wyszło)

Fanaberia? Raczej większość konstruktorów ma "takie coś", więc i znaczenie tego słowa na tym forum jest zupełnie inne :) Niektórzy wręcz chyba dla takiego czegoś żyją  ;D (gdzieś nawet pojawiał się wątek refundacji dla "normalnych inaczej": uzależnionych w poziomie!).
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 09:01:43 pm wysłana przez pajak_gdynia »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1600
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 08, 2010, 09:36:54 pm »
czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

hanbikerka, alez skąd, twój pomysł jest jak najbardziej ok, szacun dla Ciebie że jeździsz, że się nie poddajesz, chodzi o to że takiego wyjebanego w kosmos bike mozna zrobić za ułamek tej kwoty, a większość tego co trzeba zaplacic idzie na pozwolenia, certyfikaty, pieczątki panów profesorów, poświadczenia, zaswiadczenia i inne atesty.
laminat K3 i bambus K5

handbikerka

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 08, 2010, 10:00:20 pm »
Witaj na forum, fajnie że przyjęłaś zaproszenie z bikestats :)

czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

Imho, nadinterpretujesz - poprzednikom chodziło raczej o pomstowanie producentów którzy zdzierają na potrzebujących.  U nas też co chwila powraca temat drogich rowerów poziomych i też jest pomstowanie na ceny - dlatego większość forumowiczów samemu buduje sobie poziomki i wychodzi to zwykle znacznie taniej niż konstrukcje fabryczne.
W Twoim przypadku priorytetem jak rozumiem jest waga sprzętu, to faktycznie ciężka sprawa do przeskoczenia - ale z drugiej strony handbike zrobiony z aluminium na dobrych częściach nie powinien być cięższy od konstrukcji z karbonu więcej niż 1-.1.5 kg a cenowo był by nieporównywalnie tańszy. Wiem że złożenie sprzętu samemu może być problematyczne ale jest w kraju kilka firm które robi rowery nietypowe i mogło by się zgodzić na realizację takiego projektu. Spróbuj podzwonić i popytać po firmach:
 http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html
 http://www.velogic.pl/
www.sikorskibtch.pl


velogic? ON mi zrobił niebieskiego handbikea za 6,200, waży 30kg. Jeżdżę na nim, pisałam... Chłopak przeklinał ten dzień pewnie, tyle poprawek było i cóż...rower jak żelazko, czołg, ale czasem jak nie mam wyjścia i na nim się ścigam :)
Aluminium - podaj mi osobę, producenta, który zrobi mi to taniej, mniej niż za 20 tys, bo j a mimo obcykania w temacie nie znalazłam chętnego. Mało tego, np velokraft odsyła do carbonbike.pl. Zresztą zobaczcie se, na stronie carbona jest link velokrafta hehe
TOPEND, SOPUR, oraz inne podają taką samą cenę 20 tys. Mało tego plus cło, bo w Polsce nie kupię, a jak zmierzę?
Mierzyć trzeba wszystko, nawet to, w którą stronę mam  skrzywiony ten połamany już kręgosłup.
WY jesteście zdrowi, możecie kombinować wedle waszych wymysłów, ja jestem uzależniona od drugiej osoby, muszę zaufać komuś, że ROBIĄC mi rower nie zrobię sobie nim kuku, tak jak zrobiłam sobie na niebieskim, że pół roku leczyłam barki, wstyd mi tylko, ze do tego dopuściłam...
 :)
Osoby robiące z aluminium i  karbona wykonali takich rowerów wiele, znają typu kalectw, schorzeń, niedomagań... A i tak będzie pełno poprawek na 100% :)
A velogic zrobił mi wygodny rower, ale nie miał zielonego pojęcia o handbikeach, mimo iż zrobił wcześniej dwa inne :)
Gdyby nie velogic, nie byłabym na takim etapie  na jakim jestem  teraz :)

Także, jak znacie kogoś kto mi zrobi rower z alu lub  karbona za 10 tys, ja bardzo chętnie się zgodzę. Tylko to musi być osoba z doświadczeniem w wykonaniu leżącego handbikea, inaczej nie zaryzykuję, nie popełniam dwa razy tych samych błędów :D
 ;)

A tak reasumując, właśnie dlatego nie wierzę do końca w powodzenie tej akcji - 20 000 brzmi dla mnie jak....szkoda gadać...

« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 10:09:57 pm wysłana przez handbikerka »

handbikerka

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 08, 2010, 10:03:29 pm »
czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

hanbikerka, alez skąd, twój pomysł jest jak najbardziej ok, szacun dla Ciebie że jeździsz, że się nie poddajesz, chodzi o to że takiego wyjebanego w kosmos bike mozna zrobić za ułamek tej kwoty, a większość tego co trzeba zaplacic idzie na pozwolenia, certyfikaty, pieczątki panów profesorów, poświadczenia, zaswiadczenia i inne atesty.

ok, tylko jak ja mam się do tego ustosunkować, jak mam przekonać karbon, żeby zrobili mi go taniej?
I tak mam rzekomo zniżkę, za to, że jestem w ich klubie i reklamuję ich rower...

handcycling.pl i  carbonebike.pl są jakoś tam połączone ze sobą.

http://www.akcelerator.sklep.pl/Handbike_EvoJet-29.html  tu macie cenę jaką podają na stronie...

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1107
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 08, 2010, 10:43:33 pm »
witam robiłem rower dla niepełnosprawnej osoby za free siedzący z napędem nogami na przednie koło,
miał coś z kręgosłupem i niedowład jednej nogi nie wiem jak to nazwać, tak na bok mu uciekała, rowerek siedzący zrobiłem mu na pedała takie zaczepy żeby mu nogi nie spadały ja jako pełnosprawny szybko nim śmigałem jemu też na początku się podobał niezle nim śmigał

ale potem mówił ze jest za słaby to znaczy, przejedzie w koło domu i płuc mało nie wypluje kupił sobie rowerek profesjonalny z elektrycznym wspomaganiem

potwierdzam nie jest to proste rowerek dla niepełnosprawnej osoby nie jest uniwersalny każdej osobie trzeba inny poprawiałem go kilka razy jak skończyłem miałem dosyć  jak znajdę jeszcze w komórce filmik to wrzucę na YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=LcmjhYNdBT0

:)

« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2010, 10:55:34 pm wysłana przez tomek70 »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1600
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2010, 11:54:29 pm »
A tak reasumując, właśnie dlatego nie wierzę do końca w powodzenie tej akcji - 20 000 brzmi dla mnie jak....szkoda gadać...

wcale nie szkoda, rób to co robisz do tej pory, czyli właśnie mów o tym, w końcu znajdzie się kilku sponsorów dzięku którym będziesz miała swojego carbonowego mustanga, 20 000 to nie jest jednak tak dużo ;)
laminat K3 i bambus K5

handbikerka

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 09, 2010, 10:54:36 am »
witam robiłem rower dla niepełnosprawnej osoby za free siedzący z napędem nogami na przednie koło,
miał coś z kręgosłupem i niedowład jednej nogi nie wiem jak to nazwać, tak na bok mu uciekała, rowerek siedzący zrobiłem mu na pedała takie zaczepy żeby mu nogi nie spadały ja jako pełnosprawny szybko nim śmigałem jemu też na początku się podobał niezle nim śmigał

ale potem mówił ze jest za słaby to znaczy, przejedzie w koło domu i płuc mało nie wypluje kupił sobie rowerek profesjonalny z elektrycznym wspomaganiem

potwierdzam nie jest to proste rowerek dla niepełnosprawnej osoby nie jest uniwersalny każdej osobie trzeba inny poprawiałem go kilka razy jak skończyłem miałem dosyć  jak znajdę jeszcze w komórce filmik to wrzucę na YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=LcmjhYNdBT0

