Autor Wątek: LOWRACER >SUPERSONIC<  (Przeczytany 8988 razy)

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 04, 2010, 12:26:27 pm »
Witam
Tu nie ma kompensacji Ackermana. W przypadku wózka skrętnego taki system jest niepotrzebny.
Chris dodatkowo pochylił oś skrętu do przodu, dzieki czemu cały rower pochyla sie do wewnątrz w
czasie pokonywania zakrętu. Nie wiem tylko, czy zastosował tzw. wyprzedzenie, czyli czy połączona oś koła
przecina się z osią skrętu. Jeśli oś kół jest przed osią skrętu to pojazd jest nadsterowny, gdy odwrotnie
jest podsterowny, a gdy się przecina jest neutralny.
Czy taki system jest lepszy od zwrotnic? Na pewno jest prostszy i łatwiej go zbudować.
Ja wypatrzyłem dwie wady: Koła w wózku skrętnym w czasie skrętu zabierają o wiele więcej miejsca niż
te na zwrotnicach. Gdybyśmy wzorem MD zabudowali rower to nadkola w rowerze z wózkiem musiałyby być
dwa razy głębsze i dwa razy szersze.
Druga wada wydaje się być poważniejsza: Gdy jedno koło najedzie na przeszkodę (kamień, dziura , krawężnik)
to następuje gwałtowny i niekontrolowany skręt całej osi i .... wypadek gotowy. Trzeba duzej siły aby opanować ten skręt,
tym większy im dłuższa jest oś. Po gładkim to nie problem, problemem jest jazda w terenie.
Chris Please reply: How do you ride this bike on the ground (off road)?
PS Rok temu zbudowałem model takiego roweru ze sklejki i go testowałem.
Pozdrawiam T1

------------------------
.........flaw seems to be more serious: When one hovers around an obstacle (stone, a hole, curb)
This is rapid and uncontrolled axis and turn the whole .... case ready. You have a large force to control the curl
the larger the longer axis. When smooth is not a problem, the problem is the horse in the field.
Please reply Chris: How do you ride this bike on the ground (off road)?
PS A year ago I built a model of such a bicycle made of plywood and it tested.....

Take a higher frame about 20cm from the ground.
For OFF ROAD I have another bike:
http://www.youtube.com/watch?v=1iY0QQBMK2I
http://www.youtube.com/watch?v=PrnBJZ5VURk

technolog1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 04, 2010, 02:04:10 pm »
Witam
Ten drugi rower podoba mi się bardziej.
Gdyby jeszcze miał napęd 6x6.
Chris: Ile waży ten rower? Lubisz INOX?
PS Mój model ze sklejki ma 12 cm długości.

(The second bike I like more.
If only he had the drive 6x6.
Chris: How heavy is this bike? Do you like INOX?
PS My model of plywood is 12 cm long)

Pozdrawiam T1
(Best regards T1)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 04, 2010, 05:35:20 pm »
A czemu taki system sterowania pojazdem jest spotykany tylko na buldożerach i podobnych maszyn roboczych czyja prędkość robocza jak i maksymalna jest dosyć niska ?
Jeszcze nie wydziałem nic podobnego nawet na rowerze, a nie mówiąc o innych pojazdach napędzanych silnikiem.


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 04, 2010, 08:16:29 pm »
  ;D Buldozerach ....   ;D ;D ;D


Najbardziej ouside części inox!

ENFORCER 6x2inox

Długość: 265cm
Szerokość: 100cm
Wysokość: 138cm
Waga: 125 kg
Prędkość: 0,2-25 kilometrów na godzinę
Średnia prędkość: 13 km / h
Gears / uzębienie: przerzutka 63-biegowa / ośrodka
Przygotowania: 11-34T Shimano Mega Range + 3-Speed SRAM
Liczba sieci: 4
Maksymalny moment obrotowy: 575nm
Crank: 175mm Shimano
Opony: uniwersalne: Jumpin Jack Schwalbe 57-406 HS331 / 20x2.25 performance ORC
________ Cross: Schwalbe 57-406 Mad Mike HS137 / 20x2.125 black
________ Lodzie: Schwalbe Marathon Winter 42-406 HS396 / 20x1.60KevlarGuard reflex 168Spikes
ciśnienie w oponach przód / środek / tył 4-5 bar
Hamulce: przedni 4X V-brake
Hamulec postojowy: 2X V-brake
Droga hamowania (na sucho 20 km / h): 376cm
Oświetlenie: halogenowe BM 6x2.4W przód / tył LED SECULIGHT 2xBM

---------------------------------------------------------

The most ouside parts are inox!

ENFORCER 6x2inox

Length: 265cm
Width: 100cm
Height: 138cm
Weight: 125kg
Speed: 0.2-25km/h
Average speed: 13Km/h
Gears / Gearing: 63-speed derailleur / hub
Gearing: 11-34T Shimano Mega Range + 3-speed SRAM
Number of chains: 4
Maximum torque: 575nm
Crank: 175mm Shimano
Tires: Allround: 57-406 Schwalbe Jumpin Jack HS331 / 20x2.25 performance ORC
________ Cross: Schwalbe 57-406 Mad Mike HS137 / 20x2.125 black
________ Ice: Schwalbe Marathon Winter 42-406 HS396 / 20x1.60KevlarGuard reflex 168Spikes
Tire pressure: Front / middle / rear 4-5 bar
Brakes: Front 4X V-brake
Parking brake: Rear 2X V-brake
Stopping distance (dry 20Km / h): 376cm
Lighting: Halogen 6x2.4W BM front / rear LED 2xBM SECULIGHT

bogdan

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 05, 2010, 11:48:31 pm »
Decyzja podjęta - jutro jadę kupić trochę "złomu" i zaczynam budowe tego ustrojstwa  :)

Jak układ kierowniczy się nie sprawdzi, to będzie dobrą bazą pod przeróbkę na układ z zwrotnicami.

Przód bedzie na kołach 24" , tył 26".

Skoro 24" z przodu , to będe musiał je trochę górą pochylić do wewnątrz , tylko jaki kąt będzie optymalny ?

Drugi problem to kąt pochylenia główki .Konstrukcja ma się pochylać tylko na tyle, żeby mnie nie wysypać  ;D
Na początku dam amorek  z tyłu ,a jak konstrukcja się sprawdzi to dołoże też z przodu

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 06, 2010, 02:45:37 am »
No, take only 20" inch wheels!!!  ;D

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 06, 2010, 02:48:01 am »