Autor Wątek: Rapid Mid-250  (Przeczytany 3829 razy)

edk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Rapid Mid-250
« dnia: Stycznia 02, 2024, 06:06:12 pm »
Kto wie który przewód plus a który minus zasilanie silnika? Przewód do podłączenia baterii ma dwie osobne okrągłe końcówki łączeniowe. Czerwony przewód końcówka z okrągłym bolcem, a czarny przewód końcówka z okrągłym otworem. 50% prawdopodobieństwa, że przypadkowo połączę dobrze. Błędne połączenie chyba zniszczy elektronikę...Pomóżcie proszę..

edk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Rapid Mid-250
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 12, 2024, 12:05:42 pm »
Nikt nic nie wie? Ktory przewód plus a który minus??????????????? Jak to sprawdzić?

klubowy

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 704
Odp: Rapid Mid-250
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 12, 2024, 01:39:33 pm »
Napisz jakie masz przewody, jakie kolory, czy są zakończone wtyczką, jakiej są grubości... Najlepiej jakbyś wrzucił zdjęcie silnika z wystającymi kablami. Zwyczajowo przyjęło się że niebieski to minus - ale niczego nie można być pewnym. "Minus" może (ale wcale nie musi) być połączony z obudową. W Twoim przypadku spróbuj czy czarny nie ma połączenia z metalową częścią obudowy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2024, 06:14:58 pm wysłana przez klubowy »
Ja, nie wiem, co to jest sen.
Przeglądam forum, przez całą noc i dzień
Bo gdy admin wpadnie szał
Skasuje mi to com przeczytać bym chciał...

SQ9SBF

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Rapid Mid-250
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 12, 2024, 08:34:22 pm »
 Cześć.
W instalacjach prądu stałego zwyczajowo przyjęte jest że czerwony to plus zasilania.
według tego obrazka
https://silniki-rowerowe.pl/1312-large_default/zestaw-do-konwersji-roweru-rapid-s-500.jpg
nie widać zbytnio jakie są kolory kabli , więc biorąc to na logikę ten "męski" przy silniku powinien być plusem żebyś plusem z baterii nie zrobił przypadkiem zwarcia do masy podczas podłączania.
Bieguny możesz sprawdzić tak jak podpowiedział Ci Kolega powyżej ,czyli zwarcie do obudowy to minus,lub za pomocą zasilacza o niewielkim prądzie rzędu kilkaset mA i napięciu od 1,5 do 5V . Tego typu sprzęt posiada zwykle na wejściu zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem w postaci diody dużej mocy włączonej równolegle,przy odwrotce ma ona za zadanie zrobić zwarę i spowodować przepalenie bezpiecznika.Dioda ta, ma napięcie przewodzenia zwykle powyżej 1,2V- 1,5V i jeśli podłączysz odwrotnie mały zasilacz to on po prostu "zdechnie". 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2024, 08:59:48 pm wysłana przez SQ9SBF »

edk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Rapid Mid-250
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 12, 2024, 09:19:04 pm »
Domyślałem się tego samego, tzn. że czerwony przewod to plus. Nadal pewności nie ma, ale miło czytać, że nie tylko ja jeden tak myślę.

edk (dawniej SP2BHO)

edk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Rapid Mid-250
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 23, 2024, 07:28:15 pm »
Podłączyłem czerwonym do plusa. Zgadza się, ekran świeci a silnik kręci się.  :)