forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: Darkos w Październik 31, 2010, 10:02:22 am

Tytuł: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Październik 31, 2010, 10:02:22 am
Witam,

Mam na imię Darek (36) i jestem z Łodzi.
Lubię długodystansowe podróże rowerowe i dlatego zainteresowalem się rowerami poziomymi.
Obecnie posiadam ?górala? ale chciałbym go przekształcić na ?poziomy? - z wiadomych względow  ;)
Dalego przekształcić ponieważ chciałbym to zrobić bezinwazyjnie. To znaczy wymienić, dodać lub odjąć kilka elementow ale, nie ciąć i nie spawać ramy.
Mam w głowie pewną wizję i przelałem ją na ?papier?.
Bardzo prosze doswiadczonych w budowaniu/przerabianu rowerów forumowiczów o rady i kometarze. Czy to jest realne? Jeżeli tak to jak się do tego profesjonalenie zabrać.
Z góry dziekuję za konstruktywne opinie.
(http://img408.imageshack.us/img408/5563/wizjag.jpg) (http://img408.imageshack.us/i/wizjag.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Góral: http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=32&str=2
Pozdrawiam,
Darek
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Danielasty w Październik 31, 2010, 10:17:04 am
pomysł ma jedną wade według mnie, brak pomysłu mocowania bagażnika, Zwróć uwagę że na pionie masz plecak, a tu już nie, na dłuższe wyprawy według mnie poręczniejszy jest bagażnik i sakwy
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: kapitanwasyl w Październik 31, 2010, 10:18:02 am
Cześć , nie da rady jak na moje oko ,za wysoko , rury z suportem raczej nie przymocujesz bez  "bzykania " fotela chyba nie wyskalowałeś odpowiednio.  Poza tym  góral za około 5000 , hmm lepiej poszukaj jakiejś ramy....
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Październik 31, 2010, 10:29:27 am
Witam,

Gwoli wyjaśnienia to nie jest nowy rower. Kiedyś kosztował może troche ale to było 5 lat temu.
Widziałem podobną przeróbkę na Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=9WWxFLGxAKI

Więc mam nadzieję że z kilkoma kompromisami da się to jakoś uzyskać.
Najbardziej zastanwaim się nad przodem i napędem. Czy da się zamocować go bez spawania - np przykręcając rurę?

Pozdrawiam,
D.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: kapitanwasyl w Październik 31, 2010, 10:37:50 am
Odpowiedz masz właśnie w tym filmie, zobacz co z ramy zostało.....
 A na próbę swoich sił   jak masz jakiś garaż , kilka podstawowych narzędzi , najlepiej jeszcze jakąś bzykarkę :) to sobie skołuj ze dwie albo trzy ramy - na złomach tego dostatek jest szczególnie przed majem jak się ludzie pozbywają starych rowerów na rzecz  nowych "komunijnych" naprawdę czasami to wyrzucają całkiem dobre rowery.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Saurus w Październik 31, 2010, 10:43:18 am
Giętkie to będzie jak cholera, główkę ramy wycieniowanego roweru obciążysz bardzo mocno i w "projektowo nieprzewidziany" sposób. I moim zdaniem będzie to miało dość dziwne położenie środka ciężkości (przód-tył).
Jestem z Łodzi, mogę dać Ci się przejechać rowerem który jest szybki i wygodny a złożyć go sobie możesz bez wielkich kombinacji za 3000 zł jak nie będziesz szalał z częściami. Ocenisz czy Ci się chce bawić w takiego pseudo-pozioma ;)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: cruzbike w Październik 31, 2010, 10:54:11 am
A nie taniej wyjdzie jak kupił by rurę i ją powyginał w odpowiednich miejscach i zrobił taki rower jak ten zielony "cel do osiągnięcia" ? Yin pisał że można wyginać rury takim oto domowym sposobem :

Cytuj
Do kierownic i podobnych fi wystarczają same kształtki i siła w łapach . Jak ktoś chce spróbować sił to polecam stare koło 20" (bez ogumienia), na to ręcznik ( zapobiega powstawaniu odkształceń w materiale od główek nypli i pomaga układać się giętej rurce). Rurkę przywiązujemy z jednego końca do obręczy, kładziemy na podłodze, następnie rękami  toczyły koło po rurce zwijając ją zgodnie z promieniem koła.

Nie mam jednak pojęcia czy to trudne czy łatwe i w jakim stopniu można wygiąć rurę, oraz jak gruba może być odginana rura ( chyba cięka  ??? ) ale dużo odginania chyba nie ma przy takim projekcie.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: kapitanwasyl w Październik 31, 2010, 10:55:50 am
Odpowiedz masz właśnie w tym filmie, zobacz co z ramy zostało.....

A w razie czego będziesz miał rezerwowo górala
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Październik 31, 2010, 11:02:30 am
Yin pisał że można wyginać rury takim oto domowym sposobem :
Cytuj
Do kierownic i podobnych fi wystarczają same kształtki i siła w łapach 

Do kierownic :) Rura ramy to zupełnie inne fi, tu już potrzebna giętarka lub kształtki mocowane na stole i odpowiednio duża dźwignia :). No może Pudzian by to wygiął na kole o ile koło by to wytrzymało :)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Październik 31, 2010, 11:04:34 am
Górala zawsze możesz sprzedać.
Wypróbuj jaki rower poziomy jest najbardziej dla Ciebie wygodny, potem zacznij wywarzać raz otwarte dźwi.
Zawsze możesz wpaść do Zduśkiej Woli. 3 rodzaje poziomek można przetestować.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Październik 31, 2010, 11:06:03 am
Saurus dziękuję za zaproszenie. Z chęcią skorzystam.
Podaj tylko dzień i godzinę a przy okazji zobaczysz z bliska czy mojego górala nie da sie przerobić...

desktop66@hotmail.com


Pozdrawiam,
D.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: cruzbike w Październik 31, 2010, 11:09:24 am
Yin pisał że można wyginać rury takim oto domowym sposobem :
Cytuj
Do kierownic i podobnych fi wystarczają same kształtki i siła w łapach 

