Autor Wątek: Problem z przerzutkami  (Przeczytany 2518 razy)

krzych_KMX

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Trzymaj poziom ...
    • K.Piotrowski - strona domowa
Problem z przerzutkami
« dnia: Grudnia 15, 2009, 06:27:07 pm »
Szanowni Państwo !
    Po około 20 min. jazdy blokuje mi się linka przerzutek (tak jakby zamarzała). To jest kilkanaście cm. nad ziemią - wielce prawdopodobne, że dostała się tam woda (tym bardziej, że wczoraj było 'w okolicach zera' to nie było tego problemu).

Jakieś pomysły?
Trzymaj poziom ...
K.Piotrowski
http://www.krzych.kalisz.pl/

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Problem z przerzutkami
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 15, 2009, 09:21:01 pm »
Zakładam że chodzi o tylną przerzutkę? Możliwe że dostała się tam mieszanka wody lub błota z solą - działa jak rdza instant ;). Doraźnie możesz psiknąć WD40, ewentualnie wyjąc przeczyścić i przesmarować linkę (od 2 lat smaruje smarem od maszyn do szycia za każdym razem jak zmieniam linkę, imho sprawdza się )  jak by nie pomogło to zmienić linkę na nierdzewną, do tego ewentualnie pancerz (chyba że poprzedni ma niewielki przebieg).   
Zerknij też czy pancerz nie jest w jakimś odcinku uszkodzony (zmiażdżenia, załamania itp).

Chyba że pancerze kurczą się od zimna i linka nie ma się jak przesuwać ;)

istrii

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 104
Odp: Problem z przerzutkami
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 16, 2009, 12:01:24 am »
ja bym WD40 nie stosował, no chyba zeby coś tylko przeczyścić. Ten preparat mylnie jest brany za smar-oliwe.
Pozecam oliwe do maszyn, do łańcucha, bądź cos w puszkach pod ciśnieniem jak olej sylikonowy, albo olej do łożysk o podwyższonej lepkości.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Problem z przerzutkami
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 16, 2009, 12:16:22 am »
Dlatego też napisałem doraźnie :). Z praktyki WD40 najlepiej się sprawdza przy zapieczonych śrubach itp lub do czyszczenia żelastwa. Gdzieś czytałem opinie że to zasadniczo nafta w spraju ale ile w tym prawdy nie wiem.

Btw przypomniał mi się żart:

Prawdziwy mechanik potrzebuje dwóch rzeczy: WD 40 i taśmy klejącej.
Jak coś się rusza a nie powinno to zakleić taśmą, jak coś się nie rusza a powinno - popsikać WD 40 ;).
« Ostatnia zmiana: Grudnia 16, 2009, 12:23:46 am wysłana przez Yin »