Autor Wątek: Witam!  (Przeczytany 10287 razy)

kacperpl1

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Witam!
« dnia: Sierpień 21, 2010, 09:00:24 pm »
Witam, jestem z Nowego Sącza i (jak narazie) hobbistycznie zajmuje się projektem czterokołowego roweru poziomego dla dwóch osób. Mam dobre zaplecze i jeżeli będzie zainteresowanie to jest szansa, że moja firma zacznie produkcję takowego sprzętu. Konto założyłem właśnie po to, żeby dowiedzieć się jakie są Wasze wymagania wobec tego typu roweru. Postaram się w najbliższym czasie założyć temat z listą interesujących mnie zagadnień związanych z konstrukcją. W tym temacie, mam nadzieję, znajdą się posty fanów poziomej jazdy z okolic Nowego Sącza :D

cruzbike

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Solec Wielkopolski
Odp: Witam!
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2010, 09:22:49 pm »
Serdecznie witamy kolejnego kolegę  :D, życzę udanego projektu i szerokiej drogi  ;)
GG: 13949582

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Witam!
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2010, 10:04:00 am »
[...] hobbistycznie zajmuje się projektem czterokołowego roweru poziomego dla dwóch osób. [...] jest szansa, że moja firma zacznie produkcję takowego sprzętu. Konto założyłem właśnie po to, żeby dowiedzieć się jakie są Wasze wymagania wobec tego typu roweru.

Mógłbyś doprecyzować:
 - jesteś zainteresowany produkcją czterokołowego roweru poziomego dla dwóch osób
czy też:
- jesteś zainteresowany produkcją roweru poziomego (niekoniecznie czterokołowego, niekoniecznie dla dwóch osób)
a może:
- jedno i drugie?

Moim zdaniem dla "poziomkówców" rower ma być przede wszystkim szybki. Dla "Kowalskiego" rower musi być przekonywujący (kompaktowy - ludzie mieszkający w blokach nie mogą sobie pozwolić żeby rower był za długi, a jeśli już długi to tylko składany, stabilny i żeby dobrze się prowadził).

kacperpl1

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam!
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2010, 05:32:30 pm »
Mógłbyś doprecyzować:
 - jesteś zainteresowany produkcją czterokołowego roweru poziomego dla dwóch osób
czy też:
- jesteś zainteresowany produkcją roweru poziomego (niekoniecznie czterokołowego, niekoniecznie dla dwóch osób)
a może:
- jedno i drugie?
Jedno i drugie - dokładniej chodzi o szosową czterokołówkę przystosowaną do długich wypraw dla dwóch osób. Chodzi o układ dwóch osób siedzacych obok siebie, bardzo blisko tylnej osi, z połączonymi pedałami w jeden korbowód. Swoją drogą trafna uwaga dotycząca wymiarów, ponieważ nie brałem do tej pory pod uwagę przechowywania roweru. W każdym razie to, że będzie to rower dwuosobowy nie znaczy, że będzie bardzo długi lub bardzo szeroki. Narazie zastanawiam się nad tym, jaki kształ powinna przyjąć rama żeby spełnić wszystkie założenia projektu. Postaram się zebrać wszystkie moje pytania do kupy i założyć temat w którym będe też zamieszczał schematy i renderki dotyczące projektu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2010, 05:34:10 pm wysłana przez kacperpl1 »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Witam!
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2010, 06:23:59 pm »
Mógłbyś doprecyzować:
 - jesteś zainteresowany produkcją czterokołowego roweru poziomego dla dwóch osób
czy też:
- jesteś zainteresowany produkcją roweru poziomego (niekoniecznie czterokołowego, niekoniecznie dla dwóch osób)
a może:
- jedno i drugie?
Jedno i drugie - dokładniej chodzi o szosową czterokołówkę przystosowaną do długich wypraw dla dwóch osób. Chodzi o układ dwóch osób siedzacych obok siebie, bardzo blisko tylnej osi, z połączonymi pedałami w jeden korbowód. Swoją drogą trafna uwaga dotycząca wymiarów, ponieważ nie brałem do tej pory pod uwagę przechowywania roweru. W każdym razie to, że będzie to rower dwuosobowy nie znaczy, że będzie bardzo długi lub bardzo szeroki. Narazie zastanawiam się nad tym, jaki kształ powinna przyjąć rama żeby spełnić wszystkie założenia projektu. Postaram się zebrać wszystkie moje pytania do kupy i założyć temat w którym będe też zamieszczał schematy i renderki dotyczące projektu.