Do kierownic :) Rura ramy to zupełnie inne fi, tu już potrzebna giętarka lub kształtki mocowane na stole i odpowiednio duża dźwignia :). No może Pudzian by to wygiął na kole o ile koło by to wytrzymało :)

Nie doczytałem :D  Kiedyś w zamierzchłych czasach, kiedy nie miałem pojęcia o poziomkach, z kumplem odginałem rurę, na oko miała 1 cal ( ? ) to rurę wsunęliśmy pod paletę z cegłami i przyciągnęliśmy podnośnik do silników samochodowych, przyczepiliśmy za hak ( mały  ;) ) do rury ( w rurce trzeba było wywiercić dziurę  na taki hak )
i podnosiliśmy ( odginaliśmy rurę ) do góry. Odpowiednio  odgiąć rurę nam się udało dopiero za którymś razem ale się udało.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Październik 31, 2010, 11:26:48 am
Największy (a nie wiem, czemu, kojarzy mi się Shrek..) problem będzie z wysokością fotela. Ruszanie spod ściany nie zawsze jest dobre. No chyba że góral ma ramę 15".
Innym problemem będzie przesunięcie środka ciężkości za praktycznie całkowicie na tylne koło. Sterowanie jest "dziwne", pod górkę lubi się zrobić "karaluch" (niestety mam tak na pionowym, jak jeżdżę z córką w tylnym foteliku).
Oczywiście problem zahaczania butem o koło..
Jeszcze możesz pomyśleć o USS (under seat steering: kierownica podsiodłowa): ale wsiadanie na taki rower to już podchodzi pod cyrk podchodzi.
Zauważ, że na filmiku z fulla została tylko resztka ramy. Nawet amortyzację gostek musiał wywalić bo obciął całą podsiodłówkę.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Październik 31, 2010, 11:46:39 am
do pajak_gdyni

To nie jest zbyt wysoka rama.
Jej wysokosc to 76cm - dystans od ziemi do konca rury - wylotu na siodełko. Środek ciżkości obniża sie jeszcze o kilka cm ze wzgledu na FS - mój ciężar.

Myślę również o tym aby fotel przesunąć trochę do przodu co poprawi pozycje środka ciężkości. Zakładam że nie powinno być wiekszych problemów z wsiadaniem.

Co do kierownicy uważam że taka jak na moim planie była by najmniej inwazyjna oraz slyżyła by za dodatkową podporę.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: kapitanwasyl w Październik 31, 2010, 11:49:25 am
Jeszcze możesz pomyśleć o USS (under seat steering: kierownica podsiodłowa): ale wsiadanie na taki rower to już podchodzi pod cyrk podchodzi.

Beee bzdura jakaś z palca wyssana , bez urazy .
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Październik 31, 2010, 12:43:11 pm
Jak już wcześniej wiele osób napisało - to nie jest najbardziej udany projekt.. Wiem że przerabianie piona może wydawać się na początku łatwiejsze ale efekty są zwykle dalekie od zadowalających.
Proponował bym zrobić ramę od podstaw wzorując się na:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=865.0
Lub jeśli koniecznie ma być z amortyzacją:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=544.0
( Ten jest akurat mój, ale podobne znajdziesz na forum. Podaję jako przykład bo nie wymaga giętarki,  profile łatwiej sprawować prosto  niż rury, a jeździ mi się na nim całkiem przyjemnie.)
Ewentualnie zerknij na galerię:
http://www.atomiczombie.com/
Lub: http://picasaweb.google.com/Poziome
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: storm w Październik 31, 2010, 12:43:24 pm
@Darkos...
1. Ile masz wzrostu?
2. Dlaczego chcesz budować taki WYYYSOOOKIIII rower?
3. PO CO budujesz rower poziomy? DO CZEGO Ci on?
4. Oszczędność w budowaniu nie wpływa wprost proporcjonalnie na wygodę poruszania się rowerem. Wręcz przeciwnie.
5. IMHO budowanie roweru poziomego na bazie ramy od roweru klasycznego jest troszkę złym podejściem, bo obie ramy były inaczej projektowane. Kompletnie inne założenia. I żeby skorzystać z takiej ramy, to więcej się natrudzisz niż robiąc od zera.
6. 76cm wysokości siedzenia? Wsiadanie na fotelik, rózni się tym od wsiadania na siodełko, że nie wsiądziesz z boku. Nie przechylisz roweru, aby przełożyć nogę przez tył - bo masz oparcie fotela! Musisz wsadzić nogę stojąc na drugie, pomiędzy oparcie fotelika, a kierownicę. Da się, ale na rower klasyczny o takim samym poziomie siodła, na wysokości - wsiądziesz szybciej.

Nie chcę prorokować, ale wydaje mi się (ale ja truskawki z cukrem), że ten rower budowany na bazie pionowca, nie będzie "hitem sezonu". Możesz się bardzo zawieść...
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Październik 31, 2010, 01:04:19 pm
@ storm
1) 175
2) chcę wykorzystać baze/rower który już mam
3) do wygodnej długodystansowej jazdy durystycznej
4) nie chce niszczyć roweru który jest dobry a tylko dodać mu nowe możliwości
5 i 6) rozumiem że nie bedzie łatwo ale chce to potraktować jako doświadczenie i jednoczenie świetną zabawę

P.S. Proszę o info gdzie można nabyć ergonomiczny fotel na poziomkę.

