Autor Wątek: Mój najnowszy :)  (Przeczytany 13974 razy)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Mój najnowszy :)
« dnia: Września 17, 2010, 01:53:00 pm »
Witam :)


Oto mój najnowszy rower własnej produkcji.
Rura główna ST52-BK 45x1mm, mostek i widelec alu, fotelik "szklany" ze sklepiku. Koła 26"(571) na szytkę.
"Maiden voyage" miał na zlocie w Czechach :)
Fajnie się jeździ, wszystko działa jaka powinno, jest bardzo wygodny i dobrze tłumi drgania,
a kolega ze zdjęć mówi że się bardzo lekko prowadzi (nie ma koleś dużego doświadczenia bo jeździ na trajce szczególnie)
Tylko teraz rozebrać i wysłać na malowanie proszkowe ;)
Waga kompletnego roweru 13,1 kg (metoda z wagą łazienkową)








Pozdrawiam :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

wrmichal

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 373
  • Turek Wielkopolska
    • http://picasaweb.google.com/wrmichal
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #1 dnia: Września 17, 2010, 02:37:49 pm »
Super sprzęcik też miałem ochotę na SWB ale zniechęciły mnie te prowadnice pod łańcuch.Ciekawi mnie to jak jest z przerzucaniem przerzutek i jak działają wtedy te kółeczka prowadzące łańcuch?Może ktoś mnie oświeci?
Ebenen ist eine Maschine.
Michał

kapitanwasyl

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #2 dnia: Września 17, 2010, 03:15:04 pm »
zawadzasz piętami na skręcie !!?
I tak w koło  Macieju ...

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #3 dnia: Września 17, 2010, 03:57:09 pm »
zawadzasz piętami na skręcie !!?

Jeżeli chcę, to moge tego zrobyć ;)
Ale przestrzeni jest tyle że to tego nie dochodzi nawet przy zawracaniu.
Prędzej koniec kierownicy(nie jest mega szeroka) uderza w uda niż pięty w koło.
Z mojego doświadczenia powiem że naprawdę przeszkadza tylko kontakt między korbami i kołem,
i kontakt koła z łańcuchem(lowracer)

Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #4 dnia: Września 17, 2010, 04:06:32 pm »
Super sprzęcik też miałem ochotę na SWB ale zniechęciły mnie te prowadnice pod łańcuch.Ciekawi mnie to jak jest z przerzucaniem przerzutek i jak działają wtedy te kółeczka prowadzące łańcuch?Może ktoś mnie oświeci?

Nie ma się czego bać :) Przerzuca bez problemów.
Zdecydowanie lepiej niż pionowy (bo większa długość od kółeczka do kasety, niż od korb i kasety)
a również lepiej od łańcucha bez kółeczek i rur prowadzących.
Kółeczka są dwa, i mogą być nawet połączone, bo się kręcą zawsze w tym samym kierunku.
Linia łańcucha jest bardzo dobra, choć ludzie się zawsze pytają czy jedna strona haczy o drugą stronę łańcucha, bo myślą że jak jest "skrzyżowany" że to problem jakiś. 

Moim zdaniem over/under jest najlepszym rozwiązaniem dla prowadzenia łańcucha,
bo jest bardzo cicho, nie trzeba hałasujących rur prowadzących, smarowanie łańcucha jest proste,
bez męki się montuje/demontuje, itp.

Pozdrawiam :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #5 dnia: Września 17, 2010, 07:54:48 pm »
Jak zwykle świetna robota :)
Widzę inspirację :)

Im więcej jeżdżę i kombinuję tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu że tego typu rama poziomki jest najbardziej uniwersalna i wszechstronna:
Lekka ( bo nie ma co w niej ważyć), świetnie prowadzenie łańcucha, dobra widoczność przez szyby w ruchu miejskim itp. 
Mając tarcze lub dodatkowe piwoty w ramie można prawie dowolnie zmieniać koła ( 20x20, 20x26, 26x26 lub nawet 29x29, ograniczeniem jest tylko ilość miejsca w tylnym widelcu  ) i co za tym idzie dostosować rower pod siebie i swoje wymagania.

staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #6 dnia: Września 21, 2010, 11:31:34 am »
Też przymierzam się do takiego high-racera. Uprzedziłeś mnie niemiłosiernie:) Ja zacząłem trochę nietypowo od lekkiej kiery i mostka tak żeby całość wyszła z 600 -700 gr. Rama ma wyjść trochę ponad 2kg, z włoskich rur, ale nie wiem, czy Oria, czy inne.  Rozumiem, że rozstaw kół masz 120 cm, wysokość supportu ok 80 cm a siodełka 60 cm? Kąt główki to 70 stopni. Jeśli możesz zdradzić ile wychodzi u Ciebie odległość mocowania fotelika i główki ramy od tylnej osi? Ja mam trochę problem z wymiarowaniem, bo zawsze trzeba wziąć poprawkę tych kilku centymetrów na offset tylniego i przedniego koła. A muszę wszystkie wymiary dokładnie przekazać wykonawcy.   

F.O.R.E.S.T

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #7 dnia: Września 23, 2010, 05:32:56 pm »
Też przymierzam się do takiego high-racera. Uprzedziłeś mnie niemiłosiernie:) Ja zacząłem trochę nietypowo od lekkiej kiery i mostka tak żeby całość wyszła z 600 -700 gr. Rama ma wyjść trochę ponad 2kg, z włoskich rur, ale nie wiem, czy Oria, czy inne.  

 :o, a skąd masz dostęp do takich fajnych rurek?

staskiewicz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #8 dnia: Września 24, 2010, 03:42:40 pm »
Jak wszystko się uda to puszczę parę z gęby. Nie jest to tania sprawa ale chyba konkurencyjna do rodzimych "wynalazków".

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #9 dnia: Września 24, 2010, 03:44:50 pm »
Jacek Orłowski robi ramy z porządnych rurek. Może u niego można zamówić rury Deddaciai, Columbus, Reynolds, itp.??

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #10 dnia: Września 24, 2010, 05:04:09 pm »
nie wiem jak on to zamierza zrobić ale standardowe dłg. rurek w katalogach to 67 cm (największa jaką znalazłem katalog Columbus) jakby mieli o dłg przynajmniej 2 metry to by było fajnie .
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #11 dnia: Września 28, 2010, 08:53:27 pm »
[...] mój najnowszy rower własnej produkcji. Rura główna ST52-BK 45x1mm [...]


Trajkocyklista! Czy Twoja stalowa rama po spawaniu była odprężana, wyżarzana, normalizowana (niewłaściwe skreślić/ dopisać właściwe)??

luki.l

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #12 dnia: Września 28, 2010, 10:41:27 pm »
Lekki. Fajnie wyszedł. Jak tak się naoglądam to żałuje, że w swoim SWB główną ramę zrobiłem z profilu 40x60mm. Mógłbyś zrobić zdjęcie prowadzenia linek koło kierownicy?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #13 dnia: Września 29, 2010, 12:52:29 pm »
[...] mój najnowszy rower własnej produkcji. Rura główna ST52-BK 45x1mm [...]


Trajkocyklista! Czy Twoja stalowa rama po spawaniu była odprężana, wyżarzana, normalizowana (niewłaściwe skreślić/ dopisać właściwe)??

Nie. Stal ST52 z "koncowka" BK jest już utwardzona (dlatego ja nie można wyginać, bo pęka)
i po spawaniu nie trzeba nic robić takiego jak obrabianie termiczne.
Stientrikes robi z tych rur trajki juz 10 lat, i nie pekają, więc im wierze że nie trzeba  ;)

ST52 jest dostepny w różnych "wersjach" między innym ST52-N (normalizowana) i ta sie da wygynać,
ale po spawaniu jest obiazkowe wyżarowanie by utwardzić materiał.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Mój najnowszy :)
« Odpowiedź #14 dnia: Września 29, 2010, 01:02:27 pm »
Lekki. Fajnie wyszedł. Jak tak się naoglądam to żałuje, że w swoim SWB główną ramę zrobiłem z profilu 40x60mm. Mógłbyś zrobić zdjęcie prowadzenia linek koło kierownicy?

Nie mam teraz aparat ze sobą (w pracy[rower jest]) ale może tu widać coś ?



W każdym razie po malowaniu cała kierownica zostanie owynięta taśmą (handlabar tape, taka jak na kolarzówkach) i ukryje wszystkie pancerze.


 
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------