Autor Wątek: Polski producent poziomek  (Przeczytany 23613 razy)

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Polski producent poziomek
« dnia: Październik 10, 2010, 11:21:50 pm »
Do grona producentów i wytwórców rowerów poziomych w Polsce dołączyła firma RINO BIKES www.rinobikes.com

Nam, handlarzom i producentom, pojawił się nowy konkurent. Wam, użytkownikom, pojawił się nowy dostawca poziomek. Czy godny, czy niegodny ??? Nie mnie to oceniać.

Cenowo trzyma poziom  ;D  europejski ;) ;) ;)
http://allegro.pl/rower-poziomy-rino-bikes-aluminiowy-super-waga-i1263941660.html

Życzę sukcesów i powodzenia w poziomkowym biznesie.
Przerwa

tomigelo

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • 20 latek od pierwszej poziomki :)
    • www.poziome.republika.pl/techno12.htm
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2010, 11:33:50 pm »
Hm dziwne np. max obciążenie 85 kg ? To dla kogo te rowery ???

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2010, 11:41:26 pm »
Hm dziwne np. max obciążenie 85 kg ? To dla kogo te rowery ???

Dla tych co nie lubią się męczyć na podjazdach :). Waga 12,8 kg jak na poziomkę to całkiem dobry wynik a na upartego jest jeszcze pewnie z czego odchudzać. Widziałem dziś ich rower na allegro ale nie doczytałem że krajowa forma - mam nadzieję że interes im wypali bo pierwszy rower wyszedł b.fajnie.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2010, 11:44:38 pm »
Z wyjątkiem jednego detalu który jest dla mnie bardzo ważny - rolka od strony napędowej łańcucha na takiej mizernej blaszce nie będzie zbyt sztywna. To mogą być spore straty. Ale masa roweru imponująca choć zakres rozmiarów dostępnych wyklucza mnie z grona potencjalnych posiadaczy ;)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2010, 11:56:36 pm »
Zawsze można spróbować zamówić ''spawany na miarę''. Mocowanie rolki to kwestia zastosowania profilu otwartego typu C zamiast płaskownika, myślę że jak będzie się coś działo to to poprawią w kolejnych modelach. 
Nie widzę po fotkach czy fotelik ma regulację wysokości płożenia w pionie, na moje oko mógłby być bardziej głównej belki.
Btw. Mocne podobieństwo do Bacchetta - Giro 20 (Niemal jak Lech i Jarek ;) )



Przed chwila wysłałem im maila z zaproszeniem na forum i pytaniem o wagę gołego framset'u oraz o jego dostępność.   
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2010, 12:02:09 am wysłana przez Yin »
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2010, 12:00:22 am »
Nie, ja myślę że rozmiar przynajmniej L a może i XL się pojawią jeśli te się będą sprzedawać, wzrost do 176 cm jest wystarczający dla szerokiej grupy, dość powiedzieć że na zlocie ja czułem się na prawie wszystkich rowerach "ciasno" a inni mieli problem z moim bo nogi nie chciały się trzymać na pedałach a mój wzrost 184 to nie taki znów nienormalny ;)

storm

  • Gość
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2010, 12:17:47 am »
Może jestem za bardzo negatywnie nastawiony, ale IMHO na tę chwilę to żadna konkurencja chociażby dla Velogica czy Cykloturu...
1. Brak jakiejkolwiek amortyzacji, to sztywniak :]
2. Brak łamanej kierownicy - niewygodne sterowanie.
3. Brak regulacji odległości supportu od fotelika.
4. CENA(!!!)
5. Niczym nie zabezpieczony łańcuch w przedniej części roweru (będzie brudził ubranie).
6. Ani widelec ani wahacz nie są "uzbrojone" w mocowania pod hamulce tarczowe.
7. Przy tych wymiarach - strasznie wysoki.
8. Pedały podczas jazdy mogą zahaczać o oponę przedniego koła przy skręcaniu. (albo buty).
9. Przy poluzowaniu się śrub mocujących oparcie fotela do podpory z tyłu - mozliwe jest oparcie się samego fotela o tą dłuższą część podpierającą i jego uszkodzenie.