Zrobie bardziej szczegółowe przymiarki ale potrzebuje informacji o fotelach, gdzie można je nabyć? tam zdobędę również wymiary. Może uda mi się przeprowadzić test wsiadania i sprawdzić środek ciężkości.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: cruzbike w Październik 31, 2010, 01:07:34 pm
http://sklep.poziome.pl/  nasz sklepik ;)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: storm w Październik 31, 2010, 01:12:40 pm
@Darkos:
1. Zapomnij o wysokiej poziomce z tym wzrostem, na 76cm wysokości potwora z trudem będziesz wsiadał...
2. Taka baza pod rower się IMHO nie nadaje.
3. Wygodna jazda długodystansowa musi charakteryzować się jeszcze niskim stosunkiem wydanej energii na przejechany kilometr. Wysoki rower tego warunku nie spełni. (duże opory powietrza). jeśli chcesz mieć cos, co pozwoli na szybkie pokonanie dystansu to myśl o w miarę niskiem, pakownym rowerze. Kufer, sakwy. W tym co masz, to sakw chyba nie zamontujesz, o kufrze możesz zapomnieć. A jeszcze wysoki punkt cięzkości, spowoduje problemy ze staniem na nóżce, będziesz musiał go opierać...
4. Zniszczysz ten rower. Ale sam się o tym przekonasz...
5. Fajna zabawa zaczyna się wtedy, kiedy z niczego wychodzi coś super. Coś co nadaje się do szybkiej i długiej podróży. Wygodnego, stabilnego. Wysoki klasyk przerobiony na pozioma będzie się bardzo delikatnie prowadził, będzie narowisty, trudny do utrzymania na zakrętach przy małej prędkości. A możliwości podtrzymania się nogą - bardzo ograniczone ze względu na jego wysokość.
Co do sklepu to:
http://sklep.poziome.pl/
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Październik 31, 2010, 01:34:16 pm
Do jazdy "durystycznej" to jeszcze potrzebujesz mieć gdzie zapakować bagaż. Na poziomce (praktycznie dowolnej..) tracisz wygodne miejsce jakim jest przedni widelec. W twoim przypadku (full) zostaje ci jedynie zbeszcześcić górną rurę (czego.. nie chcesz robić..)

Lepiej pooglądaj sobie klasyczne turystyki SWB. Zrobienie "kopii" (2x dawca, profil prostokąt) da Ci potrzebną wiedzę i doświadczenie. Co więcej może okazać się, że konstrukcja pasuje Ci idealnie (i dokupisz "banany", porządne bagażniki itd.)

A jak koniecznie chcesz wykorzystać "pionowy".. to wykorzystaj z niego części :) Zawsze będziesz mógł wrócić do poprzedniego stanu.

EDIT.

Apropos centymetrów.. Mam 186 i 80 "pomiędzy" (x-seam się to nazywa?). Rower ma 76, z 5-7cm trzeba doliczyć na fotelik (nie wiem jak mocno jest wyprofilowany - czytaj podniesiony - z przodu). Ukos rury pewnie z kolejne 2-3 cm. Zeskakiwanie na palce może być bolesne (turystycznie => nie zawsze gleba jest płaska). Co więcej fotelik nie jest pancerny.

Zsiadanie z takiej wysokości na pewno nie jest bzdurą. Jeździłem na rowerze "baardzo" pionowym (górna rura na jakiś 150cm..), bez ściany do podtrzymania ruszenie i zatrzymanie były mocno problematyczne (czytaj: nierealizowalne)

Jak koniecznie chcesz się przekonać.. Kup fotelik zrób do niego mocowanie i sprawdź. Później możesz sobie zrobić lekkiego bom przykręcany do rury sterowej (np. na obejmy skręcane) i zrobić test z middrive (UWAGA: jak to jest porządny rower, to może mieć cieniowaną rurę sterową, trzeba uważać żeby nie zgnieść..)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: storm w Październik 31, 2010, 03:39:58 pm
Dodam jeszcze, bo właśnie robię swojego LWB... Że znacznie wygodniej i milej jest wsiadać na coś niższego (38cm) niż na krowę co ma 65cm w kłębie. (mój wzrost 165cm)
I proponuję mały eksperyment - ustawić sobie taboret w pokoju, czy kilkanaście książek, zmierzyć ich wysokość, tak aby było i 40 i 50 i 60 i 76 i zobaczyć na czym jest najwygodniej. Czy na krzesło pokojowe wsiąść, czy na stołek barowy z oparciem w barze. przy czym - ów stołek barowy ma oparcie, a z przodu kierownicę... (coś dla cyrkowca IMHO)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Październik 31, 2010, 06:01:32 pm
albo.. fotel "biurowy" na kółkach, taki z podnoszeniem i pochylanym oparciem.
Tylko testy "dynamiczne" dopiero w praniu wychodzą. Ja ostatnio "trenuję" ustawienia na strychu z wykorzystaniem "jiga" (czyli konstrukcji pomocnej w spawaniu ramy).
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: kaczor1 w Październik 31, 2010, 08:05:14 pm
Pamiętacie rowery Igora na zlocie. Fotel na wysokości 75-80cm.
Dla mnie (182cm) na styk. Ale raczej super wygodne to nie było.

@ Darkos jak masz 175cm to 73cm nie będzie wygodne.
1.Kup fotel, zamocuj i sam sprawdź.
2.Jeśli masz możliwość to sprawdź, czy w ogóle jazda na poziomie Ci odpowiada, a możliwość masz, bo saurus już zaproponował jazdy próbne.
3.Jeśli rower ma być turystyczny, to jak już koledzy pisali. Bagażnik. Bo kurtki nawet nie będziesz miał jak zabrać.
4.Jeździsz zimą? Nie każda poziomka daje radę na śliskim. Moja nie daje, dlatego na zimę przesiadam się na górala, który nadal wisi na haku i czeka na pierwszy śnieg.

edit: A,  jeszcze jedno.
Myślę, że bom nie będzie się trzymał. Jeśli koniecznie, ma to być ta rama, to pomyśl o przednim napędzie.
Szukaj pod hasłem CRUZBIKE.

