Autor Wątek: W tym jest sęk.... inspirujące :)  (Przeczytany 1530 razy)

velogic

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 50
W tym jest sęk.... inspirujące :)
« dnia: Grudzień 16, 2019, 10:59:30 pm »


   Miałem sen ; Polska , pola zasiane  wikliną a pośrodku wyplaciarnia  velomobilów  . Natura2050.
 Obudziłem się a w kompie lleci film o sklejce. :-X

      https://www.youtube.com/watch?v=MrTo5FhYGzs

Damcio

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2019, 07:28:19 pm »
Jest tam jakiś dyfer z przodu? Coś nie mogę się dopatrzyć. Albo napęd na jedno koło tylko? Ale promień skrętu nie najgorszy:)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2019, 07:31:22 pm wysłana przez Damcio »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2187
  • 26 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2019, 08:05:45 pm »
Może być też ośka z wolnobiegami w każdym z kół (tzw łożyska jednokierunkowe) i wtedy zamiast wewnętrznego koła kręcącego się wolniej niż zewnętrzne (działanie dyfra) to wewnętrzne koło napędza a zewnętrzne koło popuszcza na wolnobiegu.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Bulabla

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2019, 05:51:02 pm »
Witam . Mocno zaciekawila mnie ta konstrukcja.  Mam pytania do doświadczonych kolegów konstruktorów velomobili :
1. Jakie minusy niesie za soba tylne skretne kolo?
2. Czy pojazd przy większej prędkości będzie stabilny?
3. Czy sensownym było  by zastosowanie większych kol przednich napedowych np 26"

Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
   

Damcio

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2019, 06:48:17 pm »
1 - Nie odpowiem, brak doświadczenia
2 - Co do stabilności tego pojazdu z video,to mam wątpliwości. Zastosował bym dość mocny kąt osi skrętnej ,około 45 stopni, aby koło wleczone miało tendencje do samo prostowania.
3 - Jeżeli nie potrzeba miejsca na skręt koła,  to 26'' pasowało by jak ta lala :)

Leopold

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 31
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2019, 09:55:47 pm »
Uproszczony mechanizm różnicowy( z dwóch wolnobiegów) stosuję w swoich trajkach, tak przy przednim jak i tylnym napędzie jest OK.Z kierowaniem tylnym kołem jest trudniej, potrzebny jest stabilizator skrętu ( np. z mercedesa - taki wypróbowałem) inaczej lubią myszkować pow. 25km/h.
Leopold

klubowy

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 365
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2019, 10:29:07 pm »
ad. 1 : skrętne koło tylne powoduje że pojazd przy skręcie w jedną stronę np. w lewo, musi wychylić cały tył w prawo. Jest to trochę problematyczne - można wtedy o coś zahaczyć.
ad. 2 : imho oś obrotu koła powinna być pochylona tak jak w zwykłym rowerze. Zbyt mocny kąt spowoduje problemy przy skręcaniu.
Ja, nie wiem, co to sen.
Objeżdżam nocą, to co spawałem w dzień...

Bulabla

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: W tym jest sęk.... inspirujące :)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2019, 11:13:00 pm »
Witam - dziekuje za odpowiedzi . Temat oryginalny znajduje sie tu : http://wimschermer.blogspot.com/?m=1
Autor zastosowal chyba swoj patent z pojazdu velotilt - czyli przesuwana kasete . Jaki zysk jest takiego mechanizmu? Wiadomo nie ma przekosu na łancuchu .
Wracajac do ukladu skretnego czy nie poprawiło  by sytuacji jakby os skretna przesunąć za kolo wleczone tak jak np jest w kole ogonowym samolotu - takie moje śmieszne pomysły

Podpowiem ze mocno mnie to zainspirowało.  Dziekuje autorowi tematu za udostępnienie filmu  ;). W wolnych chwilach mozna poeksperymentować.  Pozdrawiam