Autor Wątek: Lusterka aeordynamiczne  (Przeczytany 1488 razy)

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Lusterka aeordynamiczne
« dnia: Stycznia 18, 2025, 03:10:14 pm »
Chciałem Wam pokazać różnice pomiędzy własnej roboty obudowanymi lusterkami aerodynamicznymi a wersją wydruku firmowego.

Tak moje lusterka wyglądały w  oryginale kiedy jeździłem w konfiguracji otwartej i w zasadzie wytwarzane przez nie opory nie miały aż tak wielkiego znaczenia:



Jak widać to zdjęcia zrobione jest w lecie i mam ze sobą w trasie foam collar, czyli dobry krok w stronę zamknięcia otworu i obniżenia oporów. Zdjęcie jest z noclegu w trasie (żółte kolory w tle to kolorystyczna aranżacja Krzysztofa).

Po zakupie race hood trzeba było coś zrobić z gołymi lusterkami. Zacząłem od tworzywa sztucznego a potem przeszedłem na styropian, cięty, oklejony, malowany. Całkiem nieźle to działało. Na tyle nieźle, że niewielka ale jednak odczuwalna była różnica. Chyba, że to efekt placebo. Jak przeanalizuję cały sezon 24 to może uda się ustalić czy jest (teraz to już w czasie przeszłym) lub jaka była różnica mierzalna. Wyglądało to tak:



Po kolejnych spotkaniach z autami, wcześniej wielu wsiadaniach i wysiadaniach z zaczepieniem, zainteresowanych przechodniach itd., jedno z lusterek miałem pęknięte a owiewkę zdeformowaną.
Czas na zastanowienie co dalej wykorzystałem na przetestowanie wykonanych w międzyczasie wersji aero kształtów dla lusterek. Miałem trochę kształtek malowanych farbą, która zjadła styropian, chciałem ten efekt wykorzystać do turbulizacji spływu powietrza z krawędzi lusterka.
To zdjęcie trochę straszy, zresztą jako całość jest bez sensu. Dlaczego? Bo albo uskok dookoła tak jak już jest albo perforacja turbulizująca na ostatnich 2cm a na pewno nie na całej długości i nie z tej strony. Ale co tam wsadziłem, żeby się pobawić:



...nie użyłbym tego póki wszystko było jak trzeba ale kiedy miałem lusterko uszkodzone to już mi na optyce przestało zależeć, żadnych różnic na gorzej w aero. Oczywiście zanim wyjechałem pomalowałem dwie warstwy. Aby było, przy czterech robi się już lustro. Przy większej ilości warstw nic już pod spodem nie da się rozpoznać. Pozwala ukryć wszelkie dodatki, przejścia. Zbyt dużo warstw na powierzchni perforowanej nie polecam, zepsuje efekt aerodynamiczny.
Pojeździłem, zacząłem też delikatnie męczyć o te lusterka. Nawet wcześniej we wakacje już kogo się da nudziłem bo będąc u Macieja też Mu temat nawijałem ale wiecie jak to jest z tymi konstruktorami. Oni mają swoje własne koncepcje. Zanim się doczekasz na jakieś tam lusterka to ci broda do ziemi wyrośnie. Wystosowałem ofertę u nas (żeby mieć zapas) i z czystym sumieniem zamówiłem aero lusterka na zachodzie.
Przyszły w chyba 4 dni, po zamontowaniu dla porównania z moim rozwiązaniem wygląda to tak:



Bardziej od przodu:



Nie zawadza o Race Hood. Wszystko gra. Oczywiście różnice w oporach nieodczuwalne. Odczuwalny sailing, przy dobrym wietrze jak dwa założę to się będzie działo.
Czyli tak czy tak zysk będzie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2025, 03:12:08 pm wysłana przez Jacekddd »

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Lusterka aeordynamiczne
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 18, 2025, 04:47:53 pm »
Qrczaki...
Sądziłem że po zamontowaniu silnika do roweru będę mieć popylacz a tu wystarczy zamontować lusterko ;)

A tak na poważnie. Może gdyby mieć w ogonie kamerkę i w kabinie zamontowany jakiś tablecik z podglądem? Myślał ktoś o tem?
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

gajowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 458
  • byle dalej i dalej
Odp: Lusterka aeordynamiczne
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 18, 2025, 10:25:30 pm »
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2025, 10:32:05 pm wysłana przez gajowy »

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 704
Odp: Lusterka aeordynamiczne
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 19, 2025, 10:32:10 am »
A tak na poważnie. Może gdyby mieć w ogonie kamerkę i w kabinie zamontowany jakiś tablecik z podglądem? Myślał ktoś o tem?