Rymowanka na dziś:
(z przymrużeniem oka oczywiście)

O dziwnej rzeczy Baca
Pod drzewem zaczął marzyć
Wymyślił sobie przeto
By kozę z hartem sparzyć

Ceprowie próbowali
W działaniach go zatrzymać
Lecz on, góral uparty
Nie dał się powstrzymać

Owocem związku tego
Ni szybka, ani zwinna
Szkarada wyszła dziwna
Choć ona, nie jest winna

Pozdrawiam Roland
Co, czy zakopać
się w Kampinosie na poziomie
czy na góralu tyłek obić, się zastanawia.
Jeździł ktoś z Was tam?
Może jakaś rada?
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Październik 31, 2010, 10:02:21 pm

4) nie chce niszczyć roweru który jest dobry a tylko dodać mu nowe możliwości


szkoda sie tak ograniczac, kup na allegro rame, i tnij bez obaw, ja ostatnio kupilem rower ( bez kolek ) za 50 zeta, i nie jest to zaden ewenement, ramy stalowe tak "chodza", czasami uda sie tez taka rame gdzies wyrwac za free, stalowa rama ma to do siebie ze mozesz ja spokojnie pospawac jak chcesz,
no i kupujac taka tania uzywke nie masz stresu ze rozwalisz sobie dzialajacy rower.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: szydziu w Listopad 01, 2010, 08:53:28 am
Patrząc na wysokość roweru sądze że przy podjeżdżaniu pod kraweżnik możesz fiknąć kozła i to do tyłu :(
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: grzegorz w Listopad 01, 2010, 09:26:55 am
Darkos, poczytaj forum, pooglądaj fotki, a sam się przekonasz, że taki projekt jest nienajlepszy. Nikt z kolegów nie idzie z fotelikiem w góre, wszyscy obniżają go. Może nie całkiem nad ziemię, bo utrudnia to jazdę w ruchu ulicznym, ale im niżej tym lepiej. Sam na początku myślałem podobnie do Ciebie. Chciałem jednak wykorzystać rower na kołach 24'' z niską ramą. Plan przewidywał pozostawienie całego napędu z pionowego i takie rozwiązanie fotelika i kierownicy, by dało sie jeździć jak na pionie i poziomie. Zrezygnowałem z tego na rzecz typowo poziomego roweru, tak by sprawdzić zalety tego ostatniego. Może wrócę do takiej hybrydy kiedyś. Samo spawanie ramy nie jest skomplikowane i po przygotowaniu łatwo znajdziesz kogoś kto Ci to zrobi.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Listopad 01, 2010, 09:56:57 am
W "mojej" konstrukcji:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=576.0 (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=576.0)
na początku miało być z przodu koło 26", jednak stwierdziliśmy, że te parę cm niżej fotelik to stabilniejsza pozycja w czasie postoju. Łatwiej podeprzeć się przy ruszaniu i zatrzymaniu. Lepiej też wygląda jak mamy kilkadziesiąt km. w nogach i przy zatrzymaniu rowerzysta nie chwieje się jak pijany zając po koncercie.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: adriansocho w Listopad 01, 2010, 10:08:10 pm
Witam,

Mam na imię Darek (36) i jestem z Łodzi.
Lubię długodystansowe podróże rowerowe i dlatego zainteresowalem się rowerami poziomymi.
Obecnie posiadam ?górala? ale chciałbym go przekształcić na ?poziomy? - z wiadomych względow  ;)

(mam rower z podobną ramą, tyle że to moje to jest klon Kony)

Taniej i korzystniej będzie Konę sprzedać na części/w całości, zależnie od stanu, i tą kasę włożyć w zbudowanie roweru.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: storm w Listopad 01, 2010, 11:08:51 pm
I jeszcze jedna rzecz...
Może same linki i obrazki starczą za dalszy tekst:
http://storm00.cba.pl/ZLOT2010/598-img_9580.jpg (Kaczor1)
http://storm00.cba.pl/ZLOT2010/599-img_9583.jpg (Raffi)

;)

Hmm, chyba wiem jak spędzę podróż następnym razem w pociągu... ;)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Listopad 02, 2010, 09:11:45 pm
pomysł do niczego nie wywarzaj otwartych drzwi najlepszy rower najefektywniejszy to low racer a że lubuje się w przednich napędach i zachęcony osiągami ostatniego mojego pojazdu,chce się jeszcze bardziej położyć coś jak tu

http://www.recumbentblog.com/2010/10/08/kouign-amann-iii/

dla mnie wzorem są rowerki baron optima i inne o podobnej geometrii

szkoda czasu bo i tak będziesz chciał zrobić low racera :) pozdrawiam
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 02, 2010, 10:35:03 pm
pomysł do niczego nie wywarzaj otwartych drzwi najlepszy rower najefektywniejszy to low racer a że lubuje się w przednich napędach i zachęcony osiągami ostatniego mojego pojazdu,chce się jeszcze bardziej położyć coś jak tu

http://www.recumbentblog.com/2010/10/08/kouign-amann-iii/

dla mnie wzorem są rowerki baron optima i inne o podobnej geometrii

szkoda czasu bo i tak będziesz chciał zrobić low racera :) pozdrawiam

wow, dobrze ze zanim odpisalem zobaczylem tego linka,

to jest to :) polaczenie barona i napedu FWD, piekny

(http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2010/10/KA-GDF-Pr%C3%A9sentation-8Oct-2010-e1286564882944.jpg)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Darkos w Listopad 03, 2010, 12:10:52 pm
Dziękuję za dotychczasowe komentarze.
Będę musiał to wszystko przeanalizować.
Dam znać a postępach.

Pozdrawiam,
D.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: cruzbike w Listopad 03, 2010, 06:19:28 pm
pomysł do niczego nie wywarzaj otwartych drzwi najlepszy rower najefektywniejszy to low racer a że lubuje się w przednich napędach i zachęcony osiągami ostatniego mojego pojazdu,chce się jeszcze bardziej położyć coś jak tu

http://www.recumbentblog.com/2010/10/08/kouign-amann-iii/

dla mnie wzorem są rowerki baron optima i inne o podobnej geometrii

szkoda czasu bo i tak będziesz chciał zrobić low racera :) pozdrawiam

wow, dobrze ze zanim odpisalem zobaczylem tego linka,

to jest to :) polaczenie barona i napedu FWD, piekny

(http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2010/10/KA-GDF-Pr%C3%A9sentation-8Oct-2010-e1286564882944.jpg)


To są 24"  koła ? acha , jeszcze jedno, czy kierownica nie jest zbyt blizko ?
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 03, 2010, 06:49:02 pm

To są 24"  koła ? acha , jeszcze jedno, czy kierownica nie jest zbyt blizko ?

