Autor Wątek: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)  (Przeczytany 3910 razy)

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Mam bardzo mało miejsca między oponą (1,5"), a rurą wahacza (na końcu), myślę że ok. 4 mm. Chciałbym włożyć tu szerszą oponę, najlepiej 2-2,2", albo chociaż 1,75". Tyle, że prawdopodobnie grubsza opona oznacza większą średnicę koła. Czy macie jakąś tabelę na "podorędziu", która pozwoli to zweryfikować?

Wyczytałem na forach, że np. Schwalbe Marathon 50-559 ma faktycznie 45 mm szerokości, a 42-xxx ma 38 mm. Schwalbe podaje, że Marathon Plus 26"/1,75 (47-559) ma faktycznie 44 mm szerokości. Wysokości nie podają, no i od razu robi się ciekawie.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2024, 12:08:36 pm wysłana przez miki11 »

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 14, 2024, 02:01:27 pm »
Zmierz ile masz fizycznie miejsca a ja sprawdzę u siebie ile ta opona nabita zajmuje i będziesz miał jakieś pole do wyjścia.
Schwalbe Kojak 2.0x26 RG SG

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 14, 2024, 02:38:07 pm »
W taj chwili mam jakieś 3-3,5 mm do rurki. Akurat na grubość suwmiarki :-)

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 14, 2024, 04:54:19 pm »
Opona przy ok 4atm. 47.6

Opona luźna nie używana, trochę spłaszczona.


To jest opona drutowa z wkładką anty przebiciową, slick.
Można chyba powiedzieć, że 50 to ona ma nabita do ciśnienia tuż przed eksplozją albo tak trzeba liczyć zapas miejsca ze względu na przenoszenie się kształtu ugięcia w ruchu obrotowym. Albo będzie przycierać. Zakładam, że mówimy i idealnym centrowaniu (nie istniejącym).
Piszę to z pewną przekorą bo kiedyś się uparłem, że sobie w szoskę wsadzę największą jaka się da upchnąć. Teraz moja szoska jeździ (jeździła, stoi) na dorobionych przeze mnie podkładach bo się w pionie "prawie" opona mieści.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2024, 05:01:01 pm wysłana przez Jacekddd »

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 14, 2024, 05:29:42 pm »
@Jacekddd, ale mówimy o wysokości opony, tak? Nie o szerokości, bo szerokość mam podaną przez Schwalbe. Dla mnie barierą jest zewnętrzny wymiar koła z oponą.

astroman

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 80
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 14, 2024, 07:16:08 pm »
Mam gdzieś w domu Schwalbe big apple , zdaje się 2".
Musiałbym je założyć na koło aby sprawdzić wysokość.
Z tego co pamiętam to nie za bardzo chciała się mieścić ale big apple to szeroka opona. Nie wiem jak w M5 ale ogólnie w poziomkach stosowane są często wąskie opony i błotniki też nie są za szerokie,.także sprawdziłbym też czy o błotnik nie będzie nic ocierać.

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 14, 2024, 07:19:33 pm »
Jutro zrobię fotkę i wrzucę, żeby było jasne, gdzie mam "wąskie gardło".

Jacekddd

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 786
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 14, 2024, 08:41:24 pm »
@Jacekddd, ale mówimy o wysokości opony, tak? Nie o szerokości, bo szerokość mam podaną przez Schwalbe. Dla mnie barierą jest zewnętrzny wymiar koła z oponą.
No właśnie ja Ciebie zrozumiałem, że chcesz wiedzieć jaka jest szerokość.
Moja aluzja do szoski wynikała z pewnego zdziwienia.
Co do wysokości jak zmierzę to będzie nie bez pewnych zastrzeżeń. Ostatecznie to jest całkowita wysokość opony a nie jakaś tam wysokość w połączeniu z rafką. Niestety opony nie wszystkie są takie same.

Quest XS 20kkm; 11 Podróży 6379Km; Bieganie;
http://www.sports-tracker.com/view_profile/jacekddd

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 14, 2024, 08:49:49 pm »
A na ..... Ci dwucalowa opona do wyścigówki jaką jest M5? Chcesz śmigać po piachu, czy leśnych duktach to sobie Azuba spraw. Gdzieś jest filmik jak na dwudziestkach po po śniegu "fruwają".
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 14, 2024, 08:59:02 pm »
@hansglopke, a na... dołożenie silnika i akumulatora powinienem zainstalować oponkę o większym udźwigu. Obecna Schwalbe Marathon 26"/1,5 ma deklarowany udźwig na poziomie 100 kg (dwucalowa 118 kg). Czyli to taka moja ciut niedoszacowana waga. Planowany silnik to 7,6 kg (tylne koło), akumulator następne 9-9,5 kg. O ile akumulator chcę gdzieś pod rurą podwiesić (jeszcze nie wiem jak), to koło z tyłu doda ciężaru. Tak, jak pisałem, rozważałem to koło wrzucić na przód, ale... wtedy potrzeba przerobić widelec, inne detale, a nie wiem, czy to mi zmieni zachowanie roweru na plus. No i tylny napęd jest jednak efektywniejszy, niż przedni - czuć to szczególnie w piasku.

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 14, 2024, 09:01:50 pm »
No właśnie ja Ciebie zrozumiałem, że chcesz wiedzieć jaka jest szerokość.

@Jacekddd, czyli dobrze wyczułem, że nie teges :-)

Co do wysokości jak zmierzę to będzie nie bez pewnych zastrzeżeń. Ostatecznie to jest całkowita wysokość opony a nie jakaś tam wysokość w połączeniu z rafką. Niestety opony nie wszystkie są takie same.

Ciekawe, czy jakiś sklep mi poda takie porównawcze dane? Wiem, felgi są różne, opony mają rozmaite profile, ale szkoda wydać 100-150 złociszy i nie "trafić" :-)

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 14, 2024, 09:46:09 pm »
Tutaj jeden typ do M5 zapakował sobie Schwalbe Ralph o szerokości 2,25 ale to tylko tylna bo z przodu ma jakąś Kendę ale też balonówka.

Zwiedził na M5 Himalaje, Indie, Afganistan itp.
Po powrocie z Pakistanu przerzucił się na Azuba.

Tutaj dobry film z przejazdu po Afganistanie
Ostre kamienie, strumienie a potem mróz i śnieg.

https://www.youtube.com/watch?v=B_Diz4-UnDo

Inne filmy też robią wrażenie z tych przejazdów.
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 14, 2024, 09:59:50 pm »
Miki11
Deklarowane obciążenie 100 kg.to jest raczej na jedną oponę. Normalne poziomy mają zazwyczaj więcej kół.
Zakładanie silnika, baterii i paneli do konstrukcji zbudowanej z cienkościennej rury widzieliśmy czym się kończy u pewnego Francuza, który "zawitał" na zlot do Białegostoku.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2024, 10:06:22 pm wysłana przez hansglopke »
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 14, 2024, 10:08:53 pm »
@Chris, dobra wiadomość z tą oponą. Bieżnik nie ten, ale sam fakt, że coś grubszego dało się włożyć jest budująca. Widziałem kiedyś tego Węgra, jego wyczyny są zdumiewające. Na mnie wrażenie zrobił przejazd na tym filmie (od 4 minuty):

https://www.youtube.com/watch?v=QLT30YI5r_A

miki11

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide'
Odp: Schwalbe Marathon 26"/1,5 (40-559) vs Schwalbe Marathon 26"/1,75 (47-559)
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 14, 2024, 10:15:01 pm »
Miki11
Deklarowane obciążenie 100 kg.to jest raczej na jedną oponę. Normalne poziomy mają zazwyczaj więcej kół.
Zakładanie silnika, baterii i paneli do konstrukcji zbudowanej z cienkościennej rury widzieliśmy czym się kończy u pewnego Francuza, który "zawitał" na zlot do Białegostoku.

@hansglopke, mam świadomość, że M5 nie jest najlepszym wyborem do elektryfikacji, ale to moja pierwsza poziomka. Wspomaganie być - niestety - musi. Pytanie tylko jak ciężkie. A w celu odciążenia konstrukcji nie stosuję paneli fotowoltaicznych :-) Wiem, że ciężar się rozkłada na wszystkie koła, więc można na przód wrzucić silnik lub akumulatory. Nie będę tym pojazdem jeździł w teren, w moich założeniach jest przeznaczony na ostatniej kategorii asfalty i utwardzone szutry (kiedy nie będzie wyjścia). Nie lubię piasku i tym podobnych rzeczy. No i mam nadzieję, że to go nie zabije. A jak zabije, nabędę tak zwanego doświadczenia.