Autor Wątek: INDIV Chopper  (Przeczytany 11779 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
INDIV Chopper
« dnia: Września 16, 2009, 10:40:14 pm »
Może nie do końca w 'tradycyjnych' poziomych klimatach, ale pewnie część poziomo zakręconej kompani zainteresuje ;)
W Siemianowicach w czasie ostatnich kilku tygodni zaczęło się materializować takie coś:


















Rama jest już w zasadzie skończona, choć do finału budowy całości jeszcze trochę zostało - dalszy ciąg wkrótce.

maciek

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #1 dnia: Września 18, 2009, 06:49:01 pm »
Bardzo fajny projekt!
Tylko jedno ale, przez to że kąt główki ramy jest tak duży rower wygląda prawie jak normalny góral tyle że rama dość nietypowa. Nie wiem nie znam się aż tak bardzo ale jeśli to miałby być chopper to ten kąt główki ramy powinien być znacznie mniejszy?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #2 dnia: Września 18, 2009, 07:52:22 pm »
Kąt wynika z zastosowania czysto rowerowego amorka (bomber junior), dla którego inny niż standardowy kąt mógłby być niekorzystny. Po za tym chodzi o czysto praktyczną długość - rower musi się wykręcić na klatce schodowej.

kaktus

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #3 dnia: Września 22, 2009, 12:13:05 pm »
Można by zastosować dokręcaną wstawkę aby koło wysunąć względem  amora i wtedy można dać kąt główki jak w chopperach ale generalnie ładnie to wygląda .
To ja się pochwalę kiedyś trochę pomagałem synowi w stworzeniu  takiego coś   :) 





    wymiar False Trail zalecany od 2"do 4" najczęsciej widziałem w okolicach 3"
« Ostatnia zmiana: Września 22, 2009, 12:30:41 pm wysłana przez kaktus »

crusty

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #4 dnia: Października 20, 2009, 08:45:54 pm »
wow widze ze i tutaj jest paru chopperowcow calkiem ciekawe maszyny macie jesli moge sie wtracic jakos weteran w budowaniu podobnych rzeczy to proponuje wywalic przezutki i wstawic piaste 3 biegowa ladniej to wyglada a dziala tak samo a nawet lepiej bo biegi mozna zmieniac podczas postoju

kaktus

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #5 dnia: Października 24, 2009, 06:44:01 am »
Tak tak zgadza się kiedyś jeździłem sporo motocyklem chopperem i był bardzo wygodny rower też jest wygodny ale dopóki nie zaczniesz pedałować oparcie sporo pomogło ale jednak jest to chyba najgorsza pozycja rowerzysty więc dałem sobie spokój 

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #6 dnia: Października 24, 2009, 01:05:43 pm »
Yin, czy ta piasta to Sram i-motion 9? Możesz zapytać ile kosztowała i gdzie ją kupił?
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #7 dnia: Października 24, 2009, 07:20:33 pm »
Na 80% tak, (chyba nie ma inne piasty planetarnej z mocowaniem na hamulec tarczowy, ale nie jestem na bieżąco i mogę się mylić). Jutro przedzwonię do właściciela i doprecyzuję typ.  Kupiona była w http://www.zumi.pl/1594415,Extreme_Bike_Zyber_Przemyslaw,Siemianowice_Slaskie,firma.html - ale nie mają jej normalnie na stanie, była ściągana na zamówienie. Koszt z tego co pamiętam jakieś 800zł, ale to kwestia zniżek bo było brane znacznie więcej sprzętu :).

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #8 dnia: Października 25, 2009, 07:57:52 pm »
Już doprecyzowałem u źródła: piasta to Shimano ALFINE, cenowo wyszło nawet mniej niż Sram i-motion 9 bo  720 zł.

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #9 dnia: Października 25, 2009, 08:24:55 pm »
Masakra, w Cykloturze jest za 537 zł i w podobnej cenie już od ponad roku występuje :)
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #10 dnia: Października 25, 2009, 11:29:55 pm »
Heh widać te zniżki znajomego 'troszkę' przereklamowane ;D No ale kasa nie gra roli kiedy pasja swawoli ;) Swoją drogą miałem okazję chwile pobawić się złożonym kółeczkiem, po zakręceniu w palcach koło z opona obraca się +- pół minuty, koło z podobną oponą na piaście na łożyskach maszynowych (z zewnętrzną kasetą, 'tradycyjne' ) obraca się 2 do 3 minut. Niby opory wewnętrzne ma zredukowane w porównaniu do starszych piast planetarnych ale do oporów dobrej piasty na łożyskach maszynowych jeszcze daleko. Chyba że to kwestia tego że piasta jest nowa i 'dotrze' się podczas użytkowania.

Kolejne fotki z powstawania:







Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #11 dnia: Października 26, 2009, 12:00:54 am »
Piasty Shimano mają fabrycznie zbyt mocno skręcone łożyska. Przy każdej nowej ktoś z odpowiednimi narzędziami i wyczuciem powinien to poprawić :-)
Poza tym opona oponie nierówna, jej masa ma w takim teście kolosalne znaczenie. Ja jeżdżę na gorszej wersji Alfine, czyli Nexusie i jestem niesłychanie zadowolony ale do 2 kołowca planuję jednak zwyczajny napęd. Miałem przy trike'u pewne problemy by wymogi tej piasty pogodzić z ramą (kierunek i głębokość haków - mają te specjalne podkładki, nietypowe prowadzenie linki itp.). Ale akurat tam to było warte, w pojeździe którym się nie balansuje można naprawdę docenić zmianę biegów na postoju :)
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #12 dnia: Października 26, 2009, 11:56:31 am »
Komfortu i wygody piast planetarnych nie neguję, wręcz przeciwnie. Sam uważam że sram dual drive jest idealnym rozwiązaniem do poziomki - daje łatwość ruszania (wspomniane przełączanie biegów na postoju), plus indywidualny dobór zakresu przełożeń na kasecie. Ale do poziomki nastawionej na ściganie jednak dałbym piasty na łożyskach maszynowych, kręcą się tak rewelacyjnie że osoby które na co dzień jeżdżą na kulkowych stwierdzają że 'rower sam jedzie' :)
O zabawach z szerokością tylnych haków, i podkładkami słyszałem, zaglądam na pl.rec.rowery :)

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #13 dnia: Października 26, 2009, 06:27:34 pm »
Ale do poziomki nastawionej na ściganie jednak dałbym piasty na łożyskach maszynowych, kręcą się tak rewelacyjnie że osoby które na co dzień jeżdżą na kulkowych stwierdzają że 'rower sam jedzie' :)

Autosugestia i efekt placebo albo źle skręcone łożyska w poprzednich piastach. To są rzeczy niewyczuwalne przy dowolnej prędkości.
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: INDIV Chopper
« Odpowiedź #14 dnia: Października 27, 2009, 12:04:54 pm »
Polemizował bym czy niewyczuwalne, szkoda że kiedy jeździłem na piastach z łożyskami kulkowymi nie zapisywałem średnich, sam jestem ciekaw jaka by była różnica w zestawieniu z średnimi na maszynowych. Jeśli masz dostęp do jakiś testów to chętnie zerknę. Argument za za mocno skręconymi łożyskami przemawia na korzyść maszynowych - nic się nie skręca, nie reguluje, nie smaruje, są praktycznie bezobsługowe. Do tego cenowo wychodzą podobnie lub niewiele drożej od odpowiedników na łożyskach kulkowych, więc po co obstawiać przy starej technologi? :)