Tył 700 przod 650

za blisko ( przez es ), za blisko czego ?
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Listopad 03, 2010, 07:29:43 pm
Mięśnia piwnego :)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: cruzbike w Listopad 03, 2010, 07:47:09 pm
Nie, nie, teraz widzę że się pomyliłem ( w końcu jak da się tym jeździć to chyba jest dobrze ;) )
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 06, 2010, 01:01:22 pm
witam wszystkich. :)
jestem niepełnosprawną laską.
Wiele lat temu złamał mi się kręgosłup, przerwał rdzeń kręgowy.
Sporo lat zajęło mi, żeby się z tym pogodzić, gdyż byłam biegaczką przed wypadkiem...
No i nagle odkryłam, że można biegać za pomocą rąk.
Świetna sprawa. Szmigam na rowerze trójkołowym, ale nie byle jakim handbikeu.
Rower pożycza mi klub.
Od dwóch lat  można powiedzieć, że ścigam się zawodowo...
Czy z sukcesami? Róznie bywa, póki co udało mi się zdobyć w tym roku 9 pierwszych miejsc na 12 biegów.
W tym roku mam jeszcze przed sobą dwa...
W innym dziale umieszczę swój apel zbiórki na rower, bo okazuje się, że mój poziomy jest niebotycznie drogi, chyba nawet nie na kieszeń zdrowego człowieka...
Z tą różnicą, że może jakbym była zdrowa nie musiałabym mieć takiego roweru...
:)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Listopad 06, 2010, 02:39:18 pm
Handbikerka - witam. Zdaje się, że już "gościłaś" na naszm forum:
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=930.0 (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=930.0)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Listopad 06, 2010, 06:56:33 pm
bo okazuje się, że mój poziomy jest niebotycznie drogi, chyba nawet nie na kieszeń zdrowego człowieka...
Z tą różnicą, że może jakbym była zdrowa nie musiałabym mieć takiego roweru...
:)

Witaj Ewo :)


Już mówiłem, i powtórzę tego jeszcze raz - rowery od Carbobike-a są tak drogie że to sromota.
21k Zł ? Za co !? Wyjebany w kosmos rower dla sprawnego tyle nie kosztuje!
Na ich stronie, w dziale "o nas" mówią że "pomagamy innym". Gówno pomagają, raczej zarabiają kupę kasy na ludziom którym taki rower jest ostatnia nadzieją. :-/
 
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Saurus w Listopad 06, 2010, 09:32:22 pm
Czy nie masz szansy ubiegać się o dofinansowanie z PFRON? Czy oni pomagają np. tylko w zakupie sprzętu niezbędnego do codziennego poruszania się a sportowego już nie (w ich rozumieniu że możesz bez tego żyć - my wiemy jak jest ;) )?
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: sławek w Listopad 07, 2010, 05:03:05 pm
bo okazuje się, że mój poziomy jest niebotycznie drogi, chyba nawet nie na kieszeń zdrowego człowieka...
Z tą różnicą, że może jakbym była zdrowa nie musiałabym mieć takiego roweru...
:)
Już mówiłem, i powtórzę tego jeszcze raz - rowery od Carbobike-a są tak drogie że to sromota.
21k Zł ? Za co !? Super ...w  kosmos rower dla sprawnego tyle nie kosztuje!
Na ich stronie, w dziale "o nas" mówią że "pomagamy innym". G... pomagają, raczej zarabiają kupę kasy na ludziom którym taki rower jest ostatnia nadzieją. :-/

  "Oficjalny" rower jest wyposażony w tysiące atestów zwanych popularnie "d...chronami". 30 profesorów przybija swoją pieczątkę zaświadczającą że rower to jest rower i za pieczątkę każdy po 500zł na przykład...
  Widziałem "zwykły" tandem zrobiony "na miarę" i zaopatrzony w błogosławieństwo PEFRON-u (bo dla niewidomego) który kosztował parę lat temu 8 tys zł...
  Dostałem na niepełnosprawnego syna dofinansowanie do zakupu komputera. Zostałem zmuszony do zakupu "w pakiecie" super-hiper programu logopedycznego za 2 tys zł, który i tak za Boga działać nie chciał...
  Niestety często to tak na oko wygląda jakby przy okazji chcieli zarobić wszyscy "krewni i znajomi królika". Z drugiej strony wypuszczenie czegoś na rynek i ryzyko że trafi się na człowieka który będzie chciał sądownie wyciągnąć pieniądze od "zgniłego kapitalisty" też jest dość realne...
  Czyli jakbyś się nie kręcił ... plecy i tak z tyłu ;)
  Handbike bez atestów robi Jakub, za stosunkowo nieduże pieniądze. Zulus jeździ na ramie pozioma zrobionej przez niego i żyje...
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Listopad 07, 2010, 05:47:17 pm
Rower, o którym marzy Hanbikerka za 21kzł to "szyty na miarę" Bolid F1 wśród poziomów, więc musi kosztować. Sprzęt wyczynowy nigdy nie był tani. Sprzęt do rehabilitacji w markiecie nie leży.Tu przytoczę (z głowy) cyt. z filmu:  Kto z ta to zapłaci? Ja?... Pan?... - nie. Społeczeństwo zapłaci.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Listopad 07, 2010, 06:55:40 pm
w pefronie, w pomocy społecznej, w sejmie sejmikach karitasach itp pomagają wszystkim ale nie za swoje pieniądze a najbardziej, sobie pomagają  pozdrawiam :(
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 08, 2010, 08:26:57 pm
czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?
może wyjebany rower dla zdrowego nie kosztuje tyle, ale proponują siąść na wózek, przekonać się "z czym się to je", łatwiej będzie zrozumieć.
Uwierzcie mi, nie jest tak. Jakbym była nieco niżej połamana, wolałabym rower siedzący... tańszy, kosztuje jakoś z 10 tys.

Ciężko się taki robi, trzeba go idealnie dopasować...
Mam ten niebieski za 6,200. Jeżdżę na nim, zrywam barki, potem po nocach z bólu nie śpię. PFRON mi dał na niego w 2008r. 2300zł. Następne dofinansowanie dostałabym w 2013.
Nie chcę jęczeć, nie o to chodzi, tylko...jak ktoś mi zrobi lekki rower leżacy, mega szybki to ja się zgodzę.
Ale nawet jak ktoś mi to zaproponował za 10 tys, po rozmowie ze mną, nagle i  tak zrobiło się 15 tys.


