Autor Wątek: Sonda (autor center21)  (Przeczytany 2052 razy)

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Czułów
Sonda (autor center21)
« dnia: Styczeń 22, 2010, 11:54:33 pm »
Hej !

Pewnego czasu center21 wysyłał ankiety na mejla z pytaniami na temat poziomek, z braku czasu poprosił mnie bym je opublikował więc to robię.

Cytuj
Witam wszystkich użytkowników forum. Oto wyniki sondy którą wysyłałem 18 najgorliwszym uczestnikom forum rowerów poziomych. Nie wszyscy odpowiedzieli, jednakże wyniki dają pojęcie o tym jaki rower preferuje wasza większość. Dla niektórych z was może być podpowiedzią jaki rower zbudować dla siebie w momencie gdy w głowie zaczyna panować wielki mętlik pomysłów.

1. Rower powinien mieć :

- krótką bazę(odległość) kół (tak ponieważ podoba mi się taka
konstrukcja jest ergonomiczna i zwrotna. )

                                   --tak odpowiedziało 7 osób

- długą (lubię "wyciagnięte" konstrukcje a zawracanie odkładam na
"dalszy plan")                     
                                   --tak odpowiedziały 3 osoby

INNE:2 osoby: - dobrze mieć 2 ramy / -średnią bazę jak we flewobike'u


2. Jakie rozmiary kół preferujesz w rowerze:

- przód 20" , tył 26"                      --tak odpowiedziało 5 osób


- przód 20" , tył 27 lub 28" (celem zmniejszenia oporu
toczenia-powierzchnia styku opony z gruntem jest tym mniejsza im większe
koło)                                     
                                           --tak odpowiedziały 3 osoby

- inny układ:

5 osób odpowiedziało: / -przód 20" tył 26" lub przód i tył 20" / lvb, svb ,trike przód 20" tył 26" a low racer p.20" t.28" / przód i tył 20" / przód 26" lub 28" tył 28"(flevobike) / przód i tył 20", przód i tył 24" /
 
INNE:


3. Wysokość na jakiej zamocowane jest siedzisko powinna wynosić:

-około 20 cm nad ziemią ("no compromise" z Velokrafta- www.velokraft.com)
                                           
                                            --tak odpowiedziały 2 osoby

- około 35/45 cm nad ziemią ("baron" z HPV Velotechnik, "VK 2" z
Velokraft)                                 
                                            --tak odpowiedziało 8 osób

- ponad 45 cm nad ziemią ("VK Hi" z Velokraft)
                                            --tak odpowiedziało 0 osób

INNE:


4. Kąt siedzonka w stosunku do ziemi (w stopniach):

- 20             --tak odpowiedziały 2 osoby

- 35/40          --tak odpowiedziało 8 osób

- 50/55          --tak odpowiedziała 1 osoba


INNE:


5.Twoja rama powinna być:

- przede wszystkim ładna (aby zwracała uwagę otoczenia)

                                     --tak odpowiedziała 1 osoba

- przede wszystkim konstrukcyjnie dopracowana w każdym szczególe (szybka
i ergonomiczna)
                                     --tak odpowiedziało 8 osób


- powinna mieć jak najwięcej cech z obu powyższych przykładów (pamiętaj
,że kostrukcja i architektura to dwa odrębne kierunki projektowe ,
bywają ciężkie do połączenia)
                                     --tak odpowiedziały 4 osoby


INNE: 1 osoba odpowiedziała : lekka, trwała, sztywna


6. Chciałbyś rower z:

- aluminium               --tak odpowiedziały 2 osoby

- dobrego gatunku stali   --tak odpowiedziała 1 osoba

- kompozytu               --tak odpowiedziało 5 osób


7. Jeśli miałbyś zapłacić za ramę kompozytową o 35/40 procent więcej w
stosunku do innych powszechnych materiałów stosowanych do produkcji ram
to:

- kupił bym ją (wiem że to dobra inwestycja , własności mechaniczne
kompozytu warte są tej ceny)        --tak odpowiedziały 4 osoby


- kupiłbym ja ale byłbym w stanie przeznaczyć tylko (ile
procent)....20.... procent więcej w stosunku do ceny innych ram!! --odpowiedź jednej osoby

Ceny: firma Velogic od 2500/3500 PLN , Azub od 6000/10000 PLN -obie
firmy produkują ramy aluminiowe


INNE: Większość z ankietowanych nie wyraziło konkretnego zdania dla tego pytania !!


