Autor Wątek: Mój SWB ASS  (Przeczytany 1243 razy)

Bryxon

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 212
    • Bryxon - na horyzont i jeszcze..poziomy prawie-blog
Odp: Mój SWB ASS
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 14, 2020, 01:08:06 am »
Górne mocowanie dampera jakoś tak delikatnie wygląda- na moje oko całe oparcie fotelika złoży się do przodu. Mostek kierownicy zdecydowanie za długi. I rozważ przełożenie suportu pod bom- odległość do przedniego kółka chyba na to pozwoli, a linia łańcucha była by prostsza.

Bardzo popieram Tomo.
Siły działające na mocowanie oparcia będą spore, a tu jeszcze masz odbicie amortyzatora - też obawiam się złożenia się konstrukcji podczas podbicia tylnego koła.


I także popieram przełożenie suportu - inaczej czeka cię zabawa z rolkami chyba że chcesz w foteliku i nodze wiercić tunel na łańcuch? :)
Fotelik do przekonstruowania bo na desce nie wysiedzisz a na zakręcie ty i rower rozminiecie sie z torem jazdy, co może być bolesne.
Budżetowo i warsztatowo najprościej ogarniesz to stelażem a'la leżak z rozpinaną siatką.
coś takiego: https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.manytracks.com%2FRecumbent%2Fseat.htm&psig=AOvVaw1yGSQP3psEpLY6CQyWHDQA&ust=1589497498393000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJCrhej5sekCFQAAAAAdAAAAABAE ogarniesz bez spawania nitując nawet z kwadratowców albo przerabiając leżak z odzysku.

Powodzenia - i wytrwałości bo jeszcze trudne części przed Tobą




Pozdrawiam

Bryxon

"na horyzont i jeszcze.."

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 471
Odp: Mój SWB ASS
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2020, 08:25:21 am »
Witam...Mateusz  nauczył mnie wreszcie zdjęcia skanować i wklejać.
Uczę się pilnie pianę z pyska tocząc.

Tak wyglądają niektóre moje "Strzały".
Zdjęcie nr 1. Rama z profilu 40 x 40 x 1,5.  Rura oparcia także z tego profilu. (w Kaliszu)
Zdjęcie nr.2 Rama z D 45 x 1,5. Boom z D 42 x 1,5. Jak widać rozsuwany był cały rower. (w Kaliszu)
"Wahacze" z profilu 40 x 20 x 1,5.
Zdjęcie nr 3. Rura główna D 45 x 1,5. Rura oparcia siodła to profil 30 x 20 x 1. Reszta jak widać. (Była w Poznaniu, ale gość napalił się na Barona. Ściągnąłem mu go z wystawy Spezi 2010 za 1000 Eu. Trochę pojeździł, ale na poznańskich drogach Baron wg niego nie sprawdzał się. Puścił go więc dalej i za moją Strzałą teraz płacze.)






woojtek1

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 475
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Mój SWB ASS
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 17, 2020, 10:36:44 pm »
Trzeba przyznać, zacnie wyglądają. Pewnie podobnie jeżdżą. Wiem, że to nie popularne, ale lubię taki układ z 20' na przód. Dlatego pomykam m5 ;)

Maciej K

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 471
Odp: Mój SWB ASS
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2020, 10:17:03 am »
Napisawszy; "Trzeba przyznać, zacnie wyglądają. Pewnie podobnie jeżdżą" rzeczywistość Woojciechu1
potwierdziłeś.
Tej Strzały z kuferkiem przez kilka lat używałem (była super) i jak wcześniej wspomniałem przy próbie toczenia od kopii Nocoma szybsza była.

Inna sprawa.
Milczenie Wojciecha71 (wojtas71)mnie martwi. Wątek ten zaczął, a teraz milczy.

Kilka wniosków z tego faktu wyciągam.
1. Albo się na eufemistyczne nazwy jego pojazdu - jakie w tym wątku się pojawiły - obraził
i  decyzję podjął, że z cynicznymi chamami dyskutować nie będzie.

2. Albo się pod wpływem opinii załamał i teraz chleje lub z porad psychologa korzysta.

3. Albo też charakter okazał, japę do oklepu kumplowi wystawił, zaś kumpel ten zbyt uczciwie
prośbę Wojciecha wykonał i Wojciech nasz pokiereszowaną japę kuruje.

W poście z dnia 13.05.br kloca w poście usadziłem.
Proponowany tam przeze mnie trójkąt wzmacniający między rurą główną,
a rurą oparcia umocowany być powinien.
Co na zdjęciach powyższych słabo widać, ale za żebrami siodeł się kryje.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2020, 10:19:12 am wysłana przez Maciej K »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3884
Odp: Mój SWB ASS
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 23, 2020, 10:36:51 am »
O ile skrócić, bo jest prawie 900mm długości ?
To zależy od wzrostu i długość rąk - zobacz fotki gotowych poziomek i tym się sugeruj. Kierownica powinna być +- na wysokości mostka tak aby ręce w czasie jazdy były w komfortowej pozycji.

Mam pytanie odnośnie damplera, otóż przy podniesieniu poziomki górna część od dolnej odchodzi o ok. 10mm ? Czy ten luz się niweluje regulując poprzez dokręcenie ? Zaznaczam, że jest nowy i nigdy nie był używany, ani żadne regulacje (powinny być ?) nie były przy nim robione ?

To może być tzw sag czyli w uproszczeniu ugięcie pod waga pojazdu.

Maciej K dobrze radzi z tym trójkątem.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)