Autor Wątek: Mile widziana pomoc w planach...  (Przeczytany 9896 razy)

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Mile widziana pomoc w planach...
« dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:44:04 pm »
Napisał: barba
2006-08-25 10:22:29
------------------
    Witam
Jestem z Wawy poziomami interesuje sie od roku narazie biernie ale zaczynam zbierać materiały...

W związku z tym mam prośbe: Czy ktoś experymentuje z taką konstrukcją:?? http://traylorfwd.home.mindspring.com/bike_plans.html
I czy ktoś zna lub ma jakieś plany (dokładniejsze niż rysunek poglądowy i zdjęcia)?? Można by w sumie zrobić przelew dla Autora tych planów ale troche się tego obawiam. A jak ktoś je ma to prosze o kontakt.


Prosze o kontakt na GG Mail lub na forum...

Z góry dzięki

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:44:58 pm »
Napisał: ~wentyl...
2006-08-29 20:11:07
------------------
    dość to załosne. Do czego Ci akurat taka koncepcja potrzebna ? Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie do czego ten rower ma służyć.Ten z planów jest dość nieudolną wprawką jak dla mnie.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:46:12 pm »
Napisał: barba
2006-08-30 10:01:38
----------------------
   Nieudolna tak...?? Nic tu (oczywiście sie nie znam) nie widze nie przemyślanego... Krótki łańcuch... Ja sobie widze koncepcje taką: Tylne koło na piaście od komarka zaplecione na obręcz 28" (piasta oczywiście po "tuningu" czyli oś hgs łożyska maszynowe- kulki chyba ale jeszcze sie zastanowie... no a piasta będzie leciutka (sie postaram o to: znajomy frezarz ). Przednie koło skrętne z pedałami dlaczego: jw. krótki łańcuch i możliwość prostego napędu na przednie koło. Widze tam piaste 7 biegów Nexus... może 8 zobacze ile kasy będzie... A samą rame hmm... tu jest problem z wymiarami... ale wyczytałem żę kąt jaki jest najlepszy dla mnie to 120* i że musi to być krótki rower jak na miasto...
A teraz dlaczego jeszcze taka konstrukcja:
Osobiście nie widziałem takiego bike-a na polskich stronach i sie chce przekonać czy jest to poprostu koncepcja nieudana a że lubie experymentować to sie pobawie...

Zapraszam do dyskusji- przyda mi się każda uwaga

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:47:02 pm »
Napisał: interpio
2006-08-30 21:52:05
--------------------
Mam podobne koło przednie koło napędowe ale w handbiku. W handbiku jak nazwa wskazuje napęd jest na ręce i w czasie skrętu - ręce z (pedałów) uchwytów nie spadają.
Stopy nie mają funkcji chwytnych i bez specjalnych pedałów i butów SPD, przy DUŻYM skręcie koła przedniego wydaje mi się, że mógłbyś mieć problem z utrzymaniem stóp na pedałach.

(2006-08-30 21:54:52) Wiadomość została zmodyfikowana
"Ruchem można zastapić każde lekarstwo ale wszystkie leki świata nie zastąpią ruchu"

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:48:28 pm »
Napisał: Kuba2
2006-09-02 22:07:14
-----------------
    Witam sam też się zastanawiam nad budową podobnego roweru. Od 8 lat jeżdżę SWB i jest parę rzeczy których mi SWB brakuje:
1) możliwość wspomagania "kontrowania kierownicy" rękoma podczas podjazdów i przyspieszania
2) Krótkiego efektywnego łańcucha efektu bujania na dziurach
3) Przeszkadza kolizja pięt z przednim kołem podczas skręcania.
4) rower mimo wszystko jest duższy niż tradycyjny i czasami ciężko go zmieścić w windzie albo piwnicy.
5) bardzo ciężko jeździ się po lesie.
Tych wad wg użytkowników rowerów ze skrętnym całym przodem nie ma rower o którym cała dyskusja. Ale jak to jest naprawdę najlepiej samemu sie przekonać. Wg mnie kluczowe jest dobranie geometrii ramy czyli kąta widelca przedniego i odległości sterów od krocza oraz wartości wyprzedzenia przedniego koła. Ważną uwagę wspomniał również mój przedmówca, ale o tym jak sie jeździ takim rowerem w zakrętach najlepiej się przekonać na zywo. Dobrym pomysłem jest użycie piasty wielobiegowej. Ze swojej strony mam nadzieję że ta konstrukcja pozwoli na łatwiejszą jazdę w terenie ze względu na bardziej pionowo postawione niż w SWB siedzenie. Przedni napęp i dwa duże koła prawdopodobnie pozwolą również łatwiej pokonywać piaszczyste odcinki leśnych dróg, co jeśli okaże sie prawdą uczyni z takiego roweru poziomego SWB maszynę uniwersalną, sprawną i szybką na szosie, oraz pozwalająca choc troche zjechać z asfaltu i korzystać z uroków jazdy po lesie.


