.....
UWAŻAM, że JEŚLI z grupy różnych pojazdów, o TEJ SAMEJ WADZE, jakiś POJAZD potoczy się najdalej,
to POJAZD ten NAJMNIEJ MOCY do wszelkich jazd będzie POTRZEBOWAŁ.
.................
Nie jeśli to był roll test (opory toczenia).
Bo aero może go rozłożyć na łopatki, ale:
jeśli test będzie na dużej prędkości to tak.
To będzie znaczyło, że jest wydajniejszy aerodynamicznie, ale:
może mieć mniej wydajne opory toczenia.
Tego dowiedzie test roll - małe nachylenie, mała prędkość.
Zakręciłeś się Macieju ale wiem, że już powoli wychodzisz z korkociągu.
Będzie dobrze.
PS. Jak wykazały testy rowerów Piotra i Osesku są wydajniejsze do pewnych dość znacznych prędkości i w praktyce dla jazd bardzo relaksacyjnych i w odniesieniu do pewnych velo mogą być od nich wydajniejsze i szybsze.
Czyli tylko bardzo lekki, dobrze ustawiony i bardzo opływowy velo może przy prędkościach rzędu 25km/h rywalizować z rowerem poziomym otwartym. Na przykład rowery Osesku i Piotra są szybsze od wszystkich naszych velo do 30km/h. Do tego żeby naszym velo jeszcze dołożyć trzeba uczciwie napisać, że dane od nich były też z załadowaniem. Gdyby byli pusto, mieli ogon aero to byłoby jeszcze więcej.
Dla wielu ludzi jazda 30km/h to bardzo dobra prędkość.
Na obronę velo. Po to coś takiego zostały wymyślone, żeby jechać po tym przysłowiowym płaskim 35-40km/h godzinami lub całymi "dniami" (cytat. znowu kogoś z zachodu kto w tym mocno siedzi siedzi) a przy pewnym wytrenowaniu i dobrym velo godzinami ponad 50km/h.
5ty dzień podróży, otwarta droga; skręty, miejscowości, itd, płaski fragment trasy tzn. różnice pojedynczych km mniej niż 1m wysokości;
105 00:01:22 105.0 43.5 1:22
106 00:01:36 106.0 37.2 1:36
107 00:01:34 107.0 37.8 1:35
108 00:01:39 108.0 36.0 1:39
109 00:01:36 109.0 37.2 1:36
110 00:01:36 110.0 37.0 1:37
111 00:01:39 111.0 36.2 1:39
112 00:01:35 112.0 37.4 1:36
113 00:01:44 113.0 34.3 1:44
tu odcinek pod górę 108-114m, dobre prędkości dzięki dobrej drodze,
77 00:01:54 77.0 31.5 1:54
78 00:01:45 78.0 34.0 1:45
79 00:01:46 79.0 33.5 1:47
80 00:01:43 80.0 34.6 1:44
81 00:01:37 81.0 36.9 1:37
82 00:01:37 82.0 36.6 1:38
tu średnio w dół 3m wysokości na 8km; ale to jest dwa zjazdy i dwa podjazdy od razu po sobie; 167-156-165-154-164
138 00:01:25 138.0 42.0 1:25
139 00:01:36 139.0 37.0 1:37
140 00:01:33 140.0 38.1 1:34
141 00:01:23 141.0 43.2 1:23
142 00:01:55 142.0 31.0 1:56
143 00:01:22 143.0 43.2 1:23
144 00:01:51 144.0 32.2 1:51
145 00:01:47 145.0 33.2 1:48