Autor Wątek: Projektuję sobie C/LWB  (Przeczytany 47596 razy)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #45 dnia: Października 29, 2010, 10:17:05 pm »
Hmmm.



Sorki za jakość zdjęć, ale "na szybko" telefonem strzelane.

Co do niskiego roweru.. to czy zastanawiałeś się nad low-racerem? (niekoniecznie zupełnie low..)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #46 dnia: Października 29, 2010, 10:20:32 pm »
I na koniec, jeśli uważasz, że SWB jest i dla mnie NAJlepsiejszy - narysuj mi go.

Bez rysowania ale z obrazkiem:


Kopia azuba eco chyba spełniała by Twoje wymagania ergonomiczne?

storm

  • Gość
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #47 dnia: Października 29, 2010, 10:34:41 pm »
@pajak_gdynia - chciałes mi pokazać rozwalony gwint na widelcu? No cóz, faktycznie, wygląda to baaardzo kiepsko, ale... no innego wyjścia w tej chwili nie ma, poza może podkładkami na sam gwint... Albo coś wsadzanego w rurę, nie tyle co na nią bezpośrednio... na pewno będe nad tym myślał za kilkanaście godzin ;)
Low racer tak i nie ukrywam, że ten LWB jest w pewnym sensie podejściem do czegoś takiego, i raczej na pewno kolejny projekt jaki powstanie (a na pewno powstanie), będzie jeszcze niższy ;) Co jak co ale 38cm siedzenia (docelowo na 26" z tyłu wyjdzie ponad 45) to za duzo i będę chciał zrobić coś co będzie miało te 25-30cm góra. Coś a la Flevo Bartka Z. ale może nawet niższe... Ale wpierw musi powstać rysunek ;)
Oczywiście na pewno będę musiał się przyzwyczaić do tak niskiej jazdy na tym LWB ;)
Pamiętam pierwsze jazdy na SWB Bartkowym, to był to szok... A jak to leciało, nawet pod wiatr ;)

@Yin - nie wiem czy widzisz, ale to jest (IMHO!) High Racer. Z tego co widzę, to siedzenie fotelika ma na wysokości ~60cm, czyli de facto coś, co już mam/miałem/przerabiałem. Zwróć uwagę też na zahaczanie butów o przednie koło przy skręcie. I to jest właśnie modelowy przykład roweru, który nie spełnia moich oczekiwań ze względu na moja kurduplowatość ;)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #48 dnia: Października 29, 2010, 10:53:12 pm »
@Yin - nie wiem czy widzisz, ale to jest (IMHO!) High Racer. Z tego co widzę, to siedzenie fotelika ma na wysokości ~60cm, czyli de facto coś, co już mam/miałem/przerabiałem. Zwróć uwagę też na zahaczanie butów o przednie koło przy skręcie. I to jest właśnie modelowy przykład roweru, który nie spełnia moich oczekiwań ze względu na moja kurduplowatość ;)

po mojemu to jest na 20" kolach, wiec ten fotel ten jest na ~50 cm :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #49 dnia: Października 30, 2010, 12:13:20 am »
@Yin - nie wiem czy widzisz, ale to jest (IMHO!) High Racer. Z tego co widzę, to siedzenie fotelika ma na wysokości ~60cm, czyli de facto coś, co już mam/miałem/przerabiałem. Zwróć uwagę też na zahaczanie butów o przednie koło przy skręcie. I to jest właśnie modelowy przykład roweru, który nie spełnia moich oczekiwań ze względu na moja kurduplowatość ;)

Tak jak napisał Gemsi: on jest na kołach 20" - hi racer jest jak rower jest hi ;) - czyli wysoki- na dużych kołach (26" 28" 650c i 700c ). Co do zahaczania butów o koło: eco ma podgięta belkę ku dołowi z przodu, replika mogła by mieć prostą. Po za tym możesz ingerować w wysokość suportu i prześwitu buty - koło przesuwając w projekcie 'pod siebie'' główkę sterową bliżej/ dalej od suportu. Co do wysokości fotela - jeśli na kołach 20" jest wciąż za wysoko, to może koła 16"? Rower był by wtedy bardzo niski i kompaktowy..

