Autor Wątek: NEW VM from Kalisz  (Przeczytany 2209 razy)

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
NEW VM from Kalisz
« dnia: Wrzesień 26, 2021, 07:17:11 pm »
Cześć, ostatnio miałem okazję odwiedzić jaskinię lwa w Kaliszu :) Gdy zajęty był szałem twórczym karbonowych produktów udało mi się wyciągnąć na zewnątrz jego najmłodsze dziecko i zrobić kilka, nieoficjalnych zdjęć. Co Wy na to?







« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2021, 07:27:49 pm wysłana przez kamilrozanski »

Chris

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 31
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2021, 07:50:33 pm »
Rewelacja

Boczna linia za przednimi kołami troszkę przypomina Mango.

Dzióbek piękny a kolor to już w ogóle.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2021, 03:46:55 pm »
Wizualnie super, masz może fotki centralnie z przodu i z tyłu?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

oblivion

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 508
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 27, 2021, 10:02:34 pm »
Podoba się  :)

roroch

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 108
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2021, 08:57:33 am »
Bardzo proporcjonalny, zgrabny pojazd, wygląda na mniejszy niż jest w rzeczywistosci. Gratulacje!

kamilrozanski

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 111
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2021, 07:22:07 am »
Cześć :)
Kilka dodatkowych zdjęć nowego velo z jaskini lwa :) tym razem już z pełną akceptacją designer'a  :D :D :D  Z tego co się dowiedziałem, na podwoziu samonośnym, przód na hamulcach bębnowych. Myślicie, że się przyjmie?












Bulabla

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 67
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2021, 09:20:03 am »
Witam - wg mojej oceny najładniejszy velomobil wyprodukowany w Polsce "ever"  ( może spokojnie konkurować z zagranicznymi konstrukcjami - wizualnie/ jak i wykonaniem/ tech )   . Pozamiatane . Gratuluje twórcy . Czekamy na dalsze zdjęcia / opisy konstrukcji od twórcy . Pozdrawiam

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2021, 07:32:39 am »
Myślicie, że się przyjmie?

Jeśli cena będzie konkurencyjna do zachodnich velo to będzie schodzić jak ciepłe bułeczki :)

Jak tylko będzie możliwość to cyknij fotki wnętrza, z otwarta klapą i pasażerem wewnątrz. Zastanawia mnie decyzja o obniżeniu tylnego zagłówka w porównaniu do wcześniejszych velo - podejrzewam że w tym pozycja jadącego jest bardziej pozioma i stąd ta decyzja. Mi osobiście wysokie zagłówki w velo się podobają - może nie do tego stopnia jak ma np Quattrovelo ale jak zagłówek łączy się w jednej lini z daszkiem to jest to imho bardzo estetyczne.

Bardzo fajny jest prześwit akurat na nasze warunki z progami zwalniającymi i krawężnikami na ścieżkach na każdym kroku.  Do czego mają służyć te otwory przed przednimi kołami? Wentylacja, dostęp serwisowy, czy może niespasowanie prototypu?
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

polska_swinia

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2021, 04:42:37 pm »
Witam serdecznie.
Z racji, że mam przyjemność uczestniczenia w procesie powstawania tego pojazdu pozwolę sobie powiedzieć to i owo.
Obecnie jest to prototyp, więc ostateczny design z dużym prawdopodobieństwem się troszkę zmieni. Prawdopodobnie zagłówek zostanie jednak podniesiony z uwagi chociażby na zabezpieczenie głowy w razie wywrotki. Co do wlotów to nie były one zamierzone, wyszły przypadkiem, jednak w moim mniemaniu wyglądają ciekawie. Niemniej ich kwestia jest nadal otwarta, możliwe że znikną, możliwe że coś je zastąpi.
Nadwozie jest samonośne jak już wspomniał Kamil a podwozie zostało zaadaptowane od krytykowanego przez co niektórych forumowiczów Cabbike'a Macieja (swoją drogą ciekawe, że w tym temacie Ci co tak ostro krytykowali Caba milczą.  Czyżby ich dopadła chroniczna obstrukcja? No gdzie jest Sztorm, gdzie Natalka?). Narazie nie ma co wewnątrz pokazać bo nic poza wspomnianym podwoziem tam nie ma. Pozycja raidera prawdopodobnie też jeszcze ulegnie zmianie a fotkę z przymiarek dodam w wolnej chwili.
Z racji, że pojazd ma być bardziej sportowcem niż turystykiem przednie zawieszenie będzie raczej sztywne lub z bardzo skąpą amortyzacją na elastomerach. Tył to klasyczny wahacz wleczony, amortyzowany.
Narazie tyle. Tak jak pisałem pojazd jest jeszcze we wczesnej fazie prototypowania, więc wiele kwestii jest jeszcze otwartych.
Postaram się jednak, oczywiście za zgodą twórcy na bieżąco informować o kolejnych etapach prac.
Tymczasem pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2021, 07:11:32 pm wysłana przez polska_swinia »

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 447
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2021, 06:13:52 pm »
No kopara mi opadła jak pierwszy raz zobaczyłem zdjęcia. Dzwoniłem do Macieja - velo ma być lekkie i szybkie. Ciekawy jestem finalnej wersji, na ile będzie szybsze od caba , który wcale żółwiem nie jest.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2021, 07:33:55 pm »
Z racji, że pojazd ma być bardziej sportowcem niż turystykiem przednie zawieszenie będzie raczej sztywne lub z bardzo skąpą amortyzacja na elastomerach.

