Autor Wątek: Pora na pneumatyzację roweru  (Przeczytany 25746 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
Pora na pneumatyzację roweru
« dnia: Lutego 13, 2010, 09:43:23 pm »
Rower z napędem na sprężone powietrze. Troszkę żartem, ale temat jest jednak serio! Ktoś tak autentycznie zrobił! Niepraktyczność tego rozwiązania polega na tym że większość urządzeń pneumatycznych (czyli np. silnik pneumatyczny) potrzebuje do pracy ciśnienia 6 bar. Zatem doładowanie się kompresorem na stacji paliw byłoby niemożliwe. W grę wchodzi jedynie mała sprężarka zasilana na prąd wożona ze sobą (żeby np. podładować ciśnienie gdzie tylko jest gniazdko z prądem)

http://picasaweb.google.com/lh/photo/iLdY7Q7iCqAJvXZsyiHRTQ?feat=directlink



http://picasaweb.google.com/lh/photo/vbR9c745xtE3WEAJi92ygQ?feat=directlink

« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2010, 03:23:42 pm wysłana przez Maciej Długosz »

wildix

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 14, 2010, 04:31:09 pm »
na ostatnim zdjeciu wyglada jak jakis steampunk :D, ciekawe jak rozwiazali problem oblodzenia silnika

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 14, 2010, 04:51:15 pm »
To coś jak Nitro w samochodzie: odpalić aż koło podniesie. :o
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 15, 2010, 08:59:14 pm »
Tylko ciekawe ile waży butla i na ile starczy ;)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 23, 2010, 12:12:28 pm »
ciekawe jak rozwiazali problem oblodzenia silnika

dlaczego silnik miałby być oblodzony? byłby to być może problem przy zasilaniu CO2, ale chyba nie powietrzem.

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 23, 2010, 03:08:42 pm »
 Każdy gaz jak go sprężamy oddaje ciepło do otoczenia, a pobiera jak go "uwalniamy"
 Pewnie jeden gaz chłodzi się bardziej, drugi mniej. Dlatego lodówki były napełniane freonami a nie powietrzem. Ale i propan-butan się oziębia przy rozprężaniu - dlatego w samochodowych instalacjach gazowych LPG reduktor musi być zasilany ciepłem płynu (za pośrednictwem chłodnicy musi być  ogrzewany ciepłem silnika).
Sławek

mechanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 23, 2010, 03:24:48 pm »
witam, bardzo ciekawy patent a zarazem bardzoa madry!! macie moze jakis opisik?? bo narazie gdybam jak to moze dzialac...;)
kazda laska ma swojego popychacza a kazdy popychacz ma swoja laske

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 23, 2010, 04:54:20 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=uVIwropRMME

samochód na sprężone powietrze
"Air Car"

silnik prawie się nieróżni od normalnego jest tłok cylinder zawory rozrząd

ma tylko jedna różnicę korbowód jest tak skonstruowany że tłok pozostaje dłużej w górnej pozycji niż w dolnej. A dlaczego tak, ponieważ powietrze musi się rozprężyć, ono przecież nie wybucha

widziałem kiedy na yt chyba tego rodzaju silnik zaanimowany w solidzie bądź catii
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2010, 04:59:01 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 24, 2010, 10:44:59 pm »
Jeżeli dobrze pamiętam to Jay Leno zainstalował instalację sprężonego powietrza do jednego ze swoich zabytkowych samochodów napędzanych silnikiem parowym a'la lokomotywa. Wydaje mi się że silnik parowy to jeden z prostszych i dobrze adaptowalny do tego rodzaju napędu.

Zastanawiam się też, czy nie można byłoby użyć jako silnika sprężarki powietrza. Teoretycznie powinno być dobrze, w praktyce, nie jestem pewien...

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 24, 2010, 10:49:24 pm »
Silnik parowy z własną wytwornicą pary czyli parowóz. Ale parowóz  na szynach miał 5% sprawności.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


technolog1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 25, 2010, 10:52:00 am »
Witam
A propos napędu parowego: 5% sprawności to posiadł chyba prototyp tego parowozu.
Lokomotywy uzytkowane jeszcze w latach 80-tych posiadały sprawność ok 70%.
A propos napędu pneumatycznego: Widziałem film na Discovery: jak goście przerobili
motorower na napęd pneumatyczny. Użyli dwie butle na sprężone powietrze
używane przez strażaków (wykonane z włókna węglowego) bo lekkie. Silnik kupili gotowy
(nie pokazali jego budowy). Nie było tam żadnej nagrzewnicy rozprężanego powietrza.
Motopneumorower jeździł nawet pod górkę z 80-kg kolarzem.
A propos silników pneumatycznych - wydaje mi się ze większość działa na zasadzie silnika Wankla.
Proponuję rozebrać klucz pneumatyczny dostępny w prawie każdym markecie budowlanym.
Pozdrawiam T1

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #11 dnia: Lutego 25, 2010, 11:15:41 am »
 Na
http://energetyka.wnp.pl/kotly_i_turbiny/ możemy przeczytać

Obecny poziom sprawności wytwarzania w konwencjonalnych blokach (35-38%) ograniczony jest generalnie przez podkrytyczne parametry pary świeżej i pojedynczy przegrzew pary wtórnej

 I taką sprawność osiąga się w wielkich blokach energetycznych. Sprawność mniejszych urządzeń jest jeszcze mniejsza.
  Niestety ani turbina parowa, ani silnik wysokoprężny(koło 35% *sprawności) ani benzynowy(koło 28%* nie powalają na kolana, ale nie mamy (na razie) nic lepszego
 *te wartości przytaczam teraz z głowy czyli "z niczego" ;D
  Trochę lepszą sprawność osiągamy w blokach elektrociepłowni - bo tam za "zysk" uważa się nie tylko wyprodukowaną energię elektryczną ale i ciepło dostarczane do sieci miejskich.
  Obecnie pod Opolem chcą poprawić wykorzystanie energii spalanego węgla poprzez
a)budowę kompleksu szklarni na ponad 100 hektarach
b)od lat elektrownia zabiega o pociągnięcie swojej sieci ciepłowniczej do Opola
Sławek

Konios

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 30
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #12 dnia: Lutego 25, 2010, 11:35:25 am »
Lokomotywy uzytkowane jeszcze w latach 80-tych posiadały sprawność ok 70%.
Mnie uczono, że sprawność parowozu wynosi góra 10%.
Na stronie http://www.parowozy.com.pl/ podają wartość 8%

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #13 dnia: Lutego 25, 2010, 11:45:28 am »
 Mi też taka sprawność- max 8% - parowozu (czy maszyny parowej) chodzi po głowie.
 Wielkim krokiem na przód było powstanie drugiego silnika cieplnego czyli turbiny parowej, na których opiera się obecna energetyka (a Polska energetyka w 99%)
  Myślę że gdyby turbina parowa miała choć trochę wyższą sprawność niż Diesel to byśmy znowu ujrzeli parostatki w akcji  ;)
Sławek

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: Pora na pneumatyzację roweru
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 26, 2010, 01:13:27 am »

  Niestety ani turbina parowa, ani silnik wysokoprężny(koło 35% *sprawności) ani benzynowy(koło 28%* nie powalają na kolana, ale nie mamy (na razie) nic lepszego
 

Proponuję poszperać w necie na temat SILNIK STIRLINGA. Sprawność podobno przekraczająca 50%. Podobno jako jedyny jest w stanie osiągnąć teoretyczną sprawność 100% według cyklu Carnota.
Przerwa