storm

  • Gość
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #50 dnia: Października 30, 2010, 12:28:18 am »

@Gemsi - zauważ, że tam to siedzisko jest NAD poziomem opon. Koło 20" ma średnicę 50cm, a więc wychodzi na to, że siedzenie masz na ~55-60cm.
@Yin - 16" kółko? Na Warszawę? Nie nie, litości, chyba bym się na pierwszej dziurze zabił ;) Juz i tak mimo amortyzacji, na 20" kółkach dostaję frustracji jak jadę... A jak jeszcze sie trafi krawężnik to... zaczyna się kombinowanie z objazdem lub próbą delikatnego wjechania...
Co do przesuwania rury sterowej to za moment...

Mój obecny rowerek.
http://storm00.cba.pl/zoltek/male_IMG_1647.JPG
Na nim wyraźnie widać pewne sprawy... Widelec 26" amortyzowany dostał, bo 20" zwyczajna dziecięca RST nie wytrzymywała mojego ciężaru i się tak zapadała, że uniemozliwiała mi skręcanie nawet przy większych łukach... Albo ja nie naumiałem się wówczas jeszcze jeździć ;)

I skoro już mowa była o projekcie low racera, to wyszło mi takie CUŚ:
http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracer1fwd.png
DXF: http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracer1fwd.dxf
http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracer1lwb.png
DXF: http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracer1lwb.dxf
Malowane pośpiesznie, na pewno mogą być drobne błędy. LWB przy 20cm wysokości chyba nie przejdzie, tzreba by projektować CLWB pewnie. Z kolei FWD jest NA STYK z moimi kurduplowatymi nogami. Może przy 30cm siedzonku by się coś jeszcze skróciło, ale... A może przesadziłem z 20cm? Może zaprojektować na 30? Co jak co, ale 20 na Warszawę... ;)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #51 dnia: Października 30, 2010, 07:08:00 am »


I skoro już mowa była o projekcie low racera, to wyszło mi takie CUŚ:
http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracer1fwd.png



no to to jest prawie ze lowracer velogicowy, probowales go na zlocie ?

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #52 dnia: Października 30, 2010, 08:19:23 am »
Zwróć uwagę też na zahaczanie butów o przednie koło przy skręcie.
Kiepskiej baletnicy...  ;D
W moim FWD (link w stopce) mam kolizje koła z... korbą, ale idzie się przyzwyczaić. Jeśli chcesz lowracera, a nie masz 180+ cm wzrostu, to kolizja koła z butem jest nieunikniona. Zwróć także uwagę, że w SWB cofanie przedniego koła ma negatywne skutki w postaci nierównomiernego rozłożenia masy.

storm

  • Gość
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #53 dnia: Października 30, 2010, 10:24:42 am »
@Gemsi - próbowałem, brakowało mi właśnie wtedy jakieś 3-5cm do korby na początku... A poza tym fajny rowerek ;)


@live_evil - kolizja z butem jest do przeżycia. Gorzej, jak zahaczysz pedałem o oponę koła. Wtedy nie ma przebacz - hamujesz oponę w miejscu, zmniejszasz prędkość na zakręcie i...... leżysz z powodu utraty siły odśrodkowej, stabilności, zachwiania równowagi. na moim I rowerze poziomym, zahaczałem butem o koło, wystarczyło się przyzwyczaić. Ale już na rowerze Gemsiego łatwo zahaczyć pedałem o przednie koło.
Aaaa i wiem! największy problem jaki miałem właśnie przy kolizji koła przedniego z pedałem (nie z butem!!!) to kwstia ruszenia z miejsca na zakręcie. Niestety co najmniej dwa skrzyżowania w swoim miasteczku muszę pokonywać przy podobnym układzie (przepuszczając samochody z lewej) i budowa roweru musi umożliwić mi ruszenie z miejsca wówczas.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #54 dnia: Października 30, 2010, 10:43:29 am »
no to to jest prawie ze lowracer velogicowy, probowales go na zlocie ?

