Autor Wątek: poUsteckie odkrycie.. ;)  (Przeczytany 2310 razy)

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
poUsteckie odkrycie.. ;)
« dnia: Lipca 09, 2022, 11:00:15 pm »
Ustka Ustka i po Ustce..

Do Ustki przyjechałem na kołach i tak tez wróciłem, choć to co działo się pod górki było średnio przyjemne.. Przerzutka terkotała a czasem dawała dodatkowy opór. Jako, że (jak to zwykle bywa) nowy setup zakładałem tuż przed wyjazdem, myślałem, że to kwestia regulacji.. Wreszcie wczoraj razem z moim mechanikiem dokonaliśmy spektakularnego odkrycia...  Napinający sie łańcuch na większych zębatkach tarł o piwot V brake. Czyli przez wszystkie podjazdy piłowałem jak piłą łańcuchową metal o metal... Tak wiem głupie to, ale najciemniej pod latarnią. No cóż teraz tylko znaleźć spawacza (zdolnego) który przyspawa do cromostali adapter do tarczówki. Póki co jednak udało się tak ustawić rurkę na łańcuchu, że wszystko gra, a tak właściwie milczy ;)

https://photos.app.goo.gl/bJNQZ9v7RPsrJKEg6

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: poUsteckie odkrycie.. ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 10, 2022, 08:05:39 am »
W moim M5 założyli piwoty od góry.  Gdy wspawywałem wzmocnienie pod amortyzator (bo zgniło) wydawało mi się, że jest to zwykła stal. Poszło głatko.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Chris

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 349
    • Mój kanał na YouTube
Odp: poUsteckie odkrycie.. ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 10, 2022, 08:16:35 am »
Czy mi się wydaje czy nie masz rolki pod siedzeniem?

Ja w ostatnio zakupionej M5 20/26 mam rolkę pod siedziskiem dzięki czemu linia łańcucha jest obniżona i nie koliduje z hamulcem.
Widzę też, że masz sporą kasetę

Duża koronka też mocno łańcuch podnosi więc mógłbyś zmodyfikować trochę napęd pod tym względem czyli zamienić kasetę na mniejszą oczywiście uwzględniając czy takich dużych zębatek używasz bo ja w pierwszej konfiguracji Kaczmarkowej Strzały miałem jeden blat z przodu 53T więc, żeby mieć pewność, że podjadę wszędzie to największą koronkę z tyłu miałem 46T.

Po nabraniu wprawy w jeździe na poziomie kaseta 12-46 dostała buta i została zmieniona na mniejszą 11-23 a z przodu doszła przerzutka i mały blat 39T

Chyba, że szukasz powodu żeby założyć tarczówki  ;) ;D 8)

"Nie da, to się wejść krokiem defiladowym po schodach"

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: poUsteckie odkrycie.. ;)
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 10, 2022, 10:42:38 am »
W moim M5 założyli piwoty od góry.  Gdy wspawywałem wzmocnienie pod amortyzator (bo zgniło) wydawało mi się, że jest to zwykła stal. Poszło głatko.
hmm... ze strony wynika że to cr-mo http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/Models/26_26_and_26_20_high_bar, ale fakt, że może bywało różnie. W dodatku ten mój to nie oryginalna m5, tylko speedeliner. Z tego co pamiętam to Twój różnił sie także tym, że ma  krótszą rurę sterową, więc kto wie może to i stal? Tak czy inaczej spawanie to obca mi materia, więc i tak będę szukał pomocy.

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: poUsteckie odkrycie.. ;)
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 10, 2022, 10:53:42 am »
Czy mi się wydaje czy nie masz rolki pod siedzeniem?

Ja w ostatnio zakupionej M5 20/26 mam rolkę pod siedziskiem dzięki czemu linia łańcucha jest obniżona i nie koliduje z hamulcem.
Widzę też, że masz sporą kasetę

Duża koronka też mocno łańcuch podnosi więc mógłbyś zmodyfikować trochę napęd pod tym względem czyli zamienić kasetę na mniejszą oczywiście uwzględniając czy takich dużych zębatek używasz bo ja w pierwszej konfiguracji Kaczmarkowej Strzały miałem jeden blat z przodu 53T więc, żeby mieć pewność, że podjadę wszędzie to największą koronkę z tyłu miałem 46T.

Po nabraniu wprawy w jeździe na poziomie kaseta 12-46 dostała buta i została zmieniona na mniejszą 11-23 a z przodu doszła przerzutka i mały blat 39T

Chyba, że szukasz powodu żeby założyć tarczówki  ;) ;D 8)

Spedelinery nie miały rolki pod siedzeniem, w tym miejscu idzie rurka, choć otwór na śrubę pozostał. Teraz dzięki przesunięciu rurki i podciągnięciu jej trochę z przodu, mam nie najgorszą linię łańcucha. https://photos.app.goo.gl/wfSo7JizJo58EarJ6
Duża koronka raczej zostanie (36 t) i raczej nie chciałbym modyfikować dopiero co zmodyfikowanego napędu. Sturmey-Archer cs-rk3+ sunrace 11-36 i 44t  z przodu.
Co do nabrania wprawy, to jezdzę poziomkami naście lat ;)
Tarczówkę bym chciał, choć nie narzeakam na zestaw tarcza z przodu vbrake z tyłu. Tylko przyspawać i wykombinować mocowanie... Może Andrej, może Hans?

Bryxon

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 242
    • Bryxon - dwa lata w roku czyli jak stałem się kiwi
Odp: poUsteckie odkrycie.. ;)
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 03, 2022, 11:09:24 pm »
Hej,

Tarczówki oczywiście fajna rzecz ale może na razie wystarczy wymiana śruby mocującej na bardziej płaską na nawet taką 'wgłębnie stożkową' by chowała się jak najbardziej w otworze ? To tylko trzymanie do osi obrotu - całe siły i tak przejmuje rdzeń piwotu. Oczywiście trzeba zabezpieczyć ramię przed wyrwaniem przy hamowaniu ale bez przesady.
A propos to też miałem takie oddolne mocowanie w Mistralu 20'' straszna porażka i łapało syf niesamowicie. Uciąłem po zamianie na rolkowiec na piascie biegowej, a potem dospawałem adapter pod tarczę po zamianie na kasetę 1x9 :)

Pozdrawiam

Bryxon

"na horyzont i jeszcze.."