Autor Wątek: wątek propagandowy MD -> było (czas na Hracera)  (Przeczytany 60438 razy)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
wątek propagandowy MD -> było (czas na Hracera)
« dnia: Sierpnia 17, 2010, 10:18:24 pm »
No ok, juz zakumalem o co chodzi w tej zabawie, jezdzi sie fajnie, buduje tez, na LWB zrobilem jakies 500 km, nie do konca jestem zadowolony z tego roweru, ale truno jest trafic za pierwszym razem, oczywiscie bede prowadzil dalsze modyfikacje, ale w "miedzyczasie" bede dubal nowego pozioma,
padło na klona Optimy Cougar


geometrie juz mam złapaną, jedyne co mi sie nie podoba to den dugi łańcuch, tym razem zamierzam zrobić to tak



de facto dwa łancuchy
 
z przodu tylko zebatka 36 lub 22
natomiast pod siedzeniem support z 3 blatami bez korb (22 lub 36)  - 52 do tego pod siedzeniem przednia przerzutka dwustopniowa pracująca na blacie i srodkowej zebatce, najmniejsza zebatka bedzie zajeta przyjmowaniem napedu z przedniego supportu. Z tylu kaseta z 9cioma zebatkami, 

a dlaczego, bo tak mi sie wydaje dosyc ok, moze uda mi sie poprowadzic lancuch bez dodatkowego kolka ktore narysowalem na zdjeciu ,
zobaczymy, w piatek bede mial w rekach rame full suspension, w weekend zaczynam, tym razem bez pospiechu bo jestem juz spoziomowany, wiec mam na czym sie poruszac :)
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2010, 06:16:37 am wysłana przez gemsi »

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:13:01 pm »
Przy reanimacji napędu w moim LWB - mam również 2 łańcuchy - po prawej i lewej stronie ramy Szwagier próbował/zastanawiał się jak zrobić napęd 2 łańcuchami w sposób podobny do Twojej propozycji. Zbiłem go pytaniem o to czy łańcuch będzie szedł wtedy blisko ramy  - żeby się nie brudzić podczas jazdy. Zwróć na to uwagę ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:17:57 pm »
Przy reanimacji napędu w moim LWB - mam również 2 łańcuchy - po prawej i lewej stronie ramy Szwagier próbował/zastanawiał się jak zrobić napęd 2 łańcuchami w sposób podobny do Twojej propozycji. Zbiłem go pytaniem o to czy łańcuch będzie szedł wtedy blisko ramy  - żeby się nie brudzić podczas jazdy. Zwróć na to uwagę ;)


hm... w zasadzie to nie będzie szedł za bisko ramy, ale właśnie rozwiązałes mój problem z trzecim przełożeniem :) myśle że przednią korbę zrobie tak żeby blat byl z lewej strony, a pod siodłem założe na support dwa zestawy, z lewej strony jedną zębatkę, a z prawej normalny zestaw z trzema zębatkami :)
co do brudzenia się, to mam zamiar założyc osłone na łańcuch

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:28:27 pm »
ale problem z łańcuchem po co komplikować sobie życie stwarzać dodatkowe opory, i wozić kilogramy

http://www.loro.co.jp/rec-zox-26s.html

i po problemie wpisz sobie zox recumbent albo zrób przedninapedowca jak mój

http://www.youtube.com/user/70ismail#p/u/8/8XnvFhfvqmE

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:29:14 pm »
Osłona - najczęściej rurak od przewodu powietrznego z jakiegoś stara lub innego pojazdu ma to do siebie że terkota podczas jazdy - a to mnie irytuje. ;)
Podczas tworzenia zębatki pośredniej napotkasz problemy:
 - lewy blat będzie kręcił się "do tyłu" - pedały trzeba będzie wkleić
- nie zamontujesz przerzutek z przodu
- ciężko zamontować na standardowym rozwiązaniu małą zębatkę - czekają Cię zajęcia z tokarstwa/ślusarstwa
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 11:31:13 pm wysłana przez szydziu »
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:37:58 pm »
Oj tam. Drugi rower Gemsi robi - dla sąsiada.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:39:02 pm »
Osłona - najczęściej rurak od przewodu powietrznego z jakiegoś stara lub innego pojazdu ma to do siebie że terkota podczas jazdy - a to mnie irytuje. ;)

a skąd, osłonę wykonam z maty i zywicy, osłona mocowana do ramy, zadnych rurek


Podczas tworzenia zębatki pośredniej napotkasz problemy:
 - lewy blat będzie kręcił się "do tyłu" - pedały trzeba będzie wkleić
dlaczego ?  nie rozumiem twojeo rozumownia, kwadrat w blacie jest taki sam jak kwadrat w prawym pedale, w zwiazku z tym mozna blat przykrecic do lewej strony supportu, a lewy pedal z prawej strony, nie widze problemu z mocowaniem i odkrecaniem , nic nie trzeba wklejac