Niedługo muszę wymienić wózek inwalidzki, koszt 8000zł. Prawie połowę da NFZ z PFRONEM, ale pod warunkiem, że nie pracuję. Bo jak pracuję, powinno mnie być stać.

Reasumując, wiem, że nie uzbieram tej kasy, ale przynajmniej próbuję, z WAszą pomocą  może się uda.
Jak nie dla psa kiełbasa, to też zrozumiem, niestety life is brutal, a ja to naprawdę doskonale rozumiem, życie mnie kopie od iwelu lat, a ja i tak się nie poddaję:)
Dzięki wszystkim!  ;D
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Yin w Listopad 08, 2010, 08:54:06 pm
Witaj na forum, fajnie że przyjęłaś zaproszenie z bikestats :)

czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

Imho, nadinterpretujesz - poprzednikom chodziło raczej o pomstowanie producentów którzy zdzierają na potrzebujących.  U nas też co chwila powraca temat drogich rowerów poziomych i też jest pomstowanie na ceny - dlatego większość forumowiczów samemu buduje sobie poziomki i wychodzi to zwykle znacznie taniej niż konstrukcje fabryczne.
W Twoim przypadku priorytetem jak rozumiem jest waga sprzętu, to faktycznie ciężka sprawa do przeskoczenia - ale z drugiej strony handbike zrobiony z aluminium na dobrych częściach nie powinien być cięższy od konstrukcji z karbonu więcej niż 1-.1.5 kg a cenowo był by nieporównywalnie tańszy. Wiem że złożenie sprzętu samemu może być problematyczne ale jest w kraju kilka firm które robi rowery nietypowe i mogło by się zgodzić na realizację takiego projektu. Spróbuj podzwonić i popytać po firmach:
 http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html
 http://www.velogic.pl/
www.sikorskibtch.pl
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Listopad 08, 2010, 08:55:39 pm
Niestety. Wszyscy doskonale zdają sobie sprawę, ile takie "cudo" na rynku kosztuje. Pomimo, że koszt wykonania jest z 3-4 razy mniej, co wielokrotnie zostało dowiedzione. Nie jest to złość na Ciebie, tylko raczej na tą "machinę" (za samo 10 podpisów profesorów ze 2ke więcej..). Trzeba doić potrzebującego, bo innego się nie da!

A tak w temacie: próbowałaś pytać u krajowych "karboniarzy", może byliby w stanie coś takiego zrobić (i ciekawe za ile..). Na forum oczywiście znajdziesz odpowiednie nazwiska. Jak tak wymiatasz, to pewnie by i jakiś "upust" dało się zrobić ze względu na reklamę?

(sorki za powtórkę wypowidzi Yin'a.. ale jakoś tak wyszło)

Fanaberia? Raczej większość konstruktorów ma "takie coś", więc i znaczenie tego słowa na tym forum jest zupełnie inne :) Niektórzy wręcz chyba dla takiego czegoś żyją  ;D (gdzieś nawet pojawiał się wątek refundacji dla "normalnych inaczej": uzależnionych w poziomie!).
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 08, 2010, 09:36:54 pm
czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

hanbikerka, alez skąd, twój pomysł jest jak najbardziej ok, szacun dla Ciebie że jeździsz, że się nie poddajesz, chodzi o to że takiego wyjebanego w kosmos bike mozna zrobić za ułamek tej kwoty, a większość tego co trzeba zaplacic idzie na pozwolenia, certyfikaty, pieczątki panów profesorów, poświadczenia, zaswiadczenia i inne atesty.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 08, 2010, 10:00:20 pm
Witaj na forum, fajnie że przyjęłaś zaproszenie z bikestats :)

czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

Imho, nadinterpretujesz - poprzednikom chodziło raczej o pomstowanie producentów którzy zdzierają na potrzebujących.  U nas też co chwila powraca temat drogich rowerów poziomych i też jest pomstowanie na ceny - dlatego większość forumowiczów samemu buduje sobie poziomki i wychodzi to zwykle znacznie taniej niż konstrukcje fabryczne.
W Twoim przypadku priorytetem jak rozumiem jest waga sprzętu, to faktycznie ciężka sprawa do przeskoczenia - ale z drugiej strony handbike zrobiony z aluminium na dobrych częściach nie powinien być cięższy od konstrukcji z karbonu więcej niż 1-.1.5 kg a cenowo był by nieporównywalnie tańszy. Wiem że złożenie sprzętu samemu może być problematyczne ale jest w kraju kilka firm które robi rowery nietypowe i mogło by się zgodzić na realizację takiego projektu. Spróbuj podzwonić i popytać po firmach:
 http://www.bikemielec.com/bm_pl/index.html
 http://www.velogic.pl/
www.sikorskibtch.pl


velogic? ON mi zrobił niebieskiego handbikea za 6,200, waży 30kg. Jeżdżę na nim, pisałam... Chłopak przeklinał ten dzień pewnie, tyle poprawek było i cóż...rower jak żelazko, czołg, ale czasem jak nie mam wyjścia i na nim się ścigam :)
Aluminium - podaj mi osobę, producenta, który zrobi mi to taniej, mniej niż za 20 tys, bo j a mimo obcykania w temacie nie znalazłam chętnego. Mało tego, np velokraft odsyła do carbonbike.pl. Zresztą zobaczcie se, na stronie carbona jest link velokrafta hehe
TOPEND, SOPUR, oraz inne podają taką samą cenę 20 tys. Mało tego plus cło, bo w Polsce nie kupię, a jak zmierzę?
Mierzyć trzeba wszystko, nawet to, w którą stronę mam  skrzywiony ten połamany już kręgosłup.
WY jesteście zdrowi, możecie kombinować wedle waszych wymysłów, ja jestem uzależniona od drugiej osoby, muszę zaufać komuś, że ROBIĄC mi rower nie zrobię sobie nim kuku, tak jak zrobiłam sobie na niebieskim, że pół roku leczyłam barki, wstyd mi tylko, ze do tego dopuściłam...
 :)
Osoby robiące z aluminium i  karbona wykonali takich rowerów wiele, znają typu kalectw, schorzeń, niedomagań... A i tak będzie pełno poprawek na 100% :)
A velogic zrobił mi wygodny rower, ale nie miał zielonego pojęcia o handbikeach, mimo iż zrobił wcześniej dwa inne :)
Gdyby nie velogic, nie byłabym na takim etapie  na jakim jestem  teraz :)