Lub niemiecki ZOX:


Mam aktualnie pospawaną taką ramę - bez suportu i uchwytów na rolki. Z moich przymiarek - belka z suportem powinna iść w poziomie lub delikatnie obniżać się w dół. Ja zrobiłem poziomo, bo chcę przetestować układ 20"x20" a potem wymienię widelec z tyłu i przetestuję rower w układzie 20"x26" - sama zmiana tylnego koła spowoduje obniżenie suportu do dołu.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #55 dnia: Października 30, 2010, 11:53:59 am »
storm - ja nauczyłem się skręcać synchronizując ruchy korby z kierownicą - jak korba zbliża się do opony, to prostuję kierownicę, jak mija to skręcam itd. Szczerze mówiąc całkiem sprawnie to idzie i można w ten sposób szybko pokonywać stosunkowo ciasne zakręty. Nie mnie w mojej kolejnej konstrukcji zamierzam wyeliminować kolizję korby z kołem m.in. poprzez zastosowanie krótszych ramion korby (155mm zamiast 170/175).

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #56 dnia: Października 30, 2010, 09:33:54 pm »
Co do widelca: pęka pod łożyskiem (tam gdzie kończy się kierownica i zaczyna "pozostałość" po fajce, skręcane od dołu). Rura ta nie jest zespawana. Myślę o drobnej zmianie (rura od fajki zespawana z kierownicą, "trókącik" jak najniżej), może pomoże. Obawiam się jednak rzeczy już wcześniej obserwowanej na ścigaczach: rura sterowa zawsze była poobcierana z przodu (się wyginała przy "wciąganiu"? od hamowania byłoby z tyłu..)
Kierownica dla mnie ciągle jest wieszakiem :( (stare przyzwyczajenie z pionowych). Pewnie to jest główny problem. A 1mb kierownicy swoje robi..

A wracając do tematu: czy kombinacja cruzbike i lowracera (bom z supportem skręcany razem z kołem) nie byłaby skutecznym rozwiązaniem "kurduplowatości"? Kiedyś na takim czymś (2x24") jechałem i.. no.. przeżyłem :), podobno "nie było tak źle.." (ale miałem wrażenie, że to tak z grzeczności..)


hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #57 dnia: Października 30, 2010, 10:14:14 pm »
Panowie. Proponuje rower, w którym:
1. Nigdy nie zachaczymy korbą, czy butem o żadne z kół.
2. Można mieć 140cm wzrostu i sięgniemy do ziemi (przy 26" tył i 20" przód)
3. Nie trzeba w ogle zdejmowac nóg z pedałów gdy stoimy w miejscu.
4. Nie potrzebujemy 2m rury na drążek kierowniczy.
5. Możemy dać się wyprzedzić ślimakowi nie tracąc równowagi nawet na najbardziej stromych podjazdach.
6. Nie musimy zakładać skomplikowanego orolkowania łańcucha niczym w dżwigach osobowych (windach).
7. O owiewkach nie wspomnę.


Rowerem tym jest....werble......

                                                         T R A J K A
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


storm

  • Gość
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #58 dnia: Października 30, 2010, 11:56:44 pm »
Nowe fotki tego co pospawaliśmy dzisiaj:
http://marta.oceangirl.eu/lwb/rama2/male_002.jpg
http://marta.oceangirl.eu/lwb/rama2/male_003.jpg
http://marta.oceangirl.eu/lwb/rama2/male_0012.jpg
http://marta.oceangirl.eu/lwb/rama2/male_0013.jpg
http://marta.oceangirl.eu/lwb/rama2/male_0015.jpg

@Yin - próbowałem i rysowałem jak sam widziałeś, ale to jest tak bardzo NA STYK i tak niewiele oferuje, że jednak... chyba Flevo... Jeśli już.
Aktualny rysunek owego:
http://marta.oceangirl.eu/lowracer/lowracerflevo.png
Czyli jak widać maksymalna prostota budowania, ale cały czas z niskim siedzeniem. I takie same problemy z długością nóg. Wysoki support, chociaż i tak niżej niż przy FWD. (ale opona koliduje z blatem!)

