ostatnio analizowałem napęd hydrauliczny do trójkołowca, miałby ciekawe cechy:
zalety
-możliwość napędu na trzy koła
-działanie jak z mechanizmem różnicowym na trzy koła!
-możliwość płynnej zmiany prędkości
-można zastosować mechanizmy korbowe (pompy obrotowe) lub też posuwisto-zwrotne (pompy tłokowe)
-możliwość zrobienia biegu wstecznego
-akumulator hydrauliczny (gromadzenie energii) np. doładowanie na postoju
-wykorzystanie energii hamowania
-możliwość użycia hydromotorów jako piast jednostronnych (koła przymocowane bezpośrednio do silnika hydraulicznego)
-możliwość pracy w bardzo trudnych warunkach (duże obiążenia, brud, błoto)
-duża trwałość
niestety jest też druga strona medalu
wady
-duży ciężar instalacji
-większe opory (jak dobrze przeczytałem dane jednego z producentów to sprawność takich silników wynosi w granicach 82-95% więc trochę się jednak traci + przewody

)
-względna trudność w zdobyciu części (wiem że można wszystko kupić ale z tym też bywa problem bo nie zawsze jest to co się chce)
-duży koszt pomp ,silników i innych elementów nawet używanych (zastanawiałem się nad możliwością użycia pomp z inatalacji samochodowych są tam takie małe pompy np. przy wspomaganiu ale trzeba by troche je dobrać)
-praca z dużym cisnieniem (mozliwość awarii chociaż awarie zdarzają się wszędzie)
Znalazłem nawet na youtube filmiki z czymś podobnym jak ktoś chce obejrzeć niech szuka pod hasłami: hydracycle, hydraulic bike
co o tym myślicie

wszelkie uwagi mile widziane (piszcie zalety i wady które waszym zdaniem ma taki napęd). może jak będę miał możlioć skompletowania pomp (bo kupno jest drooogaśne

) to pomyślę jeszcze nad tym

pozdro byle poziomo