To może zróbcie dwie opcje do wyboru: sztywna ( sport) i amortyzowana( komfort). Nie każdy chce się ścigać a pod turystykę i na co dzień zawieszenie z przodu by się przydało. Do tego w wersji z wspomaganiem elektrycznym i jakaś konkretniejszą batką na pokładzie wersja z pełnym zawieszeniem będzie sporo przyjemniejsza w prowadzeniu.

Tył to klasyczny wahacz wleczony, amortyzowany.

Z punktu widzenia e-ridera proponuję dać mocowanie wahacza nie węższe niż 100mm co da lepszą sztywność przy zastosowaniu silnika hub z tyłu.
Do tego sporo fajnych silników ma rozstaw 145mm zamiast 135mm więc fajnym rozwiązaniem jest wahacz pozwalający ustawić wewnętrzny wymiar na wzór ramy vector:




Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

polska_swinia

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 04, 2021, 06:51:58 pm »

To może zróbcie dwie opcje do wyboru: sztywna ( sport) i amortyzowana( komfort). Nie każdy chce się ścigać a pod turystykę i na co dzień zawieszenie z przodu by się przydało. Do tego w wersji z wspomaganiem elektrycznym i jakaś konkretniejszą batką na pokładzie wersja z pełnym zawieszeniem będzie sporo przyjemniejsza w prowadzeniu.

Pojazd ma być bezkompromisowy, więc raczej średnio będzie się nadawał do turystyki. Niemniej przemyślimy jeszcze kwestie amortyzacji z przodu. A co do komfortowej jazdy to mamy jeszcze asa w rękawie, ale to innym razem ;)




Z punktu widzenia e-ridera proponuję dać mocowanie wahacza nie węższe niż 100mm co da lepszą sztywność przy zastosowaniu silnika hub z tyłu.
Do tego sporo fajnych silników ma rozstaw 145mm zamiast 135mm więc fajnym rozwiązaniem jest wahacz pozwalający ustawić wewnętrzny wymiar na wzór ramy vector:




Szerokość montażowa wahacza to około 140mm. Co do rozstawu haków to bardzo cenna rada, weźmiemy to na pewno pod uwagę. Dzięki :) Swoją drogą to rozwiązanie z drugiego zdjęcia jest bardzo fajne.


Jak obiecałem podrzucam fotki z pozycją raidera i klika dla porównania z Maćkowym Cabem.














« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2021, 07:52:18 am wysłana przez polska_swinia »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2021, 05:46:48 pm »
Szerokość montażowa wahacza to około 140mm. Co do rozstawu haków to bardzo cenna rada, weźmiemy to na pewno pod uwagę. Dzięki :) Swoją drogą to rozwiązanie z drugiego zdjęcia jest bardzo fajne.

To jest ten sam wahacz - Po prostu na pierwszej fotce ma podkładki na zewnątrz ( pod 140 czy 145mm nie pamiętam dokładnie) a na drugiej wewnątrz czyli na ''zwykłe'' 135mm

Jak obiecałem podrzucam fotki z pozycją raidera i klika dla porównania z Maćkowym Cabem.

O widzę w obu tarcze na ostatnich fotkach - macie jakiś patent na normalny dostęp do regulacji zacisków i ściągania koła bez demontażu zacisku?
Cab wygląda przy tym nowym jak maluch przy porsche :)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2021, 05:49:30 pm wysłana przez Yin »
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

polska_swinia

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2021, 06:00:43 pm »

To jest ten sam wahacz - Po prostu na pierwszej fotce ma podkładki na zewnątrz ( pod 140 czy 145mm nie pamiętam dokładnie) a na drugiej wewnątrz czyli na ''zwykłe'' 135mm


Heee, przeglądam forum tylko na telefonie i nie pomyślałem żeby przesunąć w bok, nie widziałem całego zdjęcia ::) Wszystko juz jasne :)


O widzę w obu tarcze na ostatnich fotkach - macie jakiś patent na normalny dostęp do regulacji zacisków i ściągania koła bez demontażu zacisku?
Cab wygląda przy tym nowym jak maluch przy porsche :)

Tak. Maciej wymyślił to już jakiś czas temu, oś koła jest wykręcana i koło "spada w dół".
Według Maćka ten żółty cab wygląda przy Zielonce jak ciężarówka :D :D Ja dodam, że jest ona idealna do przewozu staroci, zwłaszcza zimą 8)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4007
Odp: NEW VM from Kalisz
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2021, 07:37:38 pm »
Ja dodam, że jest ona idealna do przewozu staroci, zwłaszcza zimą 8)
Żart nieco hermetyczny ale zacny  ;D  8)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)