@live_evil - mnie zabrakło energii, aby go opanować przed zmianą widelca, za duzo roboty miałem wtedy w pracy :] Gdybym miał go teraz... Z tym widelcem, to pewnie bym go utwardził co najwyżej i byłoby pewnie dobrze.

@pajak_gdynia - będę musiał uważać na to, póki co mam mostek starego typu, już zespawany, ale marne fotki mi wyszły, jutro pewnie porobię normalnie, lustrzanką w świetle dziennym :) I ja także jestem za wieszakiem.
To o czym napisałeś, te połączenie koła i bomu - to nic innego chyba jak Flevo? Porysowałem toto... Przy duuuużej dozie cierpliwości, można się naumieć na tym jeździć nawet ;)
No a skoro mnie się udało nauczyć w 3 minuty na SWB Bartka Z. to i na flevo może po 3 dniach będzie dobrze ;)

@hansglopke - myślałem o delcie. Nawet napędzanej z przodu. Ale jest jeden problem, którego trajka nie rozwiąże w żaden sposób... No chyba, żeby miała zainstalowane kilka sztuk tego ;) A problem brzmi: Warszawa+korki. Trajka nie przejedzie między rzędami blachosmrodów. Pomijając oczywiscie problemy z "chowaniem się" na poboczu na drodze krajowej, mieszczeniem się na ścieżkach rowerowych etc.

A co do orolkowania łańcucha... Można by przeprowadzić test, ile role może byc maksymalnie po drodze, zanim znacząco spadnie prędkość... :]

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Projektuję sobie C/LWB
« Odpowiedź #59 dnia: Października 31, 2010, 10:50:57 am »
Hmm. Moja ignorancja wprowadziła mnie w lekkie zakłopotanie..
Rower był homemade, wtedy nawet nie pomyślałem, że mógł być zrobiony na podstawie jakiegoś komercyjnego projektu. A chłopaki lubowali się w spawaniu: 8 poziomek i połowa samoróbki (nawet jedna alu!). Jak pojadę "na wakacje" to popytam :) (kontakt miałem tylko "przez sąsiada", prawdopodobnie będę koło grudnia/stycznia)

Edit.
Jednak nie flevo: tam cały przód się pochyla. U gostka skręcał się widelec i bom. Szczegółów technicznych nie znam (miałem etap zachwytu Nazcą sąsiada, a tamten nie przypadł mi do gustu, to i nie pytałem ::) )

A wracając do Twojego projektu.
Ostatnio prace "wstrzymałem" ze względu na brak odpowiedniego profila na regulowany bom. Nie wiem, jak się "w praniu" będzie sprawowało, więc chociaż jeden element musi być regulowany (a fotel na 100% będzie stały). Kształtka i śrubunek to może być to :)

Kwestiony techniczne.. Gdzie rurka na przerzutkę? Domyślam się, że support na górze i dojdzie jeszcze rura.. Kształtka dekarska, czy sam robiłeś? Czy przyspawasz po stwierdzeniu, że wszystko ok, czy śrubunek zostanie już na wieki wieków, Enter? Gwinty śrub od strony tarczy? Jak będziesz to malował (i nie pytam o kolor, tylko o to czego nie widać)

Czekam na wyniki "pralni" (a co tam, trzeba korzystać z cudzych doświadczeń :) )
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2010, 06:30:47 pm wysłana przez pajak_gdynia »