Kuba

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:49:14 pm »
Napisał: barba
2006-09-03 15:25:19
-----------------------
   No i właśnie na geometrii i wymiarach się chyba troszke zatrzymam... Jest to najważniejsze a zarazem najtrudniejsze. Licze na pomoc forumowiczów bo jestem laikiem w tym temacie. Sugestie i wymiary- prosze o wskazówki.
Narazie zastanawiam sie czy mufy steru nie dać dłuższej niż standartowa w rowerze na poglądowym szkicu p. T.D.Traylor-a...
Czy tak można?? Bo ja sie obawiam że na takiej krótkiej przez dziury na drogach mogą powstawać za wielkie siły dzialające na łożysko górne w sterze... kurcze a może grubszą poprostu rurke i większe łożyska??
Sam nie wiem...

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:50:22 pm »
Napisał: ~wentyl..
2006-09-04 21:44:09
------------------
  Ja bym się nie obawiał o łożyska a raczej o samo połaczenie rury sterowej z poziomą.
To wg. tych planów wygląda bardzo mizernie.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:51:18 pm »
napisał: bzaborow
2006-09-05 11:36:59
--------------------
   witam

jakis czas temu troche się zastanawiałem nad konstrukcją ze skrętnym przednim kołem...
a nawet ze skrętnym tylnym()

wg. mnie tu omawiana konstrukcja Traylora jest bardzo prosta, żeby nie powiedzieć wręcz troche rachityczna...

proponuje zajrzeć na stronę fanklubu rowerów flevo i ogólnie rowerów z centralnym sterowaniem i przednim napędem
http://flevofan.ligfiets.net/

moje eksperymenty sie zupełnie nie powiodły, ale dlatego, że uparłem się siedzieć na części skręcanej i mieć bardzo wysoko nogi.
i tu podzielę się obserwacją: jeśli nogi (w zasadzie suport) jest oddalony dużo od osi obrotu "części skrętnej", to rower, niezależnie od umieszczenia fotelika będzie się zachowywał dosyć wrednie, tj. albo wymagał sporej siły do skrętu, albo część przednia będzie przy dużym skręcie przeciążała na bok

pozdrawiam i życze udanego poziomowania

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:52:23 pm »
napisał: Kuba2
2006-09-05 21:02:11
---------------------
Ktos już kiedyś na forum wspominał że nie sposób kierować rowerem w którym twój środek cieżkości jest wcześniej niż oś zwrotnicy przedniego koła. Z tego powodu tez flevobiki mogą nie byc zbyt stateczne i sterowne mając oś zwrotnicy celującą wprost w środek cięzkości? Swoją drogą to prawdopobnie większośc z nas kiedyś jeździła takim pojazdem FWD jako małe dziecko na trójkołowym rowerku które nie niczym innym tylko rowerem ze skrętnym i napędzanym przednim kołem . Byłbym zapomniał myślę ze warto zobaczyć: http://www.cruzbike.com

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:57:30 pm »
Napisał: barba
2006-09-07 23:09:40
----------------
    thx bzaborow! nie trafilem jeszcze ba tą stronke musze poważnie przemyśleć to czy napewno chce 28" kół... A i to trzeba przemyśleć: "...It has a negative trail. That's the reason that it can be easier ridden at low speeds, but in braking at higher speeds it's less stable." właśnie o to by sie rozchodziło Panu Kuba2- i dlatego kąt steru jest taki ostry... i dlatego jak wentyl zauważyl jest problem ze spawaniem tak "wyginanej" sytłacji jaką jet rurka sterowa (czy jak sie to tam zwie) a o łożyska sie nie martwie sie kupi lepsze i wsio

cruzbike.com- wszystko fajnie ale za wysoko sie siedzi jak dla mnie mam lęk wysokości a tak naprawde to opory powietrza są jak przy szosówce... tylko wygodniej..

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:58:38 pm »
Napisał: ~lesszek
007-01-10 20:45:10
-----------------
    cześć .ten co ci napisał że ta konstrukcja jest do kitu miał rację .jes to nieudolna konstrukcja . a co do tego że w polsce nie ma roweru z napedem na przednie koło to się mylisz na google wpisz leszek grelowski i pierwszy obrazek jaki ci wyjdzie to właśnie rower z przednim napędem nie chwaląc się to moje dzieło i to pierwsze a tam na tej stronie jes jeszcze pare jeśli chcesz pogadać to mój adres leszek.gr@interia.pl
pozdrawiam

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 30, 2008, 08:59:37 pm »
napisał: FRIDAY71
2007-06-06 10:59:50
-------------------
Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
   