8. Czy osiągi roweru poziomego są dla Ciebie:

- bardzo ważne                                         --tak odpowiedziało 6 osób

- ważne, ale przede wszystkim liczy się wygoda !       --tak odpowiedziało 9 osób

- raczej nie istotne ( rower służy mi do przemieszczania i wyłącznie
jako środek rekreacyjny)                               --tak odpowiedziało 0 osób


INNE:


9. Preferujesz rower:

- bez amortyzacji,                   --tak odpowiedziało 5 osób

- z amortyzacją tylnego widelca,     --tak odpowiedziały 4  osoby

- z pełną amortyzacją                --tak odpowiedziało 5 osób

( Uwzględnij, że amortyzacja przy rozpędzaniu pochłania twoją siłę jaką
wkładasz w napędzanie pojazdu i pochłaniane jest częściowo w pracę
amortyzatorów)


INNE: 1 osoba odpowiedziała: / jeśli "ścigacz" to bez amortyzacji lub tylko tył, dla trekingu pełna amortyzacja /


10. Co cię " kręci" najbardziej w rowerze poziomym

- wygląd                                               --tak odpowiedziały 4 osoby

- wygodna jazda w pozycji poziomej                     --tak odpowiedziało 11 osób

- małe opory aerodynamiczne i wyższa prędkość średnia  --tak odpowiedziało 6 osób

- to jak bez trudu wyprzedzasz inne konstrukcje.       --tak odpowiedziały 3 osoby


INNE:


11. Czy twój rower powinien mieć regulację długości dla użytkownika:

- w systemie wysuwu rurki z rurki (lecz przy zmianie długości łańcucha)

                                         --tak odpowiedziały 4 osoby

- suport ( korba) w pozycji niezmiennej lecz regulowane siedzisko

                                         --tak odpowiedziały 3 osoby

INNE: 2 osoby napisały : / oba rozwiązania lub wys. rurka + napinacz łańcucha / regulacja w krótkim zakresie bez względu na rozwiązanie /


12. Czy twój rower mógłby mieć

- bagażnik z laminatu na stałe przytwierdzony do tyłu siedziska 
                                                 
                                                --tak odpowiedziała 1 osoba

- bagażnik z laminatu umożliwiający jego szybkie zdjęcie

                                                --tak odpowiedziało 7 osób

- sakwy                                         --tak odpowiedziały 4 osoby

- mógłby być "goły"                             --tak odpowiedziały 3 osoby (1 os.-goły ale bagażnik za dopłatą)


INNE: 1 osoba odpowiedziała: / w poziomcu trekingowym tylko sakwy /


13. Czy jesteś człowiekiem który byłby w stanie za odłożoną gotówkę:

- kupić rower poziomy, ładny z przemyślanymi rozwiązaniami

                                          --tak odpowiedziały 4 osoby

- starałbyś się zrobić rower we własnym zakresie ( narażając się jednak
na niepowodzenia i nieudane próby)        --tak odpowiedziały 3 osoby

- za gotówkę zleciłbyś wykonanie twojego projektu profesjonalnej firmie
wiedząc, iż koszty będą wyższe niż za rower z produkcji seryjnej.

                                          --tak odpowiedziały 3 osoby


INNE: 1 osoba odpowiedziała: / "początkowo zbudowałbym sam potem zleciłbym firmie" /


14. Czy za sumę jaką musisz przeznaczyć na rower poziomy:

- wolałbyś kupić wysoki model roweru tradycyjnego      --tak odpowiedziało 0 osób

- kupiłbyś poziomy rower bo wiesz, że to świetna inwestycja.

                                                       --tak odpowiedziało 8 osób


INNE:




UWAGI, SPOSTRZEŻENIA, SUGESTIE: 1 osoba odpowiedziała: 

/ Aby rowery kompozytowe w przyszłości się sprzedawały społeczeństwo w Polsce powinno przekonać się do rowerów poziomych. Najkrótszą drogą ku temu jest produkcja na początku stalowych poziomek do 1000pln nawet singlespeedów i zapoznanie ludzi z nowym produktem, z nową marką. Jeśli macie dobrych fachowców to zróbcie "tanie rozwiązanie" dla ludzi. Moi znajomi śmigają na tradycyjnych rowerach nawet i tych z najwyższych półek i za nic w świecie by nie wydali kasy na pozioma choćby najlepszej firmy. Po prostu nie znają takiego rozwiązania i się nigdy nie przekonają jak ich nie będzie dużo w około. /


Kiedyś może zrobię ładnie wykresiki jakieś bo tak to strasznie nie czytelne, ale przynajmniej są
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2010, 04:13:57 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: Sonda (autoe center21)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2010, 10:38:29 am »
Cytat "z góry"
Moi znajomi śmigają na tradycyjnych rowerach nawet i tych z najwyższych półek i za nic w świecie by nie wydali kasy na pozioma choćby najlepszej firmy. Po prostu nie znają takiego rozwiązania i się nigdy nie przekonają jak ich nie będzie dużo w około.

