Zaletą napędu dźwigniowego jest dużo większa elastyczność w generowaniu siły. Przede wszystkim gdybyśmy porównywali rowery jednobiegowe z korbami i dźwigniami to:
- przy korbach możesz tylko zmienić prędkość pedałowania czyli kadencję, ta jest efektywna tylko w pewnym zakresie obrotów (60-110), spróbujmy np. rowerem typu ukraina przejechać kilkadziesiąt metrów po piachu... albo z drugiej strony składaczkiem ścigać się po szosie... można stosować korby o różnej długości ale do tego trzeba zatrzymać rower

- przy dźwigniach niezależnych (prawa od lewej) można zmieniać szybkość pedałowania oraz głębokość wychylenia co może skutkować dużo większą siłą generowaną np przy niskich prędkościach. Dodatkową zaletą jest brak martwego punktu co tak naprawdę jest największą przeszkodą przy wolnym kręceniu korbami.
Z przykładów konstrukcji tu przytoczonych wiele nie ma żadnych przerzutek a mimo to ich konstruktorzy utrzymują że świetnie sobie radzą w terenie. Zresztą nasze nogi też nie mają przerzutek a sobie radzą ..
