Autor Wątek: NEW VM from Kalisz  (Przeczytany 2206 razy)

wrona

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 284
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 08, 2021, 10:47:37 pm »
 :)

« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2021, 05:53:10 pm wysłana przez wrona »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 04, 2021, 04:11:50 pm »
Jak tam postępy prac?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 09, 2021, 05:39:24 pm »
 Zainteresowanie nas przerosło ale to cieszy :)
 Obecnie pojazd jest w przedsprzedaży w wersji gołej karoserii a prace są na etapie budowy form produkcyjnych.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2021, 07:54:23 pm »
Ciekawy patent wypatrzyłem, podsuwam jako pomysł do ewentualnej Kaliskiej realizacji:
http://www.bentrideronline.com/messageboard/showthread.php?t=101985&page=6



https://youtu.be/qaIkoLSojV8

Co mi chodzi po głowie: dokładnie taki patent dopasowany do jednego z modeli krajowych trajek ( dekers /matrix ) lub pod podwozie do samodzielnego wykonania. Całość maksymalnie tania i prosta w produkcji by klepać to możliwie masowo. Można by to jeszcze zrobić z łączonej części przód + tył tak aby było w miarę kompaktowe w transporcie do docelowo klienta.  Imho to był by hit. Tylko kształt musiał by być jeszcze w miarę zgrabny np zdjęty z "nowego velo z jaski lwa" był by wielce ok.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 16, 2021, 02:35:09 pm »
Patent jak najbardziej znany:) czy możliwy do realizacji? Raczej nie, przynajmniej nie w całości. Matix jest mocno terenowym, amortyzowanym przód/tył rowerem. Dekers pomimo niżej osadzonego punktu ciężkości dalej ma wyższy prześwit. Obecnie i zielonka i aventy są pojazdami dużo niższymi. Aventybike pasowałby np na ice vtx ale jest szerszy i też to nie podejdzie.
Dodatkowo, drodzy poziomowcy, zielonka nie ma jeszcze nazwy. Ktoś ma jakieś propozycje tego nowego pojazdu?

Mociumpel

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 499
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 16, 2021, 07:53:14 pm »
Green Hornet ;) lub po polsku "pszczółka majaka" ;)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 16, 2021, 08:50:16 pm »
Bardziej mi chodziło o kolaboracje - Kalisz nadwozie - dekers / matrix podwozie dedykowane do łączenia w całość. To że obecne modele by nie podeszły to wiem ;). W kwestii wzorowania bardziej chodziło o unowocześnione kształty zielonego niż kopię 1 do 1. Nie wiem tylko czy dobrze zakładam że robienie karoserii jako 2-3 elementów łączonych na podwoziu było by mniej kłopotliwe i tańsze w produkcji - może w praktyce lepiej jest robić to w formie obecnej? 
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 16, 2021, 10:59:26 pm »
Jeśli pytasz o kolaborację to niewiele mogę powiedzieć ale powiem tylko tyle, że jest :D :D :D
Co do samego nadwozia to zielonka taka właśnie ma być, dwuczęściowym nadwoziem (3 jeśli liczyć daszek)
Co ma swoje i plusy i minusy. Plusem jest cena początkowa, na pewno droższe w wykonaniu jest np takie nadwozie aventy, gdzie odłączany będzie przedni zderzak. Natomiast na plus rozwiązania z odłączanym przodem jest to, że w przypadku jakiegoś zdarzenia wymieniasz przód i jedziesz dalej, uszkodzenie jednolitej karoserii powoduje konieczność wymiany jej w całości na nową. Zajrzyj też do wątku aventy, tam jest to rozwiązanie o którym piszę. Pozdro

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 16, 2021, 11:28:26 pm »
Green Hornet ;) lub po polsku "pszczółka majaka" ;)

hahaha, dobre :) ale jednak kolory będą różne, nie zamykałbym się w nazwie tylko na zielony :D

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 18, 2021, 04:44:24 pm »
Jeśli pytasz o kolaborację to niewiele mogę powiedzieć ale powiem tylko tyle, że jest :D :D :D
To super :)

Natomiast na plus rozwiązania z odłączanym przodem jest to, że w przypadku jakiegoś zdarzenia wymieniasz przód i jedziesz dalej, uszkodzenie jednolitej karoserii powoduje konieczność wymiany jej w całości na nową.
Kojarzę patent :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 19, 2021, 01:25:23 pm »
Yin - jeśli jesteś zainteresowany karoserią, gołą, do samodzielnego montażu to obecnie prowadzimy przedsprzedaż w fajnej cenie 5500zł za samonośną konstrukcję. Przewidujemy gotowe produkty mieć na przełomie pierwszego kwartału 2022. Regularna cena będzie wahać się pewnie w okolicach 6700zł. Jest możliwość także zakupienia podstawowych podzespołów potrzebnych do montażu takich jak przednie i tylne zawieszenie wraz z układem kierowniczym, fotele i wiele innych.
I tak przy okazji zapytam, co myślicie o takim secie do własnego montażu? Zawierającym podstawowe elementy potrzebne do montażu oprócz typowych rowerowych, które można samodzielnie nabyć?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 19, 2021, 04:12:21 pm »
Chodzi mi velo po głowie od dłuższego czasu ale tak walczę z sobą na ile faktycznie będzie dla mnie użyteczne, najlepszym i ostatecznym testem jest  kupić / zbudować i się przekonać w praktyce :) Obecnie w stajni mam 9 rowerów z czego 3 poziome i 4 w trakcie składania. Dla velo musiał bym się ze 2-3 pozbyć tak na zdrowy rozsądek ;)

Karoseria o której piszesz to ta zielona bez nazwy? Zmieści się rider 186cm bez walenia kolanami o pokrywę? Ile by kosztowała razem z podzespołami bez fotela (mam aktualnie jeden wolny) ?

I tak przy okazji zapytam, co myślicie o takim secie do własnego montażu? Zawierającym podstawowe elementy potrzebne do montażu oprócz typowych rowerowych, które można samodzielnie nabyć?

Jak dla mnie rewelacja :)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 19, 2021, 09:16:56 pm »
Karoserie w przedsprzedaży to te, z tego wątku. Prototyp jest obecnie mocno dopieszczany:





Na tę chwilę mamy w przedsprzedaży same karoserie. Koło czerwca powinien powstać pierwszy, produkcyjny, gotowy pojazd i wtedy będę wstanie powiedzieć coś więcej.

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 447
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 29, 2021, 11:45:02 am »
Cena jest bardzo zachęcająca. Złożenie velo samodzielnie dało mi mnóstwo frajdy, wiedzy i nowych umiejętności, więc myślę że może to być strzał w dziesiątkę.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...