Także, jak znacie kogoś kto mi zrobi rower z alu lub  karbona za 10 tys, ja bardzo chętnie się zgodzę. Tylko to musi być osoba z doświadczeniem w wykonaniu leżącego handbikea, inaczej nie zaryzykuję, nie popełniam dwa razy tych samych błędów :D
 ;)

A tak reasumując, właśnie dlatego nie wierzę do końca w powodzenie tej akcji - 20 000 brzmi dla mnie jak....szkoda gadać...

Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 08, 2010, 10:03:29 pm
czyli traktujecie mój pomysł jako widzi mi się?

hanbikerka, alez skąd, twój pomysł jest jak najbardziej ok, szacun dla Ciebie że jeździsz, że się nie poddajesz, chodzi o to że takiego wyjebanego w kosmos bike mozna zrobić za ułamek tej kwoty, a większość tego co trzeba zaplacic idzie na pozwolenia, certyfikaty, pieczątki panów profesorów, poświadczenia, zaswiadczenia i inne atesty.

ok, tylko jak ja mam się do tego ustosunkować, jak mam przekonać karbon, żeby zrobili mi go taniej?
I tak mam rzekomo zniżkę, za to, że jestem w ich klubie i reklamuję ich rower...

handcycling.pl i  carbonebike.pl są jakoś tam połączone ze sobą.

http://www.akcelerator.sklep.pl/Handbike_EvoJet-29.html  tu macie cenę jaką podają na stronie...
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: tomek70 w Listopad 08, 2010, 10:43:33 pm
witam robiłem rower dla niepełnosprawnej osoby za free siedzący z napędem nogami na przednie koło,
miał coś z kręgosłupem i niedowład jednej nogi nie wiem jak to nazwać, tak na bok mu uciekała, rowerek siedzący zrobiłem mu na pedała takie zaczepy żeby mu nogi nie spadały ja jako pełnosprawny szybko nim śmigałem jemu też na początku się podobał niezle nim śmigał

ale potem mówił ze jest za słaby to znaczy, przejedzie w koło domu i płuc mało nie wypluje kupił sobie rowerek profesjonalny z elektrycznym wspomaganiem

potwierdzam nie jest to proste rowerek dla niepełnosprawnej osoby nie jest uniwersalny każdej osobie trzeba inny poprawiałem go kilka razy jak skończyłem miałem dosyć  jak znajdę jeszcze w komórce filmik to wrzucę na YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=LcmjhYNdBT0

:)

Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 08, 2010, 11:54:29 pm
A tak reasumując, właśnie dlatego nie wierzę do końca w powodzenie tej akcji - 20 000 brzmi dla mnie jak....szkoda gadać...

wcale nie szkoda, rób to co robisz do tej pory, czyli właśnie mów o tym, w końcu znajdzie się kilku sponsorów dzięku którym będziesz miała swojego carbonowego mustanga, 20 000 to nie jest jednak tak dużo ;)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 09, 2010, 10:54:36 am
witam robiłem rower dla niepełnosprawnej osoby za free siedzący z napędem nogami na przednie koło,
miał coś z kręgosłupem i niedowład jednej nogi nie wiem jak to nazwać, tak na bok mu uciekała, rowerek siedzący zrobiłem mu na pedała takie zaczepy żeby mu nogi nie spadały ja jako pełnosprawny szybko nim śmigałem jemu też na początku się podobał niezle nim śmigał

ale potem mówił ze jest za słaby to znaczy, przejedzie w koło domu i płuc mało nie wypluje kupił sobie rowerek profesjonalny z elektrycznym wspomaganiem

potwierdzam nie jest to proste rowerek dla niepełnosprawnej osoby nie jest uniwersalny każdej osobie trzeba inny poprawiałem go kilka razy jak skończyłem miałem dosyć  jak znajdę jeszcze w komórce filmik to wrzucę na YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=LcmjhYNdBT0

:)



no właśnie, miałeś dość, tak jak osoba, która mi zrobiła niebieskiego...
Powiedział, że w życiu już nie podejmie się, że kocha poziome tworzyć...
Później dowiedziałam się, że jednak jeszcze robi <robił> rower dla terusa, czyli porażonego czterokończynowego.
Szczerze nie wiem jak on to zrobił i czy zrobił, bo kontakt się urwał:)
Nie no 20 tys to spora kwota, miałabym za to niezły samochód...
Z drugie strony dla sponsora to wcale nie tak dużo, zwróciłoby mu się z nawiązką :)
Kurde, jestem taka fajna, a żaden <sponsor  ::)> mnei nie chce..buuu
<żarcik>

Walczę dalej..
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Listopad 09, 2010, 12:58:05 pm
No niestety tak to jest z tymi dziewczynami: im bardziej atrakcyjna, tym mniej facetów do niej podejdzie :( i takie zostają starymi pannami (albo singielkami, w zależności od zarobków 8) )

Czemu "niebieski" waży aż 30kg? Wydaje się to aż nieprawdopodobne! Na takim czymś w las to w teren z bagażami raczej nie pojedziesz, skakać po schodach nie będziesz, zupełnie nie rozumiem tych 3 rur ramy..

A swoją drogą, przyglądałem się temu rowerowi za 20kzł. Wypisz wymaluj konstrukcja flevo-trike..

