Autor Wątek: Historia powstania velomobila  (Przeczytany 6135 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
Historia powstania velomobila
« dnia: Kwietnia 08, 2010, 05:31:54 pm »
A to co dziś nazywamy "velomobilami" zaczęło się od gościa o imieniu Charles Mochet (jak ktoś znajdzie innego prekursora to zapraszam do dodawania zdjęć):




cruzbike

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Solec Wielkopolski
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 08, 2010, 07:02:14 pm »

To z Wikipedii, niestety jest tylko wersja angielska a po przetłumaczeniu na nasz to wygląda tak:

Przed I wojną światową Charles Mochet zbudował mały rower 4 kołowy samochodów dla syna. Mochet built many models of small vehicles called " Velocar ". Mochet wybudował wiele modeli małych samochodów o nazwie " Velocar ". Some models had two seats, most were pedal powered but as the years went by, many were fitted with small engines. [ 2 ] Niektóre modele miały dwa miejsca, większość z nich była pedał powered ale lata mijały, zostały wyposażone w wiele małych silników. [2]

In the 1970s the PPV or People powered vehicle was produced. W latach 1970 PPV lub pojazd napędzany People została wyprodukowana. It was a two seat, "Sociable" tandem with a steel sub frame and molded plastic body. To było dwa siedzenia, "Społeczne" tandem z ramy stalowej i formowane pod obudowie z tworzywa sztucznego. It was actually well designed, and relatively light, though weighing over 50 kg (100 lbs),(a recently restored version weighs 59 kg (131 lbs)) but had flaws in the execution that doomed it as a practical, every day vehicle. To było rzeczywiście dobrze zaplanowane, i stosunkowo lekkie, ale o wadze ponad 50 kg (100 lbs), (wersja w niedawno odnowionym waży 59 kg (131 kg)), ale nie błędy w realizacji, które skazane jako praktyczne każdy pojazd dzień. Positive features such as easily adjustable and comfortable seats, independent pedaling for both passenger and driver, adequate cargo space and relatively good weather protection could not overcome the negative features such as a complex, heavy and badly spaced 3 speed gear box, ineffective brakes, and pedals that slid on sleeve bearings on steel shafts which made it difficult to use as an everyday vehicle. Pozytywnych cech, takich jak łatwo regulowane i wygodne siedzenia, niezależnie pedałowania dla pasażerów i kierowcy, odpowiednie przestrzeni ładunkowej i stosunkowo dobrą ochronę przed warunkami atmosferycznymi nie mógł przezwyciężyć negatywne cechy, takie jak złożone, ciężkie i źle rozmieszczone 3 biegowa polu prędkości, nieskuteczne hamulce, i pedały, że zjechał na rękawie łożysk na wałach stali, który utrudnia wykorzystanie w codziennej pojazdu.

In Sweden a design called Fantom was sold as blueprints and became very popular, over 100,000 copies of the blueprints were sold, but few were actually completed. W Szwecji projektu o nazwie Fantom był sprzedawany jako plany i stał się bardzo popularny, ponad 100.000 egzemplarzy plany zostały sprzedane, ale niewielu rzeczywiście zostały zakończone. In the 1980s Fantomen was rediscovered by Carl-Georg Rasmussen who built a redesigned version called Leitra . W 1980 Fantomen została ponownie odkryta przez Carl-Georg Rasmussen , który zbudował nowa wersja o nazwie Leitra . The downfall of the bicycle car came when economy improved and people chose motorised transport. Upadek nastąpił, gdy rower samochód poprawie gospodarki i osób wybrało transportu zmotoryzowanego.

All current velomobiles are produced in low volume. Wszystkich obecnych Welomobili są produkowane w niewielkiej ilości. The only attempt at a mass-produced velomobile which was in the mid eighties flopped. Tylko próba masowej produkcji velomobilem który był w połowie lat osiemdziesiątych spowolniona. This was the Sinclair C5 . To był Sinclair C5 . The C5 was a delta trike (one front, two rear wheels) with electric assist designed to be massed produced and sold for a low price. C5 był delta trike (jeden z przodu, dwa tylne koła) z elektrycznym pomoc przeznaczona do zmasowane produkowany i sprzedawany w niskiej cenie. The C5 was poorly designed; it was heavy, had only one gear and had no adjustment for the distance between the pedals and the seat which is important to get a comfortable pedaling position. C5 został źle zaprojektowany, ale był ciężki, miał tylko jeden bieg i nie dostosowanie do odległości między pedałami i siedzenia, które jest ważne, aby uzyskać wygodną pozycję pedałowania.

