Autor Wątek: projekt swb  (Przeczytany 7719 razy)

bercik3d

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
projekt swb
« dnia: Marca 17, 2010, 11:12:38 am »
Siema :)

   Wypowiedzcie się proszę co myslicie o takim zarysie http://yfrog.com/6ubikeap  poziomki swb   :D

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 17, 2010, 06:36:47 pm »
Powiedz przewidujesz jakąś możliwość regulacji odległości pupa - stopy na pedałach?

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 17, 2010, 06:40:48 pm »
to twój pierwszy poziom i od razu z laminatu bez możliwości regulacji chociażby siodełka

a jak coś nie będzie pasować

troszkę za cienkie te przekroje "rur"

do laminatu szklanego mniej więcej muszą być np. elipsa 50 x 80

lub przekrój "rur'a" ok fi 50 mm

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=156.msg2130#msg2130
« Ostatnia zmiana: Marca 17, 2010, 06:47:14 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 17, 2010, 07:00:42 pm »
Ta linia łańcucha jest możliwa do zrealizowania raczej tylko przy użyciu jednostronnego widelca z przodu.
Jakub Sałata

bercik3d

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 17, 2010, 08:03:30 pm »
Co do regulacji to zastanawiałem się nad regulacją "rury" nie siodełka.
DZIĘKI za podpowiedzi. Akurat to iz to będzie laminat to mnie to w ogóle nie przeraża, gdyż miała z nimi dużo kontaktu, więc technologia nie jest mi obca, a po za tym to mój staruszek od kilkunastu lat pracuje przy laminatach.
Moim największym aktualnie zmartwieniem jest odpowiednie dobranie wymiarów. Na tym rysunku rozstaw osi wyszedł mi 1202 co wydaje mi się trochę dużo, biorąc pod uwagę iż mam 174 cm wzrostu.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 17, 2010, 09:41:54 pm »
Kombinowałem podobny poziom, tylko z rur stalowych. Rozstaw osi 1300. Duży rozstaw wyszedł bo z tylu dałem wahacz. Regulacja fotelika przód tył i w pionie. Przed próbami zmieniłem przednie koło z 26 na 20 co dało pozycją bardziej wyprostowaną. Teraz rower czeka na malarza.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


bercik3d

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 17, 2010, 10:17:10 pm »
Na tym projekcie jest kolo 24. Z 20 zrezygnowałem z powodu malej ilosci takich kól w odmianie szosowej.

Nurtuje mnie pytanie czy odległość korby od przedniego koła (w najblizszym punkcie) powinna wynosić około 150 ? Czy jak będzie np. 60 to bedzię bardzo przeszkadzać ???

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 18, 2010, 07:53:17 am »
Na tym projekcie jest kolo 24. Z 20 zrezygnowałem z powodu malej ilosci takich kól w odmianie szosowej.
Nurtuje mnie pytanie czy odległość korby od przedniego koła (w najblizszym punkcie) powinna wynosić około 150 ? Czy jak będzie np. 60 to bedzię bardzo przeszkadzać ???

 Na pewno wypowiedzą się tu bardziej doświadczeni koledzy
 Od siebie powiem że jak spojrzałem na Twój rysunek pierwszą myślą było, że korba powinna iść wyżej.
 Ważne jest by przy skręcie nie zahaczać nogą o koło, a jak się jeździ w butach wpinanych to już zaczyna być "kwestia życia i śmierci"
  Zaliczyłem glebę parę razy z powodu uderzenia nogą o koło- nie jest to przyjemne, a przy niesprzyjających okolicznościach (nadjeżdżające auto) może to być ostatnia rzecz jaką zrobiliśmy w życiu.
  Możesz powiedzieć "nigdy nie będę tak ostro skręcał" - faktycznie na trasie kierownicą  człowiek rusza o kilka stopni a nie np o 45. Wszystko zmienia się przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, kiedy mamy bardzo małą prędkość i by utrzymać równowagę zaczyna się ostro rzucać kierownicą na boki.
  Podobnie przy dużych podjazdach, ciśniesz na pedały a i tak masz prędkość 5-6 km/h. Rower staje się niestabilny, i by utrzymać równowagę musisz ostro pracować kierownicą.
  Możesz powiedzieć "nigdy nie będę jeździł w butach wpinanych"  Tak może powiedzieć hobbysta-działkowiec, poziomych rowerzystów przeważnie fascynują prędkości, odległości jakie możemy pokonać. Kombinujemy co by tu usprawnić żeby więcej wycisnąć z naszego pojazdu, może mniejsza waga, może niższy rower, może owiewka? Z tych różnych usprawnień buty wpinane są jednym z prostszych- kupujesz zakładasz i jest widoczny efekt.
                                             Pozdrowienia
Sławek

bercik3d

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 18, 2010, 03:52:21 pm »
   Po wielu miesiącach pracy i milionach koncepcji zdołałem narysować coś takiego http://yfrog.com/1grower2p :P