Jakby zrobić dwie rury "główne", to spokojnie można mieć fotelik z taśm parcianych (co daje szerokie możliwości regulacji "krzywizn", no chyba że boisz się podwiewania spódniczki ::) ). Konstrukcja może być bardzo lekka: elastyczny MoCr i git. Łańcuch bez zmiennego prowadzenia (nexus czy inne alfine wydaje się super: jak z hamulcem zintegrowanym, to pięknie odpada kolejnych pare deko). Oczywiście nie znam też problemów z samym napędem (chociażby głupia długość korb, czy problemy z linkami).

Wydaje mi się że kluczowym problemem jest sterowność (kąt nachylenia główki -> trail), w tym cudzie jednak jest bardzo duży (czy rower czasami nie prowadzi się "krowiasto"? jaki jest promień skrętu?), resztę da się dopasować bez ingerowania w konstrukcję (no.. reszta to praktycznie tylko ustawianie kierownicy..)

Gemsi właśnie płodzi flevo-racera, to może skomentuje moje uwagi na podstawie swoich doświadczeń "w pralni" (a pierze jakieś tkaniny.. :) )
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 09, 2010, 01:01:12 pm
Gemsi właśnie płodzi flevo-racera, to może skomentuje moje uwagi "z pralni"?

bedzie płodził :), na razie jestem na ukończeniu repliki K3
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Listopad 09, 2010, 01:35:48 pm
A tak w ogóle sobie przypomniałem: Paweł Michalski (śp) swojego czasu był bardzo znany w turystycznym świecie (wypad na handbike'u na Nordkapp).

Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Listopad 09, 2010, 01:59:28 pm
ciekawe czemu nie są?


jakas aferka zwiazana z debiutem na new connect, czy cos takiego,
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: Saurus w Listopad 09, 2010, 04:40:15 pm
Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?

Z tego co wiem to Magnus to Carbondesign a potem właśnie Carbonbike.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: pajak_gdynia w Listopad 09, 2010, 05:26:58 pm
 :-[ Ale gaf ostatnio walę.. O aferze jakiegoś konsorcjum z rowerami coś mi się o ucho obiło.. Ten świat jednak jest bardzo mały i wszystko kręci się wokoło paru ludzi..
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: wrona w Listopad 09, 2010, 06:32:19 pm
 :)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Listopad 10, 2010, 02:23:36 pm
http://www.akcelerator.sklep.pl/Handbike_EvoJet-29.html  tu macie cenę jaką podają na stronie...


Wooow, a ja myślałem że za 21k dostaniesz rower na osprzęcie z najwyższej półki + wyścigowe koła,
a tu na stornie 27k i za to 105/Xt sprzęt i zwykłe tanie alu koła !
Tęn cały sprzęt kosztuje może z 3kZł raz z kołami.

Jakby to nasz znany kolega powiedział: rower ręczny nie musi być drogi, przecież nie ma w nim magicznych części ;)

Co do prowadzenia takiego roweru, miałem okazję się przejechać Freedom Ryder-em FH-1
kolega ze Słowenii ma, i powiem że się zdziwiłem jak się fajnie i lekko prowadzi.
Promień skrętu jest dosyć mały, przynajmniej na tym modelu.
Cała przednia część jest na amortyzatorach skrętu (zwykłe elastomery) które centrują przednie koło,(no wheel flop)
i całkiem fajnie działa wszystko.
Waga jak na zdjęciu to około 16kg.
(http://www.udobnoposvetu.si/wp-content/uploads/2010/01/freedom_ryder_590.jpg)


Znalazłem fajny trajk z Niemiec. Bardzo uniwersalny. Nadaje się i na wyścigi jak i na turystykę,
i można szybko go przystosować do każdej pozycji (leząca/siedząca/klęcząca)
Rama z alu, ale może być i 10,8 kg lekki.
Właśnie im wysłałem maila z pytaniem o cenę.
Strona producenta tutaj: http://www.schmicking.com/uk/index.html

(http://www.udobnoposvetu.si/wp-content/uploads/2010/09/schmicking_rocno_kolo.jpg)
(http://www.udobnoposvetu.si/wp-content/uploads/2010/09/pozicije_na_rocnem_kolesu.gif)


Pozzdro
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 06:18:35 pm
czekam na info jaka cena :D
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 06:20:12 pm
A tak w ogóle sobie przypomniałem: Paweł Michalski (śp) swojego czasu był bardzo znany w turystycznym świecie (wypad na handbike'u na Nordkapp).

Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?


cena 20 tys.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 06:21:24 pm
Doczytałem, że jego rower był z firmy Magnus i ważył 12 kg. Rowery p. Jarosława Baranowskiego uważane były (ciekawe czemu nie są?) za najlepsze sportowe hanbike na świecie!!
Czy kontaktowałaś się z tym panem?

Z tego co wiem to Magnus to Carbondesign a potem właśnie Carbonbike.


dobrze kojarzysz...
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 06:22:23 pm
linki szaleja

youtube/mountain handbike/lamsenjochhhutte2009


uda ci sie,skrzypinski opisuje jak trenuje max v na zakretach,do wywrotki i wygrywa prawie wszystko,moze carbon-protezy by przerobili velogic ale
tego musisz miec,hej

mądre słowa, cenne słowa...  ;)
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 06:23:47 pm
czekam na info jaka cena :D i nie zapomnij doliczyć cła, ja już nam cenę, ale potwierdź...

a sorry że tyle razy zaczynam , ale daję Edytuj i samo się tak robi....eee nie kumam modek pewnie mnie wywali stąd..

swoją droga jutro jadę z kolarzami na AOW Wrocław, ale będzie się działo, trzymajcie kciuki!
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: hansglopke w Listopad 10, 2010, 07:06:27 pm
swoją droga jutro jadę z kolarzami na AOW Wrocław, ale będzie się działo, trzymajcie kciuki!

Jakąś relację, albo link - przynajmniej wrażenia z inprezy zapodaj.
Tytuł: Odp: Witam i zapraszam do dyskusji
Wiadomość wysłana przez: handbikerka w Listopad 10, 2010, 07:55:35 pm
swoją droga jutro jadę z kolarzami na AOW Wrocław, ale będzie się działo, trzymajcie kciuki!

Jakąś relację, albo link - przynajmniej wrażenia z inprezy zapodaj.


no przecież że tak :)
 ;D