A concept and a potential assessment concerning low-cost velomobiles for daily short trips as well as strategies for reaching a critical lot size for mass production are subject of a research project called RegInnoMobil [ 3 ] . Koncepcji i oceny dotyczące możliwości tanich Welomobili na co dzień krótkie wycieczki, jak i strategii w celu osiągnięcia krytycznej wielkości partii do masowej produkcji są przedmiotem projektu badawczego pod nazwą RegInnoMobil [3] .

Recently, some velomobiles have been converted to provide electric-assist. Ostatnio niektóre Welomobili zostały przeliczone w celu zapewnienia pomocy energii elektrycznej. Electric assist means that a small battery operated electric propulsion system is provided to assist the driver's leg muscle effort. Electric pomocy oznacza, że małe baterie elektryczne układu napędowego jest pomoc kierowcy wysiłku mięśni nóg. Most Electric-assist propulsion motors are of the inwheel design, such as the Heinzman electric motor or the Bionx . Najbardziej Electric-assist napędu silników projektu inwheel, takie jak silnik elektryczny Heinzman lub Bionx . While an electric-assist unit does add extra weight to the velomobile, it is somewhat offset by the flexibility it also provides, especially during hill climbs. Energii elektrycznej przy pomocy urządzenia nie dodaje dodatkowego ciężaru do velomobilem, jest to nieco zniwelowane przez elastyczność zapewnia również, zwłaszcza w góry wspina.

The Leitra is currently the commercial velomobile in production for the longest period of time ? since 1983. Leitra jest obecnie w produkcji komercyjnych velomobilem przez najdłuższy okres czasu - od 1983 roku. Other manufacturers include Cab-bike , Velomobiel.nl , Sinner Ligfietsen , bluevelo and Alleweder , the go-one (Germany) , go-one.us , Greenspeed and Flevobike (makers of the Versatile) . Innych producentów należą Cab-bike , Velomobiel.nl , Sinner Ligfietsen , bluevelo i Alleweder , go-One (Niemcy) , go-one.us , Greenspeed i Flevobike (twórców Versatile)


Tutaj jest link do całości:http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Velomobile&ei=Yhm-S9ncEeCWOJaj5N8J&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBAQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dvelomobile%26hl%3Dpl%26lr%3D

Może nie dużo ale zawsze coś :)
GG: 13949582

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 03, 2010, 02:04:10 am »
To też historyczne velomobile:



« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2010, 03:31:56 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 09, 2010, 03:48:17 pm »
Ciekawe informacje są podane na poniższej stronie:

http://www.lightfootcycles.com/velomobile.php

Velomobiles were first prototyped in the 1930's.  During and after World War II, human-powered velomobiles were produced along with small engine-powered 'micro-cars' as transportation solutions for northern European countries, where the automobile maintenance infrastructure and fuel supply had been severely damaged by the war.  Velomobiles of wood and sheet metal, in single, two-seat and family versions, traveled the temporarily quiet roads for several years until the material resources and fuel supply for automobiles were restored.

"Pierwsze prototypy velomobili powstawały w latach 1930'. Produkowane je (seryjnie) podczas II-giej Wojny Światowej (lata 1945') jak i też po wojnie. Produkcja velomobili (napędzanych wyłącznie siłą ludzkich mięśni) szła na równi z "mikro-samochodzikami" - czyli małolitrażowymi autkami. Było to rozwiązanie na przemieszczanie się, środek transportu w krajach północnej Europy. W owym czasie utrzymanie całej infrastruktury samochodowej i dostęp do paliwa został bardzo nadwątlony przez niedawno odbytą Wojnę. Velomobile z karoserią z drewna i karoseriami z arkuszy blach, w pojedynczych, dwu-osobowych jak i rodzinnych wersjach, podróżowały sobie tymczasowo cichymi drogami publicznymi przez wiele lat "czekając" nim zapasy materialne (z których wytwarzano elementy aut) jak i dostęp do paliwa do samochodów wrócił na odpowiednio wysoki poziom by zaczęto z powrotem produkować prawdziwe samochody."

« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2010, 11:35:31 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 09, 2010, 02:20:05 pm »
Tutaj też coś historycznego. Nie wiem czy dobrze rozumiem - to waży 29 kg??

http://velomobile.org/forumjf/viewtopic.php?f=8&t=3743&start=340




Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 10, 2010, 12:26:48 am »
Jeśli tak to bardzo mało - ani chybi projektowane jako skorupa, bez ramy z rur.
Jakub Sałata

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 29, 2010, 01:55:42 am »
Albo taki:


MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Historia powstania velomobila
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 19, 2010, 10:08:21 pm »
Albo taki historyczny velomobil. Na stronie www: http://www.whpva.org/chapters/france/photovph.htm gdzie to znalazłem jest napisane że ten model w roku 1939 był pierwszym rowerem który przekroczył "barierę" 50 km/h: