Autor Wątek: Witam  (Przeczytany 10544 razy)

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Witam
« dnia: Września 27, 2009, 06:57:18 pm »
Pozdrawiam szacowne grono, jestem z B-stoku, w trakcie budowy Warriora (atomiczombie.com), ramę już mam (no, prawie - nie wszystko pospawane), kompletuję osprzęt, mam lekki problem z przednimi kołami (piasty 20mm - cash, baby!), ale długie zimowe wieczory przede mną, do wiosny skończę.

Jeszcze raz PZDR
Artur

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 29, 2012, 12:20:15 pm »
Sorry za archeologię ale bez sensu byłoby przedstawiać się jeszcze raz ...
Po wielu perturbacjach, falstartach, zmianach zainteresowań i tym podobnych - tadaaaa .... Moja wersja Warriora by Ducati  ;D  w pełnej okazałości ...









PZDR
Artur

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Witam
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 29, 2012, 12:41:03 pm »
Świetnie wygląda, podoba mi zestawienie kolorów i wykorzystanie loga ducati :)

Z ciekawości, jaki model piast użyłeś na przód?

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Witam
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 29, 2012, 12:49:37 pm »
Logo to pamiątka po moim nieodżałowanym 600SS ...

A piasty to Novatec DH41. Jako osie - dwie śrubki dwudziestki  :D

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 542
Odp: Witam
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 29, 2012, 08:09:22 pm »
Cos pieknego gratuluje, miales plany czy sam dlubales mam nadzieje ze na przyszla wiosne tez sie takim pochwale  ;D

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 29, 2012, 10:12:58 pm »
Po pierwsze primo: Białystok na emigracji pozdrawia Białystok na miejscu. W końcu, po wielu latach przerwy do Białymstoku wróciły poziomki.
Po drugie primo zdjęcia lepiej wrzucać do Galerii.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Witam
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 30, 2012, 08:36:09 am »
A piasty to Novatec DH41. Jako osie - dwie śrubki dwudziestki  :D

Dzięki za info. Patent ze śrubami pewnie wielu znany, ale podejrzewam, że sam bym na to nie wpadł... a mam nadzieję, że niedługo przyda mi się ta wiedza ;)

Nie planujesz hamulca na tył? Widzę, że przednie koła mają niezależne hamowanie, nie masz problemu z dozowaniem siły hamowania i obracaniem wokół mocniej przyhamowanego koła?

Fotelik kupiłeś czy robiłeś?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 30, 2012, 09:17:39 am »
Yeti: czasem o to chodzi, żeby przednie hamulce działały niezależnie i nie równo brały  ;D
Tak w będzie IMK P9 u mojego Młodego - tylny hamulec w pedałach, a przednie niezależnie.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Witam
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 30, 2012, 09:21:18 am »
Dzięki za miłe słowa ...

@golden - plany ze strony atomiczombie.com.

@Franc - dziękuję za pozdrowienia, wszystkiego najlepszego dla krajana ...

@Yeti - miałem w ręku ośki 20mm Novateca - nie wyglądały mi za solidnie - stąd te śruby. Brak tylnego hamulca jest prozaiczny - akurat jak kupowałem tylne koło nie trafiłem na egzemplarz z piastą pod hamulec tarczowy. Co jednocześnie wyeliminowało typowy w trajkach problem - 3 hamulce i tylko 2 manetki. Problemu z rozdziałem siły hamowania nie mam - przynajmniej na razie, ściąganie w stronę koła hamowanego jest delikatne, o wiele mniejsze niż zakładałem  (pierwotnie myślałem o ewentualnym ściąganiu nawet jako o zalecie - zacieśnianie zakrętu). Fotel to dzieło rąk własnych, niestety trochę cierpi wizerunkowo z powodu zastosowanego pokrycia (dwie warstwy 1cm karimaty), chyba wymienię go na któryś z Cykloturu. A może ktoś z forumowiczów ma do odsprzedania coś podobnego do Race'a lub Ergo w korzystnej cenie?  

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 30, 2012, 02:14:34 pm »
Bardzo fanie wyszedł. Dołączam się do pytań około fotelowych - z czego zrobiony (czyżby sklejka?) i jaka waga?

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Witam
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 30, 2012, 03:23:18 pm »
Tak, fotel to sklejka - 4 warstwy po 1mm każda, między nimi Wikol, całość ułożona na prowizorycznym kopycie i ściśnięta ściskami stolarskimi. Po 2 dniach leżenia wystarczyło tylko dociąć do odpowiedniego kształtu, przeszlifować i pomalować. Kształt trzyma jak ta lala. Waga (bez gąbki) jakieś 700 g.

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Witam
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 30, 2012, 05:50:36 pm »
Fotel to dzieło rąk własnych, niestety trochę cierpi wizerunkowo 

Na zdjęciach wygląda w porządku. Podoba mi się.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 30, 2012, 07:08:40 pm »
Waga 700g to bardzo ładny wynik, fotelik sklepowy z laminatu w moim przypadku ma 1340g (l-ka). Sklejka zwykła czy jakaś jakaś lepsza gatunkowo? Masz jakieś fotki kopyta?

arthurpl

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Witam
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 31, 2012, 08:16:23 am »
No właśnie sklejka trochę lepsiejsza, bo brzozowa tzw. lotnicza (ostatki moich zapasów modelarskich). Kopyto niestety nie zasłużyło na uwiecznienie ale to żadna kosmiczna technologia - znalazłem gdzieś na necie PDFa z profilem siedziska, pod ten profil wyciąłem dwie kształtki z kawałka płyty pilśniowej, pomiędzy te kształtki wstawiłem parę równych kawałków drewna jako dystanse i to całe kopyto. Popełniłem tylko jeden błąd, bo na początku próbowałem z pojedynczym kawałkiem sklejki 6mm ale nawet potraktowana parą wodną nie chciała się dobrze ułożyć. Co innego zlaminowanie Wikolem na tym kopycie paru cienkich płacht w jedną.