 Nie zauważam by bardzo wprawieni tradycyjni kolarze(byli zawodnicy)  czy turyści rowerowi przejeżdżający nawet tysiące kilometrów wykazywali jakiekolwiek zainteresowanie poziomami.
Jako przyczyny bym wskazał
a) przyzwyczajenie - jak komuś dupa nie pękła na zwykłym rowerze na setkach wyścigów to poziom wygodą go raczej nie skusi
b) konserwatyzm (jak pisał Gal Anonim "W onym kraju (kraju Polan) jest zwyczaj, że gdy mężczyzna poślubi kobietę i okaże się ona dziewicą odprawia ją do domu jej ojca mówiąc "Jakby było w tobie co dobrego, dawno by się kto na tym poznał") czyli skoro jest mało poziomów to znaczy że to nic dobrego nie jest.
c) Porównam rower do domu. Człowiek który mieszka już masę lat we własnej chałupie ma posadzone, drzewka, zrobiony chodnik, sąsiadów których zna... i nie chce mu się tego zmieniać. Podobnie turysta rowerowy - 3 miesiące dopasowywał sakwy, za lusterkiem łaził pół roku, kupił 5 modeli z których 4 wyrzucił, swój rower dopieszczał zmieniając siodełko, kierownicę, dopasowując rogi, albo montując "śpiocha" na kierownicy.*
  A jak się przesiądzie na pozioma, to wszystko będzie niezgodne z jego przyzwyczajeniami, a do tego początkowo mniejsze osiągi (bo inne partie mięśni ma wytrenowane)
  Czyli wytrawni kolarze "pionowi" prędzej umrą niż się na poziomkę przestawią.
 * Mnie na moim poziomie szlag trafia bo nie mam gdzie dać mapnika.(a na LWB miałem!)
  Są potrzebne zarówno poziomy za dużą kasę o wyrafinowanych rozwiązaniach technicznych (by człowiek miał o czym marzyć i do czego dążyć) i proste, względnie tanie rowery by laik mógł zacząć swą przygodę z poziomem.

  Z "Rowertour" - rozważania o pedałach. Starsi kolarze którzy jeździli w noskach często nie akceptują bloków bo z nosków wyciąga się nogę do tyłu...A blok ciągnięty do tyłu puścić nie chce he, he!  ;D
Puszczaj  but!  Puszczaj but!  Jebut!!!   
"Przyzwyczajenie drugą naturą" po kolejnym upadku stary kolarz rzuca bloki w kąt ze stwierdzeniem że to jest do niczego!
Sławek

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1107
Odp: Sonda (autoe center21)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2010, 07:13:36 pm »
Ludzie nie interesują się traktują poziomki jak jakieś dziwactwo zwracają na nie uwagę dopiero na trasie, jak pomimo wysiłku  i rowerów za niezłe kasę nie mogą takiego dziwaka dogonić ale kiedy słyszą że takiego roweru nie da się kupić albo jeśli nawet tak to kosztuje że .... szybko im mija

ps w poziomce nie ma nic co by uzasadniało takie ich ceny nawet jeśli ,to tylko siedzenie które jak wiadomo kosztuje 120 zł czyli poziomka od zwykłego  roweru powinna być maksimum 120 zł droższa

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Czułów
Odp: Sonda (autor center21)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2010, 11:55:35 pm »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1160
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Sonda (autor center21)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2010, 01:38:40 am »
ps w poziomce nie ma nic co by uzasadniało takie ich ceny nawet jeśli ,to tylko siedzenie które jak wiadomo kosztuje 120 zł czyli poziomka od zwykłego  roweru powinna być maksimum 120 zł droższa

Hmm, no powiem Ci że z kilkanaście siodełek których wymieniłem na pionowym(szukając wygodne),
rzadko się zdarzało że jest taniej niż 120 Zł ;)
A jak się popatrzysz na górna półkę s siodełkami w sklepie rowerowym, to zobaczysz że porządne kosztuje od 200 do 400.
Więc uważam że nawet 600 za karbonowy fotelik jest prawdziwą okazją, bo przynajmniej dużo więcej materiały się dostaje za tą kase, niż za to 100 gramowe siodełko od 400 Zł :D 

Czy się ludzie interesują tym dziwnym rowerami czy nie, a co mnie to obchodzi !
Mi jest wygodnie i już :) Niestety nie są wszyscy na takim poziomu inteligencji jak my ;)

Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------