Autor Wątek: Geometria a predkosc  (Przeczytany 24182 razy)

Rumcajs

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 13, 2010, 09:25:28 am »
 :)

storm

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 13, 2010, 12:01:25 pm »
Patrząc z boku na tę ramę... Faktycznie baaaardzo długa, faktycznie można by skrócić... Ale czy nie przeszzkadza Ci bliskość koła przedniego przy korbie? Nie zahaczasz nogami przy skręcaniu o koło? Może warto by tę nadmiar długości ramy przesunąć pomiędzy koło a support? [albo całkiem przerobić na SWB ;-) ]
I podaj dane dotyczące swoich prędkości jakie uzyskałeś poprzednio a teraz... chociaż po 6 dniach na poziomie nie spodziewałbym się cudów, tempo tworzenia się mięśni to i kilka miesięcy aby osiągnąć odpowiedni "pułap możliwości"... Ale widzę, że i tak masz zaparcie :D

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 13, 2010, 12:04:26 pm »
Patrząc z boku na tę ramę... Faktycznie baaaardzo długa, faktycznie można by skrócić... Ale czy nie przeszzkadza Ci bliskość koła przedniego przy korbie? Nie zahaczasz nogami przy skręcaniu o koło? Może warto by tę nadmiar długości ramy przesunąć pomiędzy koło a support? [albo całkiem przerobić na SWB ;-) ]
I podaj dane dotyczące swoich prędkości jakie uzyskałeś poprzednio a teraz... chociaż po 6 dniach na poziomie nie spodziewałbym się cudów, tempo tworzenia się mięśni to i kilka miesięcy aby osiągnąć odpowiedni "pułap możliwości"... Ale widzę, że i tak masz zaparcie :D


akurat odleglosc korby od główki ramy jest ok, nic nie haczy, jesli chodzi o długość to rozstaw osi jest taki sam jak w LWB Yina, ja po prostu taki mały jestem :)
średnie zaczynąją sie od 22, z dzisiaj 26

storm

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 13, 2010, 04:21:56 pm »
Ile masz wzrostu? Bo ja 162 cm i czasami dociera do mnie, że SWB to jednak nie jest to ;-)
Średnia to jeszcze nie wszystko - dla mnie liczy się przelotowa - prędkość, którą mogę osiągnąć i utrzymać przez x-naście-dziesiąt kilometrów. Co mi po średniej z jazdy w szczycie, gdzie lecę między światłami te 35, po czym staję i czekam, albo przeciskam się w korku między blaszkami...
Nowe zdjęcia mojego rowerka:
http://storm00.cba.pl/jamnik2/
Położyłem troszkę fotelik do tyłu jeszcze, bo spadałem do przodu i miałem wrażenie zbyt dużej bliskości do korb. Wysokość siedziska 52cm, wysokość oparcia 92cm, długość bajka 190cm, rozstaw osi 114cm. Dorobiłem jeszcze "nóżkę" co przyda się przy parkowaniu, chociaż to taki "prototyp" aniżeli coś właściwszego.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 13, 2010, 06:58:09 pm »
Ile masz wzrostu? Bo ja 162 cm i czasami dociera do mnie, że SWB to jednak nie jest to ;-)
Średnia to jeszcze nie wszystko - dla mnie liczy się przelotowa - prędkość, którą mogę osiągnąć i utrzymać przez x-naście-dziesiąt kilometrów. Co mi po średniej z jazdy w szczycie, gdzie lecę między światłami te 35, po czym staję i czekam, albo przeciskam się w korku między blaszkami...

mam 169, generanie nie ineteresuja mnie osiągi w miescie, potrzebuje rower, ktory podobnie jak MTB pozwoli mi na utrzymanie na dlugich odcinkach predkosci sredniej w przedziale 30-35 km/h. Na razie zbieram wrazenie z jazdy, poprawiam co sie da poprawic. Jutro planuje zrobic dłuższą rundę, jak dojadę, zrobię małe podsumowanie i bedę sie zastanawiał co dalej ;)

Rumcajs

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 13, 2010, 07:14:45 pm »
Bądź świadom, że skracając ramę masz dwie możliwości:
- zachowasz geometrię,
- zmienisz geometrię.

O ile ustawienia fotelika i inne pozostaną bez zmian, o tyle musisz pilnować kąta pochylenia głównej belki ramy względem poziomu (co bezpośrednio przekłada się na kąt główki sterów, a to z kolei - na sterowność, do której już powoli się przyzwyczajasz).

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 13, 2010, 07:21:05 pm »
Bądź świadom, że skracając ramę masz dwie możliwości:
- zachowasz geometrię,
- zmienisz geometrię.

O ile ustawienia fotelika i inne pozostaną bez zmian, o tyle musisz pilnować kąta pochylenia głównej belki ramy względem poziomu (co bezpośrednio przekłada się na kąt główki sterów, a to z kolei - na sterowność, do której już powoli się przyzwyczajasz).