:)



no właśnie, miałeś dość, tak jak osoba, która mi zrobiła niebieskiego...
Powiedział, że w życiu już nie podejmie się, że kocha poziome tworzyć...
Później dowiedziałam się, że jednak jeszcze robi <robił> rower dla terusa, czyli porażonego czterokończynowego.
Szczerze nie wiem jak on to zrobił i czy zrobił, bo kontakt się urwał:)
Nie no 20 tys to spora kwota, miałabym za to niezły samochód...
Z drugie strony dla sponsora to wcale nie tak dużo, zwróciłoby mu się z nawiązką :)
Kurde, jestem taka fajna, a żaden <sponsor  ::)> mnei nie chce..buuu
<żarcik>

Walczę dalej..

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 09, 2010, 12:58:05 pm »
No niestety tak to jest z tymi dziewczynami: im bardziej atrakcyjna, tym mniej facetów do niej podejdzie :( i takie zostają starymi pannami (albo singielkami, w zależności od zarobków 8) )

Czemu "niebieski" waży aż 30kg? Wydaje się to aż nieprawdopodobne! Na takim czymś w las to w teren z bagażami raczej nie pojedziesz, skakać po schodach nie będziesz, zupełnie nie rozumiem tych 3 rur ramy..

A swoją drogą, przyglądałem się temu rowerowi za 20kzł. Wypisz wymaluj konstrukcja flevo-trike..

Jakby zrobić dwie rury "główne", to spokojnie można mieć fotelik z taśm parcianych (co daje szerokie możliwości regulacji "krzywizn", no chyba że boisz się podwiewania spódniczki ::) ). Konstrukcja może być bardzo lekka: elastyczny MoCr i git. Łańcuch bez zmiennego prowadzenia (nexus czy inne alfine wydaje się super: jak z hamulcem zintegrowanym, to pięknie odpada kolejnych pare deko). Oczywiście nie znam też problemów z samym napędem (chociażby głupia długość korb, czy problemy z linkami).

Wydaje mi się że kluczowym problemem jest sterowność (kąt nachylenia główki -> trail), w tym cudzie jednak jest bardzo duży (czy rower czasami nie prowadzi się "krowiasto"? jaki jest promień skrętu?), resztę da się dopasować bez ingerowania w konstrukcję (no.. reszta to praktycznie tylko ustawianie kierownicy..)

Gemsi właśnie płodzi flevo-racera, to może skomentuje moje uwagi na podstawie swoich doświadczeń "w pralni" (a pierze jakieś tkaniny.. :) )
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2010, 01:01:25 pm wysłana przez pajak_gdynia »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1600
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 09, 2010, 01:01:12 pm »
Gemsi właśnie płodzi flevo-racera, to może skomentuje moje uwagi "z pralni"?

bedzie płodził :), na razie jestem na ukończeniu repliki K3
laminat K3 i bambus K5

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 09, 2010, 01:35:48 pm »
A tak w ogóle sobie przypomniałem: Paweł Michalski (śp) swojego czasu był bardzo znany w turystycznym świecie (wypad na handbike'u na Nordkapp).

Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1600
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 09, 2010, 01:59:28 pm »
ciekawe czemu nie są?


jakas aferka zwiazana z debiutem na new connect, czy cos takiego,
laminat K3 i bambus K5

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 09, 2010, 04:40:15 pm »
Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?

Z tego co wiem to Magnus to Carbondesign a potem właśnie Carbonbike.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1315
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 09, 2010, 05:26:58 pm »
 :-[ Ale gaf ostatnio walę.. O aferze jakiegoś konsorcjum z rowerami coś mi się o ucho obiło.. Ten świat jednak jest bardzo mały i wszystko kręci się wokoło paru ludzi..

wrona

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 265
Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 09, 2010, 06:32:19 pm »
 :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 04:44:49 am wysłana przez wrona »