Ja mam w głowie ("własny" - tworzony "od podstaw") projekt jednoosobowego roweru poziomego. Jeszcze w powijakach - nie mam dokładnie rozrysowanych cięgien sterujących. W okolicy tylnego skrętnego wahacza najchętniej użyłbym przegubu homokinetycznego (albo podwójnego Cardana) żeby łańcuch nie musiał się wyginać (byłyby wtedy dwa łańcuchy). Skrętne wszystkie koła, bo rower musi być zwrotny, trójkołowiec żeby był stabilny. Mam już trójkołowca - co prawda w innym typie i "to jest to". Na światłach czy "pit-stopach" elegancko czekam nawet nie "wysuwając podwozia", wolne manewry na trójkołowcu są też dużo łatwiejsze niż na rowerze który ma dwa kółka. Tylko bestia musi być zwrotna i stabilna.

Trzymam kciuki za Twój projekt. Poniżej moje szkice:


hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2162
  • Zduńska Wola
Odp: Witam!
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 22, 2010, 06:42:28 pm »
Dwie osoby obok siebie z połączonymi pedałami w jeden korbowód. Osoby oczywiście jednakowego wzrostu, czy dwa regulowane fotele?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


kacperpl1

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam!
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 22, 2010, 07:06:49 pm »
Dwie osoby obok siebie z połączonymi pedałami w jeden korbowód. Osoby oczywiście jednakowego wzrostu, czy dwa regulowane fotele?
Dwa regulowane fotele z możliwością rozłożenia oparcia do pozycji leżącej.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Witam!
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2010, 07:37:46 pm »
Dwie osoby obok siebie z połączonymi pedałami w jeden korbowód. Osoby oczywiście jednakowego wzrostu, czy dwa regulowane fotele?
fotele z możliwością rozłożenia oparcia do pozycji leżącej.

po co ?

Rumcajs

  • Gość
Odp: Witam!
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2010, 07:43:31 pm »
Po co? - chmm... Przychodzi mi do głowy tylko jedna odpowiedź, ale nie wiem ile dzieci czyta te posty - więc nic nie napiszę ;) ...

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Witam!
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 22, 2010, 07:48:14 pm »
Po co? - chmm... Przychodzi mi do głowy tylko jedna odpowiedź, ale nie wiem ile dzieci czyta te posty - więc nic nie napiszę ;) ...

po ch... ? ;)

Rumcajs

  • Gość
Odp: Witam!
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2010, 08:04:57 pm »
Po pi.. ::)

kacperpl1

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Witam!
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 22, 2010, 08:12:01 pm »
po ch... ? ;)
Jako, że rower ma służyć do dłuższych wycieczek, niekoniecznie jednodniowych to może się przydać możliwość przespania się w nim - nie zawsze mamy możliwość rozłożenia namiotu w odpowiednim miejscu, natomiast taka konstrukcja dałaby komfort nie rozkładania namiotu w błocie a poza tym takie rozkładane siedzenie może się przydać jeżeli chcemy coś przewieść coś dużego, co nie bardzo skłonne jest do siedzenia :D

Jak możecie to piszcie w tym temacie http://forum.poziome.pl/index.php?topic=809.0
Tutaj miało być powitanie :P
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2010, 08:19:59 pm wysłana przez kacperpl1 »

Rumcajs

  • Gość
Odp: Witam!
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 22, 2010, 08:30:45 pm »


A tak na poważnie - żeby się wygodnie jechało fotelik musiałby być wyprofilowany, ponadto - jakoś nie wyobrażam sobie spania na nawet rozłożonym do płaskiego foteliku.. (jakieś parę centymetrów za krótki :(). Jeśli już - pomyśl nad zaadoptowaniem powyżej zamieszczonej koncepcji. Może za fotelikami składana "w harmonijkę" podłoga namiotu, która w stanie złożonym służyła by za podłogę ładunkową? Albo - zamiast typowego namiotu użyć 3-4 pałąków rozkładanych na proponowanej podłodze, a krytych coś a'la namiot NS (stelaż tego namiotu często wykorzystywany jest jako stelaż pod folie)??

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4077
Odp: Witam!
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2010, 10:56:22 pm »
Jako, że rower ma służyć do dłuższych wycieczek, niekoniecznie jednodniowych to może się przydać możliwość przespania się w nim - nie zawsze mamy możliwość rozłożenia namiotu w odpowiednim miejscu, natomiast taka konstrukcja dałaby komfort nie rozkładania namiotu w błocie a poza tym takie rozkładane siedzenie może się przydać jeżeli chcemy coś przewieść coś dużego, co nie bardzo skłonne jest do siedzenia :D

Miałem swego czasu podobny pomysł, rower w układzie delta z napędem na przednie koło. A z tyłu między osiami rozkładane łóżko polowe na którym po złożeniu można by przewozić bagaż. Do tego szkielet roweru można by wykorzystać jako elementy do rozstawienia namiotu / tarpa.  Pomysł odrzuciłem jako zbyt przekombinowany ale z drugiej strony... ;)

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Witam!
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2010, 08:17:13 am »
Cześć:)