Miałem, testowałem kilka dni i nie polecam. W ciągu dnia widać w miarę dobrze, w nocy niestety "ćma jak w rzici", a jak podjedzie z tyłu samochód to na ekranie masz tylko jasną plamę. Do tego dochodzą opóźnienia w odtwarzaniu. I żeby nie było, z tyłu siedziała kamerka klasy GoPro, a połączenie było przewodowe. Ciekawe mogłoby by być za to rozwiązanie na zasadzie peryskopu.
Ja, nie wiem, co to jest sen.
Przeglądam forum, przez całą noc i dzień
Bo gdy admin wpadnie szał
Skasuje mi to com przeczytać bym chciał...

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Lusterka aeordynamiczne
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 19, 2025, 12:51:22 pm »
Qrczaki...
Sądziłem że po zamontowaniu silnika do roweru będę mieć popylacz a tu wystarczy zamontować lusterko ;)

A tak na poważnie. Może gdyby mieć w ogonie kamerkę i w kabinie zamontowany jakiś tablecik z podglądem? Myślał ktoś o tem?

Napęd
1 faza rower
2 faza rower z napędem, bez utraty własności roweru, mini silniczek napędzający łańcuch, bateria rzędu 100Wh, w teorii 320m dh w praktyce jak wyjdzie 200m wystarczy, masa łączna do 2kg, podjazdy wsparcie, strat wsparcie, ew. łądownie z lekkiej baterii słonecznej elastycznie wklejonej w powierzchnię velo
3 faza mobil z wszelkimi wygodami, wentylacja + ogrzewanie aktywne, chyba masa min 35-45kg w dzisiejszych materiałach

Nawet przy rejestracji do 45km/h to za wolno. Opcja 2 może mieć ograniczenie do 25km/h ale wadą jest brak wsparcia na dynamicznej części podjazdu kiedy mamy przed sobą strome nachylenie ale prędkość ciągle jest >25km/h.

Peryskop zamiast lusterka

https://a.aliexpress.com/_EIMRu40
 :)
Ludzie piszą o takich zestawach kamer montowanych i potem zdejmowanych, działa nie działa chyba to zależy czy ktoś dużo jeździ nocą jak Jakub pisze.


A tak na poważnie. Może gdyby mieć w ogonie kamerkę i w kabinie zamontowany jakiś tablecik z podglądem? Myślał ktoś o tem?

Miałem, testowałem kilka dni i nie polecam. W ciągu dnia widać w miarę dobrze, w nocy niestety "ćma jak w rzici", a jak podjedzie z tyłu samochód to na ekranie masz tylko jasną plamę. Do tego dochodzą opóźnienia w odtwarzaniu. I żeby nie było, z tyłu siedziała kamerka klasy GoPro, a połączenie było przewodowe. Ciekawe mogłoby by być za to rozwiązanie na zasadzie peryskopu.

Peryskop do race hood to byłoby coś super bo velo ma bardzo mały martwy kąt wzdłuż burt nie to co auto. Widziałem obraz z peryskopów wojskowych. Obraz może być lepiej doświetlony niż widziany z lusterka a optyka wspiera pod wieloma względami. Tylko znowu czy to może być małe. Tzn pewnie może tylko kto by się interesował produkcją czegoś takiego. Rowerów poziomych jak na lekarstwo velo jeszcze mniej.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 19, 2025, 12:54:38 pm wysłana przez Jacekddd »

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Lusterka aeordynamiczne
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 19, 2025, 03:51:13 pm »
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8