- nie zamontujesz przerzutek z przodu

nie, zamontuje przednią przerzutke pod siedzeniem po prawiej stronie, na podsiodlowym supporcie bedzie z lewej strony jeden blat z prawej trzy blaty

- ciężko zamontować na standardowym rozwiązaniu małą zębatkę - czekają Cię zajęcia z tokarstwa/ślusarstwa

eee... tez nie rozumiem, bazuje na standardowych rozwiązaniach, nie przeiwduje koniecznosci dodatkowej obróbki, jesli tak bedzie wróce do kncepcji, że wszystko z prawej i tylko dwa przednie przełożenia
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 17, 2010, 11:43:36 pm wysłana przez gemsi »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:39:51 pm »
Oj tam. Drugi rower Gemsi robi - dla sąsiada.

dla kolegi z roboty :). tak, trzeci da siebie, zupełnie jak z domem :)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 17, 2010, 11:41:53 pm »
ale problem z łańcuchem po co komplikować sobie życie stwarzać dodatkowe opory, i wozić kilogramy
http://www.youtube.com/user/70ismail#p/u/8/8XnvFhfvqmE

nie zastanawiałem sie jeszcze nad przednim napedem, ale kto wie... może to słuszna sugestia, co daje przedni napęd ?

krótszy łańcuch ?
mniejszy ciężar ?
mniejsze straty ?

dlaczego jest tak rzadko stosowany ?

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 18, 2010, 01:59:50 am »
Gdy "odwrócisz korbę" i zamontujesz blat z lewej strony to ... odwrócisz też pedała. Bo nie wkręcisz lewego gwintu w prawy gwint. Korby mają niezamienne pedała. Lewy pedał ma lewy gwint, prawy pedał ma prawy gwint. Gdy "odwrócisz" korbę to owszem, nasuniesz ją na oś ... ale będziesz musiał zostawić pedała tak jak są i w tej "nowej pozycji" będą się same odkręcać, bo w trakcie pedałowania będą kręcić się w tą samą stronę co "odkręcający się gwint". Pewnie zamiast kleju do gwintów sprawdziłyby się jeszcze jakieś inne patenty - ale "odwracając korbę" trzeba o tym odkręcaniu się pedałów pamiętać (i jakoś temu zapobiec).

Ale co tam - znalazłem takie rozwiązanie:



Nie ma się co sugerować paskiem zębatym (choć osobiście podoba mi się - mniej łańcucha do smarowania). Dosyć proste. Nie będzie odkręcających się samoistnie pedałów w takim rozwiązaniu.

A z innej beczki: po co napęd na przednie koło? Małe straty energii, mniej babrania się, prościej.

Coś nim jest. Wymaga jednak dopracowania głównie ze względu na ograniczony skręt koła, bo łańcuch nie może się wygiąć zbyt dużo i masz przez to gorszą manewrowość. Nie wiem jak to jest z ZOX'em i jego manewrowością, ale miałem przyjemność przetestować jeden tego typu rower i akurat potwierdzam że kąt skrętu był mały (jeździłem też Raptobike z przednim napędem ale go nawet nie liczę, bo to był "krowiasty" Low-Racer). A jak wygląda maksymalne wygięcie i maksymalny skręt gdy łańcuch się wygina:



Hmmmm - powoli dostrzegam że mam obsesję nu punkcie rowerów w których skręcają wszystkie koła i to chyba byłoby rozwiązanie na ten wyginający się łańcuch... Np. dwukołowiec z przednim napędem i skręcającymi wszystkimi kołami...

A wracając do "gotowych modeli". Można to ograniczenie z wyginającym się łańcuchem "ominąć" wprowadzając nogi skrętne wraz z kołem (ale wtedy gorzej ze stabilnością przy małej prędkości - bo każde depnięcie powoduje wtedy skręt koła, wtedy wystarczy zamontować jakieś ekspandory do kierownicy żeby ją trzymały prosto). Tak ma Flevo-Racer, czy inne rowery MBB (rowery z ruchomym suportem). Te rowery gdzie skręcają nogi najlepiej robi Cruzbike (z freeridową kierownicą wygląda na łatwy rower: http://www.youtube.com/watch?v=kBYUAV9QEws )