To tyle co ja wypatrzyłem. Nie żebym był jakos specjalnie negatywnie nastawiony, ale za tą CENĘ spodziewałbym się o wiele więcej... Wiem po prostu, że są rowery podobne do mojego, kosztujące tyle i mające nieco bardziej przemyślaną budowę i sam projekt.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2010, 12:19:44 am wysłana przez storm »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2010, 12:47:01 am »
1. Brak jakiejkolwiek amortyzacji, to sztywniak :]
Za to lekki jest.
2. Brak łamanej kierownicy - niewygodne sterowanie.
Pozycja ''za supermena" nie jest zła, jest stabilna i podejrzewam że łatwiejsza w opanowaniu dla początkujących.
3. Brak regulacji odległości supportu od fotelika.
Ale jest regulacja odległości fotelika od suportu ;).
4. CENA(!!!)
Ano tak tu się zgadzam w pełni, zerknąłem i wychodzi na to że Bacchetta - Giro 20 na tarczach można dostać już za 1.500$ Produkcyjnie koszt takiej ramy nie powinien przekroczyć 500zł (myślę że jest w okolicach 350-450 zł w zależności czy korzystają z podwykonawców.)
 
5. Niczym nie zabezpieczony łańcuch w przedniej części roweru (będzie brudził ubranie).
Mniejsze opory są na rolce, po za tym jak się jeździ w gaciach rowerowych to nie ma z tym problemu.
6. Ani widelec ani wahacz nie są "uzbrojone" w mocowania pod hamulce tarczowe.
Fakt, choć patrząc na to z drugiej strony v-ki są lżejsze, brak mocowań na tarcze to też kilka gram mniej. Według mnie najlepszym rozwiązaniem był by drugi model ramy dedykowany pod tarcze.
7. Przy tych wymiarach - strasznie wysoki.
Co daje możliwość patrzenia przez szyby samochodów w ruchu ulicznym. Zresztą pierwowzór Giro 20 jest raczej chwalony..
8. Pedały podczas jazdy mogą zahaczać o oponę przedniego koła przy skręcaniu. (albo buty).
Kwestia wielkości nogi, ale zakładam że możesz mieć rację.
9. Przy poluzowaniu się śrub mocujących oparcie fotela do podpory z tyłu - mozliwe jest oparcie się samego fotela o tą dłuższą część podpierającą i jego uszkodzenie.
Ba, nieszczęścia chodzą po ludziach - jak ktoś ma pecha to i widelec złamie. Oparcie w Giro 20 jest zrobione podobnie a nie czytałem żeby pod kimś się załamało, więc zakładając równie solidne wykonanie krajowego odpowiednika nie powinno być tak źle.


Ps. RINO mają chyba coś złe ustawionego z mailem ( to u mnie na 99% jest ok) bo odbiło mi maila pisanego bezpośrednio na adres kontaktowy, a pole kontaktu z stronki  przy próbie wysłania wiadomości daje
komunikat "Proszę o wpisanie poprawnego adresu e-mail.", pomimo podania prawidłowego adresu e-mail.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2010, 12:52:04 am wysłana przez Yin »
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2010, 01:09:55 am »
Ps. RINO mają chyba coś złe ustawionego z mailem ( to u mnie na 99% jest ok) bo odbiło mi maila pisanego bezpośrednio na adres kontaktowy, a pole kontaktu z stronki  przy próbie wysłania wiadomości daje
komunikat "Proszę o wpisanie poprawnego adresu e-mail.", pomimo podania prawidłowego adresu e-mail.

Sugestia - spróbuj przez alledrogo lub ich firmę - matkę/serwis ??
Przerwa

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2033
  • Zduńska Wola
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2010, 07:31:14 am »
Produkcyjnie koszt takiej ramy nie powinien przekroczyć 500zł (myślę że jest w okolicach 350-450 zł w zależności czy korzystają z podwykonawców.)

I to w "kolorze proszkowym".

Brak bagażnika, oświetlenia o odblaskach nie wspomnę. Mocowanie bidonu?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


kapitanwasyl

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2010, 07:47:25 am »
A o czym tu mowa wogóle  wersja " full wypas " to + jakieś 1000 Pln.
I tak w koło  Macieju ...

Rumcajs1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 170
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2010, 08:47:08 am »
Czy ktoś używa takiej regulacji fotelika w pionie? Jak się to ma do sztywności?
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2010, 08:58:24 am wysłana przez Rumcajs1 »
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2010, 12:20:39 pm »
Brak bagażnika, oświetlenia o odblaskach nie wspomnę. Mocowanie bidonu?

