Autor Wątek: Problem z rozebraniem wahacza - Grand G200.  (Przeczytany 10368 razy)

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Problem z rozebraniem wahacza - Grand G200.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 05, 2012, 01:54:38 pm »
Witam
Chciałbym odkręcić wahacz. Mam akurat dwie ramy (24" i 26").
Odkręciłem małą śrubkę imbusową, ale teraz widzę, że potrzba większego klucza imbusowego. Ja posiadam największy 8, a to jest 9-10 (albo i większa). Chodzi mi właśnie o wielkość tego klucza, bo muszę go kupić. Czy później łatwo to wyjąć czy będzie problem?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Problem z rozebraniem wahacza - Grand G200.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 05, 2012, 02:16:31 pm »
Ja posiadam największy 8, a to jest 9-10 (albo i większa). Chodzi mi właśnie o wielkość tego klucza, bo muszę go kupić.
Kup zestaw imbusów topexa (g..niana firma ale imbusy im się udały) zawierający komplet kluczy od 1 do 10 i masz "warsztatowe potrzeby imbusowe" załatwione. Wydatek z tego co pamiętam w okolicach 20-30 zł. Mój komplecik ma z 4 lata i mimo częstego używania jeszcze się trzyma.

Czy później łatwo to wyjąć czy będzie problem?
Jeśli tylko śruba nie jest zapieczona to powinno wyjść bez problemu, w większości przypadków ta śruba robi za trzpień/ oś wahacza i pracuje w dwóch plastikowych miskach wsadzonych na wcisk.

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: Problem z rozebraniem wahacza - Grand G200.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 05, 2012, 04:24:46 pm »
Ok. Czyli to 9 albo 10. Postaram się kupić na sztuki, bo 1-8 mam czasem po 2 sztuki, więc aż w nadmiarze. Jak bedzie stawiać opór to potraktuje wd40, może pójdzie ;). Dzięki za pomoc.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Problem z rozebraniem wahacza - Grand G200.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 05, 2012, 08:04:31 pm »
Pamiętaj, że niskobudżetowe klucze się szybko zużywają a 2 sztuki luzem mogą kosztować tyle samo co cały komplet :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800