Jak jest ślisko pod górkę (nawet po deszczu w lecie) to przy ruszaniu z miejsca pod górkę z napędem na przednie kółko Ci zabuksuje (ale jak tylko ruszy się z miejsca to już jest OK).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 18, 2010, 09:54:22 am wysłana przez Maciej Długosz »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 18, 2010, 07:29:24 am »
Gdy "odwrócisz korbę" i zamontujesz blat z lewej strony to ... odwrócisz też pedała.
najwyrazniej juz wczoraj zatracilem czujnosc, tak, racja, ae nie widze z tym problemu, wklejac nie bede bo nie podoba mi sie takie rozwiazanie, ale sa dwa inne rozwiazania, albo blokada przeciw wykrecaniu, abo po prostu skrocenie korb i zrobienie nowych otworow z poprawnym gwintem.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 18, 2010, 07:59:01 am »
[quote author=gemsi link=topic=794.msg8397#msg8397 date=1282084913
nie zastanawiałem sie jeszcze nad przednim napedem, ale kto wie... może to słuszna sugestia, co daje przedni napęd ?

krótszy łańcuch ?
mniejszy ciężar ?
mniejsze straty ?

dlaczego jest tak rzadko stosowany ?

[/quote]

Krótszy lańcuch=mniejsza waga. Też mniej do smarowania/czyszczenia ;)
Straty ? Nikt tka naprawde nie wie. Ale ja w moim poczułem że jakby mniejsze byłe.Ale dużo zależy od jakości rolki.

Dlaczego jest rzadko stosowany ? Ciężko powiedzieć.
Na pierwsyzm miejscu ludzie nie lubią dziwnych rozwiązań.
Drugie, są pewne problemy. Komóś przeskadzaja, a komuś nie.
Konkretnie mieć rolkę i łańcuch między nogami a ramą.
W przypadku tej ramy i pozycji, tego Ci naprawde odradzam,
bo będziesz miał rolkę właśnie w najgorszym miejscu, i będziesz chaczył o nią udem,
tak samo jak ja na moim 26" fwd midraceru.
Na lowraceru było lepiej, bo rolka była powyżej nóg.
Moga też być problemy z trakcją w pewnych sytuacjach, szczególnie na śliskiej drodze.

Middrive ? Helooou ??? Czemu ??!
Będziesz miał tak sami długi łańcuch, dodajesz sobie komplikacje,
ciężar, i brzydzisz taki piękny rower.
Bez sensu.
TO jest akurat żadko spotykane rozwiązanie!
Czmu kombinowac i wymyślać koło od nowa ? Jak jest już coś co działa, i trzeba tylko skopiować.
Więm że używając całego tylnego widelca z górala prosto kusi na middrive,
ale robić go nie ma żadnego sensu w twoim przypadku.
Chcesz szibki i wydajni rower - a to się w żaden sposób nie zgadza z middrive-em.
Jest dodatkowy ciężar i straty - po co Ci to ?
A nię mówiąc o pracy łańcucha pod kątem cały czas (na takim krótkim odcinku jaki jest w pionowych)
więc znowu straty, i krótka żywotność łańcucha ...

Skopiuj i będzęsz miał świetny rower.


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 18, 2010, 08:52:40 am »
Więm że używając całego tylnego widelca z górala prosto kusi na middrive,

no właśnie , kusi, kusi ...

Skopiuj i będziesz miał świetny rower.

mądrego to i dobrze posłuchac :)
chyba tak właśnie się skończy

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 18, 2010, 09:39:06 am »
middrive'y standardowo montowane są do tandemów :)

Podobny patent (przód i tył połaczone na małej zębatce, z tyłu dwie duże do przeniesienia na piastę), i nie zauważyłem, że jest to niewydajne, ba sprawdzało się znacznie lepiej niż "standardowe odwrotne" rozmieszczanie i dublowanie patelni (tylko "przedni" łańcuch był koszmarnie drogi: od szosowej 10s, inaczej czasami łańcuchy ocierały o siebie, ale pewnie wystarczyłoby "przesunąć" support)

Aktualnie walczę z "uwolnieniem" korb (wolnobiegi na osi supportu), dla middrive'a to wydaje się dobry pomysł: najzwyklejszy nakręcany jednorzędowy "trybik" (bo do tandemu szukam wykonawcy podwójnego wolnobiegu z drugą duuuużą tarczą)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: czas na Hracera
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 18, 2010, 06:17:43 pm »
 zobacz rowerki tego typu co mój  żadnych większych strat niż w tradycyjnym najlepsza zwrotność a po praktyce jazda  bez trzymania kierownicy

http://www.youtube.com/watch?v=nqINUytjiKo

http://www.youtube.com/watch?v=OkpPYCCJHck

http://www.youtube.com/watch?v=l2sDre3DYkk

http://www.youtube.com/watch?v=FG5okNSvpTY

 i moim zdaniem najpiękniejszy oczywiście po moim :) http://www.youtube.com/watch?v=LSHWq7JP2s4