W oryginale wygląda to tak:


Wracając do ceny myślę że oferując cały rower za 1500zł -2000zł lub frameset za 500-800zł mogli by nieźle zamotać na krajowym rynku ( o zagranicy nie wspomnę). A dodatki każdy lubi inne, i nie problem je kupić samemu.

Sugestia - spróbuj przez alledrogo lub ich firmę - matkę/serwis ??

Dobry pomysł, mail przez allegro poszedł.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2010, 12:23:33 pm wysłana przez Yin »
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1316
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2010, 05:04:27 pm »
Jak nie zjadą z ceną, to raczej "zginą". Jakby zaczęli od "niskiego" pułapu, to pewnie znacznie lepiej by się rozkręcili (bo by mieli zamówienia). Na razie są bardzo porównywalni do holenderskich/hamerykańskich wymiataczy z nastoletnią praktyką..

A na razie, jakbym miał kupić nową poziomkę.. to raczej byłaby to Nazca Pioneer. Z tym osprzętem full wypas za 6k9zł (z bagażnikami, full amortyzacja, USS, regulacją na bomie, oświetleniem..). A przecież na markt plaatsach można wybrać takie za 50% ceny..

A czy tak wygląda fotelik ze "sklepiku", czy to jest ich własna produkcja?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Polski producent poziomek
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2010, 07:00:05 pm »
No niezle, niezle .. ale to mocowanie fotelika ? wtf ?
Też się zgadzam co do blaszki trzymajacej rolki, to wyglada bardzo slabe,
i jest to nawet potencjalny punkt pekania ramy, albo tylko tej blaszki.
Tylne mocowanie fotelika wyglada calkiem ok, i pewnie mozna zamocowac bagaznik na tych srednich srubach,
ale nie kazdy bagaznik tam bedzie fajnie pasowal, zwlaszcza ze trzeba dolna czesc mocowac na to same miejsce gdzie suport fotelika.

Mocowanie bidonu ? No gdzie ? Na roweru tego typa nie ma zabadzo miejsca na bidon.
Jedyne miejsce jest po lewej stronie spod siedziska.
Ale lepiej na sam fotelik przykrecic.

Pedaly(piety)/kolo ? Korba jest bezsensownie zablisko kola. Lepiej  byloby jak by byla dalej.
W ogole caly rower jesty dosyc dziwny, i ja bym powiedzial ze go projetktowal ktos kto nie ma duzo doswiadczenia z takimi rowerami.
Albo ma i jest mu tak calkiem fajnie, ale nie musza sie wszyscy z tym zgodzic ;)
Fotel jest bezsensownie wysoko,daleko od rury glownej, a korba nisko, i blisko kola przedniego.

Podana waga jest dosyc ciekawa, ale cos mi tu nie pasuje.
Rama musi byc baaardzo (za)lekka.A co limit wagi od 85kg potwierdza.
85kg jest ok na "SL" wersje sportowego roweru,ale nawet rowerzysta o sredniej wadze moze o bagazu i turystyce zapomniec ;)
Wiec mamy tu rowerek ktory wyglada na rower do turystyki, ale tyle nie wytrzyma.
Male przednie kolo jest dobre na niske osoby, bo daje nizszy fotelik i wiecej przestrzeni miedzi kolem a korba,
a jednak tutaj mamy fotelik ktory jest wysoki nawet na dual 26" standardy,
wiec osoby ponizej 170 moga spokojnie zapomniec o tym rowerku bo ziemie nie dosiegna,
a duzej przestrzeni miedzy korba a kolem nie ma.
Rower o sportowej wadze i limitu wagi, a to zaden sportowiec z taka pozycja kierowcy.
Wiec co, mamy tu lekki rowerek na rekreacje, ale tylko dla osob wyzszych niz 170cm a z mala waga.
Boje sie ze takich kupcow jest niewiele.
Cena nie jest az taka straszna, ale raczej jest to cena tanszego roweru na zachodnia europe,
i za taka sama kase mamy Raptobike i Performer/TW Bents - ostra konkurencja.

Ale dobra, w kazdym razie nie jest to rower ktory zle przedstawi rowery poziome,
wiec dobrze ze jest jeszcze jedna marka rowerow na rynku.
Jak by jeszcze byl choc o 1000Zl tanszy .. albo 2000 ;)

Pozdro :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------