2. RE: Mile widziana pomoc w planach...    Odpowiedz
2007-06-06 10:59:50 | URL: #
   




bzaborow napisał/a:
> witam
>
> jakis czas temu troche się zastanawiałem nad
> konstrukcją ze skrętnym przednim kołem...
> a nawet ze skrętnym tylnym()
>
> wg. mnie tu omawiana konstrukcja Traylora jest
> bardzo prosta, żeby nie powiedzieć wręcz troche
> rachityczna...
>
> proponuje zajrzeć na stronę fanklubu rowerów
> flevo i ogólnie rowerów z centralnym sterowaniem
> i przednim napędem
> http://flevofan.ligfiets.net/
>
> moje eksperymenty sie zupełnie nie powiodły, ale
> dlatego, że uparłem się siedzieć na części
> skręcanej i mieć bardzo wysoko nogi.
> i tu podzielę się obserwacją: jeśli nogi (w
> zasadzie suport) jest oddalony dużo od osi obrotu
> "części skrętnej", to rower, niezależnie od
> umieszczenia fotelika będzie się zachowywał dosyć
> wrednie, tj. albo wymagał sporej siły do skrętu,
> albo część przednia będzie przy dużym skręcie
> przeciążała na bok
>
> pozdrawiam i życze udanego poziomowania
Przeglądałem tę stronkę holenderską o:flevo-
bikach i wydała mi się całkiem fajna ,przynajmniej jeśli wziąc po uwagę
stronę plastycznątego typu bików.Przynajmniej stwarzają wrażenie godnych zaufania,dokumentacja jest wystarczająca żeby sie złapac za budowę!Mnie najbardziej podoga się wersja 3kołowa z dużym kufrem.jednak nie chcę wpaść w malinyinarobić sie niepotrzebnie.Może któryś z kolegów oziomych już próbował takie :CÓŚ" stworzyć-a może jednak mu sie udało!!jeśli tak to niech sie podzieli doświwiadczeniem lubzdjęciami-mam nadzieje
na flevo-fan club w POLSCE !!!!!TAKŻE
DLACZEGO TYLKO W HOLANDII I W NIEMCZECH!!

FRIDAY71(WAWA)
POZDRAWIAM POZIOMYCH I:"POZIOMKI"

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 30, 2008, 09:01:05 pm »
Napisał: FRIDAY71
2007-10-05 16:29:49
-----------------
   CZEŚĆ WITAM POZIOMO ZAKRĘCONYCH.
MAM NADZIEJĘ ŻE WIELE WASZYCH PROBLEMÓW WYJAŚNI SIĘ PO DOKŁADNYM PRZEJRZENIU STRONY: http://jetrike.com.
plany trzech rodzajów rowerkówzdjęcia ,rysunki kinematyczne ,symulacje komputerowe, rozwiążania węzłow,geometria podwozia, ergonomia,kupe informacji.trzeba tylko głe-boko kopać.dzisiaj spędziłem tam pół dnia i
wcale nie jestem pewien czy wszystko widziałem.

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 30, 2008, 09:01:47 pm »
Napisał: ~ffdddd
2007-10-06 20:16:09 |
----------------
    konstrukcja jest nieudolna bo cała idea cruzbike jest do kitu zrobiłem kiedyś podobny rower rower w którym skręca się przednie koło wraz z suportem jest do kitu dlatego że :
1. przednie koło z suportem waży sporo i dlatego trzeba mieć dużą kierownicę żeby było lekko skręcać lub starać się kierować nogami co nie zawsze wychodzi
2. ruchome zamocowanie suportu powoduje że przy naciśnięciu mocniejszym na pedały a nawet jak nomalnie naciskamy powstaje siła która kieruje koło w przeciwną stronę co powoduje że musimy kontrować kierownicą dla mnie idea cruzbike jest do kitu pozatym niebezpieczna na drodze

dlatego pożuciłem tą idee przeszłem na rower typu FFd gdzies suport jest nieruchomy coś jak tu. http://www.fastfwd.nl/eng/index.php

jarek_es

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 858
Odp: Mile widziana pomoc w planach...
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 30, 2008, 09:02:45 pm »
Napisał: Griffon
2007-10-08 08:43:29
-------------------
    Ejjj chyba nieco przesadzasz....
To po prostu TOBIE nie wyszło i dlatego plujesz. Mnie próbny cruzbike wyszedł świetnie i przejechałem na nim przez wakacyjne miesiące prawie 1600 km. I bez problemu jadę bez trzymania kierownicy. Trzeba tylko trochę wyczucia i cierpliwości. To jest rower dość trudny do nauki - to prawda - ale NIC POZA TYM. W tej chwili buduję drugi rower - już na nowych częściach i też w systemie cruzbike. Amerykańska firma SUN tez już będzie mieć cruzbike'a w swojej ofercie na 2008. A więc "co kto lubi"....