Tak, jestem tego swiadom, ze skraceniem poczekam jeszcze do czasu zmiany widelca na 20". to tez zmieni geometrię i tez jestem tego swiadom, jak nie sprobuje to sie nie dowiem :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:05:44 pm »
1 cwiczyc cwiczyc cwiczyc
Tak, po sobie widzę że z wyrabianiem poziomych mięśni nie ma reguły przekładającej się na kilometry - po prostu trzeba jeździć ( i nie unikać podjazdów :) ).
Przy czym na początku nie warto kręcić na max - i tak wyników raczej nie będzie a przyjemniej się kręci rekreacyjnie. Wyniki pojawiają się z czasem.

2 skrócic rame o 20 cm ( o tyle jest za dluga )
Na pewno nie zaszkodzi :) (Oczywiście dobrze zrobione)

3 zmienic opone z przodu z 2.0 na 1.5

Slicki + wysokie ciśnienie to jest to. Sam chętnie bym śmigał na oponkach 1 .0 ale stan dróg na to nie za bardzo pozwala.
4 wymienic koła na lepsze ( o mnijeszych oporach toczenia )

Jak najbardziej, do tego odchudzenie kół jest bardzo odczuwalne.
5 zabrac sie za budowane high/low racera

No ba przecież to 50% zabawy w poziomych ;). Widzę że w wcześniejszych postach było sporo dobrych rad, od siebie przypomnę - pamiętasz jak czułeś się różnicę mas miedzy moim lwb a swb? I w tym kierunku trzeba iść, bo to podjazdy dają najbardziej w zad na poziomych ;)


Nie zgadzam się natomiast ze stwierdzeniem, że te modele nie mają sportowego charakteru - nie wiem jak jest teraz, ale swojego czasu rekordy prędkości należały do rowerów opartych na klonach EasyRacera, a to przecież klasyk LWB!!
P.S 1
Na potwierdzenie:
http://www.treehugger.com/files/2006/07/recumbent_bicyc.php

Rekordy - ok, ale obudowany model, na płaskim bez ruchu ulicznego (światła itp). To stanowi diametralną różnicę między osiągami ''z toru'' a osiągami z ''ulicy''. Zawodowi kolarze też nie osiągali by tak wysokich średnich gdyby musieli ciągle stawać na światłach ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 10:11:35 pm wysłana przez Yin »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 13, 2010, 10:10:53 pm »
Dubel, proszę o skasowanie. (Btw przydała by się opcja kasowania swoich postów przez powiedzmy 5 -10 min. od publikacji, pozwalało by to na sprzątanie pod sobie zdublowanych postów.)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2010, 10:13:05 pm wysłana przez Yin »

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 14, 2010, 05:18:18 pm »
Po dzisiejszym dniu jeszcze bedę zastanawiał się czy skracać rame, mam tam cakiem fajną rzestrzen bagażową :)


Rumcajs

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 14, 2010, 08:36:14 pm »
Jeśli mogę - sądzę, że jednak skrócenie ramy ma sens. Niewątpliwie poprawi się zwrotność, a co do przestrzeni bagażowej - obciążając rower w taki sposób jak na fotce ciężar bagażu dodaje się do Twojego ciężaru, i obydwa razem powiększają siłę jaka działa na "dźwignię" w postaci części ramy między fotelikiem a osią tylnego koła. O ile rura ramy może to wytrzymać, o tyle tu masz węzeł w postaci dospawania tylnego trójkąta.. Klasyczne sakwy mają tę zaletę, że nie powiększają tej dźwigni, a ich ciężar jest bezpośrednio przenoszony na ośkę tylnego koła. W ostateczności zawsze masz alternatywę w postaci przyczepki :).
Pozdrawiam.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 14, 2010, 09:01:27 pm »
Jako "miłośnik" rowerów transportowych muszę protestować z wszelkimi spekulacjami mającymi zmniejszyć przestrzeń bagażową. Dorób podłogę do swojego bagażnika oraz uchwyty, dzięki którym można zaczepić gumy, sznurki.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Rumcajs

  • Gość
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 14, 2010, 09:09:07 pm »
 :-X

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 14, 2010, 10:08:38 pm »
Jeśli mogę - sądzę, że jednak skrócenie ramy ma sens. Niewątpliwie poprawi się zwrotność, a co do przestrzeni bagażowej - obciążając rower w taki sposób jak na fotce ciężar bagażu dodaje się do Twojego ciężaru, i obydwa razem powiększają siłę jaka działa na "dźwignię" w postaci części ramy między fotelikiem a osią tylnego koła. O ile rura ramy może to wytrzymać, o tyle tu masz węzeł w postaci dospawania tylnego trójkąta.. Klasyczne sakwy mają tę zaletę, że nie powiększają tej dźwigni, a ich ciężar jest bezpośrednio przenoszony na ośkę tylnego koła. W ostateczności zawsze masz alternatywę w postaci przyczepki :).
Pozdrawiam.
No cholera, no masz racje...

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Geometria a predkosc
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 14, 2010, 10:14:44 pm »
W ostateczności zawsze masz alternatywę w postaci przyczepki :).
Pozdrawiam.
Bez skrócenia będziesz musiał mieć pilota z przodu bo przekroczysz dopuszczalną długość ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8