Rysowałem go na podstawie rzeczywistych wymiarów. I tak

Koło tył 28"
koło przód 20"
rozstaw osi 1111 :)
korba - koniec siodełka 842
korba - koło przednie 112
 na razie tyle :)

Dziękuję za wszystkie sugestie i za pomoc !

Mam nadzieje, że nadal będziecie wyrażać swoje opinie :)

  pozdrawiam

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 18, 2010, 05:33:58 pm »


taka linia chyba lepsza tak to za bardzo będzie się uginać podczas pracy pedałami

a w jakim programie to projektujesz to powiem jak sobie pomóc ( podczas projektowana używaj splanjów)

ogólnie w laminatach ważne jest aby były płynne przejścia i brak kątów ostrych bo lubi siew w tych miejscach złamać

edit

może kiedyś już pokazywałem ale nie pamiętam


projekt cały czas w fazie 3d nikłe prawdopodobieństwo by kiedykolwiek ujrzał światło dzienne

parametry
rozstaw osi: 1226,63 mm
przednie: 20 "
tył: 26"
kąt główki: 67 st
pochylenie siodełka względem ziemi: 47 st
« Ostatnia zmiana: Marca 18, 2010, 05:59:43 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

bercik3d

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 18, 2010, 07:34:30 pm »
 Rysuje ten projekt w AutoCAD i używam przede wszystkim łuków, splajny  są wkurzające.

trafna uwaga z tą lepszą ilnią :)

fajna ta rama :) czego używasz do rysowania w 3d ?

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 18, 2010, 07:44:32 pm »
Solid Works'a 2008
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: projekt swb
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 19, 2010, 05:46:10 pm »
Widelec jednostronny ? Niekoniecznie :)
Tam gdzie przechodzi łańcuch (na pierwszym rysunku) tam widelec jest wąski (jeśli szosowy, a nie szeroki ATB albo amortyzowany z koronką)
a problem raczej może sprawiać hamulec, jeśli szczękowy.

Jeśli się popatrzy na już sprawdzone modele rowerów SWB, to się da zauważyć że większość ich ma baze kół właśnie 1200mm !
Rowery z krótszą bazą są zwykłe bardziej nerwowe w jazdy, jak i rowery gdzie na przednim kole jest za dużo ciężaru (np fotelik bardziej do przodu, bo dizajner chciał ominąć problemu uderzeń pięty/koło)

Mówiąc o tym, to nic strasznego. Na dużej większości rowerów SWB nie można w sam raz ostro skręcać i kręcić pedałami, jak i na lowracerach.
Jak się trochę pojeździ na takim, to automatycznie i nieświadomie sie tego robi (nie kręci przy ostrych zakrętach)

Z taką wysokością foteliku spokojnie można użyć dwa duże koła (26" albo większe) patrzcie na Velokraft Hi
Na ile dokładnie masz bazę fotelika ??
Oczywiście pięty będą się zderzać z kołem w trakcie pedałowania przy ostrym skręcaniu,
ale z mojego doświadczenia, to nie jest taki straszny problem, jak się człowiek przyzwyczai.
Czy zapomnieliśmy jak się jeździ na pionowym ?? Tam też nie można ostro skręcać i pedałować! a na szosówkach już w ogóle!   
i to prawie żaden problem jest.
Miałem rower na którym się korby! zderzały z kołem, i bez problemu się jeździło, jak się wie że cos takiego jest.         

Radze nie wymyślać koło znowu, tylko skopiować istniały i sprawdzony dizajn ;)
jak już robisz sobie rower, i jeszcze z kompozytu, to szkoda zmarnować kupę czasu, roboty i kasy na coś co nie będzie do końca się sprawdzało ..


Pozzzdro


Igor.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------