Autor Wątek: Remont M5  (Przeczytany 25415 razy)

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 22, 2023, 08:10:02 pm »
Witam wszystkich. Mam taką prośbę, abyś opisał jak zachowuje się tylne zawieszenie przy zahamowanym przednim kole,
taka symulacja jazdy pod wzniesienia.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 22, 2023, 11:38:34 pm »
Obecnie mam skręconą sprężynę prawie na maksa bo jak robiłem pierwsze jazdy na miękko to pod górę tył się bujał niemiłosiernie co mnie mocno irytowało
Przy gwałtownym hamowaniu tyłem i przodem( jakiś debil wyszedł tyłem na jezdnię bo sweet focie rodzince robił ) to rower lekko pochylił się do przodu.
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 23, 2023, 09:14:35 pm »
Czyli rower ma twarde zawieszenie. Będziesz tak jeździł?

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 23, 2023, 11:00:20 pm »
Raczej tak bo mam tutaj kilka fajnych podjazdów a rower i tak jest przeznaczony na szosę więc wolę żeby energia z pedałowania szła na napęd a nie uginanie.
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 25, 2023, 04:47:23 pm »
Jest też opcja zastąpienia dampera aluminiowym profilem kwadratowym z nawierconymi otworami pod śruby. Urwiesz lekko z 200g. Ścianka profilu 2mm powinna spokojnie wytrzymać. Do tego fotelik z węgla od Antonowitch ( o ile jeszcze je robi) i fajny potencjał do ścigania się robi.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 25, 2023, 05:13:58 pm »
Panie, ten amortyzator to prawie pół kilo waży
Nie pamiętam dokładnie, albo 440 albo 480g
Lekkie amortyzatory powietrzne kosztują koło 1000 zł i to jedne z tańszych

Na razie to pierwsza konfiguracja na jakieś 2-3 lata przynajmniej bo rekord prędkości będzie priorytetem dla mnie na ten najbliższy okres
W zasadzie to sama logistyka i wynajem miejsca pod budowę pojazdu więcej kasy pochłonie niż sam pojazd ale na razie zostaje jak jest.

Jeszcze tylko oświetlenie, bidony (jeden na zapasowe dętki, multitool i inne szpargały a drugi na picie), lusterka już jadą i dzwonek
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 25, 2023, 08:42:47 pm »
Tu trzeba popracować nad linią łańcucha, aby pokrywała się z osią obrotu wahacza.
Łańcuch na górę rolki, krótszy amortyzator, kąt główki ramy poprawiłby się, coś takiego bym widział. nie wiem czy to możliwe.
Dużo konstruktorów i producentów takich rowerów olewa to.
Ja robiąc 2x26 amortyzowany zrobiłem tak jak to M5, i wylądował na złomie.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 30, 2023, 05:41:33 pm »
Rower skończony, objeżdżony, sprawuje się znakomicie ale...

Mam problem z siedziskiem albo zajmuję złą pozycję albo jest źle wyprofilowane bo po dłuższej jeździe boli środkowa część miednicy
Przesunięcie się do przodu trochę ulżyło mi dzisiaj więc przesunąłem korby do przodu i będę testował dalej, jeśli to nic nie da to trzeba będzie siedzenie zmienić.



"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

velogic

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 68
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 01, 2023, 08:04:49 am »

  Bo to ZŁA ko..nstrukcja była !
 To jest przykład poziomki z przed 30-u lat, gdy jeszcze  pozycja kręcącego była panicznie zachowawcza. Już nie całkiem siedzisz ale jeszcze nie leżysz.
 Doradzam (ale co ja tam wiem) przerobić na 2x26 i zamienić damper na krótszy.
 Ale jak wzrost nie pozwoli to ten fotel przesuń około 8cm do przodu- jeśli rura do suportu (boom) pozwoli...
 
 Pozdrowerowo

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #24 dnia: Maja 01, 2023, 05:00:39 pm »
Dzięki za radę  :)

Na razie założyłem siedzenie od Kaczmarka, zobaczę jak się będzie sprawował bo tutaj jest pozaginana sklejka szalunkowa tylko.
O 2x26 myślałem już od momentu jak miałem problem ze znalezieniem obręczy 451 mm i w końcu ściągnąłem ją z Chin.

Co do dampera najprawdopodobniej zostanie wymieniony na jakiś mały tłumik drgań więc wezmę pod uwagę Twoje wskazówki i pochylę rower do tyłu.

Pozdro
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #25 dnia: Maja 02, 2023, 07:04:42 pm »
U mnie w m5 był damper gumowy. Mogę go "podarować" jak wrócę do PL.

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #26 dnia: Maja 03, 2023, 04:41:41 pm »
Dzięki woojtek1

Daj znać jak wrócisz  :)
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #27 dnia: Maja 04, 2023, 08:21:18 pm »
Witam.
Też tak proponowałem troszkę ją poprawić, ale ja się nie znam.
Ważne, że jest odnowiona ;)

Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #28 dnia: Maja 05, 2023, 09:44:27 am »
Na razie z siedzeniem Kaczmarka jest OK

Nie ma żadnych boleści na ogonie  ;)

Większy pogląd będę miał w weekend kiedy sobie pyknę z 70-80 km na spokojnie
"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Remont M5
« Odpowiedź #29 dnia: Maja 06, 2023, 06:47:05 pm »
Na razie z siedzeniem Kaczmarka jest OK

Nie ma żadnych boleści na ogonie  ;)

Większy pogląd będę miał w weekend kiedy sobie pyknę z 70-80 km na spokojnie

Jak nie udziwniłem wygody ventisitem (czyjakmutam) to  przez dwie i pół doby (non stop) nic nie bolało.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp